במלאת עשר שנים למותו-מחשבות על לוק הוקינס.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לוק הוקינס היה צעיר, בריא ומאושר. הוא היה חכם והוא היה מוכשר. היו לו הרבה חברים, הוא היה חתיך, והוא היה עשיר, ולפני עשר שנים, היום, הוא נכנס לחדר שלו בדירה שלו ותלה את עצמו מהמנורה. הוא היה בן 16.

חברה קרובה מתארת תחושות קשות, על כך שעצם זה שיום אחד הוא היה בחייה, וביום הבא כבר לא, זה רעיון שמאוד קשה לקבל אותו.

חבר קרוב אחר מספר שהוא היה אחד הבחורים הכי מצחיקים, הכי אדיבים והכי נעימים להיות בחברתם, ושהלוויה הייתה כל-כך עמוסה באנשים, שהם בעצם היו צריכים לשים מאות כיסאות בחוץ, רק כדי שיהיו מקומות ישיבה לכולם.

כעת נותרת השאלה, מה גורם לבחור כל-כך צעיר, כל-כך מוצלח ומצליח, כל-כך אהוב ונאהב, לנטול את חיי עצמו בצורה כל-כך קשה וטראגית.

השם שלו היה לוק הוקינס, זהו סיפורו:

לוק הוקינס נולד ב-1998 בניו-יורק סיטי שבניו-יורק, והתגורר בדירה בקומה ה-49 של מגדל יוקרה ברובע מנהטן.

הוא למד בבית-הספר הפרטי השתיים-עשרה שנתי אווניוז, שעלות הלימודים בו היא 45,000 דולר אמריקני לשנה.

היו לו חיים טובים, הוא עשה הרבה כיף במשך הרבה זמן.

וכפי מה שנאמר בהתחלה, הוא היה צעיר, בריא ומאושר, הוא היה חכם והוא היה מוכשר, הוא היה חתיך, והוא היה עשיר.

אז למה? למה? למה הוא עשה את זה? למה הוא התאבד?

התשובה טמונה בסרט הדוקומנטרי שאליו הוא הצטלם בשנת 2014, השנה האחרונה לחייו, ושיצא בשנת 2015, "תלמידים עשירים, תלמידים עניים", זהו השם שבחרו לו בעברית, וזאת בגלל הקושי לתרגם בצורה מוצלחת את השם באנגלית, "Class Divide".

לוק הוקינס היה בחור מצחיק, אדיב ונעים. היה לו לב טוב, הייתה לו נשמה טובה, והוא היה רגיש, אבל אולי יותר מידי. לוק היה רגיש לסביבתו, והוא היה רגיש לסוגיות של מעמד וחברה, סטטוס, כסף ופריבילגיה.

הוא היה עשיר, אבל הוא הרגיש שלא בנוח בתוך העור של עצמו בגלל זה. הוא לא אהב את זה. הייתה לו בעיה עם זה. הייתה לו בעיה עם זה שלו יש בזמן שלאחרים אין. זה מה שהוא מספר לנו בסרט הדוקומנטרי שהוא הצטלם אליו.

אבל זה לא רק, וזה לא בדיוק, שהייתה לו בעיה עם הפערים הסוציו-אקונומיים, באותה המידה שבה הפריע לו סדר הגודל של הפער. זה לא היה מפריע לו אם הוא פשוט היה מישהו שהיה לו, בגבולות ההיגיון, בשעה שלאחרים יש פחות, בגבולות ההיגיון. מה שבאמת הפריע לו זה סדר הגודל של הפער. הפריע לו איך שהוא גר בדירת יוקרה ושהוא בן למיליונרים כבדים (בדולרים אמריקניים), בשעה שלאנשים אחרים אין אפילו בתים לגור בהם, והם נאלצים לגור בדיור ציבורי מוזל מטעם המדינה. הפריעו לו ארוחות היוקרה שלו במסעדות ובתי קפה במאות דולרים, בשעה שלאחרים אין מספיק כסף בשביל לחם, ביצים וחלב במחיר מפוקח בסופרמרקט. הפריעו לו הבגדים היקרים שלו, גם כן במאות דולרים, בשעה שלאחרים בקושי יש כסף לקנות לעצמם את הבגדים הכי זולים שיש. הפריעו לו הטיולים שלו בחו"ל, עם כרטיסי טיסה באלפי דולרים במחלקות עסקים ליעדים נחשבים, בשעה שאחרים אף-פעם לא היו בחו"ל. הפריע לו שהבית-ספר הפרטי שהוא הולך אליו עולה 45,000 דולר לשנת לימוד בשעה שאחרים צריכים לשלוח את הילדים שלהם לבית-ספר ציבורי בחינם.

ובסופו של דבר, וכנראה מעל הכול, מה שהכי הפריע לו, והזיק לבריאותו הנפשית ומצב רוחו, היה עצם זה שהוא גר באזור מעורב של הרבה אנשים עשירים שגרים ליד הרבה אנשים עניים, לא רחוב ליד רחוב, אלא ממש בתוך הרחובות עצמם, כאשר העשירים גרים מצידו האחד של הכביש, והעניים מצידו השני, וכאשר יש ממש גם בניינים מעורבים, כאשר העניים גרים בקומות נמוכות, והעשירים בקומות הגבוהות, ולוק הוקינס עצמו אף התגורר בבניין כזה ממש. וגם הפריע לו תהליך הג'נטריפיקציה, שבמהלכו העשירים, כמותו, נכנסים למנהטן, ודוחקים את האוכלוסייה הענייה שהייתה שם קודם, החוצה.

איזה מוח יפיפה. איזה מחשבות יפות כל-כך ובוגרות כל-כך בשביל ילד עשיר בן 16, שעבור רוב האנשים הטיפוסיים במצבו, במקומו ובגילו, לא היה יכול להיות פחות אכפת, או שאולי הם לא היו חכמים מספיק או בוגרים מספיק בשביל שיהיה להם אכפת. לפחות לא ככה.

בראשון באוגוסט של 2014, כשלוק ואני היינו בני 16, ו-21 ימים לפני התאבדותו של לוק, ב-22 באוגוסט של אותו החודש, יצא סרט דוקומנטרי באמריקה בשם "ריץ' היל", שמתאר ומציג את חייהם של שלושה ילדים עניים בעיירה נידחת בשם "ריץ' היל" במחוז בייטס שבמדינת מיזורי. זמן קצר לאחר יציאת הסרט, ראיתי אותו בעצמי, ונפעמתי מיופיו ועומקו של הסרט הדוקומנטרי הנ"ל על העוני באמריקה, שצולם ונערך בכל-כך הרבה כישרון, והציג את חייהם קשי היום של שלוש ילדים עניים ומשפחותיהם ואת המחשבות, התקוות והחלומות שלהם על החיים, על העולם, ועל עתיד טוב יותר.

אבל זאת הייתה כל תגובתי. נפעמתי מהיופי והעומק, ומאוד אהבתי את הסרט, ומאוד ריחמתי על הילדים, ומאוד רציתי ואני עדיין מאוד רוצה שהם יצליחו בחייהם, ויהיו מאושרים, אבל מה שלא קרה, זה שלא עשיתי את הקישור בין העוני של הילדים לעושר של המשפחה של עצמי, ולא חשבתי על הילדים האלו והמשפחות שלהם בהקשר של המשפחה שלי, ההקשר של החיים שלי עצמי, וההקשר של המעמד הכלכלי שלי עצמי.

