בלי לדבר על דעות פוליטיות

alphadelta

New member
בלי לדבר על דעות פוליטיות

בעקבות בחירות האמצע המתקרבות - עד כמה אתם מדברים על פוליטיקה בבית? בלי לדבר על הדעות הפוליטיות שלכם פה בפורום. האם אתם מדברים על פוליטיקה עם הילדים? האם אתם בתור משפחה מעורבים בפעילות פוליטית ? האם זה שונה ממה שעשיתם בארץ? שוב, הדיון הוא לא על הדעות הפוליטיות עצמן. אלא, בתור הורים, עד כמה פוליטיקה חלק ממה שקורה בבית? האם אתם צופים בחדשות עם הילדים? מדברים על פוליטיקה סביב שולחן ארוחת הערב?
 

La Milagrosa

New member
אני פעילה רק בפייסבוק. בעלי במילא לא מבין במה שקורה בישראל

וגם אני מעולם לא התעניינתי בפוליטיקה (במובן של פעילות פוליטית, מפלגות וכו'). אותי מעניינים רק רעיונות והשקפות עולם.
כידוע לכם אני מעולם לא הצלחתי להבין את ההגיון של השמאל, ומאז שעזבתי את ישראל אני רק יותר ויותר משוכנעת שצדקתי.
 

KallaGLP

New member
על דעות פוליטיות לא ממש מדברים,

לא כי זה טאבו, אלא כי זה לא ממש מעניין ואנחנו מכירים היטב דעות אחד של השני, מה גם ששנינו לא משייכים את עצמנו למחנה ספציפי, אלא מתייחסים לכל מקרה או מצב לגופו.
כן מדברים לפעמים על מאורעות חשובים שהתרחשו, גם עם הילדים.
 
גם אני וגם בעלי לא פעילים פוליטית

גם בישראל לא הייתי פעילה. להפגנות שדיברו אלי הייתי הולכת.
בבית מדברים על פולטיקה שיש משהוא על הפרק, גם עם בוני. היא תמיד חלק מהדיון וכשיש לה מה להוסיף או לשאול היא עושה זאת. צופים הטלביזיה עם בוני אם רלוונטי
 
ברור שכן. בחירות האמצע הם גם בחירות למועצת העיריה,

למועצת הסקול דיסטריקט, וכו', אז מעבר לרגיל, אנחנו גם לוקחים איתנו את הבן לקלפי כחינוך לאזרחות טובה במדינה דמוקרטית, גם ברמה הפדרלית, גם ברמה המדינתית, וגם ברמה המקומית.
מעבר לזה, בנורמלי, יש לי הסכם עם הבן שבנסיעות קצרות בעיר, כשנוסעים לפעילות ספורט שלו או בחזרה שומעים מוזיקה, אבל בנסיעות קצרות אחרות מאזינים ל-NPR, אז זו גם הזדמנות לשיחות על נושאים שעולים, וגם הזדמנות להרחיב לו את אוצר המילים (שפת הבית היא עברית, אז זו גם הזדמנות להכיר לו מילים שברגיל הוא לא היה מכיר משיחות היום-יום בבית).
בחדשות בטלוויזיה אנחנו כמעט לא צופים, וברגיל לא מבזבזים את זמן ארוחת הערב על פוליטיקה. אבל אחרי ארוחת הערב אנחנו קוראים ביחד לפחות כתבה אחת קצרה מאתר חדשות באינטרנט או מהאקונומיסט על משהו שקשור לענייני היום./השבוע, ולפעמים כשאנחנו משחקים פינג-פונג במרתף או מתמסרים בפוטבול בחוץ גם ננצל את הזמן להתייחס לנושאים שבחדשות.
&nbsp
 
גם אני לוקחת איתי את בוני לקלפי תמיד

השנה הם היו צריכים לצייר קומיקס הסבר על איך מצבעים בקלפי. הילדה גם ידעה איך עושים את זה וגם מציירת נהדר. עשתה עבודה שלא תבייש כל פלייר הסבר להליכה לקלפי


אני עושה זאת בשביל להעביר את חשיבות ההצבעה. יותר מידי אנשים שכחו שהדמוקרטיה יכולה לעבוד רק אם אנחנו יודעים להשתמש בה
 

forglemmigej

New member
לא צופה כמעט בטלויזיה

בטח ובטח לא בחדשות וגם כשחייתי בארץ זה לא ענין אותי, הכל מונגש בפייסבוק, כוזב או לא זה שם, יש לי חברה שמה שחיה בכלל בסאן דייגו והיא מעדכנת את כולם על מה שקורה לפני שזה מגיע לאתרי החדשות לא יאמן.
הזוגי שלי הוא אוהד ישראל שרוף, כך שאין לי מה לשכנע אותו בכלום חחח הפוליטיקה המקומית משעממת אבל מה שיפה אין שחיתות, מי שמקבל כרטיס אחד לכדורגל חינם עף כמו טיל למחרת היום מהתפקיד כשאני משווה לחיים של פוליטיקאיים בארץ נהדרת יש הרבה מה ללמוד.
כשהילדים שלי היו קטנים והם גדלו בארץ נהדרת למעט שנתיים כאן, כמובן שהחשיבה שלהם היתה כמו של ההורים שמאלה לגמרי היום זה לא מענין אותם הבן שלי הלך פעם אחת להפגנות ברוטשילד אבל זה היה יותר בשביל הקטע ולא המודעות.
רציתי לשאול אותך על החדשות החמות שמגיעות מהצעדה של ההונדורסים בדרך לאמריצקה, שמראים את זה בכל העיתונים פה ומשווים כמובן לפלישת המזרח התיכון ואפריקה לאירופה ב2015, למה בעצם משאירים את האלו חסרי המסמכים בארהב כמה הם עשרים מליון , ועושים ענין כזה גדול מאלו שבדרך, אלו זכויות יש בדיוק לאלו שפלשו לפני כן וכמיטב המסורת הסמולנית הבכיינית ילדיהם לא מכירים מציאות אחרת מאשר האמריקאית
 

een ogenblik

New member
לא ממש

כלומר, האיש ואני מכירים אחד את דעותיו של השני, כך לרוב אין לנו צורך לקיים דיון ממשי. אנו מראים אחד לשני כתבות מעניינות, מציינים שיש משהו להסתכל עליו, וזהו.

עם כאוס זה מורכב יותר. על ישראל איננו מדברים מבחינה פוליטית, כי למרות היותה אזרחית ישראל, היא אינה באמת ישראלית. על פוליטיקה פלמית, לעומת זאת, היא אינה מעוניינת לשמוע מאיתנו, כי גם היא אינה סומכת עליו כמהגרים נבין משהו, וגם כי בגיל 12 היא מעדיפה להתאים עצמה לדעות חבריה.
כמו כל נושא אחר, איננו נותנים לזה משקל רב מדי. לפני הבחירות המקומיות (היו כאן רק לפני כשבוע וחצי) ניצלנו כדי לדסקס את מחשבותינו והתלבטויותינו בקשר להצבעה, ואחרי הבחירות המקומיות צפינו בתכניות האקטואליה וניתחנו את התוצאות ברמה הארצית. כאוס אמנם התעלמה במוצהר, אך שוב כמו בכל נושא אחר, אני בטוחה שזה יצוף מתישהו בעתיד.
 
למעלה