בית ספר וגן

redback1979

New member
בית ספר וגן

היי, שאלה להורים/מורים מביניכם:
אני עובר עם אשתי ושני ילדיי למלבורן בקיץ הקרוב. הגדולה שלי חגגה לפני שבועיים 6. האם מישהו מכם יודע מתי מתחיל סמסטר הלימודים השני בבתי הספר היסודיים והגנים היהודים במלבורן? והאם מישהו יודע/ממליץ האם להכניס אותה לאמצע כיתה א׳, או לגן- ואז תצחיל כיצה א׳ בפברואר 2016 (בגיל 7) ?

תודה מראש, וסופ״ש נעים לכולם☺️��
 
בבקשה
:

http://www.education.vic.gov.au/about/department/pages/datesterm.aspx?Redirect=1
&nbsp
שווה לציין ש:
- בויקטוריה (מלבורן), הילדים מתחילים ללכת לבית-הספר בגיל 5, לכיתת "מכין" (prep). כך שלבת הגדולה שלך כבר אין מה לעשות בגן, כך שבכל מקרה היא תהיה בבית-הספר, ולכן הכי הגיוני יהיה ליצור קשר עם בית הספר והם יוכלו לייעץ לכם לגבי הכיתה.
- הקיץ הקרוב זה עכשיו. הקיץ הבא הוא בעוד שנה. מתי אתם מגיעים, בדיוק?
&nbsp
 

dikli28

New member
2 אופציות

ה CUT OFF של שנתון זה סוף אפריל. אם הבת שלך כבר בת 6 היא אמורה לעלות לכיתה א' - GRADE 1 .
אם היא עולה לכיתה א' היא תהיה בין הצעירים בכיתה. יש אפשרות לבקש שהיא תהיה בכיתת מכין - PREP . ואז אם תכירו לה את האותיות והצלילים בשפה האנגלית היא תהיה ברמה דומה לילדים אחרים בכיתה. המון ילדים מתחילים ללא ידיעת האותיות והצלילים ולכן לא אמורה להיות לה בעיה. בנוסף, אתה תמצא שיש עוד ילדים בני גילה בכיתת מכין.
 

zvishe

New member
עזבו שטויות,

רק home school , הילדים ייצאו הרבה יותר חכמים ונחמדים
 

giladbak

New member
חכמים ונחמדים אולי

אבל חסרי כישורים סוציאלים ולא מסוגלים להתמודד עם מסגרות
 

giladbak

New member
כל אחד והניסיון שלו...

יצאתי במשך כמה שנים עם בחורה שמגיל אפס חונכה בבית ומעולם לא הלכה לאף מסגרת, וזה היה מאוד מאוד לא פשוט בלשון המעטה.
היא פשוט לא הכירה את נורמות ההתנהגות הכי בסיסיות שאנחנו לוקחים בד"כ כמובנות מאליהן, של תקשורת בין אנשים, של כיבוד המרחב והפרטיות של אדם אחר, של התנהגות בקבוצה, של מה מקובל ולא מקובל לעשות בכל מיני סיטואציות.
&nbsp
זה היה גם מקסים ושונה ואחד מהדברים שנמשכתי אליהם אצלה, אבל זה היה ממש קשה לנהל איתה מערכת יחסים תקינה בגלל זה, ואני יודע שגם לאחותה היו ועדיין יש בעיות רבות במערכות יחסים בגלל זה.
&nbsp
זה לא אומר שאני פוסל לגמרי חינוך בבית, אבל אני חושב על סמך הניסיון שהיה לי איתה שזה קריטי שהילדים יהיו מעורבים במסגרות חברתיות כאלה או אחרות עם בני גילם, ומאוד קשה ליצור כאלה מסגרות מחוץ למערכות החינוך הקיימות.
 

zvishe

New member
אולי פשוט

נפלת לא טוב עם הבחורות האלו....
אני מכיר הרבה שלמדו בבתי ספר פרטיים וציבוריים ונורמות ההתנהגות שלהם "חרא" אחד גדול. אבל אני לא מכליל את כל האוכלוסיה שהם מייצגים (לפחות בינתיים)
 
קצת אנקדוטלי, לא?