מוקדם יותר החודש, בראשון לאוגוסט של 2024, ובמלאת עשר שנים ליציאתו של הסרט, ובגיל 26, עשר שנים לאחר יציאתו ועשר שנים לאחר שצפיתי בו לראשונה בגיל 16, התיישבתי וצפיתי בסרט שוב פעם, אך הפעם מנקודת מבט קצת שונה, של בן-אדם קצת אחר, והפעם ידעתי לעשות את כל הקישורים הנכונים. הפעם, ובצפייתי השנייה בו, לא רק אהבתי את הסרט, נפעמתי מהיופי והעומק, הערכתי את הכישרון הרב של כל המעורבים בפרויקט, ריחמתי על הילדים ומאוד רציתי ואני עדיין מאוד רוצה שהם יצליחו בחייהם, אלא הפעם ידעתי לעשות עוד משהו. ידעתי לכעוס על הרשויות ועל מערכת הרווחה שאיפשרה להם להגיע למצב הזה, וידעתי להעריך טוב יותר את ההתמודדות האמיצה ואת הבגרות של אותם ילדים ומשפחותיהם, אבל מעל הכול והכי חשוב, ידעתי להתבייש. ידעתי להתבייש על עצם זה שלי יש ולהם אין. וידעתי במהלך הסרט ולאחריו לשאול את עצמי שאלות על הלגיטימיות של עושר, באופן כללי, בעולם של עוני, וידעתי לשאול את עצמי שאלות על הלגיטימיות של העושר שלי עצמי, כאדם עשיר, בן למשפחה עשירה, בזמן שיש עניים בעולם, רבים מהם ילדים, כפי מה שלדוגמה הובא בסרט הנ"ל.

הנקודה של כל הסיפור הקטן הזה, והדבר המשוגע פה, הוא שאת הדברים שאני ידעתי לעשות, להבין, לראות, להבחין בהם, ולשאול את עצמי בגיל 26, לוק הוקינס ידע לעשות כבר בגיל 16. וזה...זה...זה בהחלט משהו. אני אגיד לכם את זה.

בכל מקרה, ואם נחזור לסיפור הקטן שלנו על לוק הוקינס, כפי מה שאמרתי, הוא גר במקום מעורב, ואפילו בבניין מעורב, של עשירים ועניים, והבדלי המעמד בין עשירים לעניים, הרבה אנשים עשירים פחות חכמים, או פחות נחמדים, או פחות בוגרים או איך שלא תרצו לקרוא לזה, דווקא עלולים לאהוב דבר שכזה. הזדמנות להרגיש טובים יותר או נעלים יותר, במפגשים במהלך חיי היום-יום עם העניים. לא לוק הוקינס. לו זה הפריע.

לוק הוקינס נולד אל תוך עושר ופריבילגיה, אבל היה לו את הלב הטוב, את המוח ואת ההבנה הבוגרת של הדברים בשביל לא להיות מנותק בגלל עושרו, בשביל לא לחיות בתוך בועה בגלל עושרו, ובשביל להכיר את העולם האמיתי ואת קשייו אפריורי ומתוך הכוח של תבונתו, למרות החיים המנותקים שהוא היה יכול לחיות והתודעה המנותקת שהוא היה יכול לבחור שתהיה לו.

לוק הוקינס היה אדם מלא חמלה והוא היה אדם מודע.

החיים של אף-אחד לא מושלמים, אפילו לא של היפים והאמיצים, העשירים והמוצלחים, וגם לוק הוקינס וכמו כל אדם אחר בעולם, למעט אולי ילדים צעירים מאוד, נשא איתו כאב, ולא רק כאב על הפערים הכלכליים שבינו, העשיר המופלג, לעניים המרודים, שכניו לעיר, לרובע, לרחוב ואפילו לבניין, אבל הכאב של לוק הוקינס הצעיר, העשיר, יפה התואר והפופולארי היה כאב פריבילגי של אדם שצרותיו אינן גדולות, ושכאבו הוא כאב מיוחס.

לוק הוקינס התקשה לתת לכאב שלו את מקומו הראוי לו. הוא התקשה להכיר בלגיטימיות של הכאב שלו והתקשה לתת לו את היחס הראוי. הוא ידע שכאבו פריבילגי ומיוחס. הכאב שלו עצמו הגעיל אותו. כאבו היה הוא בעצמו מקור נוסף לכאב, כי הוא לא היה יכול שלא לשאול את עצמו איך הוא מעז שיכאב לו על שטויות בשעה שיש אנשים כה רבים בעולם שסובלים ממצוקה אמיתית של קור בלילה כי אין מספיק שמיכות, או רעב כי אין כסף לאוכל, או שינה תחת שמי הלילה מלאי הכוכבים, כי אין כסף לבית. כאבו היה כאב מעגלי שהזין, קיים והעצים את עצמו עד לנקודת השבירה שטרפה את הקלפים וגרמה להתאבדותו.

זאת הייתה התאבדות מתוך כאב וקושי להכיל את עצם זה שיש לו כל-כך הרבה בזמן שלאחרים יש כל-כך מעט. זאת הייתה התאבדות שבאה לאחר שהוא שאל את עצמו שאלות על הלגיטימיות של העושר בתקופות של עוני. זאת הייתה התאבדות של מחאה כנגד דרכו של עולם.

בסרט הדוקומנטרי "תלמידים עשירים, תלמידים עניים", או כפי מה שקראו לו במקור, באנגלית, "Class Divide", לוק הוקינס בן ה-16 נותן לנו הצצה קטנה אל תוך כאבו. לא כל כאבו, אבל כאבו על העושר שלו בשעה שאחרים סובלים מעוני, כאבו על הפריבילגיה שלו, בשעה שמאחרים נמנעים זכויות בסיסיות, כאבו על כך שלו יש, בשעה שלאחרים אין. הכאב שהוא התבקש לדבר עליו. הכאב שרלוונטי לנושא הסרט. הכאב העצום, מתוך רמות של רגישות וטוב לב שקשה בכלל לתפוס בתודעה, שהלך והתעצם עם הזמן, עד שבסופו של דבר הוביל להתאבדות שאין טראגית ממנה, כואבת ממנה, מרגשת ממנה. התאבדות מתוך כאב עצום ובלתי נסבל, שכל מקורם וכל מהותם, הוא כאב על גורלם וסבלם של אנשים אחרים. האם אי-פעם ראיתם נשמה כה יפה? האם אי-פעם ראיתם לב כה גדול?

בסרט, לוק נותן לנו הצצה לכאבו זה.

כאבו יפיפה, מרגש ובוגר להפליא, בוודאי שלגילו. כאבו מנגן על מיתרי הלב. כאבו מרטיט את הנשמה.

לוק מופיע בסרט ומדבר מספר פעמים בודדות, כמות זמן המצטברת לכדי לא יותר מרק כמה דקות, אבל הוא משאיר אחריו רושם חזק ועוצמתי, והשפעה עמוקה.

אלו הם רק חלק מתוך דבריו של לוק בסרט:

"כשאני הולך על-יד פרויקט השיכון של צ'לסי (פרויקט של דיוק ציבורי לעניים), אני רואה אנשים שמסתכלים עליי אחרת, מסתכלים עליי כאילו אני ילד לבן, עשיר, פרפי (מילת סלנג ל"נער צעיר ממשפחה עשירה שהולך לבית-ספר יקר"), והם בטח חושבים שאני מסתכל עליהם כעל...(משתהה)...עניים, אתה יודע (פונה ישירות אל האיש מאחורי המצלמה), אנשים שהם נחותים ביחס אליי, רק בגלל שאולי יש לי יותר משאבים באותו זמן".

