במה התנועה עדיפה על קדימה? במה היא שונה ממנה

AB17

New member
אם כבר....אז קדימה הרבה יותר עדיפה

לאחר שלבני עשתה טובה למפלגת קדימה בכך שלקחה מהם את שבעת האופורטוניסטים, המייצגים את כל מה שדוחה, מקומם,ומעורר סלידה בפוליטיקה הישראלית(בראשות יואל חסון שכבר לא זוכר באיזה מפלגה הוא נמצא).

ולאחר שטיפוסים מאוסים, מושחתים וחסרי מעש כמו רוני בראון ודליה איציק הלכו הביתה.

בקדימה נשארה נבחרת מצוינת הכוללת אנשים רציניים ואמינים כמו יוחנן פלסנר, ישראל חסון ורונית תירוש.

"אמינים"- זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על כל מי שנמצא בתנועה(אולי חוץ משטרן).

עמיר פרץ שעבד על הציבור שהאמין למצע החברתי שלו ונתן לעבודה כמעט 20 מנדטים, צחק על כל אחד ואחד מהם בדרך ללשכה של שר הביטחון.

ציפי לבני שרשמה הישג חסר תקדים בפוליטיקה הישראלית שלקחה מפלגה עם 28 מנדטים והובילה אותה ל-0 עגול. ואז עוד ביצעה ווידוא הריגה בכך שלקחה מהם כסף.
 

aaa123

Member
קדימה היתה מלכתחילה מפלגה של אופורטוניסטים

כך שאני לא רואה איך ציפי לבני עשתה טובה לקדימה שלקחה חלק מהם.

הראש של קדימה שאול מופז הוא אופורטוניסט ,ומי שמצטרף למפלגה שמלכתחילה היתה של אופורטוניסטים גם חשוד כאופורטוניסט לא אמין.

לדעתי השיטה הזאת שאנשים מצטרפים למפלגה בתמורה למקום גבוה במפלגה חייבת להפסק.
כמובן שכל אחד יכול לעזוב מפלגה לטובת מפלגה אחרת אבל העזיבה צריכה להיות בלי שהובטח לעוזב דבר בתמורה לעזיבה.

צריך לשנות את החוק כך שאם מציעים לאדם כלשהו לעזוב תמורת מקום כלשהו ברשימה בבמפלגה אחרת אז הוא יכול להתלונן במשטרה,ויעמידו את המציעים לדין פלילי על הצעת שוחד(כמובן שאפשר לנסות לשכנע כל אדם לעזוב מפלגה לטובת מפלגה אחרת אבל בלי שמבטיחים לו אישית בתמורה משהו במקרה שהוא עוזב).

אילו עמיר פרץ היה עוזב לטובת התנועה בלי שהובטח לו דבר,והיה אומר שיקבל כל החלטה של לבני בנושא
,ורק 24 שעות אחר כך ציפי לבני היתה מודיעה שהחליטה לשבץ אותו במקום השלישי כי סקרים מראים שזה מגדיל את מספר המנדטים של התנועה(ולצערי זה באמת מגדיל את מספר המנדטים של התנועה לפי הסקרים) אז לפחות זה היה נראה יותר נקי.

עמיר פרץ הוא האדם שאני הכי מתעב בפוליטיקה הישראלית מאז שגרם לשביתות שגרמו נזק בלתי הפיך למדינה בהסתדרות(אני זוכר שהנמלים שבתו בלי התראה מוקדמת ובעקבות זאת ממה שקראתי היו יצואנים שנפגעו שמדובר בפגיעה לטווח ארוך כי שסחורות לא מגיעות בזמן שהובטח נפגע האמון של הלקוח והוא לא רוצה לעשות את עסקים עם ישראל,ועמיר פרץ אשם כי אפילו מינימום של הודעה מראש בזמן סביר מתי הוא הולך לעשות שביתה הוא לא רצה לעשות).
 

mr dish

New member
"אחורה", על כל עריקיה ומושחתיה, היא עלבון צור

ב ליושרה, לאמינות ולפוליטיקה נקיה ונכונה.

ציפיטפוטי לא חייבת להיות מואשמת בגניבה או הפרת אמון, כדי להיחשב בלתי ישרה.
די להפנים את מעשיה מאז דבקה לשונה לעכוזי הצמח מתל השומר...
 

shaycohen2

New member
תזכורת

עמיר פרץ עזב את העבודה, שם דורג במקום השלישי ברשימה לכנסת, לתנועה, שם דורג באותו המקום (במפלגה קטנה יותר, נכון לעכשיו).
אני לא רואה איפה ה"תמורה" כאן.
 

aaa123

Member
הבעייתיות שאני רואה זה לא שהוא ייבחר לכנסת

בזכות המעבר לתנועה אלא שהוא עבר לתנועה רק אחרי שלמעשה הובטח לו שהוא יכנס לכנסת(כי מקום שלישי בתנועה זה מקום בטוח בכנסת).

