בלשון תנ"ך וחז"ל מ־11 ומעלה השם הנמנה יכול לבוא ברבים?

Assiduous

New member
בלשון תנ"ך וחז"ל מ־11 ומעלה השם הנמנה יכול לבוא ברבים?

לפי כללי העברית המודרנית (מן האקדמיה) אחרי המספרים מ־11 ומעלה השם הנמנה יכול לבוא ביחיד או ברבים.

1. האם גם בעברית התנ"כית (על כל מרבדיה) ובלשון חכמים, אחרי המספרים מ־11 ומעלה השם הנמנה יכול לבוא ברבים? (לדוגמה 11 אנשים, ולא 11 איש)

2. האם מוכר לכם מקור שעוסק בהבאת דוגמאות לכללים אלה מלשון התנ"ך ומלשון חכמים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן. טיפ: חיפשתי בקונקורדנציה את המחרוזת "עשר איש" ומצאתי:

במדבר פרק א
מד. אלה הפקדים אשר פקד משה ואהרן ונשיאי ישראל שנים עשר איש איש אחד לבית אבתיו היו:
&nbsp
יהושע פרק ג
יב. ועתה קחו לכם שני עשר איש משבטי ישראל איש אחד איש אחד לשבט:
&nbsp
יהושע פרק ד
ד. ויקרא יהושע אל שנים העשר איש אשר הכין מבני ישראל איש אחד איש אחד משבט:
&nbsp
שמואל ב פרק ב
ל. ויואב שב מאחרי אבנר ויקבץ את כל העם ויפקדו מעבדי דוד תשעה עשר איש ועשהאל:
&nbsp
בבקשה, החיפוש בצד שמאל, נסה ותהנה:
http://www.daat.ac.il/daat/olam_hatanah/index.asp
 
הנה דוגמאות בתנ"ך ל-.... עשר אנשים:

דברים פרק א
כג. וייטב בעיני הדבר ואקח מכם שנים עשר אנשים איש אחד לשבט:

יהושע פרק ד
ב. קחו לכם מן העם שנים עשר אנשים איש אחד איש אחד משבט:
 

Assiduous

New member
תודה רבה לשניכם!

בשל סיבות טכניות (פשוטו כמשמעו) הקשורות באתר, נאלצתי להגיב באיחור. עמך הסליחה.
 
למעלה