"אני תמיד הסתכלתי על הבית שלי כעל...(משתהה)...דבר שיש לי ושאני לוקח כמובן מאליו, אבל אז, יום אחד, אתה יודע (פונה ישירות אל האיש מאחורי המצלמה), הייתה לי את המסיבת יום הולדת שלי, והרבה ילדים באו, שלא היו בבית שלי קודם, ואמרו שהוא כאילו ענקי ומה לא, כאילו, זה באמת שם דברים בפרספקטיבה, שוואו, אתה יודע (פונה ישירות אל האיש מאחורי המצלמה) יש לי הרבה, כאילו, אני מאוד בר מזל להיות איפה שאני".

"(מסתכל הצידה במבט נוגה ומהורהר, מוזיקה מרגשת ויפיפייה מתנגנת לאיטה ברקע בשעה שלוק שקוע במחשבותיו וחושב על דרך לנסח במילים את מחשבותיו היפיפיות על הכאב היפיפה שלו על מחסורם של אחרים, כפי מה שזה בא לידי ביטוי בסיטואציה מתוך חייו שעליה יספר לנו בתוך מספר רגעים. לאחר כמה רגעים ממושכים, הוא מתחיל לדבר) אני נכנסתי למעלית בבניין שלי יום אחד, ואני גר בקומה ה-49, והחצי התחתון של הבניין, הוא קומות לדירות לאנשים מעוטי הכנסה. אישה והילד הקטן שלה, שהיה אולי בן שנתיים, שניהם אפריקנים-אמריקניים, הם לחצו 14, והוא אמר 'וואו, אתה גר כל הדרך עד שם למעלה', ואני אמרתי 'כן, אני כן', והוא אמר 'וובכן, אני גר כאן למטה', ואז בנקודה ההיא לא ידעתי מה לומר, כאילו, יכולתי לומר 'או, קול', אבל אז חשבתי על איך שהאמא יודעת שאני לא חושב שזה קול, כאילו, היא חושבת שאני חושב שאני מעליהם והם נחותים ממני, ושחברתית אני נעלה ודברים כאלה, ו...אה...(משתהה) אני אף-פעם...(משתהה)...אף-פעם לא חשבתי על זה קודם".

סיימנו.
 
נערך לאחרונה ב:
וזאת בגלל הקושי לתרגם בצורה מוצלחת את השם באנגלית, "Class Divide".
אין שום קושי - חלוקה מעמדית זה התרגום.

המפיצים של הסרט רוצים יותר קהל ולכן עשו שם מגרה.

זאת הייתה התאבדות מתוך כאב וקושי להכיל את עצם זה שיש לו כל-כך הרבה בזמן שלאחרים יש כל-כך מעט. זאת הייתה התאבדות שבאה לאחר שהוא שאל את עצמו שאלות על הלגיטימיות של העושר בתקופות של עוני. זאת הייתה התאבדות של מחאה כנגד דרכו של עולם.
אף אחד לא מתאבד מסיבות כאלה אלא רק מסיבות אישיות.

לפי אותו היגיון הרבה אנשים אמורים להתאבד אחרי שרואים כושים עניים באפריקה דרך אמצעי התקשורת.

שלהם אפילו אין קצת אוכל ומים נקיים.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לוק הוקינס, איפה שלא תהיה, ולמרות שמעולם לא נפגשנו, רציתי שתדע שאני מגיע ממשפחה דומה לשלך, עם מעמד כלכלי דומה לשלך, שאני שואל את עצמי שאלות דומות לשאלות שאתה שאלת את עצמך, ומתמודד עם אותן סוגיות על הלגיטימיות של העושר בעולם של עוני, ועל הלגיטימיות של להיות מישהו שיש לו, בשעה שלאחרים אין.

לוק הוקינס, איפה שלא תהיה, רציתי שתדע שאני מזדהה איתך מאוד, ושדבריך הותירו בי רושם עז, השפיעו עליי עמוקות, נחרטו בליבי, ויישארו איתי למשך שארית ימי חיי.

לוק הוקינס, רציתי שתדע שסיפורך נגע בי. רציתי שתדע שסיפורך ריגש אותי מאוד. רציתי שתדע שסיפורך הזיז משהו בחלקים העמוקים ביותר של ליבי ונשמתי.

לוק הוקינס, נוח על משכבך בשלום, ילד יפיפה, נשמה יפיפייה.

 

virus222

Active member
הנימוק שהוצג להתאבדות שלו לא הגיוני. אם אדם הוא עשיר ויש לו רגשי אשמה על כך, התאבדות היא הפתרון הכי לא מתאים.
עומדות בפניו אפשרויות חיוביות כמו :

אם הבחור צעיר ללמוד האוניברסיטה סוציולוגיה.
תרומה לקהילה של חדרי אוכל
הקמת מיזמי למודי מקצוע
גני ילדים ופעוטונים מסובסדים לנשים עובדות.
לחלק קופונים של כסף שיכובדו במכולות.
לעודד מורים ללמד את המגזרים הדפוקים על
ידי הקמת עמותות שדוגלות בשוויון הזדמנויות.

התאבדות? מה זה קשור?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
הנימוק שהוצג להתאבדות שלו לא הגיוני. אם אדם הוא עשיר ויש לו רגשי אשמה על כך, התאבדות היא הפתרון הכי לא מתאים.
עומדות בפניו אפשרויות חיוביות כמו :

אם הבחור צעיר ללמוד האוניברסיטה סוציולוגיה.
תרומה לקהילה של חדרי אוכל
הקמת מיזמי למודי מקצוע
גני ילדים ופעוטונים מסובסדים לנשים עובדות.
לחלק קופונים של כסף שיכובדו במכולות.
לעודד מורים ללמד את המגזרים הדפוקים על
ידי הקמת עמותות שדוגלות בשוויון הזדמנויות.

התאבדות? מה זה קשור?
הבלבול והספק הגיוניים ומובנים. רגשי אשמה על זה שלך יש ולמישהו אחר אין אז אתה מרגיש חרא עם עצמך זאת לא אחת מסיבות ההתאבדות הנפוצות או הסבירות, ואפשר להגיד שהיא משתייכת לקבוצה שלמה של סיבות לא נפוצות להתאבדות שניתן לשים עליהן כותרת כללית של "אני מתאבד כי אני אדם טוב מידי ויפה מידי בשביל העולם הקר והאכזר הזה". לא חלילה בקטע מתנשא, כן? אבל באמת יש אנשים מתאבדים שזה למה הם מתאבדים. הם באמת אנשים טובים מידי, בלב שלהם או בנשמה שלהם או באישיות שלהם או איך שלא נקרא לזה, מכדי להתמודד עם כיעור העולם. אם כבר, ההפך. הטבע העדין והטהור שלהם רק גורם להם לחוות את סבלם של אחרים ואת כיעורו של העולם בעצימות יותר גבוהה, מה שרק יותר מקשה עליהם.

מעבר לכל האמור לעיל, חשוב לזכור שהוא היה בן 16, מה שתורם להתאבדותו בכמה דרכים נוספות. קודם כל, בגיל זה הכול רק עוד יותר גדול ומועצם ומרגישים הכול יותר חזק ולוקחים הכול יותר קשה, וזה עוד מלפני מה שהוא בן-אדם כזה בטבעי שלו בגלל האישיות שלו, הלב שלו והנשמה שלו.

עוד בגלל שהוא היה בן 16, זה לא באמת הוא שעשיר כמו מה שזה ההורים שלו שעשירים, ככה שהוא עצמו לא באמת היה יכול לעשות משהו, במשך...לפחות עוד שנתיים קדימה?

