בית הספר מנסה לסחוט אותיו

Melvina

New member
בית הספר מנסה לסחוט אותיו

שלום, אני תלמידת י"ב ולומדת בטכני חיל האוויר כבר 4 שנים, התחייבתי לשרת בחיל האוויר כשהגעתי לשם אלא אם כן אתגייס ליחידות התנדבותיות- קרביות. העיניין הוא שלבית ספר אין בעצם שום זכות חוקית למנוע ממני לשרת ביחידה התנדבותית-קרבית לכן הוא החליט לסחוט אותי והמנהלים מחייבים אותי לחתום על טופס שאומר כי אני מתחייבת לשרת אך ורק בחיל האוויר אני לא חותמת ונאמר לי :"אם את לא חותמת קחי את הדברים שלך ועופי מבית ספר". הסחיטה היא בכך שמחייבים אותי לחתום על טופס ללא הסכמה שלי תחת איומים שיעיפו אותי מבית הספר והם יודעים שאף בית ספר לא מקבל ב-י"ב ורק בתי ספר פרטיים שעולים עשרות אלפים. הם מנסים להכריח אותי לחתום על טופס לא חוקי תחת איומים של העפה מבית הספר. זהו ניסיון לסחיטה ועבירה חמורה על החוק, אני נכנסת לכאן בשביל לאמת את זה. כמו כן, אני עוד לא בת 18 ועל כל תנאי הקבלה והלימודים בבית ספר צבאי חתמתי כשנרשמתי לבית ספר ללא ידיעה שכמה חודשים לפני סיום י"ב אצטרך לעמוד בפני סחיטה ועקב אי שיתוף פעולה אשאר בלי תעודת בגרות. אני תלמידה טובה, ממוצע בגרויות 80+ וממוצע שנתי אותו הדבר, אין לי הערות בתיק האישי אלא רק שבחים על הישגיי בלימודים. כמו כן עקב פרסום תגובה זו במידה וההנהלה יראו, כבר מחר יכולים להעיף אותי מהבית ספר. לפי מיטב זכרוני כל בית ספר כולל בית ספר צבאי כפופים בסופו של דבר למשרד החינוך. מבקשת את עזרתכם בבקשה.
 

alonfr22

New member
שאלה לא פשוטה

אם אין בכוונתך לשרת בחיל האוויר מדוע את נמצאת בבי"ס טכני של חיל אויר האם כדי להיות מכונאית בארקיע ביום שתשתחררי??? הרי ידוע שהם משקיעים בתלמיד כדי שזה יהיה במקצוע טכני בחיל האוויר ולכן סביר שאם אינך מעוניינת להיות בחיל האויר הם רשאים להציב תנאים להמשך לימודייך במיוחד שאת חינוך חובה כבר עברת מה גם שמקצוע טכני בחיל האוויר זה לא משהו גרוע ולא פחות מאתגר מאשר יחידות "מובחרות" למיניהן
 

Melvina

New member
כי יש לי את הזכות לא לשרת שם

הזכות שמוענקת ע"י צה"ל עצמו, במקום להיות פדלאה שיושבת כל היום ושותה קפה אני יכולה ללכת ליחידות עם קצת יותר תועלת, חתמתי על כל התנאים שהיו בזמן הקבלה לבית הספר, זה שהם ממציאים תנאים חדשים ומחתימים אותנו תחת סחיטה זאת כבר עבירה חמורה. הם מאיימים בהעפה מבית ספר על כל דבר קטן לדוגמא כשסגנית המפקד בית ספר דרסה חתול ואמרה לתלמידים לגרד אותו מהרצפה ואם לא יעשו זאת אז הם יכולים לעוף מבית ספר.
 

alonfr22

New member
להשכלה כללית

במקצועות טכניים ממש אבל ממש לא מכינים קפה ולפחות זה לא מסוכן כמו יחידות לוחמות יש מלא אתגרים בהנחה ששמעת על מקצועות נחשבים כמו ממ"סית מכונה גם ממ"סניקית חשמלאית טכנאית של מטוסים/מסוקים בתחומי הקרב והתובלה מכשור בקרת ירי אמצעי טיפול ותחזוקת אמצעי תחומשת אויריים והרשימה עוד ארוכה דבר שני אם היית פורשת עד כיתה י סביר שאף אחד לא היה לוחץ עלייך במקרים מסוימים אפילו יא' אבל בכיתה יב' בבית ספר טכני של חיל האויר רואים את יעודך כחלק מהמערך הטכני של חיל האויר ולכן הגיוני ביותר שיפעילו לחצים כאילו חסרים בתי ספר לא מטעם צה"ל במיוחד שלהעביר את השירות בשעמום זה הדבר האחרון שצפוי ויש בכך לא מעט יתרונות כולל אפשרויות עבודה לאחר השירות באל על ישראייר או ארקיע במערך הטכני עם ניסיון ואפשרויות שכר לא גרועות וזה עדיף מאשר יחידות"מובחרות" עם סיכון במקומות כמו שכם חברון רמאללה מחסומים פטרולים בט"שים ומושגים שעדיף לא להכיר למרות שהרוב לומדים את זה אם לא מעצמם אז מחברים/ות שכן מכירים ולאחר מכן את מתחילה עם ניסיון 0 עגול ושכר מינימום לרוב אולי טיפה מעבר לכך
 

