בלי להתרוצץ, בלי לפספס: היום עושים ביטוח רכב אונליין

תוכן-מקודם

Member
מנהל
תמונה1.jpg
קרדיט תמונה: unsplash.com​
זוכרים מתי מסתיים ביטוח הרכב שלכם? סביר להניח שכן. כי בניגוד לפוליסות ביטוח אחרות הנרכשות לטווח ארוך (כמו ביטוח חיים או ביטוח בריאות), פוליסת ביטוח רכב היא פוליסה שנתית.

לאחר 12 חודשי ביטוח אנו נדרשים לחדש אותה, בין אם באותה חברת ביטוח ובין אם בחברה מתחרה. כמה טוב לדעת שהיום ניתן לעשות ביטוח רכב אונליין, ללא תיווך של סוכן, ואף לעשות זאת בקלות ובמהירות בדיגיטל.

מהפכת הביטוחים הישירים בביטוח הרכב

בעבר, כולנו היינו תלויים בסוכן ביטוח כדי לרכוש פוליסת ביטוח מכל סוג שהוא. הסוכן היה איש המקצוע שהבין בתחום, שעבד מול כל חברות הביטוח המסורתיות ושידע "לתפור" לכל מבוטח את פוליסת הביטוח המתאימה ביותר למאפייניו ולצרכיו האישיים.
מציאות זו החלה להשתנות לפני מספר עשורים, כשתחום ביטוחי הרכב היה אחד הבולטים שבו ניכר השינוי. תרמו לכך מספר סיבות:
  • בתחום הרכב ישנו ביטוח חובה, אותו כל נהג מחויב לרכוש לפני עלייה על הכביש. עובדה זו חייבה כל נהג להתמצא בתחום, ולו ברמה הבסיסית ביותר.
  • פוליסות ביטוח הרכב לסוגיהן (חובה, מקיף, צד ג') הן פוליסות שתוקפן פג לאחר שנה. המשמעות היא שמדי שנה נדרש כל נהג לחדש את הפוליסה, וגם עובדה זו דורשת ממנו מעורבות גבוהה בתחום ותורמת לידע הצרכני המצטבר שלו בעולם ביטוחי הרכב.
  • בניגוד לפוליסות ביטוח אחרות, הידועות במורכבותן ובצורך להתאים באופן אישי לצרכים הפרטיים של כל מבוטח ומשפחתו (כמו ביטוח בריאות או ביטוח חיים), פוליסות ביטוח הרכב הן פשוטות יחסית. לצרכן הממוצע קל יותר להתמצא בפרטי הפוליסה ולהבין את מהות הכיסויים, וכפועל יוצא גם לערוך בעצמו סקר שוק ולהשוות בין מספר הצעות מחיר.
השילוב של כל הסיבות הללו הוביל לכך שבתחום ביטוח הרכב הלכה וגדלה שיטת המכירה הישירה, ללא תיווכו של סוכן ביטוח. יותר ויותר נהגים גילו שהם יכולים לרכוש בעצמם ביטוח רכב, לאחר שפנו ישירות לחברות הביטוח, קיבלו הצעות, השוו מחירים ובחרו בהצעה האטרקטיבית והמשתלמת ביותר עבורם.

מהפכת הדיגיטל בתחום ביטוחי הרכב

ככל שיותר ויותר צרכנים החלו להעדיף את צורת הרכישה הישירה של פוליסות ביטוח והעדיפו לוותר על שירותיו של סוכן הביטוח, כך השתנה ענף המכירות בתחום הביטוח. לנוף חברות הביטוח המסורתיות הצטרפו גם חברות ביטוח חדשות, שמבוססות על מכירה ישירה ללקוח.
באמצעות הרגולציה, גם המדינה החלה לחייב את חברות הביטוח, המסורתיות והחדשות כאחד, להשקיע בתשתיות שיקלו על הצרכנים להתנהל מולן באופן ישיר, קל ונוח. כפועל יוצא בעשור האחרון אנו עדים למהפכה דיגיטלית של ממש בתחום הביטוח בכלל, ובביטוח רכב בפרט.
חברות הביטוח מעמידות לרשות הלקוחות לא רק מוקדי שירות טלפוניים למכירה ישירה, אלא מגוון כלים דיגיטליים, באמצעותם ניתן לרכוש ולחדש פוליסות בקלות ובנוחות בכל עת, מהמחשב, מהטלפון הנייד או מהטאבלט, באמצעות אתר האינטרנט, אפליקציה או כלי דיגיטלי אחר. יתרה מכך, כיום ניתן למצוא באינטרנט גם מגוון כלים דיגיטליים להשוואה בין הצעות ביטוח רכב של חברות הביטוח השונות בשוק.

לסיכום, בעידן הנוכחי קל, נוח ומהיר יותר לרכוש / לחדש את ביטוח הרכב. כשכל צרכן יכול לפנות לחברת הביטוח באופן ישיר וללא תלות בסוכן ביטוח, וכשחברות הביטוח מעמידות לרשותנו מגוון כלים דיגיטליים נוחים וקלים לשימוש, רכישת ביטוח רכב כיום קלה יותר מאי פעם. אין צורך להתרוצץ או לבזבז זמן יקר בהשוואות מחירים ובעריכת סקר שוק. כי היום ביטוח רכב עושים אונליין.
 
למעלה