עוד בגלל שהוא היה בן 16, בגילאים האלו לעיתים קרובות יש לנו פחות ניסיון, יכולת וידע כשזה מגיע ללהתמודד עם דברים וללהכיל דברים בתוכנו. הוא לא ידע להתמודד. הוא לא ידע להכיל. היה לו כושר עמידות נמוך מטבעו, ועל זה צריך להוסיף את הגיל. בגיל 16, העולם יכול להיראות כמו חור שחור אחד גדול המוכן לבלוע אותך בתוכו, והעננה המרחפת ממעל עלולה להידמות, דימוי כוזב לחלוטין, ברור, כאילו שלא תחלוף לעולם.

עוד חשוב לזכור, שכאמור בטקסט, בגלל הג'נטריפיקציה, שבמסגרתה הוא וכל שאר העשירים גנבו לעניים את כל השכונה שלהם ישר מתחת לאף שלהם, מה שכנראה לא עזר להרגשתו, אז בגלל שהג'נטריפיקציה התרחשה ועודנה מתרחשת בזמן הווה מתמשך באותו אזור, הוא למעשה גר ביחד עם העניים, רחוב אל מול רחוב, בניין מול בניין, ואפילו בתוך הבניין שלו עצמו, הבניין היה מעורב-עשירים ועניים ביחד באותו בניין (בישראל לדוגמה אין דבר כזה).

תאר לך שאתה לוקח את הבן-אדם הכי עדין נפש וטוב לב, עם הנשמה הכי טהורה והכי רגישה, ושם לו ישר בפרצוף את כל הכיעור שלעולם הזה רק יש להציע-אינספור אנשים רעבים, מלוכלכים, עניים, חולים. עשרות. מאות. אלפים. ברחובות, בחנויות, בבניין. במעלית, בדרכו אל דירת היוקרה שלו בקומה ה-49, בשעה ששניים אחרים עושים את דרכם לדירת מעוטי ההכנסה שלהם בקומה ה-14.

זה לא חייב להגיע להתאבדות, אבל ברור שההשלכות הנפשיות על אותו אדם יהיו לא טובות.

הוא היה אחד מהאנשים האלו, שלא חלילה בקטע מתנשא אלא בקטע הכי טוב שיכול להיות, שפשוט היו טובים מידי ויפים מידי בשביל העולם.

באיזושהו מקום, בצורה נוראה ומורבידית לחלוטין, יש בזה משהו יפיפה.

בכל מקרה, כן, זאת לא אחת מסיבות ההתאבדות הנפוצות, ברור, אבל זה לא כאילו שזה דבר שלא נשמע כדוגמתו קודם לכן, וכאשר אנחנו שומעים את הסיפור שלו, מבינים את הסיפור שלו בצורה מקיפה ולעומק, ומחברים את כל פיסות הפאזל יחדיו, הגיל שהוא היה בו והשפעות הגיל הזה, הבן-אדם שהוא היה, העושר שלו אל מול העוני הקשה שהוא היה מוקף בו מכל עבר, רגשי האשמה שלו, תחושת חוסר האונים שלו, ועוד כמה דברים, אז בסוף-בסוף זה דווקא כן הגיוני שהוא יהיה אחד מהאנשים האלו, שנוטלים את חיי עצמם מהסיבה הנדירה הזאת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הבלבול והספק הגיוניים ומובנים. רגשי אשמה על זה שלך יש ולמישהו אחר אין אז אתה מרגיש חרא עם עצמך זאת לא אחת מסיבות ההתאבדות הנפוצות או הסבירות, ואפשר להגיד שהיא משתייכת לקבוצה שלמה של סיבות לא נפוצות להתאבדות שניתן לשים עליהן כותרת כללית של "אני מתאבד כי אני אדם טוב מידי ויפה מידי בשביל העולם הקר והאכזר הזה". לא חלילה בקטע מתנשא, כן? אבל באמת יש אנשים מתאבדים שזה למה הם מתאבדים. הם באמת אנשים טובים מידי, בלב שלהם או בנשמה שלהם או באישיות שלהם או איך שלא נקרא לזה, מכדי להתמודד עם כיעור העולם. אם כבר, ההפך. הטבע העדין והטהור שלהם רק גורם להם לחוות את סבלם של אחרים ואת כיעורו של העולם בעצימות יותר גבוהה, מה שרק יותר מקשה עליהם.
מעבר לכל האמור לעיל, חשוב לזכור שהוא היה בן 16, מה שתורם להתאבדותו בכמה דרכים נוספות. קודם כל, בגיל זה הכול רק עוד יותר גדול ומועצם ומרגישים הכול יותר חזק ולוקחים הכול יותר קשה, וזה עוד מלפני מה שהוא בן-אדם כזה בטבעי שלו בגלל האישיות שלו, הלב שלו והנשמה שלו.
עוד בגלל שהוא היה בן 16, זה לא באמת הוא שעשיר כמו מה שזה ההורים שלו שעשירים, ככה שהוא עצמו לא באמת היה יכול לעשות משהו, במשך...לפחות עוד שנתיים קדימה?
עוד בגלל שהוא היה בן 16, בגילאים האלו לעיתים קרובות יש לנו פחות ניסיון, יכולת וידע כשזה מגיע ללהתמודד עם דברים וללהכיל דברים בתוכנו. הוא לא ידע להתמודד. הוא לא ידע להכיל. היה לו כושר עמידות נמוך מטבעו, ועל זה צריך להוסיף את הגיל. בגיל 16, העולם יכול להיראות כמו חור שחור אחד גדול המוכן לבלוע אותך בתוכו, והעננה המרחפת ממעל עלולה להידמות, דימוי כוזב לחלוטין, ברור, כאילו שלא תחלוף לעולם.
עוד חשוב לזכור, שכאמור בטקסט, בגלל הג'נטריפיקציה, שבמסגרתה הוא וכל שאר העשירים גנבו לעניים את כל השכונה שלהם ישר מתחת לאף שלהם, מה שכנראה לא עזר להרגשתו, אז בגלל שהג'נטריפיקציה התרחשה ועודנה מתרחשת בזמן הווה מתמשך באותו אזור, הוא למעשה גר ביחד עם העניים, רחוב אל מול רחוב, בניין מול בניין, ואפילו בתוך הבניין שלו עצמו, הבניין היה מעורב-עשירים ועניים ביחד באותו בניין (בישראל לדוגמה אין דבר כזה).
תאר לך שאתה לוקח את הבן-אדם הכי עדין נפש וטוב לב, עם הנשמה הכי טהורה והכי רגישה, ושם לו ישר בפרצוף את כל הכיעור שלעולם הזה רק יש להציע-אינספור אנשים רעבים, מלוכלכים, עניים, חולים. עשרות. מאות. אלפים. ברחובות, בחנויות, בבניין. במעלית, בדרכו אל דירת היוקרה שלו בקומה ה-49, בשעה ששניים אחרים עושים את דרכם לדירת מעוטי ההכנסה שלהם בקומה ה-14.
זה לא חייב להגיע להתאבדות, אבל ברור שההשלכות הנפשיות על אותו אדם יהיו לא טובות.
הוא היה אחד מהאנשים האלו, שלא חלילה בקטע מתנשא אלא בקטע הכי טוב שיכול להיות, שפשוט היו טובים מידי ויפים מידי בשביל העולם.
באיזושהו מקום, בצורה נוראה ומורבידית לחלוטין, יש בזה משהו יפיפה.
בכל מקרה, כן, זאת לא אחת מסיבות ההתאבדות הנפוצות, ברור, אבל זה לא כאילו שזה דבר שלא נשמע כדוגמתו קודם לכן, וכאשר אנחנו שומעים את הסיפור שלו, מבינים את הסיפור שלו בצורה מקיפה ולעומק, ומחברים את כל פיסות הפאזל יחדיו, הגיל שהוא היה בו והשפעות הגיל הזה, הבן-אדם שהוא היה, העושר שלו אל מול העוני הקשה שהוא היה מוקף בו מכל עבר, רגשי האשמה שלו, תחושת חוסר האונים שלו, ועוד כמה דברים, אז בסוף-בסוף זה דווקא כן הגיוני שהוא יהיה אחד מהאנשים האלו, שנוטלים את חיי עצמם מהסיבה הנדירה הזאת.
אז אחרי השפרצת המלל הקולוסלי הזה? אנה פניך מועדות? הלוא גם אתה יפה, עשיר, לבן ובעל חלומות אדירים להתעשר עוד הרבה יותר, תוך שאתה מכריז איזה רכב תרכוש??? איזו שיירת רכבים תלווה אותך? איזה מסוק תרכוש?
אז או שאתה חייב להשיג לעצמך חבל ומהר, או שאתה חייב לשנות את דרכיך ולחשוב, כיצד תיצור תיקון לעוולות העולם הלא שיוויוני והאכזר כל כך שאליו נחשפת.

