e i t a n 1 2 3
New member
בכל זאת אני אתחיל שרשור פילוסופי..
כולי תקווה שזה לא יהיה טרחני או כבד על חבריי היקרים מכאן...אבל : אחת השאלות המורכבות ביותר ששאלה הפילוסופיה המודרנית בראשותם של היידגר,קאמי,סארטר וכו' היתה שאלת משמעות קיומינו בעולם,לאחר "מות האלוהים",כפי שהיטיב לתאר ניטשה. לאחר שהרגנו את אלוהים (אלוהים כמובן כמשל,הכוונה היא למותן של כל האידאולוגיות הגדולות לאורן חייתה האנושות ושאבה את משמעות קיומה מאיזה רעיון נישגב וגדול כביכול),מה המשמעות הגלומה בקיומינו כאן? האם יש לנו (כלומר לכל יחיד ופרט בנפרד יש יעוד ותכלית שלשמה נולד אפילו אם אינו מודע לזה?) אכן יעוד ,לכל אחד ואחד מאיתנו? זה מה שהייתי רוצה להריץ בשרשור הזה,וחשוב שכל אחד יתן דרור לדמיון שלו בלי כניעה למוסכמות. ואם יש לכל אחד מאיתנו יעוד,האם אנחנו לרוב מגיעים לדעת אותו או שהוא נשאר סמוי מעניינו,כלומר האם אנחנו חיים את כל חיינו מתוך אשליה שהשיגרה שלנו היא באמת המשמעות האמיתית לקיומינו בעוד שישנו אולי יעוד נסתר מהעיין לכך שאינדיוידואל מסוים הגיע לכאן לעולם ? מורכב וכבד אבל אני אשמח אם תהיה השתתפות....... פורים מדהים וצבעוני לכולנו
כולי תקווה שזה לא יהיה טרחני או כבד על חבריי היקרים מכאן...אבל : אחת השאלות המורכבות ביותר ששאלה הפילוסופיה המודרנית בראשותם של היידגר,קאמי,סארטר וכו' היתה שאלת משמעות קיומינו בעולם,לאחר "מות האלוהים",כפי שהיטיב לתאר ניטשה. לאחר שהרגנו את אלוהים (אלוהים כמובן כמשל,הכוונה היא למותן של כל האידאולוגיות הגדולות לאורן חייתה האנושות ושאבה את משמעות קיומה מאיזה רעיון נישגב וגדול כביכול),מה המשמעות הגלומה בקיומינו כאן? האם יש לנו (כלומר לכל יחיד ופרט בנפרד יש יעוד ותכלית שלשמה נולד אפילו אם אינו מודע לזה?) אכן יעוד ,לכל אחד ואחד מאיתנו? זה מה שהייתי רוצה להריץ בשרשור הזה,וחשוב שכל אחד יתן דרור לדמיון שלו בלי כניעה למוסכמות. ואם יש לכל אחד מאיתנו יעוד,האם אנחנו לרוב מגיעים לדעת אותו או שהוא נשאר סמוי מעניינו,כלומר האם אנחנו חיים את כל חיינו מתוך אשליה שהשיגרה שלנו היא באמת המשמעות האמיתית לקיומינו בעוד שישנו אולי יעוד נסתר מהעיין לכך שאינדיוידואל מסוים הגיע לכאן לעולם ? מורכב וכבד אבל אני אשמח אם תהיה השתתפות....... פורים מדהים וצבעוני לכולנו