בית ספר לחינוך מיוחד

חאשי

New member
בית ספר לחינוך מיוחד

הורים יקרים שלום!
השנה הבן שלי צריך השנה לעבור וועדת השמה כדי לקבוע האם להשאירו בבית ספר רגיל בכיתת תקשורות שהוא נמצא בה מכיתה א' או לשלוח אותו לבית ספר אחר. אנחנו בדילמה רצינית ולא יודעים מה לעשות. מנסים להסתכל ממבטו של הילד מה שטוב לו וא מה שאנחנו חושבים שטוב לו, לכן אנחנו רוצים בית ספר שמתאים לו ויתן לו עזרה גדולה בכישורי שפה שמאוד חסר לו ולימוד פרטני (אחד על אחד) שהוא צריך (אים קוראים לזה- תיווך). וועדת ההשמה אמורה להתקיים בתאריך 5.2 (אין לנו הרבה זמן ואנחנו רוצים להיות מוכנים עם אינפורמציה ושאלות לוועדה על בתי ספר אחרים במידה ונצטרך). חשוב לי לקבל אינפורמציה על בתי ספר אמיתית מהורים שילדיהם נמצאים בבית ספר כזה גם אם זה לא בראשון לציון (עדיף כמובן ראשון). אני מאוד מסתמכת על עזרתכם האדיבה. תודה מראש. חני
 

חאשי

New member
המשך ../images/Emo45.gif

מצטערת על הטעויות לא שמתי לב שזה כך. מה שחשוב זה שתנסו לעזור לנו בנושא... תודה שוב חני
 

yonitbrk

New member
חני שלום

אני מראשון, ואשמח לעזור, רק חשוב שתצייני את גיל הילד, כדי שאוכל להכווין אותך בהתאם. האם כרגע, הילד לומד במסגרות בראשון, או שאת רוצה להעבירו לראשון? לגבי לקויות תקשורת - ישנן שתי מסגרות , כך שחשוב גם שתצייני גם את רמת הילד, מכיוון שגם זה ישפיע על השיבוץ. יונית.
 

חאשי

New member
יונית שלום

הבן שלי בן 9 עכשיו הוא כרגע בכיתה ג' ושנה הבאה בכיתה ד'. אנחנו תושבי ראשון הילד גבולי מבחינה רמה שיכלית לא כל כך תואם לגילו. עם תיווך יושב ועובד הרבה יותר טוב. כישורי השפה שלו דלים יחסית לגילו (מקצועות נלמדים בבית הספר, חשבון, עברית, אנגלית, טבע) די טוב בהם. שאר המקצועות די מתקשה שוב בגלל חוסר תיווך. ילד שמבין הכל (כאילו היה ילד רגיל) קשה לו להתבטא וגם קושי בתקשורת עם הסביבה שלו בעיקר בבית הספר. אשמח לתשובות
 

חאשי

New member
תשובה לרוני

טעות שלי שאולי לא ציינתי שהבן שלי הוא PDD. לא הייתי נכנסת לפורום הזה אם לא הייתי מכירה אותו, נכון? בכל מקרה תודה על ההערה.
 
הכוונה שאת נמצאת בפורום

הביורפואי ולא בפורום PDD אספרגר ששם תקבלי הרבה יותר תשובות מכאן. הפורום הזה כמו שמו .
 

razgalili

New member
בעיני זו שאלה לגיטימית פה כי

1) יש פה התיחסות לנושאים שלא יתיחסו אליהם בפורום השני ("מקום X הוא מעולה אבל שוטפים שם באקונומיקה...") 2) יש כמה הורים שמגיעים לפורום פה אבל לא מגיעים לפורום השני (אני למשל) 3) יש דברים שיכתבו בפורום השני ולא יכתבו פה ("מקום X הוא מעולה אבל האנרגיות הקוסמיות לא משהו, אפשר לשלוח את הילד אם שמים לו בכיס גביש ירוק...")
 
יש בית ספר בארך

שלא מנקה עם גלון אקונומיקה? שאיך שאתה נכנס למבנה או שאתה מתעוור או מאבד את ההכרה.
 