ובינתיים, בטרם תפנה חלילה אל הבחירה בחבל, רוץ לפסיכיאטר מנוסה, שיעזור לך לחמוק מהאפשרות הטראגית שאתה כה קרוב ליישמה.​
 
אז אחרי השפרצת המלל הקולוסלי הזה? אנה פניך מועדות? הלוא גם אתה יפה, עשיר, לבן ובעל חלומות אדירים להתעשר עוד הרבה יותר, תוך שאתה מכריז איזה רכב תרכוש??? איזו שיירת רכבים תלווה אותך? איזה מסוק תרכוש?

אז או שאתה חייב להשיג לעצמך חבל ומהר, או שאתה חייב לשנות את דרכיך ולחשוב, כיצד תיצור תיקון לעוולות העולם הלא שיוויוני והאכזר כל כך שאליו נחשפת.



ובינתיים, בטרם תפנה חלילה אל הבחירה בחבל, רוץ לפסיכיאטר מנוסה, שיעזור לך לחמוק מהאפשרות הטראגית שאתה כה קרוב ליישמה.
תראה כמה שקרן אדם יכול להיות מצד אחד להגיד כמה הוא מבין אדם כזה שהתאבד נניח בגלל "עוולות חברתיות",ומצד שני

רוצה להתעשר ובענק.

שבפועל בשיטה הקפיטליסטית שלנו זה אומר לדרדר יותר אנשים לעוני.


ולכן המסקנה היא שהמטרה העיקרית שלו זה תשומת לב כי אין קשר בין 2 המאורעות.

נכון שלכל אדם יש 2 צדדים אבל לא בצורה כזאת קיצונית.

בקיצור הוא רוצה גם וגם - גם לקבל הכרה כמה הוא מתקדם אנושית וגם את הכוח(להיות עשיר מאוד)

והרצון לעשות כיף על מקסימום.

רוצה הכל.
 
נערך לאחרונה ב:

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אז אחרי השפרצת המלל הקולוסלי הזה? אנה פניך מועדות?
הגעתי אל תגובתך זאת בתזמון מעניין (לא תמיד יש לי זמן. לפעמים אני מגיע להודעות שבועות וחודשים לאחר מכן).

יש שיגידו שהגזמתי, אבל ממש אתמול עלה לי רעיון, שמצא חן בעיניי והחלטתי לאמצו, לצאת למסע בעקבות תחנות חייו של הנער.

לא תיכף ומיד, אבל מתישהו וכבר בשנים הקרובות.

לא לבד, אני אקח איתי כמה אנשים, זה לא סתם עוד טיול לחו"ל. זה מסע עם משמעות. צריך לצלם תמונות, סרטונים, לעשות עבודת מחקר של ממש.

אבקר בבית-ספר שלו, אבקר בביתו, אבקר במקומות הבילוי המועדפים עליו, אבקר בכנסייה בה נערך טקס האשכבה.

אחקור לעומק את פעילותו במרשתת, אדבר עם המשפחה והחברים, אעלה לקברו ואניח שם את הזר הכי ענקי של הפרחים הכי פאקינג יקרים שכסף יכול לקנות.

וכמובן שאעשה משהו עם כל החומרים האלו, אני לא סתם אאסוף את כל החומר הזה וזה סתם ישכב אצלי. זה הרי יהיה בזבוז נוראי, מעבר למה שהחוויה תעשיר אותי עצמי כמובן, אבל אני הרי רוצה, וזה אפשרי וזה כדאי שהחוויה תעשיר יותר מאשר רק אותי, נכון?

השאלה היא מה לעשות בדיוק עם כל החומר הזה.

אולי סרט תיעודי, אולי ספר, ואולי כל החומר הזה יהיה חלק מספר גדול ורחב יותר שמדבר על עוד דברים. אני לדוגמה יכול לכלול את המסע הזה ואת כל מה שאגלה ואלמד בו, על לוק ועל עצמי, באחת האוטוביוגרפיות שלי, לדוגמה.

אנחנו מדברים עליי אז אולי סרט תיעודי זה קצת פחות אפשרי, כדאי, או מתאים לי ספציפית, לעשות דבר כזה.

ואני לא בטוח שיהיו מספיק חומרים לספר. ספר, אלא אם כן זה ספר ילדים, צריך להכיל לפחות 30,000 מילים, ואני לא יודע אם יהיו חומרים בכמות הזאת. אני מניח שאפשר פחות מ-30,000 מילים אם אני משתדל למלא הרבה עמודים בתמונות. אבל האם יהיו מספיק תמונות?

תיאור המסע, הדברים שאנשים יאמרו לי ואני אגלה, הכי סביר להניח והכי מתאים, כך נראה, להיות חלק מהאוטוביוגרפיה שלי (זאת הרלוונטית. יהיו כמה).

למרות שבעצם ועכשיו כשאני חושב על זה, כל זה יהיה חלק מאותה אוטוביוגרפיה מדוברת בכל מקרה כי אין מצב שאני משאיר משהו עד כדי כך טוב בחוץ, אז השאלה היא האם להסתפק בזה או לעשות עוד משהו.

סרט תיעודי, ספר שהוא כולו רק על המסע, על לוק הוקינס ועל חייו...

ספר על לוק ועל המסע שלי בעקבות תחנות חייו זה אפשרי, אבל רק שיהיה מספיק חומר, שזאת הדאגה העיקרית אם זה הכיוון שאני הולך עליו.

בנוגע לסרט תיעודי, זה רעיון יפה, אבל אני לא הטיפוס המתאים בשביל לעשות את זה. מה לי ולהכנת סרטים? אני לא מבין בזה.

למרות שזה כן מרגיש לי כאילו לסיפור של לוק וללוק עצמו מגיע לקבל את הכול.

להיות חלק מהאוטוביוגרפיה שלי, לקבל ספר משל עצמו, לקבל סרט תיעודי.

אולי...and i'm really reaching here...אבל אולי אני אעבור על במאים המתמחים בסרטים תיעודיים, אספר להם את סיפורו של לוק וסיפור התאבדותו, עד שאמצא מישהו שכשהוא ישמע את הסיפור, הוא יתאהב בסיפור באותה המידה כמוני, והוא זה שיעשה את הסרט?

