בי"ס
פנימייה

בי"ס ../images/Emo36.gif../images/Emo26.gif פנימייה

מעניין אותי לדעת איך קשרי ביה"ס והפנימייה אצלכם?? אצלנו.... די על הפנים. כאילו אין לכולנו מטרה אחת. ממש מתסכל אותי היריבות חסרת הטעם על יוקרה, הערכה וחשיבות אוףףףף.
 

joyjoy

New member
../images/Emo38.gif זה תלוי במה מדובר ?

את מדברת על בית ספר בתוך פנימייה או בית ספר אליו הילדים יוצאים מהפנימייה בבוקר וחוזרים בצהריים ? בתור מי שעבדה בפנימייה קהילתית חלק מהעניין הוא שהילדים ממשיכים בבתי הספר שלהם בשכונה, ולכן העניין של קשרי בית ספר תלוי ומשתנה מבית ספר לבית ספר וכמובן תלוי בקשר שהצוות שומר עם בית הספר. יש והיו מדריכים שרואים בקשר עם בית הספר עול ובכך מפספסים את היכולת לעזור לילד בדברים רבים מכיוון שהצלחה בלימודים והצלחה חברתית בבית הספר תורמות לכלל החיים של הילד. היו בתי ספר ומורות שכל הזמן חשבו שהילדים בפנימייה מסכנים מוזנחים ועוברים התעללויות לא בטחו בצוות וכל הזמן חיבלו בקשר של הילדים איתנו מצב כזה קשה במיוחד כשהילד חדש ולא מכיר את הפנימייה אז מושפע מהמורה... לעומת זאת היו בתי ספר ששמחו שיש להם שותף פעיל בניגוד להורה של הילד שלא היה פעיל ורקמו יחד עם הצוות תוכניות חינוכיות שליוו את הילד מהבוקר עד הערב והביאו לשיפור מדהים ומרגש בילד.
 

my sTar

New member
../images/Emo64.gif

אצלנו הביצפר נמצא בתוך הפנימייה כך שהקשר *אמור* להיות הדוק אבל זה ממש לא כך. ממש אין תיאום בין המחנכים למדריכים או בכלל בין צוות בית הספר לצוות הפנימייה. זה לפעמים ממש מעצבן אני הייתי מצפה שיהיה פעם בשבוע ישיבה עם כל צוות י"ב, לדוגמא, כל המחנכים וכל המדריכים של השכבה, סתם בשביל שיהיה קשר רציף-קודם כל. האמת שגם דרשתי את זה תחילת שנה שעברה, אבל כמובן שזה לא כלכך עבד... הכי מעצבן אותי שהמחנכים מתנשאים מעל צוות הפנימייה, שהם אף פעם לא נמצאים בשטח של הפנימייה, שהם בכלל לא מודעים לבעיותיות ולמצבים הכלכך דינמיים שקורים אצלנו בערב שהם חושבים שהלימודים הפ קודש-קודשים ובכלל לא מבינים את המורכבות של ילדי פנימייה. האמת, שהשנה בניגוד לשנה שעברה, המצב קצת יותר השתפר, אבל הוא עדיין רחוק מלהיות טוב או אפילו רק בסדר.
 
נמנמ

אצלנו יש קשר די ישיר, בתור פנימיה קהילתית רוב הילדים לומדים באזורים של הבית שלהם. או בבתי ספר שהם המשך ליסודי שלהם ודברים בסגנון. ואנחנו בתור מדריכים נמצאים בקשר רציף עם המחנכים ומחנכות של הילדים. אנחנו מגישים פעם בשבועיים עידכוניים לימודיים רכז וכל פעם שקורה משהו בבית ספר אנחנו מתעדכנים. המורים מכירים אותנו כי אנחנו גם מדברים טפונית וגם מגיעים לבית ספר לכל מיני ישבות ולפעמים במקרים מאוד נדירים גם לאסיפות הורים . לא תמיד מבינים אותנו ולא בכל בית ספר יש את הצוות שמבין בדיוק אבל אין מה לעשות סה לה וי
 
בי"ס בתוך הפנימייה

אני ממש גמורה כבר מהעניין הזה. אני לא מצליחה להבין איך זה שלכולם יש מטרה אחת ובכל זאת היחסים כל כך עכורים. השנה זה פשוט נורא!!!
 

joyjoy

New member
את מוזמנת לפרט

אולי נוכל להציע לך רעיונות להתמודדות או לשיפור המצב ? בינתיים שולחת לך
לחיזוק- ואיך הולך עם המועדון-נוער שהקמתם ?
 
השיפור לא בידנו.....

יש אצלנו פער רציני שנוצר בעקבות פוליטיקות פנימיות כך שאני סתם מקטרת מותר... לא? העו"סית שלנו טוענת שחובה לקטר. ככה לדבריה עושים ונטילציה לנפש. מצא חן בעיניי ואני מאמצת
כל הכבוד על הזכרון ג'וי!!! המועדון קיבל צורה ממש יפה. קנינו ספות יפהפיות. היום קיבלתי לוח שעם ענק. נצבע את המסגרת שלו ונתלה. ועכשיו אני מחכה שיכינו לנו כמה מדפים - 2 לספרים ו-2 לספלים, קפה, סוכר ותה וגם דלפק הגשה לארוחות הבוקר של שבת. אז יש עוד עבודה אך בהחלט המועדון שינה צורה והוא ממש נעים!!! אני גאה.
 

joyjoy

New member
ברור שמותר לקטר ולאוורר ולעשות

טוב לנפש ! למה את חושבת שהקמתי את הפורום הזה בעיקר ???
לגבי לוח השעם אני בדיוק צבעתי לאחרונה כמה כאלו והוספתי להם מעין קופסה קטנה שצובעים באותו צבע ומדביקים עם דבק מגע ואז אפשר לשים בה פתקיות ועט
לשעת הצורך - כמו בתמונה. יש לי קופסא אחת כזאת מיותרת אם את רוצה
.
 

joyjoy

New member
איכות נפלאה של תמונה...../images/Emo6.gif

מקווה שהצלחת להבין על מה מדובר ...
 
תודה ג'וי ../images/Emo24.gif

הבנתי את מטרת הקופסא וזה ממש רעיון נהדר!! רק שלוח השעם שקיבלתי הוא בגודל 2.5 מ' על 1.5 מ' בערך. לוח השעם הוא במקום שטיח קיר שעליו מצמידים פלקטים ובריסטולים.
 

מרלו1

New member
קשר הדוק מ-א-ו-ד עם ביה"ס!

אצלנו ביה"ס הוא בתוך הפנימיה והקשר מאוד צמוד. זה מתבטא בטלפונים כמעט יומיומיים ביני לבין מחנכת הכיתה לעדכונים ותיאומים. יש גם ישיבת צוות קבועה פעם בשבוע עם כל צוות הכיתה (מדריכה, מחנכת, עוסי"ת ואם-בית).גם פעם בחודש (בערך) יש ישיבת מחנכים ביחד עם המדריכות. בישיבת מורים בסיום מחצית כ-ל הצוות הרלוונטי לכיתה יושב יחד, וגם אם יש מקרים מיוחדים אז יוצאים עדכונים במיזכרים (בעותקים) לכל הצוות הנוגע לאותה בת, באותו יום, כך שכולם מעודכנים. אני מוצאת את הקשר הזה מאוד יעיל וטוב לכולם!
 
למעלה