בלוג פיתוח משחק

kingblade

New member
בלוג פיתוח משחק

התחלתי מלפני כמה ימים בלוג שבו אני מתעד פיתוח משחק שלי.
הבלוג מתעדכן כרגע כל יום בהתקדמות (כי המטרה זה לסיים לעשות אותו לתחרות פיתוח משחקים עד סוף סוכות) ואני מפרסם בו תמונות, רעיונות, קוד מתוך המשחק וגם את המשחק עצמו (בשלבי התקדמות כמובן)

למעוניינים:
http://justforthegame.wordpress.com/

תגובות על כל דבר שרק תרצו לגבי זה יתקבלו בברכה (אני קורא פה שם ובכל דרך תיקשורת שרק תמצאו D; )
 

kingblade

New member
תכנות נוח יחסית ועם כוח הרבה יותר ממספיק

ויש בשוק העולמי משחקים שמוכיחים את זה (לפחות, בדו מימד... ראה Bastion).
אגב, אם הבעיה היא הMULTIPLATFORM, גם לזה יש פתרונות ם:
 

De-Panther

New member
אני אוהב את המשפטים האלה של "הרבה כוח", לכל..

כלי יכול להיות הרבה כוח, השאלה כמה ממנו אתה מנצל.
גם לאסמבלר יש הרבה כוח. גם לC++ יש הרבה כוח. יש לך מספיק זמן לבנות בעצמך את כל מה שצריך מסביב כדי שתוכל בכלל להתחיל לפתח משחק?

לפי מה שאני מבין, מדובר בתחרות של פיתוח משחק בזמן קצר.
בסטיון לא פותח בשבועיים.

ממה שאני רואה, לקח לך יום רק להוסיף פונקציות ציור בסיסיות+Input Manager. שאלו דברים שבאים כבר מראש עם כלים אחרים. כך שבינתיים אתה מתכנת כבר כמה ימים, אבל עדיין לא ממש התחלת לעבוד על המשחק עצמו.

(מצטער אם אני נשמע תוקפני, זו לא הכוונה שלי, לא מצליח לחשוב על דרך אחרת לנסח את ההודעה)
 

kingblade

New member
אין בעיה בכלל

ותראה, המשחק עצמו לא מסובך, אז אני מרשה לעצמי לעבוד רק מעט שעות ביום.

בקשר לסוגיית הכוח, זה עניין של נוח לתכנת בזה וגם זה מספיק חזק למקרה שאני אחליט לתכנת משחק גדול ורציני (לא לקטע של השבועיים). מכאן הבחירה שלי להשתמש בXNA.
בקשר למה שעשיתי, אמנם עשיתי INPUT MANAGER ופונקציות ציור בסיסיות, אבל זה בא יחד עם שדרוגים קטנים של קוד שבא קודם ועוד קוד שפשוט לא היה שלם מספיק כדי לדבר עליו שם.

אני אהיה הראשון שיודה בזה - אני עוד לא מתכנת מדהים עם מלא מלא שנות ניסיון מאחורי, ויש לי עוד הרבה על מה לעבוד לפני שאני אהיה כזה, אבל זה חלק מהדרך, ואם לא עובדים על הדברים האלו פשוט לא משתפרים.
מה שכן, אני חושב שלקחתי על עצמי פרויקט קטן שלא אמור להיות בעייתי מידי לסיים עד סוף הזמן של התחרות, ולכן זה הופך את כל זה למעניין. בתקווה שיהיה לי מספיק זמן ללטש את זה מספיק, להוסיף טיפה מוזיקה ואולי אפילו לעבוד על אנימציה כדי שדמויות לא סתם יגררו את הרגליים שלהן במפה... אני מניח שנגלה בקרוב :)
 

De-Panther

New member
אני עדיין לא מבין מה זה אותו "כוח", שמסתבר...

שיש הרבה ממנו לXNA.
האם זה העובדה שזה דוט נט ועובדים עם סישארפ? אז יש לך את יוניטי, שזה אמנם מונו אבל גם עובדים עם סישארפ.
האם זה העובדה שעל הרבה כלים מסביב אתה צריך לעבוד בעצמך, כך שיש לך יותר שליטה על היכולות שלהם? אז למה לא לעבוד ישירות מול DirectX/OpenGL?
האם זה יכולות הרינדור של XNA? לפי מה שאני יודע, XNA מבוסס על דיירקטאיקס, למה לא לעבוד ישירות מול דיירקטאיקס, או להשתמש במנוע שמבוסס על הספריה הזו, למשל UDK, יוניטי, קרייאנג'ין, וכו' וכו'