ואני והוא והצלמים והכול נלך לכל המקומות, נדבר עם כל האנשים, ונעשה יחדיו את כל הדברים? הוא יעשה את הסרט שלו, ואני אעשה ואכתוב את יומן המסע שלי. יותר מכך, נשאב חומרים זה מזה, מה שיעצים וישפר את העבודות של כל אחד. הוא יחלוק איתי את הסרט שלו ואני אחלוק איתו את יומן המסע שלי, הסרט שלו ישאב מתוך יומן המסע שלי ויומן המסע שלי ישאב מתוך הסרט שלו.

כאמור וכפי מה שנאמר קודם לכן, אני בכל מקרה זקוק לעזרה עם פרויקט שכזה, אז למה לא ללכת על זה בגדול?

וכך ולבסוף, יהיו גם סרט תיעודי, גם ספר יומן מסע על לוק, סיפור חייו, התאבדותו וסיבת התאבדותו, וגם במידה פחותה ומצומצמת יותר (כי כבר יהיה יומן מסע ולא צריך שאני סתם אחזור על עצמי יותר מידי), אדבר על כל זה ועל המסע המדובר באוטוביוגרפיה שלי, זאת הרלוונטית (שמתארת את התקופה בחיי שבתוכה יהיה את המסע).

ילד טיפש וחולמני שכמותי. תראה כמה קדימה רצתי :)

לאט-לאט. נחכה, נראה, נשקול את הדברים בכובד ראש. יהיה זמן להכול. לא צריך למהר עם דברים חשובים שכאלו.

אה, כן, וגם צריך להיות אתר אינטרנט.

בכל מקרה, וחוץ מאשר כל האמור לעיל, עוד בנוגע לשאלתך, אנה פניי מועדות, אני מניח שאני גם אתנדב.

אבל שם. בניו-יורק. במנהטן. אתנדב במשך שבוע אחד לפחות בבית המחסה הכי קרוב למקום מגוריו של לוק, על-מנת לוודא שאעזור ואספק סיוע לאותם אנשים ממש שחייהם היו כה כעורים שהדבר דחף את הנער הרגיש בעל לב הזהב אל מעבר לקצה.

חבל שלא הכרתי אותו.
אתה חייב לשנות את דרכיך ולחשוב, כיצד תיצור תיקון לעוולות העולם הלא שיוויוני והאכזר כל כך שאליו נחשפת.
ההתנדבות. אשתדל גם לתת כסף לצדקה במשך כל חיי. נראה מה עוד, אם יהיה אפשר ואם יעלה בידי.
 
נערך לאחרונה ב:

virus222

Active member
הבלבול והספק הגיוניים ומובנים. רגשי אשמה על זה שלך יש ולמישהו אחר אין אז אתה מרגיש חרא עם עצמך זאת לא אחת מסיבות ההתאבדות הנפוצות או הסבירות, ואפשר להגיד שהיא משתייכת לקבוצה שלמה של סיבות לא נפוצות להתאבדות שניתן לשים עליהן כותרת כללית של "אני מתאבד כי אני אדם טוב מידי ויפה מידי בשביל העולם הקר והאכזר הזה". לא חלילה בקטע מתנשא, כן? אבל באמת יש אנשים מתאבדים שזה למה הם מתאבדים. הם באמת אנשים טובים מידי, בלב שלהם או בנשמה שלהם או באישיות שלהם או איך שלא נקרא לזה, מכדי להתמודד עם כיעור העולם. אם כבר, ההפך. הטבע העדין והטהור שלהם רק גורם להם לחוות את סבלם של אחרים ואת כיעורו של העולם בעצימות יותר גבוהה, מה שרק יותר מקשה עליהם.
זה כלל לא בלבול אלא ניתוח כושל של המציאות. בעצם אתה טוען שבגלל קנאה של נער אחד שלאחר יש יותר או פחות רכוש זו סיבה למחשבות אובדניות.
צריך להסביר לאותו נער שאין אנו שווים אחד לשני. לך יש מכלול שונה של תכונות, רצונות, מחשבות ושמים דגש על נושאים אחרים מהאחר. זה גם יפה
כי אז בשיחות בינכם אתם יכולים להפרות אחד את השני בידע. ואז גם לא חשוב מה הרכוש שיש לכל אחד מכם.
עוד בגלל שהוא היה בן 16, זה לא באמת הוא שעשיר כמו מה שזה ההורים שלו שעשירים, ככה שהוא עצמו לא באמת היה יכול לעשות משהו, במשך...לפחות עוד שנתיים קדימה?
מדאיג אותי שאתה מתעסק בעושר. כי עושר זה נושא נזיל. גם לאדם מבוגר יש תקופות שיש לו פחות רכוש ויש תקופות שיש יותר.
יש תקופות שההשקעה שעשה מניבה יותר ויש תקופה שיכנס לפשיטת רגל. מי שעושר מביא אותו למחשבות אובדניות כדאי
שיקח על עצמו להיות שכיר בחברה עם משכורת קבועה ואז לא יכנס ללחצים מהעליות והירידות בהכנסות של העצמאים.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
זה כלל לא בלבול אלא ניתוח כושל של המציאות. בעצם אתה טוען שבגלל קנאה של נער אחד שלאחר יש יותר או פחות רכוש זו סיבה למחשבות אובדניות.
צריך להסביר לאותו נער שאין אנו שווים אחד לשני. לך יש מכלול שונה של תכונות, רצונות, מחשבות ושמים דגש על נושאים אחרים מהאחר. זה גם יפה
כי אז בשיחות בינכם אתם יכולים להפרות אחד את השני בידע. ואז גם לא חשוב מה הרכוש שיש לכל אחד מכם.

מדאיג אותי שאתה מתעסק בעושר. כי עושר זה נושא נזיל. גם לאדם מבוגר יש תקופות שיש לו פחות רכוש ויש תקופות שיש יותר.
יש תקופות שההשקעה שעשה מניבה יותר ויש תקופה שיכנס לפשיטת רגל. מי שעושר מביא אותו למחשבות אובדניות כדאי
שיקח על עצמו להיות שכיר בחברה עם משכורת קבועה ואז לא יכנס ללחצים מהעליות והירידות בהכנסות של העצמאים.
לא זוכר מי אמר את זה, בטח מין הסתם איזה פילוסוף ידוע.
הוא אמר ש: מפלטו של הנבל הוא העושר. ;-)
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לא זוכר מי אמר את זה, בטח מין הסתם איזה פילוסוף ידוע.
הוא אמר ש: מפלטו של הנבל הוא העושר. ;-)
לא מובן לי אם זה עוד אחד מהעיוותים המכוונים שלך או שאתה באמת לא זוכר את מה שנאמר.

מה שנאמר הוא "מפלטו האחרון של הנבל הוא הפטריוטיות". זה נאמר על-ידי סמואל ג'ונסון, ומי שציטט אותו מספר פעמים היה אלפיני.

מי שכותב טקסט של 2,000 מילה על ילד שהתאבד הוא לא נבל.
 
מדאיג אותי שאתה מתעסק בעושר.
העושר הוא גם במקום תמיכה חברתית.

הוא כנראה מרגיש שהוא לא מסוגל ליחסים של קח ותן עם הקהילה,הכסף מחליף את זה.

בנוסף בשיטה הכלכלית של היום אי אפשר להרגיש טוב בלי להרויח הרבה כסף בישראל כמעט בכל מקום בארץ.

העולם הולך לקראת ירידה כלכלית,הוא כל הזמן יורד אבל עכשיו יותר מורגש מפעם.

אם לא נתעורר זה יגמר לא טוב.

 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אין שום קושי - חלוקה מעמדית זה התרגום.