להכליל באופן נחרץ כל כך משתי נשים (מאותה משפחה) על אוכלוסיה שהיא בהגדרה הטרוגנית מאד זה צעד קצת בעייתי. איפה למדת לעשות הכללות כאלה
?
 

giladbak

New member
אולי

אבל הסיכוי שייצא לי להיות בקשר אינטימי עם עוד בחורה שהייתה הום-סקולד קלוש, כך שאני מסיק את המסקנות מהניסיון היחיד שיש לי, שנראה לי שהוא יותר מאשר היה לשניכם.
אי אפשר להבחין באף אחד מהדברים שאני מדבר עליהם בלי להיות בקשר מאוד קרוב עם בן-אדם. גם לי יש כמה חברים ומכרים שהם הום-סקולד שעל פניו נראים סבבה לגמרי, אבל אני אף פעם לא אדע אם זו רק מסיכה שמתחתיה הם שרוטים לגמרי.
&nbsp
ולגבי הסקת מסקנות על סמך מקרים בודדים... אם אתה רואה חתול מרוח על הכביש אז יכול להיות שנפל עליו אסטרואיד, אבל לא צריך לראות יותר מאחד כדי להסיק שרוב הסיכויים הם שהוא נדרס על ידי מכונית
 
שתי בעיות:

האחת, לגבי החתול והסקת המסקנות: אני לא רואה איך הנמשל שלך מתאים למשל. לפי מה שאני מבין, אתה טוען במשל הזה שאם הבחורה היתה חסרת כישורים סוציאליםם, הרי שזה בגלל החינוך הביתי. על זה אפשר להתווכח, אבל זה לא ממש מעניין את מי שלא מכיר את הגברת הנ"ל אישית. השאלה היא אחרת, והיא האם חינוך ביתי גורם לאנשים בכלל להיות "חסרי כישורים סוציאלים ולא מסוגלים להתמודד עם מסגרות" כפי שכתבת.
וכאן אנו מגיעים לבעיה השניה (לדעתי) והיא שאם אדם הוא "חסר כישורים סוציאלים ולא מסוגל להתמודד עם מסגרות", הרי שזו תופעה שאנו אמורים לזהות אצל אנשים שאנו מכירים גם היכרות יחסית שטחית. אם דרוש קשר אינטימי בן כמה שנים כדי לראות שהאדם חסר כישורים סוציאליים, וקשר פחות אינטנסיבי לא מגלה את זה, הרי שכנראה דווקא יש לאדם הנ"ל רמה די סבירה של כישורים סוציאליים...
&nbsp
השווה: "על פניו נראה שהוא מדבר אנגלית חופשי, אבל אחרי קשר אינטינסיבי של שנתיים גיליתי שהוא בעצם לא יודע אנגלית בכלל."
&nbsp
 

giladbak

New member
כנראה שלא ניסחתי את זה מספיק ברור

כתבתי "חסרי כישורים סוציאלים", לא כתבתי איזה כישורים סוציאלים...
אתה פירשת את זה ככישורים סוציאלים בסיסיים, אבל לא זו הייתה הכוונה, אני התכוונתי לניהול מערכות יחסים והתמודדות עם סיטוציות מורכבות ועוד מיני מצבים שהחיים מזמנים.
&nbsp
הדיון הוא האם חינוך ביתי הוא כיוון טוב להורים ששוקלים איך לחנך את ילדיהם. אני חוויתי השפעות עמוקות וחבויות שלדעתי נגרמו עקב חינוך ביתי, ועל סמך חוויות אלה החלטתי שאני לא רוצה לעשות את זה לילדים שלי אם וכאשר יהיו לי, ואם מישהו שואל אותי אז אני משתף אותו בניסיון הזה, כי לדעתי מדובר בעוול אדיר שנעשה לילדים (אלא אם כן כאמור, מספקים להם מסגרות סוציאליות חלופיות).
&nbsp
שים לב שאתה לא מתווכח איתי לגבי המסגרות למשל, כי כנראה שגם לך ברור שאם לא נותנים לילד להתנסות במסגרות אז יש סיכוי טוב שיהיה לו קשה להתמודד איתן בהמשך, וזה ברור לך בלי שחקרת סטטיסטית הרבה מקרים. באותו אופן, אם אתה שולל מילד את ההתנסות בסיטואציות סוציאליות מורכבות, יש סיכוי מאוד גבוה שהוא יתקשה להתמודד איתן כמבוגר, וכשאתה פוגש כזה מבוגר וחווה את הקשיים האלה איתו ביחד, לא צריך להיות סטטיסטיקאי גדול כדי להבין למה הוא/היא מתקשים במקומות האלה.
 
