בלוג על השוקולדים המעולים של ליה שוקולד

מן הראוי לקרוא לרשומה: העתק הדבק של הקומוניקט

שליה שלחו לך ולא בלוג
אני מניחה שזו גם לא ממש דעתך הכנה על השוקולדים כי לא נכתבה אף מילה אישית.
אך אם כבר העלית את הנושא, אפשר לאפשר לחברים לחוות דעה כחובבי שוקולד ,אם יש להם, על השוקולדים של ליה.
האם טעמתם חברים?
 
טעמתי. כמה בודדים.

עד כמה שאני זוכר, שזה לא הרבה, אלו היו פרלינים לא מרשימים בלשון המעטה. אולי לא מגעילים כמו אלו של רוי, אבל בהחלט לא מתקרבים בטעם לשום מוצר ראוי. השוקולד בו היא משתמשת לא טעים במיוחד (ניחוש שלי - קליבו, ולא מהסטנדרט הגבוה), המילויים חסרי מעוף, ושום דבר לא השאיר זכרון או היה, כמו שאומרים בלעז, משהו לכתוב עליו הביתה.

אבל אולי אני לא הוגן. בהזדמנות אני אעצור בדוכן שלה, אקח כמה דגימות, ואעדכן.

אגב, רציתי לעשות את זה לפני כמה שבועות עם "רוי שוקולד". קניתי אצלו מספר פרלינים, וטעמתי. עכשיו, בדרך כלל אני לא ביישן, ולא חושש להגיד את דעתי אם משהו לא מוצא חן בעיני, אבל במקרה הזה היה לי לא נעים, כי לא יכולתי לגייס אפילו מילה אחת טובה על התוצרת שלו. לראייה -- חצי מהפרלינים (כלומר חצי מכל פרלין) הלך לפח. פשוט דוחה. ומה שהכי פסיכי בכל הקטע הזה, זה שיש לבחור חנות גדולה ביד חרוצים, בה הוא מוכר ביוקר שוקולדים איומים, וכמה מטרים משם יש את השוקולטרי של איקה. הבדל של שמים וארץ.
 

Lironyp

New member
לדעתי הם יותר גרועים מאשר רוי

ובכלל סכנה בריאותית
חיי מדף זה מדע, והפרלינים שלהם נמערים הרבה אחרי שהם מקולקלים, מופתעת שלא היו תלונות
 

Lironyp

New member
ובאותו נושא של חיי מדף

איקה מצליחה לעשות את זה פשוט מושלם- פרלין שעשוי נכון אמור להחזיק לפחות 6 שבועות במצב מצוין, ואף יותר, היא היחידה בארץ שעושה את זה
 
צודקת לגמרי אבל...(רשמים מטעימות ממש מהשבוע)

במסגרת קורס השוקולטיירים האחרון (שמסיים השבוע ללמוד אצלי בסטודיו..) ערכנו טעימה משותפת של שוקולדים מהארץ והעולם , טעמנו מבחר פרלינים של כ-10 יצרנים ישראלים, ו-3 יצרנים מחו"ל
ביון הישראלים, של ליה היו המאכזבים ביותר, סתמיים,טכניקה לא טובה , צבועים בכמויות של צבע מאכל (כולל בגנאשים עצמם)
רוב שאר היצרנים דישדשו בין בינוניות לבינוניות פלוס.
הפרלינים של איקה אותה אני מאוד מעריכה ודיברתי בשבחה באזני תלמידי לא מעט, היו הפתעה לא מוצלחת, הם היו קטנים מאוד ורזים (שקלו 5 גרם) ונראו כמו חצאי פרלינים, חלקם סבלו מטעם לוואי בולט של שוקולד ישן .

הפרלינים של אלי טראב היו רחוק וגבוה מעל כולם, והיחידים שעוררו ריגוש בשילובי הטעמים, במרקמים מצויינים ובטריות ברורה, בגימור ונראות (למרות שעשויים בתבנית, אלי מצא איך לשדרג ולתת להם נגיעה אישית שלו)

מחו"ל נטעמו לאונידס וגודאייבה, גם בהם לא היה שום דבר מעבר ל"בונבונירות" איכותיות,
וטעמנו גם את פייר הרמה , וכצפוי... עפנו באוויר :)
 

salo22

New member
לגמרי מדוייק

מליה, דרך הקוטן של הפרלינים של איקה, למרות שאני בהחלט לא יכול לציין שהשוקולד שלה הרגיש לא טרי עם טעמי לוואי, אולי כי קניתי הישר מהחנות, אלי טראב עושה באמת עבודה רצינית וטובה, ואם פרלינים לא היו עסק די יקר לקנייה, הייתי שמח לקנות שם יותר. לאונידס וגודייבה זה דרעק מדופלם עטוף באריזה נוצצת.
 
גם אלו שטעמנו נקנו ישר מהחנות

אבל כנראה היו קבוצה מזדקנת..
אני מאוד רוצה להאמין (ומאמינה) שזה משהו לא שיגרתי אצל איקה
 
למעלה