בכי באמבטיה

lachhome

New member
בכי באמבטיה

שלום רב בני בן שנה וארבעה חודשים לפני כמה ימים העברתי אותו להתקלח מאמבטיית תינוק(הגיגית הגדולה")לאמבטיה הרגילה בני מגיב בצורה לא טובה למעבר מלווה בבכי היסטרי ורעידות בכל הגוף לאחר יומיים שהוא ממש בכה באמבטיה הגדולה המליצו לי לקחת את האמבטיית תינוקות ולהכניס אותה לתוך האמבטיה הגדולה גם זה לא ממש עוזר ובני עדיין בוכה בהיסטריה האם לוותר ולהחזיר אותו לאמבטיית תינוק?\ זה יכול להצביע על משהו? האם לא לוותר ולהמשיך עד שהוא יתרגל לאמבטיה הגדולה ויפסיק לבכות? אשמח לקבל עצה מקצועית תודה
 
אמבטיה לפעוט

שלום, אמבטיה יכולה, צריכה וחשוב שתהיה חוויה נעימה. חבל, להסתבך במאבקים עם פעוט. שאלת מפתח: מה המטרה שלך? מה את רוצה? להפגין כוח ?שיתקלח? או שיתקלח באמבטיה מסויימת? מה אני מציעה? א. לא להתעקש. ב. לאפשר לו בחירה , לשאול אותו מה הוא רוצה? ואיך הוא רוצה? ולבוא לקראתו. הילד יחווה כבוד, התחשבות ברגשותיו ורצונותיו. מה תרוויחו? ילד שידע להתחשב וירצה לשתף אתכם פעולה. ועוד הצעה: הזמינו את הילד לשחק :"על רטוב" ועל יבש" עם בובות. הציעו לו לעשות אמבטיה לבובה. כחוויה מרפאה ומתקנת. מה דעתך? עינת גבע.
 

lachhome

New member
אמבטיה לפעוט

היי ענת תודה על התשובה המהירה כנראה שהסברתי את עצמי לא נכון אין לי מטרה להפגין כח בעיקר כשמדובר באמבטיה שכמו שציינת זאת חוויה שחשוב שתהיה מהנה מצד שני במידה ואני מוותרת כרגע-מה זה אומר לילד? צרחתי המון-אמא נכנעה ככה אני רואה את הדברים זה גיל שהוא מאוד בודק את הגבולות שלי יואב הוא ילד ראשון והוא ילד מאוד מפונק ומקבל תשומת לב תמידית ובמידה ולרגע מורידים ממנו את תשומת הלב הוא צורח ולא מוותר אבל-וכאן האבל הגדול וזאת הסיבה שאני מבקשת דיעה מקצוית-האם זה יכול להצביע על איזשהי בעיה פסיכולוגית? האם הצרחות באמבטיה חדשה יכולות להצביע על איזה טראומה שהוא עבר? השערה שלי-יואב הוא ילד שקצת קשה לו עם דברים חדשים ולוקח לו זמן להסתגל הוא מאוד אוהב שיגרה ובלי הפתעות לא צפויות יכול להיות שאני צודקת?יכול להיות שעוד שבוע שבועיים של בכי והוא יתרגל?? אשמח לשמוע את דעתך תודה
 
... חשיבה מאגית...

שלום רב, ברשותך אשקף לך מה אני שומעת בין השורות של תשובתך: את רוצה להשיג שני דברים אשר בנסיבות העכשוויות סותרים זה את זה: את רוצה מחד, שלילד תהיה חווייה מהנה מהאמבטיה ובו בעת את רוצה להתעקש ולהמשיך לעשות לו אמבטיה באמבטיה הגדולה, למגינת רוחו. בפועל , הוא יבכה ואת תעמדי על דעתך כדי שהילד יבין שאת אינך נכנעת. עמדתך מובנת, כוונותייך טובות אלא שבצומת זאת עלייך לבחור לאיזה כיוון פנייך. אנסה להאיר עינייך: השאיפה השנייה מקפלת בתוכה עמדה כוחנית כי כדי להוציא אותה מהכוח אל הפועל הילד יצרח לא יוותר את תתעקשי והתוצאה שבמוקדם או במאוחר- מערכת היחסים שמבוססת כרגע על תשומת לב יתרה( זו נקודה לעצירה ולמחשבה) תסלים ותיפול לזירה של מאבקי כוח. וחבל! המחיר יחסים עכורים הרווח הילד יעשה אמבטיה, באמבטיה הגדולה. המחיר תשלום רגשי של הילד: מרמור, אכזבה ותחושה שאינו מובן. הרווח: הילד ילמד שאצלך גבול זה גבול. ואני כמובן יכולה להמשיך... ולהגיע להשלכות לטווח ארוך. מה הילד לומד? אצלנו בבית כדי שיבינו אותך צריך להשתמש בכוח. איך הילד יתנהג בהמשך??? ... ... (מוזמנת להשלים). כעת הבחירה בידייך, את מוזמנת לשים על משקל את הרצונות שלך והתוצאות . מה קיבלת? ולסייפא של דברייך : בקרב ילדים בגיל יואב (שנה וארבעה חודשים) טרם הבשילה החשיבה המופשטת הם חושבים קונקרטית(מוחשית). יש להם חשיבה מאגית. למשל, הוא צפה וראה שדרך החור של האמבטיה הגדולה יוצאים המים . מסקנה: גם אני יכול להישאב פנימה. ומכאן פחד וצרחות השרדותיות. לכן, מציעה לך לאפשר לו לעשות לבובה אמבטיה בכיור. זו דרך חווייתית בה הוא יווכח שגם כשהמים נשאבים פנימה הבובה נשארת. מה דעתך? שתפי אותי, להשתמע עינת גבע.
 
למעלה