בלי תחרות: עיריית חיפה מנסה למנוע עוד תעסוקה בטירת כרמל

tapuzoed

New member
בלי תחרות: עיריית חיפה מנסה למנוע עוד תעסוקה בטירת כרמל



כשלונה יהב מכה שוב עם סתירה בין תוכנית המתאר לבין ההתנגדות שהגישה העירייה נגד
הרחבת אזור התעסוקה של טירת כרמל:
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001016367[/URL]

 

אבישי ק

New member
מוטיב שחוזר על עצמו, עיריות גדולות מנסות למנוע פיתוח של

ערים קטנות יותר
אני לא תמים, אני די מבין למה
 

אבישי ק

New member
תפוזו, שיקום מרכז חיפה הוא קריטי לאזור ולמדינה

כל עוד יש מרכז כלכלי פעיל הכלכלה יכולה לצעוד קדימה
שיקום או יותר נכון הקמה מחדש של המרכז הכלכלי של חיפה הוא קריטי גם לאזור המרכז
זה יוריד עול כלכלי שהמרכז צריך לשאת את קיום הכלכלה המינימאלית שקיימת היום באזור חיפה
אני לא חושב שצריך למנוע בגלל זה את הפיתוח של ערים מסביב כמו נשר או טירה
אבל יש משהו ברצון של חיפה להשיג יתרון על הערים מסביב, יתרון שאיבדה אותו לפני 2 עשורים.
 

tapuzoed

New member
הון-שלטון-סירחון-כחלון-יהב-שקשוקה-עופר רוצים רק עוד מזהמים

איזה שיקום המפרץ ואריה נעליים
הם גרים בדניה עם אויר מהים ומצידם שכל מזרח חיפה, קרית חיים קרית טבעון
יגיעו לאונקולוגית (ברמב"ם ע"ש שקשוקת עופר..) ויסתובבו עם משאפים..

אישרו הגדלת בתי הזיקוק פי 3, בלי סקר סיכוניםץץ
הכל בלוף אתה לא מבין..
הון-שלטון-סרחון
 

simo34

New member
נמל חיפה הוא הכי חשוב למדינה .............

אין שום מחשבה קדימה בכל מה שזה קשור לפיתוח והרחבה של הנמל או הקמת נמל חדש.
השטח של בתי הזיקוק עומד באמצע שמורת טבע מוזנחת שהיא מחכה לשיקום ופיתוח דחוף,
וכל הנושא של שיקום " יערות הכרמל " יקח עוד המון שנים ......................
 

אבישי ק

New member
שניה... נמל חיפה החדש כבר בבנייה

לא מדברים על זה אבל כבר החלו העבודות על הנמל החדש
יערות הכרמל נמצאות בתהליך שיקום
הוחלט שבניגוד לשיקומים קודמים הפעם לא ישקמו את היער אלא יתנו לו להשתקם לבד
ואכן היער מראה סימנים של התאוששות.
אני דיברתי על המרכז הכלכלי של חיפה, חיפה זה לא רק בתי זיקוק ונמל
יש אנשים שגרים בחיפה והקריות והם צריכים מוקדי מסחר ותעסוקה
הנמל ובתי זיקוק מהווים אולי 3% מכל התעסוקה בחיפה.
רשמתי רק שהיום כדי לקיים את העיר חיפה המדינה מכניסה יד לכיסה וזה לא צריך להיות ככה.
 

ש מים

New member
הגינות מעל לכל: כשהוא צודק הוא צודק...

הכוונה לתפוזו, כמובן.
צודק ב-100% .
יחד עם זאת, עולה שוב השאלה: למה לא לאחד את טירת-כרמל עם חיפה? ולמה הדבר לא נעשה עד כה?? (כן... פוליטיקה... ככה זה: המדינה חזקה על חלשים
)
 

אבישי ק

New member
קודם שיאחדו את הקריות ות"א רמת גן וגבעתיים

טירת הכרמל וחיפה הן די מנותקות יחסית, זה לא כמו חיפה ונשר
 

ש מים

New member
אין ממש קשר (וגם לא מדוייק)

  1. אני לא טוען שאין לאחד את הישובים שציינת, אבל אני לא רואה סיבה לקשור בין המקרים.
  2. בניגוד למה שנראה, עוד רגע ושתי הערים יתחברו גם פיזית (מצד חיפה: התכניות הגדולות באזור האצטדיון, התכניות על בסיס המזון, ומצד טירת כרמל: תכניות מערב העיר, תכנית תע"ש, ועוד לא דיברתי על "מורדות דניה"...).
  3. יחד עם זאת, אם קרית-חיים יכולה להיות חלק מחיפה, אני לא רואה סיבה מדוע טירת-כרמל לא תהיה.
 

