בית לא עוזבים

ענבר.

New member
בית לא עוזבים

את המנטרה השחוקה הזו, אני שומעת בזמן האחרון קצת יותר מדי, לטעמי. כמובן, שהמנטרה הזו נאמרת בהקשר לבחירות. מה שמביא אותי למחשבה - למה הקלישאה הזו לא נאמרת בהקשר הבין זוגי? כשזוג מגיע להבנה שלא טוב להם בביחד שלהם, שהבית המשותף נעשה "צר" על שני אנשים, הם יודעים שהפתרון האולטימטיבי הוא - לעזוב, להיפרד. מאידך, כשאדם הגיע להבנה שאותה מפלגה לה היה נאמן במשך שלושים שנים, אכזבה אותו, אינה עונה יותר על צרכיו, לא תואמת את דרך החשיבה שלו, והוא מחליט לעבור למפלגה אחרת, קמים עליו מיד בהצהרות פולניות מטופשות - בית לא עוזבים. מסתבר שנוח יותר לשחרר סיסמאות נבובות מתוכן לאויר, מאשר לרדת לשורש הבעיה.
 

magy

New member
../images/Emo45.gif

ואת יכולה להצביע על שורש הבעיה?
 
בכל מערכת בחירות שאני זוכרת

כשהיו תזוזות של אנשים מפה לשם תמיד שמענו את המשפט הזה. זה לא חדש. זו באמת קלישאה נבובה, אבל, שלא כמו זוג שנפרד שצריך להפרד מכסף ורכוש, אלה עוזבים על מנת לקבל יותר ממה שהיה להם קודם. אבל זו פוליטיקה עיוני.
 

neuron

New member
גם בני זוג עוזבים לפעמים

כדי לקבל יותר ממה שהיה להם קודם
 
אתה צודק בהחלט.

ואני מדברת מנסיון. אך את מה שקיבלתי יותר לא ניתן להעריך בכסף. אני דיברתי על אלה שעוברים בין מפלגות על מנת לקבל טובות הנאה וגם כסף.
 

הזוייה

New member
בחירות

השם הזה הוא סיסמא לדילמה שמאחוריה נמצאים מסכות, תחפושות קלישאות. המשפט: "בית לא עוזבים" בא בגלל חוסר מעוף, מקובעות, חשש ממה יגידו. הרי החיבור בין בני האדם רצוף בשרשרת גדולה של מילים והבטחות, שימוש במשפט הוא כמו הטלת קללה, שיציק למצפון. לפי רוח הדברים בימינו, המילים הפכו למכונת פרשנויות המבטלות את עוצמת הרגש שפעם הזדהנו איתה, ע"מ שנתאים למה שרצוי וטוב לנו ולתדמית החיובית שאימצנו לעצמנו. המילים במשפטי תוכחה, במיוחד במערכת הפוליטית הידועות בשימוש במושגי "מלחמה" הנן מניפולטיביות, מנסות לטעת רושם, תוך שימוש במסר תעמולתי במסווה של הצגת עובדה. המילים מסתירות ומערפלות יותר מאשר מגלות. ברגע שלא טוב לנו עם משהו שלא מספק, אנחנו נוטשים לחפש אצל מישהו אחר את החוסר הזה.ומי שנכנע למילים, כנראה בעל הזדהות חזקה מאד שאינו מסוגל להיות לפעמים החריג ולשבור את הנורמה. אני משערת שהיום, אני הולכת לעשות שחי, שפם וגבות אצל מוריס הספר השכונתי, ואקנח בסנדביץ' עם אמבה שתסריח ת'קלפי לקראת ערב.
 
הזוייה יקירתי

כמו תמיד כייף לקרוא את הדברים שאת כותבת ושורת המחץ שלך לגבי האמבה הפילה אותי מהכסא. אז בזהירות השטיח בניקוי.
 

softy

New member
איפה שהכי טוב לי

לשם אני מעביר את הבית שלי. בית מפלגתי כדימוי מתאים בעיקר לאנשים שהולכים עם הראש באדמה ומסרבים להרים את הראש לראות את מי שעומד מאחוריהם ומצדדיהם. היום יצא לי לראות פעם ראשונה שלט של הרב עובדיה שהיה כתוב בו "ובחרת בחיים - ש"ס" זה כנראה רמז לבוחריו הלא אינטליגנטים שבחירה אחרת פרושה מוות.
 