חאשי

New member
בתי ספר

לא הבנתי בדיוק מה המסר שלך כאן לגבי מקום X !!! אפשר לקרא לילד בשמו?????
 

yonitbrk

New member
ישנן מספר אפשרויות

שני בתי ספר רגילים, בהן כיתות תקשורתיות קטנות, השייכות לחנ"מ, כאשר בהם לומדים ילדים, אשר רובם עם רמה קוגנטיבית ממוצעת, והם משולבים בכיתות הרגילות, כל אחד לפי יכולתו, ובמקביל בכיתה הקטנה, מקבל את כל סל הטיפולים המגיעים לו, במסגרת החנ"מ, כמו קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, תרפיה, וכו'. בתי הספר הם "יסוד המעלה" ו-"יפה נוף", ובשניהם יש כיתות המתאימות לגילו . קיימת אפשרות שלישית - והיא בי"ס "שיקמים", אך שם לומדים ילדים אוטיסטים, ברמה בינונית ומטה, אין שילוב, ובכלל שיטת הלימוד שונה לגמרי, כאשר הדגש העיקרי הוא על תקשורת, ולא על קוגנטיביות. יונית.
 

חאשי

New member
היי יונית

טוב אז ביפה נוף הבן שלי לומד עכשיו. לגבי יסוד המעלה שמעתי שהוא בית ספר פחות טוב ברמה שלו מיפה נוף. לגבי שיקמים אין בכלל על מה לדבר כרגע. הייתי שם לפני 3 שנים שהיינו צריכים לרשום את הבן שלנו לכיתה א' והזדעזעתי (סליחה על הביטוי והורים שיסלחו לי) ממה שראיתי שם. אני מקווה שאולי היום הילדים שם הם יותר דומים לבן שלי בקטע של ה PDD ויש מצב שאולי אצליח להתגבר על החששות שלי ולהכניס אותו לשם. האם יש בתי ספר אחרים באזור כמו נס ציונה או רחובות שאת יודעת שהם בתי ספר לחינוך מיוחד?
 

yonitbrk

New member
א. כאם שבנה לומד בשיקמים

אפשר לדעת ממה הזדעזעת בדיוק? האם עד כדי כך מדובר במפלצות? דעי לך, שהצוות שם מעולה, עוד לא נתקלתי בצוות כזה , באף , אבל באף מסגרת. צוות שאם יהיה צורך גם יעשה גלגולים באויר, כדי למצוא דרך איך לקדם את הילד שלי, ובכלל, כל ילד הלומד שם. יהפכו עולמות, ישבו ימים ולילות כדי למצוא פתרונות לבעיות שמתעוררות, אצל כל אחד ואחד מהלומדים שם. זאת פשוט משפחה אחת ענקית, שעוטפת את כולם בהמון המון חום ואהבה. עוד לא ראיתי מסגרת שתעשה כל מאמץ כדי להתאים את עצמה לילד, ולא תבוא בדרישות להורים ולילד, שיתאימו את עצמם אליה. אני הצלחתי בשנתיים וחצי האחרונות, ליצור שם קשר אישי עם כל אחת ואחד מאנשי הצוות. תמיד פתוחים לשמוע , תמיד תהיה עבודת צוות. עד כדי החלפת מיילים ומספרי ניידים, כדי שאוכל להתקשר ולהתיעץ בכל שעה משעות היממה. לגבי יסוד המעלה, הרמה שם דווקא מאוד גבוהה, ולכן ילד החלש קוגנטיבית, ורמתו בינונית ומטה, מתקשה להשתלב שם, אם לימודית ואם חברתית. לגבי נ"צ - יש את בית ספר תומר, אשר הוא מעורב, ולאוו דווקא ללקויות תקשורת. דווקא הורים לילדים, עם לקויות תקשורת, ברחו משם. כך שלא הייתי ממליצה . אבל שווה לך לנסות. יש גם את בית ספר עין הקורא - בו כיתות לילדים עם לקות של קשב וריכוז, ובעיות התנהגות - ובעבר היו נסיונות לשלב בהן ילדי אספרגר, חלקם בהצלחה, וחלקם לא. וגם כאן, היות ואני לא מכירה באופן אישי את המסגרת, לא אוכל להמליץ. יש גם את בית הספר התקשורתי, בקיבוץ חולדה, אך הוא מקביל לשיקמים, ברמת הילדים . יונית.
 
למעלה