בכל זאת אני אתחיל שרשור פילוסופי..

e i t a n 1 2 3

New member
בכל זאת אני אתחיל שרשור פילוסופי..

כולי תקווה שזה לא יהיה טרחני או כבד על חבריי היקרים מכאן...אבל : אחת השאלות המורכבות ביותר ששאלה הפילוסופיה המודרנית בראשותם של היידגר,קאמי,סארטר וכו' היתה שאלת משמעות קיומינו בעולם,לאחר "מות האלוהים",כפי שהיטיב לתאר ניטשה. לאחר שהרגנו את אלוהים (אלוהים כמובן כמשל,הכוונה היא למותן של כל האידאולוגיות הגדולות לאורן חייתה האנושות ושאבה את משמעות קיומה מאיזה רעיון נישגב וגדול כביכול),מה המשמעות הגלומה בקיומינו כאן? האם יש לנו (כלומר לכל יחיד ופרט בנפרד יש יעוד ותכלית שלשמה נולד אפילו אם אינו מודע לזה?) אכן יעוד ,לכל אחד ואחד מאיתנו? זה מה שהייתי רוצה להריץ בשרשור הזה,וחשוב שכל אחד יתן דרור לדמיון שלו בלי כניעה למוסכמות. ואם יש לכל אחד מאיתנו יעוד,האם אנחנו לרוב מגיעים לדעת אותו או שהוא נשאר סמוי מעניינו,כלומר האם אנחנו חיים את כל חיינו מתוך אשליה שהשיגרה שלנו היא באמת המשמעות האמיתית לקיומינו בעוד שישנו אולי יעוד נסתר מהעיין לכך שאינדיוידואל מסוים הגיע לכאן לעולם ? מורכב וכבד אבל אני אשמח אם תהיה השתתפות....... פורים מדהים וצבעוני לכולנו
 

avi1283

New member
השאלה

לא קצת סותרת את עצמה? אם אנחנו הורגים את אלוהים (לדעתי השאלה יותר מענינת אם לא הרגנו אותו) אז לא נראה לי שיהיה אפשר להגיד שיש ייעוד, הרי ייעוד זה משהו חיצוני שנקבע לנו, אז זה חייב להיות איזה משהו מיסטי כמו אלוהים או אמונות אחרות. באופן כללי כל אחד יכול לבחור לעצמו מטרה או ייעוד ולפעול על פי זה אבל אני מניח שלא לזה התכוונת.
 

Limbonic Art

New member
מממ... לא

אני לא חושבת שנקבע לי יעוד בחיים , אני קובעת אותו בעצמי. נורא מעצבן אותי לחשוב שמישהו קבע בשבילי משהו - למה מי זה הטמבל הזה שיחליט מה בשבילי ומה לא?
ואני חיה בערך לפי מה שניל סיימון נהג לומר שכשאדם מגבש פילוסופיית חיים, הוא מגלה שנסיבות חייו השתנו ועליו להמציא פילוסופיה חדשה, ולכן, עצתו היא לזרוק את הפילוסופיה ולחיות את חייו. אני חיה את חיי ,בלי לשבור את הראש יותר מידי (לפחות כשאפשר)
יש לי בעיה עם שיגרה, כשנמאס לי ממנה - אני פשוט שוברת אותה (בדרכים כשרות לגמרי)
 

e i t a n 1 2 3

New member
הבהרות לגבי מה שהתכוונתי...