magy

New member
איפה שהלחם שלי, שמה הבית שלי

אמר היורד. חלק האשימו וחלק הבינו. אנשים יושבים על מדרונות הרי געש כדי למצוא את פרנסתם. אנשים מתגוררים בין גושי קרח כדי להוציא משם דגים . אנשים גרים בארצות שהסכנה אורבת להם שם. מה שאומר שהנושא הכלכלי חשוב יותר מאשר הבטחון האישי. אנשים לא ברחו מקרית שמונה בגלל קטיושות , אבל ברחו כשלא היה מה לתת לילדים לאכול. לכן : מי שרוצה את רוחמל'ה כשרת החינוך הצביע קדימה (כבר עדיפה החומצה ששולטת בשפה העברית.) מי שאמיד או בעמדת ביניים, הצביע קדימה. קדימה היא מפלגה קפיטליסטית הדוגלת בנכסים והון. למה אני כותבת את זה? כי בבוקר החלטתי שאני מצביעה ל......... לאיש שלא הוציא את השד העדתי מן הבקבוק למרות שהתגרו בו, פוצצו אותו כדי שיתפרץ. ואני מעריכה את יכולתו להתאפק . אני האשכנזיה בחרתי את המרוקאי לראש המדינה. אז אין שום שד - ושום עדתי.......................... האיש שבא משדרות ולא מ-רחביה. (רחביה שכונה של עשירים? אם לא, אז ארנונה. ) לאיש, שאני מקווה שיצרף אליו או יפעל לטובת המגזר הלא מוצלח והחלש כגון : גימלאים, עניים, נושא סל התרופות ומיגור האלימות והפשע במדינה. נכון שכתבתי שהשבית נמלים וגרם נזק למדינה, אבל האיש בודאי למד את הלקח על בשרו והפנים את התוצאות. לכשישב על כסא מחייב ירגיש עוד יותר מחוייב לא לגרום לנזקים מיותרים. האיש לא גזל באופן אישי כספו של אף אדם או גוף במדינה. ונכון, הוא לא יודע אנגלית.... אבל הלב שלו יודע הרבה שפות אחרות. וחמלה היא אחת השפות שלו. הוא לא ישב במהלך חייו במגדל שן, או בשיחות אקדמיות פלצניות חסרות תועלת........הוא ניסה בדרכו לעשות, להלחם, להשפיע למנוע. כן, יש לו שפם.... לפר'חות האחרות יש צבע בשיער וחלקים מלאכותיים אחרים, וזה לא פסל אותן מלהכנס למשכן 120 האפסים. ושֶלי? ימים יגידו....... ברווֵרמן? נחכה ונראה. עוד לא אמר הרבה. הבחירה היתה הרע במיעוטו.......... אילו שרון היה בראש, ורוחמה בפח , והייתי אמידה ועמידה הייתי אולי מצביעה אחרת..... אולי..................... (כמעט כל חיי הייתי במרץ - עד שזרקו את שולה)
 
אמרות שחוקות

האמת ענבר שחושבים על זה ישנם הרבה אמרות או אני מכלילה נורמות שחוקות בחיינו. הגיע הזמן שאנחנו נסמוך על עצמנו , שיקול דעתנו ונדע מה מתאים לנו ולא לכל העולם כי אני יש רק אחת . אף אחד אחר לא יכול להיות אני או את או כל אדם אחר ממי שהוא בעצמו. ולכן אני מציעה לכולנו לשאול את עצמנו באמת לגבי כל דבר - מה נכון לי ולא משנה מה אומרים או חושבים אחרים . מי שלא סומך על עצמו ושיקול דעתו - שיחפש סיסמאות ונורמות שיעזרו לו - לא פחות טוב מבחינתי , הכל הולך . כל אדם ומה שהוא בוחר . אני אישית מעדיפה לבדוק כל דבר מחדש - ואני חייבת לציין שהמסע הזה הוא מרתק . כמעט כמו ילד קטן אלא הפעם עם מוכנות לענות על השאלות בעצמי. אז שיהיה לכול אחד בהצלחה עם הדרך שהוא בוחר ואני בוחרת לא להקשיב לאמרות אלא לבדוק בעצמי . בהצלחה !!!!! -------------------------------- נחמה סבר
 
למעלה