בית הלל ושמאי וסוכת דוד המוקמת

david999

New member
בית הלל ושמאי וסוכת דוד המוקמת

שלום לכולם , שני גישות מרכזיות ביהדות של התודעה : 1)בית הלל -כמודעות הפועלת לעיצוב העולם מתוך העולם , בית הלל או כהליכת המודעות - מושג ב-``כהילכתה`` . גישה של תודעה הפועלת לפי התקדמות התהוות העולם ואף ידועה בשם ``אשכנז`` שזה גם פירושה . 2)בית שמאי - גישת חוקי התודעה המהווים את מכלול היקום הפועל ליחסי,שבמשולב יוצרים את המרחב הזמן המציאות הנתפשת את הכלי התופש (אותנו) , וכל הפרמטרים של הכלי התופש מתוך כך , דהיינו רגשות מחשבות הכרה , כולל כל החוויות האפשריות , (הרוחניות ההארות המסעות האסטראלים וכו`), גישת הקבלה או תורת הכהנים , גישה זו של חוקי התודעה והיקום הסובב לה ובתוכה , ידועה כגישת לימוד סודות מבנה התודעה שבתוכה (היקום) הפנימי יורד כנקודות הבדלה של התודעה ומכונה בשם ספרד הנמצאת בתוך הפרדס . שני מושגים אלה וגישות אלה ביהדות הם מימי התנאים ובית שני . והם מודגמים בתורה כאשר משה בא לפרעה אם מטה האלוקים , והפך את מטהו לנחש , צורת בית שמאי או ספרד , הכנסת חוקי התודעה ליישום . כנגדו באו חרטומי מצריים ואספו את כל הנלמד בעולם גישת הלל , והפכו גם את המטה שלהם לנחש , ואז מטה האלוקים בלע את מטות החרטומים . כלומר סך כל הידע הנצבר בעולם תמיד יהיה כפוף ליוצר חוקי העולם , מימי בית שני עמלים על שילוב יישום בית הלל ובית שמאי , תהליך שבסיפור בריאת העולם מופיע כיחס לששת ימי הבריאה עליהם נאמר : ``טוב מאוד`` כאשר הטוב - מסמל את חוקי התודעה בית הילל. והמאוד מסמל את מרחבי הקיום האפשריים . כך שעל כל יהודי היה מוטל עול מלכות שמים , שהוא תיקון פרטי שמאי - ותיקון כללי הלל . ועל זה התפילה נקראה בכל נפשך ובכל לבבך ובכל מאודך נפשך ולבבך , מישור התיקון הפרטי בית שמאי חוקי התודעה = ההלכה . ולעומתם מאודך תיקון בית הלל התיקון הכללי . בשנות התשעים הרבי מילובביץ סיים עבור כולנו את התיקון הכללי , את תיקון הילל , ונשאר לכל אחד רק את תיקונו האישי בית שמאי ההלכה נפשך ולבבך . גישתי הפרטית היא של יישום השילוב בין הלל ושמאי , לא כהלכה ולא כהילכתה , אלה בכהלכה , הכוללת את בית הבריאה , ראיית בית ישי , לכן גישתי נתקלת בחוסר הבנה מכל הצדדים , עולם הרוח הגשמי הלל , ועולם חוקי התודעה שמאי , למרות צדקת שניהם שילובם הוא הקובע , לאחר התיקון הכללי , מישור התיקון הפרטי מתערבב אם התיקון הכללי , מושג כניסת שער הנון של טומאה , וכמו שציינתי במקרה מטה משה והנחש , ישנה התמודדות בין תפישות היקום והתודעה השונות ,לכן ישנה מחלוקת בעמינו לגבי היישום שהיא יוצרת את כל הויכוחים בינינו לבין עצמנו . אולם רק דרך בית ישי שזו דרך הכרעות הלב , היא זו המקימה את סוכת דוד הנופלת , וביאת משיח בפועל . למנסים להיכנס אל ראשי ולדרך זו הדרך פתוחה , שאלו שאלות ענייניות שלא רק באות מתוך תפישת עולמכם , והצטרפו לישוב המחלוקת ולאיחוד העם . דוד
 

Tal_Ya

New member
``הערה חשובה``

לדוד, חג שמח. בספרו: ``דיאנטקה, המדע המודרני של בריאות הנפש`` כותב רון הבארד תחת הכותרת ``הערה חשובה`` את הדברים הללו: ``בלמדך … ודא הייטב שאף פעם אינך עובר על מילה שאותה אינך מבין במלואה. הסיבה היחידה לכך שאדם מוותר על לימודים או נעשה מבולבל או שאינו מסוגל ללמוד , היא שהוא חלף על פני מילה או צירוף מילים שלא הובנו. ``, רון הבארד מסביר, שכאשר קוראים מילה שמשמעותה אינה מובנת, מופיע מעין ערפל מנטלי וקושי להבין את הפסקאות הבאות אחריה. רון, אדם משכיל שלמש גם תורות רוחניות וגם פסיכולוגיה מערבית, ממליץ לחזור ולהגדיר שוב את המילה הבלתי מובנת, עד שכל הטקסט יובן. אני חשה, כשאני קוראת את הודעותיך, שלמרות שאני קוראת עברית, הרבה מאד לוט בערפל. ואני בטוחה שרבים מהגולשים מזדהים אתי. אז ל הכבוד לרצון לגשר על פערים, ואולי הצעד הראשון צריך להיות פישוט השפה, על מנת שכולנו נוכל ליהנות מזיו חכמתך. L&L TALYA
 
למעלה