בית ספר לילד רגיש

בית ספר לילד רגיש

אני לא יודעת האם זה פורום מתאים, אבל יש לכם נסיון עם ילדים "לא רגילים" גם אם לא אוטיסטים, אז אשמח לשמוע תובנות.
הגדול שלי בן 11, לקחנו אותו לאבחון, ייתכן שיש לו הפרעת קשב קלה + בטוח יש לו קושי חברתי גדול - יש לו שני חברים שהוא קצת בקשר איתם בכיתה אבל לא נפגש איתם אחר הצהריים (הוא לא רוצה, לא מצליחים להבין למה). אבל לא נראה לי שהוא אוטיסט, גם הרופא רמז שלא נראה לו (מצד שני, אותו רופא אמר שהשני גבולי - והוא רחוק מליהות גבולי).
אני מתלבטת לאיזו חטיבה לשלוח אותו:
1. חטיבה גדולה של המון כיתות והמון ילדים בכיתה
2. חטיבה קטנה עם מעט ילדים בשכבה ובכיתה, ילדים דומים באופי. הבעיה - עומס לימודי עצום (כיתת מופ"ת). אנחנו ממש מעדיפים את האפשרות הזאת, אבל מפחדים שזה יישבור את הילד. הוא לא נראה לי חזק להתמודד עם כישלון. מצד שני, המורים הרבה יותר פנויים לשים ל למצוקותיו, אם יהיו.
 

grayart

New member
אתן לך דוגמא אישת

כשאני הייתי בתיכון בכיתה י נכשלתי בפיסיקה, על מנת לעלות שנה הייתי צריך לעשות מבחן קיץ (על החומר של כל השנה).
ההורים שלי לקחו לי מורה פרטי , אדם מצחיק, מגניב, ברמה מאוד גבוהה, אבל באווירה מאוד קלילה, ובלי הנחות במה שקשור לתוצאות.
אחרי חודש של לימוד חומר של שנה (בעצם שנתיים מבוסס גם על חומר של כיתה ט) ניגשתי לבחינה וקיבלתי ציון 97, זה היה בסופו של דבר הציון בתעודה, ובסופו של דבר יצא שאחד התלמידים הנכשלים בבית הספר בתחום הפיסיקה לאורך כל השנה , קיבל בסופו של דבר את הציון הגבוה ביותר בכל השיכבה.

זה אומר משהו לגבי בתי-הספר (ולדעתי מהכרות אישית את המערכת גם בחיי הבוגרים תופס גם היום).

זה גם אומר שאפשר להעמיס חומר של שנה בחודש אחד ולעמוד בזה בהצלחה שיש מורה טוב שמסוגל לעורר מוציבציה והנאה מהלמידה.

אני לא הייתי בכלל מתלבט.
אם יש לך אפשרות שיתקבל לכיתת מופ"ת, לכו על זה.
ילד, נער וכל אחד בעצם, מתפקד יותר טוב כשהוא בסביבה אנושית חיובית הן מצד הצוות והן מצד התלמידים. כשיש אוירת לימודים ומסביב לא צריך "לשרוד" כל מני תלמידים "נבלות" שיש בכל כיתה רגילה כמה מהם, כשתנאים טובים, אז סיכויי ההצלחה בלימודים עולים, וגם הסיכוי להשתלב חברתית, ולהרגיש נוח ובטוח בקרב חבריו ללימודים.
 

dina199

New member
יש אנשים שהם לא אוטיסטים אלא 'רק' אנשי אמצע.

מה שאומר שיש להם קווים אוטיסטים וקשיים אבל לא בכמות מספקת לאבחנת אוטיזם (לדוגמה חוסר רצון להיפגש עם חברים ואתם לא יודעים למה). לכן ההגדרה 'גבולי'. אבל חוסר איבחון כאוטיסט לא אומרת שהוא לא צריך עזרה. את יודעת את זה ולכן הלכת לאיבחון.
מה היית מחליטה אם הוא היה מאובחן כאוטיסט?
 
אוטיסט מקבל סייעת

לכן כיתה גדולה פחות בעייתית. ואולי לא? אין לי מושג
 
למעלה