בלאגן תיאוריות!!

  • פותח הנושא hp24
  • פורסם בתאריך

hp24

New member
בפרק אחד

הסבירו חמש תיאוריות מרכזיות- עיבוד המידע, פיאז'ה, פסיכואנליטי, למידה חברתית ובולבי. מה שאני אומרת זה האם פישר מקול וקייס בעצם שייכים לתיאורית עיבוד המידע שכבר הציגו לנו? ברונר, כתוב בפירוש שהוא חולק על פיאז'ה ועד רגע זה לא הבנתי מה לעזאזל הוא אומר וויגוצקי לא קשור לקוגניטיבים, הוא יותר בעניין של למידה חברתית לדעתי. בולדווין דיבר על טווח הקשב. והיו עוד כמה שדיברו על כוח שכלי וכאלה שגם מתאימים לענייני עיבוד מידע.
 

hp24

New member
התשובה- משתמע מהסיכומון בעמוד 240

שאכן כל המדברים למיהם על תהליכי זכרון קגניטיביים בפרק זה נכנסים תחת תיאוריית עיבוד המידע. מולה יש את פיאז'ה וויגוצקי.
 

hp24

New member
בלאגן תיאוריות!!

אז תיאוריית עיבוד המידע התרכזה בעיקר ביכולות זיכרון ואז פיאז'ה אמר שאין זה סתם יכולות אחסון אלא התפתחויות איכותיות- מיומנויות של ממש. אח"כ ברונר לא מסכים עם פיאז'ה אך משתמש גם הוא במיומנויות ואז אומרים שהתיאוריות הניאו-פיאז'יאניות מתעסקות במרחב עיבוד מידע וכוח שכלי של עיבוד המידע. אז חזרנו לתיאוריית עיבוד המידע. יש לי תחושה שיש המון תיאוריות וכל אחד כביכול לא מסכים עם השני אבל בסוף כולם אומרים אותו הדבר רק במילים אחרות. היחידים שאומרים דברים ממש מובחנים מכל זה הם הפסיכואנליטיים והבהיביוריסטים. כל מה שקשור בתהליכים קוגניטיביים נשמע לי אותו דבר וקשה לי לסדר לעצמי מי נגד מי.שעלי לומר ברוכים הבאים לעולם הפסיכולוגיה? או שמישהו יכול לחדד לי כאן מה בעצם אומר פיאז'ה לעומת עיבוד המידע, ברונר, קייס ופישר ומקול, בולדווין ועוד חברים של הקוגניציה... תודה רבה!
 
למעלה