קודם כל ,לגבי עניין השיגרה שאותו היזכרת לימבוניק :אני בדיוק כמוך (לא יודע אם זה יתרון או חיסרון עבורי - זה פשוט אני).לעיתים זה גורם לכך שאנשים רבים יראוני כ"לא מתמיד" או "לא יציב",אבל אם אין עניין או אתגר אני משתעמם בקלות. לגופה של השאלה שלי :לדעתי היא לא נוסחה כהלכה לפי התשובות ,לכן אני אנסח אותה שוב ובהדגשה רבה יותר של כוונת השאלה: אינני מתכוון ליעוד במובן האלוהי ברמות האלו,אלא יעוד שאדם חש שהוא נושא איתו כמו מאמין שיש לו איזה חלק מהותי בעולם הזה,מרגיש תחושה פנימית חזקה שהוא נועד למשהו עמוק יותר מהשיגרה היומיומית כיגון : "אדם חש שהיעוד שלו הוא לעזור לנזקקים" או "אדם חש שהיעוד שלו הוא לגלות משהו מדעי בעולם". הכוונה שלי לא היתה,שמישהו חיצוני קובע את זה בהכרח (למרות שיש כאלה שיחושו זאת וזה לא סותר את כוונתי הכללית),הכוונה היתה סוג של משמעות עמוקה יותר שאדם מייחס לחייו. הלכתי בשאלה זו בעקבות הפילוסופיה האקזיסטנציאלית ששאלה שאלות נוקבות לגבי משמעות קיומינו בעולם הזה והאם קיימת משמעות כזו כלל - כלומר משמעות קיומו של כל פרט ופרט ולא כקבוצה,ומהיכן הוא או היא שואבים את טעם קיומם. מקווה שעכשיו הבהרתי את עצמי בצורה יותר טובה..... ותודה רבה מראש על ההתיחסות האמיתית מטעמיו של כל מי שענה בשרשור הזה.
 

Limbonic Art

New member
כשאתה מבהיר זאת ככה

אתה מזכיר לי תחום אחר לגמרי. פעם ידיד טוב שלי, החליט לנתח אותי באופן "נמורלוגי" עוד לפני שממש הכרנו במציאות (כלומר דיברנו פעמים ספורות באינטרנט והוא הסתקרן לדעת מי אני ) הבהרתי שאני לא מאמינה גדולה של שום דבר , אך עדיין כיבדתי אותו ואת אמונתו ורוב הדברים שהוא אמר עלי היו נכונים והרי הם לפנייך : "היי, והרי ניתוח נומרולוגי לגב' הצעירה ליאורה *** XX.XX.1982 : מס' 9 סך השם הפרטי ליאורה=הגשמה עצמית דרך שירות הומניטרי, דינמית, אנרגטית, לוחמת למען הצדק. טובה בארגון וניהול. אדיבות, אהדה ונדיבות לעזור לחלשים.רוחב לב ואפי חזק, מסוגלת להתמודד עם כל הנסיבות בעולם. טיפוס אינטלקטואלי.אוהבת להתבטא, חופש הדיבור והתנועה מאוד חשובים לך. חברותית, אוהבת לדבר על כל דבר, להבין את הזולת, יש בך סימפטיה, רגישות פנימית וחוסר סבלנות לדברים שוליים. מס' 9 הוא המורה האוניברסלי, מנהיג, מדריך,מטפל. יש לך גם מס' שליחות=11 בתנועות של השם לך, מדובר בקארמה שלך=סיבה ותוצאה, בסיבה מדוע את כאן ומה תפקידך בעולם הזה. מס' 11הוא מס' דואלי-גברי ונשי יחדיו, מס' נשי מגנטי, הקשור לכוח רוחני עליון. שליחות למען האנושות. אל אם מס' 11 לא מגשים את היעוד שלו, הוא הופך להיות מס' 2 המחפש שלום והרמוניה אך קיימים בו המון ספקות וקונפליקטים לגבי החלטות בחייו, אפילו הקטנות ביותר, המוח תמיד בפעולה מה לעשות ומה יהיה. וכן יש לך גם מס' 8 שהוא קודם כל מאוד עצמאי, לא אוהב שאומרים לו מה לעשות ויש לו בעיה רצינית עם מרות, הוא מאוד ביקורתי , אוהב להיות בשליטה ולכן מתאים להיות מנהל. טיפוס דאגן, פרפקציוניסט חסר תקנה. אוהב מאוד חופש וחשוב מאוד לעסוק בספורט כדי להגיע לאיזון. יש לו חוש צדק מאוד מפותח ולפעמים מתווכח על דברים מאוד שוליים וקטנים רק כדי להוכיח את צדקתו." אז ככה אני מזדהה עם הכתוב במספר 9 - רק שלא מרגישה איזו מורה רוחנית, מדריכה ,מטפלת whatever
ואני לא מאוד חברותית, כלומר אני גם לא סופר מזנטרופית, אבל בטח לא שיא החברותית בעולם. 11 או 2 בשם שלי- עד היום לא הבנתי מה הוא רצה ממני, אבל בסדר
וכן אני מאוד טיפוס 8, עקשנית , עצמאית ואוהבת להיות בשליטה. יחד עם זאת לא מרגישה שמתאים לי להיות מנהלת.. לא סובלת ספורט!! כן אוהבת צדק וכן פרפקציוניסטית לצערי או לשמחתי (אין טוב בלי רע
) בקשר ליעוד- קשה לי לענות להגדרות בסדר גודל מסוג זה, תמיד הרגשתי שאני אוהבת לעזור ולתת מעצמי ולכן עשיתי זאת בכמה וכמה אירגונים שונים מגיל 16 ועד היום , אני מאמינה שהמשיך עד סוף ימי חיי לעשות זאת או לפחות עוד הרבה שנים
מקווה שזה ענה לשאלותיך וזה לא יצא שחצני מידי , כי לא זו הייתה כוונתי
 