נו, אז זו כבר שאלה של ניסוח.

אם לא התכוונת לכישורים סוציאליים בסיסיים, אלא ל"ניהול מערכות יחסים והתמודדות עם סיטוציות מורכבות", אז ייתכן שאתה צודק וחינוך ביתי דופק אותך לכל החיים, אבל אני מכיר לא מעט אנשים שיכולות "ניהול מערכות יחסים והתמודדות עם סיטוציות מורכבות" שלהם הן ממש לא משהו למרות שהלכו לבית-ספר רגיל עם כולם (ואני מכיר מקרה אחד לפחות שלדעתי הבעיות החברתיות הנ"ל הן בגלל שהלכו לבית-ספר רגיל עם כולם).

גם לגבי המסגרות אני לא לגמרי מסכים איתך. אם מחנכים ילד באופן חופשי לגמרי וללא שום מסגרת, אז זה חינוך גרוע בין אם הוא ביתי ובין אם לא. אבל יש לחינוך ביתי הרבה וריאציות, והרבה ילדי חינוך ביתי מתנסים במסגרות לא מעטות, וגם חווים חיי חברה - רק לא במסגרת הספציפית שנקראת "בית הספר".
אני מנסה לחשוב, למשל, מה הייתי עושה אם הייתי גדל במקום שבו האלטרנטיבות היו חינוך ביתי, או בית ספר ציבורי גרוע ומסוכן, או בית ספר פרטי שמעניק חינוך קתולי נוקשה. האם בשם ה"חינוך למסגרות" הייתי מכניס את הבנים שלי לחינוך כזה? ממש לא בטוח. ייתכן שהייתי מעדיף להשאיר אותם ללמוד בבית, ולמצוא לעצמם מסגרות חוץ-בית-ספריות לפעילויות אחרות. לשמחתי אנחנו חיים בזמן ובמקום שבו אין לי בעיה לשלוח את הילד לבית-הספר המקומי. לא לכולם יש את הלוקסוס הזה.

שים לב גם לעובדה שבכל הדיון הזה שנינו מקבלים כמובן מאליו שמסגרת חינוכית היא באופן טבעי גם מסגרת חברתית. כאילו חומר לימודי קשור איכשהו לסוציאליזציה. האמת, כפי שאתה יודע היטב משנותיך בבית-הספר, היא ששתי הפונקציות האלה מפריעות זו לזו. אם אתה בשיעור, אז חס ושלום לדבר עם החברים או להעביר פתקים, ואם אתה בהפסקה, אז אין מצב לדבר על מה שלמדת בשיעור (מה אתה, חנון?). גם בהכנת שיעורי בית, התכוננות למבחנים וכיו"ב אין הרבה טעם בסוציאליזציה כשלעצמה: במקרה הטוב נוכחותם של אחרים מהווה איזשהו תמריץ ללשבת וללמוד. במקרה הנפוץ נוכחות החברים רק מפריעה. היתרון היחיד הוא שכולם לומדים את אותם הדברים באותו הזמן ובאותו קצב, אז כולם מקטרים על אותם דברים.
בחינוך ביתי אפשר להפריד את שתי הפונקציות האלה של בית-הספר. ללמוד תלמד בבית, ואת הסוציאליזציה תעשה כשהספרים סגורים.
 