זהבה נ

New member
Melvina קראתי את שכתבת

ואני חושבת לעצמי שאת צריכה להתייעץ ולעשות חושבים: 1 מה תרוויחי 2 מה את עלולה להפסיד ולתכנן במקצועיות ויחד עם אנשי מקצוע את הדרך למטרהתך. אבל טרם תקחי החלטה כל כך חשובה חשובה שבצידה מחיר כבד, ראוי שתתיעצי עם גורמים מקצועיים מתחום המשפטנות וזכויות תלמידים. נושא המשמעת הצבאית בבית הספר הצבאי יש להפריד אותו מהנושא העיקרי, הוא אינו קשור לבקשה ולרצון שלך שהשתנה עם התבגרותך וחלוף השנים, לדעתי יש לך בהחלט זכות לבקש זאת(כל מומחה מתחום החינוך יודע שבגיל צעיר לא מתחייבים לעיסוק על מגמה מסויימת וקורה שמשנים כיוון) מאחר ואני לא מכירה אותך אני לא מצויה מה הצד השני חושב ועל מה את בדיוק חתומה ויש גם לכך חשיבות לא מעטה. חשוב ביותר שתזכרי כל עוד את מבקשת בקשה כזו את חייבת להתנהג ללא רבב בכל התחומים ובחינות שלא תהיה שום סיבה להוקיע או להשעות אותך מבית הספר. שימי לב ש"את הולכת על ביצים" ולכן את צריכה להיות שקולה , מקצועית וזהירה ביותר על מנת ש"בסופו של יום"לא תצאי מופסדת מכל מהלך כזה ואולי עוד תזכי להרוויח ממנו. מאחלת לך הרבה כוחות ובהצלחה ושובי לעדכן אותנו כאן .
 
לבריונות יש פתרון: יותר כח.

היכנסי לאתר כנסת ישראל ובחרי חבר כנסת שאת רוצה לכתוב לו על מצבך ולבקש את עזרתו. (מומלץ לא לשלוח 120 מכתבים לכל חברי הכנסת כי הם סולדים מיחס לא אישי). ביחרי חבר כנסת עם רקע בצבא כמו רן כהן או אלדד. מנהלת בית הספר שלך תתקבל מייד כשתקבל מכתב מחבר כנסת רציני.
 
זו לא בריונות... הגברת פשוט לא

מוכנה לעמוד בהתחייבויות שלקחה על עצמה כאשר בחרה ללמוד בחינם מקצוע טכני מבוקש על חשבון המדינה... גם אני למדתי בבית הספר הטכני. וגם שירתתי בחיל האויר שירות חובה מלא ומספק. ולא ישבתי רגל על רגל. ולא ציפיתי לרגע ללמוד על חשבון המדינה מבלי לתת את החלק שלי... מלוינה יכולה לפנות לחברי כנסת - אבל, לדעתי זה חסר תועלת - כי הכל מגובה בחוק. אי, אישית, ממליצה לה להפנים כבר בכיתה י"ב, שבחיים צריך לעמוד בהתחייבויות וש"אין ארוחות חינם"...
 
אילו היא הייתה מחויבת כבר, אז

הנירות היו כבר חתומים וגם הצבא לא היה מוכן לרבל אותה לשום תפקיד אחר.
 

מיכל שב

New member
נשמע לי מאוד הגיוני

שבית ספר מקצועי המשוייך ליחידה מסויימת יחייב אותך לשרת באותה יחידה. לא נשמע לי הגיוני שצה"ל יכשיר תלמידה למקצוע מסויים ובסוף היא תסרב. שימי לב מה כתבת במשפט הראשון שלך - התחייבתי לשרת בח"א. אני מאמינה שאם תעשי בלאגן תוכלי להשתחרר מהשירות בחיל האויר, אבל אני מציעה לך לשקול זאת בכובד ראש, כי ההשלכות על השירות הצבאי שלך יכולות להיות מושפעות מהחלטה זו (האם את רוצה להתחיל את השירות הצבאי שלך כשאת מתוייגת כטראבל מקיירית?)
 

זהבה נ

New member
לחייב לעשות משהו מנוגד לרצונך

יכול להזיק לצה"ל יותר. אני מקווה שהמטרה שלך היא לטוב ואם את מאמינה שאת יכולה לתרום יותר במקום אחר נסי לבדוק לעומק מה בדיוק ההתחיבות שלך כי לא תמיד זה קל להפר התחייבות כמו שתהחייבת ולעתים רק בסיוע משפטי תוכלי להתמודד עם בקשתך לשינוי. אני מאמינה שזה אפשרי אבל יש לכך כמובן מחיר שאת זו שאמורה להתמודד עם התוצאות והמחיר.
 
למעלה