בית המשפט המחוזי בלוד דחה את התביעה נגד חברת נת"ע לגבי

משה12333

New member
בית המשפט המחוזי בלוד דחה את התביעה נגד חברת נת"ע לגבי

תוואי הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי בפ"ת.

התובעים דרשו מהחברה להפוך את התוואי בז'בוטינסקי לתת-קרקעי אבל נת"ע סרבה לכך בנימוק שאין כל הצדקה לכך מבחינת כמות הנוסעים בפ"ת.

לדיון בבית-המשפט הגיעה גם מלכה חכם, ששני בניה נהרגו כהולכי רגל בנת"צ האמצעי בציר ז'בוטינסקי לפני שלוש שנים.

התובעים מתכננים כעת לפנות לבית המשפט העליון נגד החברה מתוך תקווה שהוא יחייב אותה להפוך את התוואי בפ"ת לתת-קרקעי.

לדעתי, אין לתביעה הזאת כל סיכוי כי בעתיד הקרוב כל מפת גוש דן תתמלא בקווי רכבת קלה שתנוע על הכביש ולא מתחת לאדמה לאורכו ולרוחבו של גוש דן.

הרכבת הקלה תחליף את קווי האוטובוס המרכזיים בכל ערי גוש דן.

בית המשפט העליון רק ישווה בין מחיר ההקמה והתחזוקה של תחנה תת-קרקעית לעומת תחנה רגילה על המדרכה שעלותה אפסית ואז ידחה את התביעה על הסף.
 

amit1270

New member
בית המשפט לא ישווה את העלות, כי זה לא התפקיד שלו

בית המשפט הוא לא חשב, אבל הוא גם לא גוף תכנוני, ולכן לערעור הזה באמת אין סיכוי כל עוד לא הוכח שנפל פגם בהליך התכנון (בית המשפט יכול להתערב רק במקרה שהליך התכנון לא נעשה בהתאם לחוק התכנון והבנייה, אבל אין לו סמכות להתערב בנושאי תכנון).
 

ש מים

New member
לצערי אתה טועה

כבר היו תקדימים, חלקם הזויים, להתערבות בימ"ש (כולל העליון) בשיקולים תכנוניים.
 

amit1270

New member
גם כשהייתה התערבות בתכנון המניע היה חוקי ולא תכנוני

יכול להיות שהגבול נחצה, אבל לא זכור לי שבית המשפט התערב בנושא שהוא תכנוני/כלכלי באופן מובהק כמו תוואי הרכבת הקלה.
 

ש מים

New member
אני מדבר על משהו "תכנוני מובהק"

איך הגדיר את השופט: "מאפיינים תרבותיים". עלק...
 
למעלה