giladbak

New member
מסכים לגמרי

פשוט הדיון הזה מתקיים בפורום של אוסטרליה וניו-זילנד, ובאוסטרליה וניו-זילנד לרוב ההורים יש אפשרות לשלוח את הילדים לבית ספר שהוא לא גרוע ומסוכן, ובמקביל, אם הם בוחרים בחינוך ביתי, מאוד קשה להם לספק מסגרות סוציאליות חלופיות לילדים. לא בלתי אפשרי, אפילו אפשרי מאוד, רק מאוד קשה.
מה שאני אומר הוא שאלא אם ההורים מוכנים ומסוגלים לקחת על עצמם את האתגר של מציאת מסגרות סוציאליות חלופיות (ורוב ההורים לא מסוגלים), אני חושב שעדיף לבחור במסגרות הקיימות (שהן רחוקות ממושלמות, אבל עדיפות מהעדר מסגרות).
&nbsp
מסכים איתך לגבי השילוב הבעייתי של מסגרת חינוכית וחברתית, אבל בכלל יש בעיה שעד לפני לא הרבה זמן תפקידן של המסגרות החינוכיות היה להקנות ידע, ועכשיו הן צריכות להתאים את עצמן לעולם שבו האתגר הוא לא רכישת הידע אלא המציאה והסינון שלו... אני חושב שהמסגרות האלה יעברו טרנספורמציה בשנים הקרובות ויתרכזו הרבה יותר בפן הערכי, הסוציאלי, ובהקניית כלים (או לפחות אני מאוד מקווה שזה מה שיקרה), כך שיהיה פחות קונפליקט בין הפונקציות.
 
חכמים ונחמדים אולי, אבל יש בזה גם כמה חסרונות

אני חובבת חינוך ביתי מכמה וכמה טעמים, אבל בכל זאת כשהגדול שלי הגיע לגיל המתאים, רשמתי אותו לביה"ס המקומי הקרוב, וזה מכמה סיבות:
&nbsp
א. סוציאליזציה וחיברות: בניגוד למיתוס על בידוד בחינוך ביתי, יש במלבורן מ-ל-א-ן משפחות, הזדמנויות, חוגים וקבוצות לילדי חינוך ביתי. המון היצע, המון פוטנציאל לחברה וחיברות. החסרון הוא, עם הפיזור הדמוגרפי בעיר הזאת, זה שאתה מתחבר ומתמנגל עם כל מיני משפחות שגרות, מן הסתם, במרחק של 20-40 דקות נסיעה ממך, או אפילו יותר. לעומת זאת בבי"ס מקומי יש לך הזדמנות להעמיק היכרות עם הקהילה המקומית והקרובה, ויש אנשים שזה משמעותי לגביהם. זה עשוי להיות בייחוד משמעותי למהגרים שאין להם משפחה בסביבה.
&nbsp
ב. אורח חיים: אם אתה בסבבה לנהל אורח חיים מבוסס-אוטו, לך על חנ"ב. אבל אם חשקה נפשך להיות מסוגל להרגיל את הילד שלך להתנייע ברגל/אופניים, או אם, למשל, אתה מצפה לתינוק ואין לדעת איזה מין תינוק תגריל, כזה שאוהב נסיעות או כזה שצורח נון-סטופ באוטו במשך כל השנה הראשונה לחייו, הבי"ס המקומי לוקח.
&nbsp
ג. ויש עוד, אבל זה כבר מעבר לנושא הנידון.
 

Sweet Hereafter

New member
תינוק שצורח נון-סטופ באוטו במשך כל השנה הראשונה לחייו

חיה נדירה למדי.

מנסיוני הפרטי עם 4 תינוקות, כולם צרחו נון-סטופ באוטו במשך 3 חודשים, ועם הרבה סבלנות/עצבים, והתמדה עיקשת, הפכו לתינוקות חובבי אוטו. גם תצפיות על תינוקות של אחרים מחזקות אצלי את המחשבה שזה אפשרי עם הרב הגדול של התינוקות.

ב-3 החודשים הנ"ל השתמשנו בפקטור של 1.5 (לפעמים אפילו 2) לחישוב זמני הגעה ריאליים...
 

zaske

New member
ושוב השאלה השחוקה - האם אתה דתי ו/או בעל ממון?

כי אם לא, למה גן או בית ספר יהודי? מה יש, אז הילדה קצת תלמד על ישוע. אפשר לחשוב.
תכף תגיד לי שאתה הולך לשלוח את הקטנה לגן חב"ד, בזמן שיש מצב שאתה אוכל שרימפס עם חמאה ביום כיפור (אה פאק, שרימפס עם חמאה זה בסדר, חזיר עם חמאה ביום כיפור ).

(ולא, הגדולה לא באמת תלמד על ישוע, או לא בכמות שאתה חושב שהיא תלמד)
 
למעלה