korpiklaani

New member
חחחח ../images/Emo151.gif

בגלל זה פעם עודדת אותי על משהו וכתבת לי את זה "נתינה היא הנאה גדולה. אולם, אם איננו בוחרים לתת מרצוננו החופשי – הנתינה שלנו מאבדת מקסמה ואיננו מרגישים מסופקים ממנה, אפילו לא ברמת הנתינה עצמה ולפעמים עדיף להיות מסופק מעצם זה שעזרת ולא לצפות שתקבל משהו בחזרה" אז מי כמוך יודעת חחחחח היעוד שלי לנגן בגיטרה ולעצבן את השכנים
סתם אין לי מושג, בגלל זה לא הגבתי לשרשור ,לפני אז סליחה
 

Limbonic Art

New member
מי כמוני יודעת? כולם יודעים זאת!

אני לא זוכרת רק -על מה הגבתי את זה, שיהיה.... יא גיטרופיל
 

p019

New member
קיצור דרך טוב

במקום להשקיע בילדים שלך, פשוט תבחר להם את השם המתעים למה שאתה רוצה שהם יהיו. אני אישית חושבת שכל עוד הורים מתרחקים משמות מעכזרים (כמו משפחה עם שם משפחה "אבינו" שיקראו לילד שלהם "אברהם" - אל תצחקו - יש אדם כזה - כראו לו "אבי אבינו" אבל יש לי הרגשה חזקה שאבי זה קיצור של אבינו) - אז השם לא כל כך חשוב הוא עקרוני. אולי זה מתקשר לנושא הכללי של השירשור - השם שלך יהיה חשוב עלפי מידת החשיבות שאתה נותן לו - וכך גם למטרות בחיים שלך.
 

Limbonic Art

New member
יכל להיות קיצור דרך טוב

הקטע שניתן לשים לב שהנושא עם השמות- לא בדיוק מדוייק והרבה פעמים יוצא רחוק מהמציאות (יש לי כמה דוגמאות , אבל בכדי להוכיח, צריך להכיר את אותם אנשים ולראות במו עיניים, כמה השם לא קשור למה שהם במציאות). לא חושבת שהורים נוטים לתת שמות לפי הנמורלוגיה, מה גם לפי מה שהבנתי- התאריך לידה יותר חשוב מהשם בנושא זה. ההורים שלי בכל אופן בחרו לי את השם, כי בכלל נולדתי בחנוכה ... אמא שלי היא הטיפוס האחרון שתפרגן למישהו על עבודה התנדבותית, לדעתה מי שעובד בחינם הוא פראייר. לכו תסבירו לאנשים כאלה , שיש דברים יקרים יותר מכסף- חיוך הוא אחד מהם
ולגבי הדוגמא "אבי אבינו" - הכל בסדר שמעתי שמות הרבה יותר מצחיקים מאלה. מה שלא יהיה , אני מאמינה שלהשקיע בילדים יותר חשוב מלבחור לו איזה שם , יהיה אשר יהיה...
 

gabriel1349

New member
../images/Emo6.gif יש שם יותר גרוע מזה

אני מכיר מישהו פיני העונה לשם "'וקה נבלנין" אין לי מושג מה דעתם ואיך נשמע לפיני שם כזה לי זה נשמע כמו ג'וק נבלה או משהו
 
למעלה