המפיצים של הסרט רוצים יותר קהל ולכן עשו שם מגרה.
(y)
אף אחד לא מתאבד מסיבות כאלה אלא רק מסיבות אישיות.
אפשר להסתכל על זה גם ככה. כאב לו עליהם. ככה זה היה אישי. אבל לא כמו מה שלי או לך כואב על אנשים כאלו. כאב לו עליהם מאוד. זה הטיפוס. זאת האישיות. זה האופי. זה הבן-אדם. הוא היה רגיש. רגיש מאוד. רגיש מידי.

הוא מזכיר לי את הספר "ילד רגיש מאוד" של דוקטור איליין ארון, ואת מושג "האדם הרגיש מאוד" מתחום הפסיכולוגיה, שנטבע גם כן על-ידי אותה פסיכולוגית אמריקנית רבת חשיבות.

אדם רגיש מאוד – ויקיפדיה (wikipedia.org)

12-0795f.jpg
qvprivlr.png
לפי אותו היגיון הרבה אנשים אמורים להתאבד אחרי שרואים כושים עניים באפריקה דרך אמצעי התקשורת.

שלהם אפילו אין קצת אוכל ומים נקיים.
יש מספר הבדלים בין רוב האנשים לבינו. אחד מהם זאת רמת הרגישות, האישיות ו"גודל הלב", אם תרצה, של אותו בן-אדם. עוד הבדל הוא שהוא בן 16. אנשים אחרים לא. מטבע הדברים, הכלים להתמודד בגילאים כאלו הם פחותים יותר. עוד הבדל בין הדוגמה שנתת לדוגמה שלו, זה שאתה מדבר על אנשים שרואים אנשים עניים בטלוויזיה. הוא לא ראה את זה בטלוויזיה. זה היה "בפרצוף שלו". הוא היה עשיר ולכן פיתח רגשי אשמה מיוחדים על העושר הרב שבו הוא עצמו חי בזמן שלאחרים אין כלום. רוב האנשים האחרים הם לא עשירים בשביל להרגיש עוד יותר רע על כל העניים מאשר מה שבני מעמד הביניים מרגישים.

אני יכול עוד להמשיך.

ברור שהכאב והצער על עניי העולם זאת בדרך כלל לא תהיה סיבה מספקת עבור אדם, מבחינתו, בשביל להתאבד.

הסיפור של לוק הוקינס הוא אחר.

סיפור התאבדותו של לוק הוקינס הוא סיפור של מפגש אסונות.

למי שלא מכיר, מהו משמעותו של מושג "מפגש האסונות"?

מושג מפגש האסונות הוא מושג, המשמש בדרך כלל בתחום הכלכלה אבל לא רק, ושבו מדובר על איך שכשיש מפגש של כמה אסונות קטנים, נגרם אסון משני גדול, מכיוון שבעוד שכל אחד מהאסונות הקטנים בנפרד לא היה אמור, לא היה מסוגל, ובאמת לא היה גורם לאסון הגדול, זהו מפגש האסונות הקטנים יחדיו המעביר את המצב אל מעבר לסף מסוים וגורם לאסון המשני הגדול, הבלתי סביר, במצב רגיל, או מצב של אסונות קטנים נפרדים.

זה מה שקרה בחייו של לוק הוקינס.

זה גם מה שקרה בבורסות בארצות הברית ב-2022.

הרי זה ברור שהחוב החיצוני של ארצות הברית של 30 טריליון דולר, האינפלציה המטורפת, העלאות הריבית, הידוק החגורות של הבנקים, מלחמת רוסיה-אוקראינה, התייקרות הנפט, התייקרות כל שאר מוצרי הצריכה האפשריים האחרים על הפלנטה בגלל התייקרות מחירי הנפט, התייקרות החיטה, התייקרות השבבים והתייקרות המתכות היקרות לא אמורים לגרום לקריסה של 30-40% בערך הבורסות.

אבל אם קורים כל הדברים האלו ולא אחד מהם, ואם כל הדברים האלו גם קורים כולם באותו הזמן אז...

דרך אגב ולפרוטוקול, רק אציין שאת מפגש האסונות של 2022 חזיתי כבר ב-2021, אבל בהתחשב ברקורד שלי עד לאותו זמן זה כמובן לא אמור להפתיע אתכם.
תראה כמה שקרן אדם יכול להיות מצד אחד להגיד כמה הוא מבין אדם כזה שהתאבד נניח בגלל "עוולות חברתיות",ומצד שני

רוצה להתעשר ובענק.

שבפועל בשיטה הקפיטליסטית שלנו זה אומר לדרדר יותר אנשים לעוני.
לא. עושר נובע מאגירת ערך עודף של התוצר. גם אם לא היו עניים בעולם, עדיין אמור להישאר ערך עודף מספיק בשביל שיהיו אנשים עשירים.
ולכן המסקנה היא שהמטרה העיקרית שלו זה תשומת לב כי אין קשר בין 2 המאורעות.

נכון שלכל אדם יש 2 צדדים אבל לא בצורה כזאת קיצונית.

בקיצור הוא רוצה גם וגם - גם לקבל הכרה כמה הוא מתקדם אנושית וגם את הכוח(להיות עשיר מאוד)

והרצון לעשות כיף על מקסימום.

רוצה הכל.
לטעון שבמשך למעלה משלוש שעות ישבתי על-יד המחשב וכתבתי טקסט של 2,000 מילה על ילד שהתאבד בשביל תשומת לב והכרה...

אם רק לא היית בן-אדם כל-כך טיפש, ועוד מופרע נוסף על הכול, עם הפרעה דלוזיונאלית, שאי-אפשר לכעוס עליו ולשפוט אותו, הייתי יוצא עליך עכשיו על שלושת אלפים.
העושר הוא גם במקום תמיכה חברתית.

הוא כנראה מרגיש שהוא לא מסוגל ליחסים של קח ותן עם הקהילה,הכסף מחליף את זה.
לא.
בנוסף בשיטה הכלכלית של היום אי אפשר להרגיש טוב בלי להרויח הרבה כסף בישראל כמעט בכל מקום בארץ.
לא.
העולם הולך לקראת ירידה כלכלית,הוא כל הזמן יורד אבל עכשיו יותר מורגש מפעם.
כן.
אם לא נתעורר זה יגמר לא טוב.
מאוחר מידי.
 
לטעון שבמשך למעלה משלוש שעות ישבתי על-יד המחשב וכתבתי טקסט של 2,000 מילה על ילד שהתאבד בשביל תשומת לב והכרה...
הדבר היחיד שאתה יודע זה לכתוב הרבה...

אז בשביל זה , זה מה שאתה יכול לעשות.

יש מספר הבדלים בין רוב האנשים לבינו. אחד מהם זאת רמת הרגישות, האישיות ו"גודל הלב", אם תרצה, של אותו בן-אדם. עוד הבדל הוא שהוא בן 16. אנשים אחרים לא. מטבע הדברים, הכלים להתמודד בגילאים כאלו הם פחותים יותר. עוד הבדל בין הדוגמה שנתת לדוגמה שלו, זה שאתה מדבר על אנשים שרואים אנשים עניים בטלוויזיה. הוא לא ראה את זה בטלוויזיה. זה היה "בפרצוף שלו". הוא היה עשיר ולכן פיתח רגשי אשמה מיוחדים על העושר הרב שבו הוא עצמו חי בזמן שלאחרים אין כלום. רוב האנשים האחרים הם לא עשירים בשביל להרגיש עוד יותר רע על כל העניים מאשר מה שבני מעמד הביניים מרגישים.
שטויות.