ואם אתה נותן את בסטיון בתור דוגמה לכוח, של "תראה איזה משחק יפה", אז כן, המשחק הזה מאוד יפה, אבל אפשר להגיע לרמה כזו של גרפיקה גם במנועים אחרים.
ממה שאני רואה(לא בדקתי אם זה אכן ככה),
מלבד הדמויות, שאני לא בטוח אם הן מודלים תלת מימדיים או לא, כל העולם הוא שכבות של גרפיקה דו מימדית.
האפקטים של העשן - שכבות של ספרייטים דו מימדיים.
האובייקטים בעולם - שכבות של ספרייטים דו מימדיים.
הרקע - שכבות של ספרייטים דו מימדיים.
האפקטים של העשן ברקע - שכבות של ספרייטים דו מימדיים.
הצל של הדמויות - טקסטורה של עיגול שחור, דו מימדי.
זה נראה מדהים, זה נראה נהדר - לא צריך בשביל זה מנוע "חזק". צריך אנשי ארט מוכשרים.
בהקשר הזה, UDK או מנועי טריפל איי אחרים, יהיו אוברקיל למשחק כמו בסטיון. יוניטי לעומת זאת יכול להיות סבבה, אפילו הגירסה החינמית של יוניטי מספיקה לזה.


אם המטרה שלך היא לפתח משחק, תעבוד עם כלים מוכנים ותפתח את המשחק, במקום להתעסק בפיתוח כלים שאחרים כבר פיתחו. בעיקר אם אתה מוגבל בזמן. - גם מפרוייקט כזה תוכל ללמוד המון, ובעיקר תוכל ללמוד על כל השלבים של תכנות המכניקות של המשחק, מאשר להתעסק בטכניקות בסיסיות של רינדור או קלט.
אם המטרה שלך היא רק ללמוד, ואתה מדבר על הבסיס, אז לך על הבסיס, במקום על משהו שהוא סוג של אמצע הדרך. תלמד איך כל תהליך הרינדור על המסך עובד, ושאר דברים לגבי לולאות משחק, כלים שונים, איך לחבר בין הכל, וכו' וכו'.
 

someboddy

New member
זה נכון שאנשים כבר פיתחו כלים יותר טובים

ממה שהוא יכול לפתח בעצמו. מצד שני, אנשים גם פיתחו משחקים יותר טובים ממה שהוא יכול לפתח בעצמו...
 

kingblade

New member
כוח, לא כוח.. זה לא הפואנטה

הפואנטה היא "זה מספיק נוח כדי לתכנת בו ויש לי מספיק שליטה על הקוד". לא ממש מעבר לזה.

אתה צודק, אפשר ללכת על כלי יותר בסיסי שיתן לי שליטה עוד יותר מלאה וילמד אותי עוד יותר על כל התהליכים, או בגלל הגבלת הזמן ללכת על כלי יותר מופשט שיעשה לי הרבה מהעבודה כדי להתמקד במכניקות של המשחק... אפשר בהחלט.
אבל אני אוהב יותר את האמצע. להגיד שאני לא אתכנת בזה מנוע חזק כמו UNITY... ברור שלא. שום מנוע שאני אבנה בXNA לא יהיה טוב יותר מאשר לבנות את זה בDIRECTX/OPENGL - כולם יודעים את זה. מה שכן, ללמוד לתכנת בXNA נותן לי איזשהו אמצע שבו אני צריך לחשוב על יותר מאשר המכניקות של המשחק. הוא גם מאפשר לי לכתוב מנוע משל עצמי לדברים ספציפיים (פעם כתבתי בו מנוע של משחקי VN) וזה סך הכל אחלה של דבר.

אני למדתי גם על DIRECTX ועל OPENGL, לא מספיק (זה בטוח) אבל כן יש לי ידע יותר בסיסי עליהם שישמש אותי אולי בעתיד... נראה.

ובקשר להערה של "אנשים פיתחו משחקים יותר טובים ממה שהוא יכול לפתח בעצמו", ברור שלהרבה אנשים יש יתרון על אדם אחד, אבל מה החוכמה? XD
 

someboddy

New member
לא לזה התכוונתי

הכוונה שלי הייתה שכמו שאתה לא נותן לעובדה שאנשים כבר פיתחו משחקים יותר טובים ממה שאתה יכול לפתח לעצור אותך מלפתח את המשחק, אתה לא צריך לתת לעובדה שאנשים פיתחו מנועים יותר טובים ממה שאתה יכול לפתח לעצור אותך מלפתח בעצמך את המנוע של המשחק שלך.
 

voguemaster

New member
לפעמים גם יש יתרון במנוע קטן

ומינימליסטי (עם שליטה מלאה שלך) על פני מנוע גדול שהוא OVERKILL למטרה שלך. הכל תלוי בצרכים...
 
למעלה