נראה לי שהוא עזב את מפלגת העבודה רק בגלל שהוא ביחסים טובים עם ציפי לבני ולא עם שלי יחימוביץ,ושהוא מעריך שציפי לבני תדאג לתגמל אותו בעתיד יותר משלי יחימוביץ. .
 

shaycohen2

New member
תשובה

בעידן הנוכחי, בו מצעים של מפלגות הם נחלת העבר (יש מפלגות שלא טורחות לפרסם מצע, אחרות פשוט מתעלמות ממנו לאחר הבחירות), מפלגה, לדעתי, נמדדת ברשימתה לכנסת ובמיוחד בעומד/ת בראשה. הציבור אמור לקבוע על סמך מועמדי הרשימות השונות לכנסת ועמדותיהם את מידת תמיכתו בכל רשימה. את העמדות של המועמדים ניתן להכיר לפי הצהרותיהם (בכפוף למידת האמון שנותנים במועמדים) ועל פי התנהגותם בעבר.
לעניין השאלה שלך, אני באופן אישי לא רואה עצמי מצביע למפלגה בראשות מופז, שעמדותיו לא ברורות לי (ומשתנות לעתים קרובות) וגם מידת התאמתו לניהול המדינה נמוכה בעיניי (למרות שכבר מילא תפקידים בכירים בעבר, עובדה מטרידה בפני עצמה).
לעומת זאת, אני יכול לשים בלב שלם בקלפי פתק התומך בתנועה בראשות ציפי לבני, שעמדותיה ברורות וכבר הוכיחה בעבר שהיא עומדת עליהן.
לגבי כל הטוענים שלבני הפסידה בפער גדול בפריימריז לראשות קדימה וכעבור כמה חודשים הלכה להקים מפלגה אחרת:
קודם כל, עם עובדות לא מתווכחים ואלו הן העובדות. גם ציפי לבני לא הסתירה אותם ואף חזרה עליהם מספר פעמים לאחרונה.
אם זאת, הפרשנות שלי לעובדות שונה מהפרשנות של רבים מהמקטרגים. אמנם ציפי לבני הפסידה לשאול מופז בפריימריז בקרב מתפקדי קדימה אך התמיכה שלה היא זוכה בקרב מצביעי המרכז שמאל היא גדולה בהרבה מהתמיכה לה זוכה מופז. לראיה, מספר המנדטים של התנועה בראשות ציפי לבני נע באיזור ה-7-12 מנדטים בכל הסקרים האחרונים (ונמצא במגמת עליה) בעוד קדימה נאבקת באחוז החסימה (מלמטה, ברוב הסקרים). המסקנה המתבקשת היא שיש בציבור ביקוש קשיח למפלגת מרכז בראשות ציפי לבני, למרות תוצאות הפריימריז בקדימה. דרך אגב, גם הטענה שלבני מחקה את קדימה בהיותה ראש קדימה לא נכונה. אמנם מספר המנדטים של קדימה ירד דרסטית במהלך הקדנציה האחרונה, אך עד שלבני הפסידה בפריימריז, עדיין היו לקדימה 11-12 מנדטים בסקרים, אותם מנדטים שיש לתנועה עכשיו.
הסיבה לנצחון המוחץ של מופז בפריימריז נעוצה בבעיתיות של שיטה זו, במיוחד במפלגות חדשות יחסית להן אין בסיס מתפקדים רחב וותיק. במצב כזה, מועמד שמצליח לפקוד תומכים רבים שלו לתנועה יכול לקבל תוצאות הסותרות את רצון רוב מצביעי המפלגה. תופעות דומות אפשר לראות אפילו במפלגה ותיקה כמו הליכוד, שם ניתן לראות ביישובים מסויימים מספר מתפקדי ליכוד הגדול ממספר המצביעים לליכוד באותו יישוב (ביישובים הנמצאים מעבר לקו הירוק). מתפקדים אלו משנים את רשימת המפלגה לכנסת כך שתתאים להשקפותיהם, למרות שחלקם כלל לא מצביעי ליכוד.
 
מצעים של מפלגות הן נחלת העבר

שחיתות של מפלגות הן נחלת ההווה,

במקום שאין עקרונות שם תהיה השחיתות...
 
למעלה