אבישי ק

New member
רוב שטח קריית חיים זה אזור התעשייה

העיר עצמה היא חלק קטן מאד מהשטח של קריית חיים
בגלל זה חיפה לא ממהרת להתפצל מקריית חיים
 

ש מים

New member
כפרה, אני לא חולק על זה...

אבל "מי שואל את חיפה"?
גם לטירת כרמל (ולנשר) אזורי תעסוקה גדולים (ואלו של טירת כרמל עומדים לגדול מאוד בקרוב), אז מה? אז חיפה תשתלט? בלי לשאול את פרג'ון/אריה טל?
 

simo34

New member
חיפה גנבה את " קריית חיים "

בשנת 1950 ממש זמן קצר אחרי קום המדינה -
עיריית חיפה קיבלה לידיה את " קריית חיים " ,
בדיוק באותה השנה .............................................
עיריית תל אביב קיבלה לידיה את העיר " יפו " שהייתה עצמאית
ומאז ועד האיחוד הגדול של הרשויות המקומיות בשנת 2003
השחיתות והבירוקרטיה רק הלכו וגדלו ..........................
 
יכול להיות יעיל לאחד את רמת גן וגבעתיים, אבל איחוד עם ת"א

ייצור מצב שבו עיריית העיר המאוחדת לא תוכל לספק שירותים ניאותים לחלקים נרחבים בעיר המאוחדת.
צריך לזכור שרמת גן מתפרסת על שטח גדול, כולל מזרחית לכביש 4 (אזורי תל השומר, רמת אפעל, כפר אז"ר ואוניברסיטת בר אילן).
אם ייצרו עיר גדולה חדשה בבקעת אונו שכוללת גם את שטחי רמת גן מזרחית לכביש 4, אז אולי יהיה טעם לאחד את רמת גן עם תל אביב.
אבל אין שום הגיון להרחיב את שטח תל אביב מזרחית לכביש 4.
קודם כל שנראה את עיריית תל אביב משתלטת על דרום העיר.
 

simo34

New member
רמת גן הפסידה את גבעתיים אבל קיבלה דבר יותר טוב

האיחוד של תל השומר ואוניברסיטת בר-אילן היה דבר נחוץ ביותר
כי הם היו " מובלעות " של העיר בתוך ערים אחרות.
 
אתה מתכוון לאיחוד של מועצה אזורית אפעל לרמת גן

אבל הדבר הנכון יותר היה לאחד את הרשויות בבקעת אונו ולהעביר את שטחי רמת גן בבקעת אונו לעיר החדשה המאוחדת.
אוניברסיטת בר אילן היא גם כיום מובלעת של רמת גן שנוגסת בגבעת שמואל.
 

simo34

New member
אוניברסיטת בר-אילן זה גשר להולכי רגל מעל כביש גהה

עוברים את הגשר להולכי רגל מעל כביש גהה ואתה ברמת-גן.
בכל מקרה,
ניראה לי שאתה צודק, אבל האוניברסיטה קיימת כבר 50 שנה ומאז ותמיד הייתה
מובלעת כמו בית החולים,
 
רגע של גיאוגרפיה

הציבור משתמש בצורה שגויה בשם בקעת אונו לאזור שרובו כלל אינו נמצא בבקעה אלא ברכס גבעות חמרה שמצפון לבקעה.

בקעת אונו ההיסטורית היא בשטח המשולש שבין כביש 461 בצפון לאזור כביש 44 בדרום ואזור מסילת הרכבת המזרחית במזרח (תל אונו עצמו נמצא במזרח אור יהודה) ומקור השם בספר נחמיה, כאשר הוא מספר על זימונו ל"מפגש פסגה" בבקעת אונו, ממנו הוא בחר להתחמק מחשש לבטחונו.

עם הקמתו בשנות ה 30' של היישוב כפר אונו ברכס גבעות החמרה שמצפון לבקעה, אימצו המתיישבים את השם ההיסטורי (ולימים - קריית אונו), אולם כמעט אף אחת מרשויות "בקעת אונו" לא שוכנת בבקעה, חוץ מאור יהודה והשוליים הדרומיים של יהוד-נווה אפריים.
 

tapuzoed

New member
אוי מי ישמע - השטח הגדול מדי הזה = בקושי 100 קמ"ר, זה כלום

היום רוב הערים הגדולות בעולם מתפרסות על מאות ק"מ, חלקן כבר על אלפי קמ"ר..
אתה מדבר איתנו על בעיה לתת שירותים לשטח שהוא בגודל פרוור אחד בערים הגדולות בעולם..
 
למעלה