תמיד יש אנשים בני 16 שרואים את הכושים,

חלק מהאנשים בני ה 16 יש להם לב רחב ואישיות רגישה מאוד

האנשים שרואים את הכושים בטלויזה הם עשירים ביחס לכושים כמו שהנידון

עשיר ביחס לאנשים לידו.

ובכל זאת אף אחד לא מתאבד.

זה גם מה שקרה בבורסות בארצות הברית ב-2022.

הרי זה ברור שהחוב החיצוני של ארצות הברית של 30 טריליון דולר, האינפלציה המטורפת, העלאות הריבית, הידוק החגורות של הבנקים, מלחמת רוסיה-אוקראינה, התייקרות הנפט, התייקרות כל שאר מוצרי הצריכה האפשריים האחרים על הפלנטה בגלל התייקרות מחירי הנפט, התייקרות החיטה, התייקרות השבבים והתייקרות המתכות היקרות לא אמורים לגרום לקריסה של 30-40% בערך הבורסות.
קשקש,טעית,אל תנסה להצדיק את הטעות.

אני אפילו לא טורח להסביר לך.

אתה לא ראית את הסרט אז מבחינתי אתה לא ראוי לטירחה בנושא הכלכלי.


מושג מפגש האסונות הוא מושג, המשמש בדרך כלל בתחום הכלכלה אבל לא רק, ושבו מדובר על איך שכשיש מפגש של כמה אסונות קטנים, נגרם אסון משני גדול, מכיוון שבעוד שכל אחד מהאסונות הקטנים בנפרד לא היה אמור, לא היה מסוגל, ובאמת לא היה גורם לאסון הגדול, זהו מפגש האסונות הקטנים יחדיו המעביר את המצב אל מעבר לסף מסוים וגורם לאסון המשני הגדול, הבלתי סביר, במצב רגיל, או מצב של אסונות קטנים נפרדים.

זה מה שקרה בחייו של לוק הוקינס.
יש רק בעיה אחת,לא התרחש אפילו אסון אחד בחייו :)

כנראה לא מספרים לנו משהו,ומוכרים לך(הפתי) את הסיפור שבגלל

הלב הרחב,הרגישות,כמות הכסף העצומה,זה שלא יכל לתת לאחרים להנות כמוהו הוא התאבד.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
הדבר היחיד שאתה יודע זה לכתוב הרבה...

אז בשביל זה , זה מה שאתה יכול לעשות.
כאמור, אתה אידיוט ואתה אפילו לא שווה שאני אצא עליך כי אתה אפילו לא מתחיל להבין עד כמה דבריך טיפשיים וחסרי רגישות.
שטויות.

תמיד יש אנשים בני 16 שרואים את הכושים,

חלק מהאנשים בני ה 16 יש להם לב רחב ואישיות רגישה מאוד

האנשים שרואים את הכושים בטלויזה הם עשירים ביחס לכושים כמו שהנידון

עשיר ביחס לאנשים לידו.

ובכל זאת אף אחד לא מתאבד.
לא התייחסת לכל הנקודות שהעליתי בתגובתי אליך. גם אני בתגובתי אליך העליתי ארבע נקודות בלבד. יש יותר. עזוב. אין לי עניין. אין לך מושג מהחיים שלך.
קשקש,טעית,אל תנסה להצדיק את הטעות.
חצאי הצלחות הן לא טעויות. אני אינני נושא השרשור.
אני אפילו לא טורח להסביר לך.
יופי. אל תסביר. ממילא כל מה שאתה מסביר שגוי.
אתה לא ראית את הסרט אז מבחינתי אתה לא ראוי לטירחה בנושא הכלכלי.
הסרט בטח טיפשי כמו הדעות שלך.
יש רק בעיה אחת,לא התרחש אפילו אסון אחד בחייו :)

כנראה לא מספרים לנו משהו,ומוכרים לך(הפתי) את הסיפור שבגלל

הלב הרחב,הרגישות,כמות הכסף העצומה,זה שלא יכל לתת לאחרים להנות כמוהו הוא התאבד.
אין טעם בהמשך השיח בינינו על זה. אתה בן-אדם טיפש בצורה יוצאת דופן, ובדרך כלל אני מקבל את זה וסופג את זה בשקט, אבל לא כאן, לא הפעם, ולא בשרשור הזה.

אתה בן-אדם טיפש מאוד, אין לך מושג על שום דבר ממה שאתה מדבר, כל דבריך הם טעויות, ואין טעם לטרוח איתך בכלל, אבל אתה בטח לא צריך לשמוע את זה ממני, אמרו לך את זה עוד לפניי:

__צילום מסך_19-7-2024_101425_www.tapuz.co.il.jpeg
__צילום מסך_9-8-2024_145354_www.tapuz.co.il.jpeg
__צילום מסך_31-7-2024_161624_www.tapuz.co.il.jpeg
__צילום מסך_5-10-2024_174652_www.tapuz.co.il.jpeg

סיימנו פה.
 
אין טעם בהמשך השיח בינינו על זה. אתה בן-אדם טיפש בצורה יוצאת דופן, ובדרך כלל אני מקבל את זה וסופג את זה בשקט, אבל לא כאן, לא הפעם, ולא בשרשור הזה.

אתה בן-אדם טיפש מאוד, אין לך מושג על שום דבר ממה שאתה מדבר, כל דבריך הם טעויות, ואין טעם לטרוח איתך בכלל, אבל אתה בטח לא צריך לשמוע את זה ממני, אמרו לך את זה עוד לפניי:
באמת אתה מקרה אבוד אתה צודק.

אני אשאיר ל ai27 לאסוף את השברים של האישיות שקרסה.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
זה כלל לא בלבול אלא ניתוח כושל של המציאות. בעצם אתה טוען שבגלל קנאה של נער אחד שלאחר יש יותר או פחות רכוש זו סיבה למחשבות אובדניות.
צריך להסביר לאותו נער שאין אנו שווים אחד לשני. לך יש מכלול שונה של תכונות, רצונות, מחשבות ושמים דגש על נושאים אחרים מהאחר. זה גם יפה
כי אז בשיחות בינכם אתם יכולים להפרות אחד את השני בידע. ואז גם לא חשוב מה הרכוש שיש לכל אחד מכם.
היה צריך להסביר לו את זה וגם יותר מכך. אבל אף-אחד לא הסביר לו שום דבר. אני לא חושב שידעו שהוא במצוקה בכלל. מהכמה דקות בסרט, מהשפת גוף ומאיך שהוא מדבר ואיך שהוא נראה, הוא לא נראה לי כמו הטיפוס שיקום ויגיד "קשה לי, כואב לי, תעזרו לי, אני צריך עזרה".
מדאיג אותי שאתה מתעסק בעושר. כי עושר זה נושא נזיל. גם לאדם מבוגר יש תקופות שיש לו פחות רכוש ויש תקופות שיש יותר.
יש תקופות שההשקעה שעשה מניבה יותר ויש תקופה שיכנס לפשיטת רגל. מי שעושר מביא אותו למחשבות אובדניות כדאי
שיקח על עצמו להיות שכיר בחברה עם משכורת קבועה ואז לא יכנס ללחצים מהעליות והירידות בהכנסות של העצמאים.
עושר, בשילוב של מספר גורמים נוספים, הביא את לוק לכדי אובדנות, אבל כמובן בדרך אחרת ממה שתיארת. אתה מדבר על משהו אחר. מישהו שעלול לרדת מכספו ונכסיו ואז להתאבד. יהיו לא מעט כאלו בארצות הברית מאוד בקרוב.
 
למעלה