במסגרת עטיפות ואריזות נוסטלגיה של מוצרים שצצו לאחרונה

אספן 3

New member
במסגרת עטיפות ואריזות נוסטלגיה של מוצרים שצצו לאחרונה

נתקלתי בעטיפה הזאת של שוקולד עלית. לי העטיפה הזאת לא זכורה, אבל בצבעים שלה היא מאוד דומה לעטיפה של מסטיק עלמה.

 
כדאי לשים לב לפרטי ההכשר בעטיפות. הידד לעסקי הכשרות!

יש פרטים משתנים. חלב ישראל/חלב נוכרי. אבקת חלב ישראל/ "לאוכלי אבקת חלב נוכרי". בישול ישראל. יוצר על קו שהוכשר לפרווה. בחזקת חלבי. במוצרים עם ג'לטין "לאוכלי ג'לטין". על כן גם העטיפות תהיינה שונות. עלית/מגדן אוט יוצר עבור....ע"י .... ....

הידד לעסקי הכשרות.
 

אספן 3

New member
כמו שאומרים, צריך לקרוא את האותיות הקטנות

במקרה הנוכחי רשום "כשר חלבי, חלב ישראל, בהשגחת הרבנות נצרת-עילית." כמו כן מצוין שזה "לימות השנה". האם זה אומר שזה לא כשר לפסח? לא רשום שזה "בהשגחת הבד"ץ", דבר שלפחות בירושלים מוריד הרבה לקוחות למוצר הזה...
 

אספן 3

New member
השאלה היא עד כמה משחקים כאן אינטרסים כלכליים

חוץ מזה מצאתי בכתבה כמה ראשי תיבות שאני עוד צריך לברר מה הפירוש שלהם: הגרמי"ל, הגה"ח, מוהר"ר, זללה"ה והשי"ת...
 

ז ק ו

New member
אז ככה:

הגרמי"ל, >הגאון ר' משה יהודה לייב.
הגה"ח,> הגאון החשוב
מוהר"ר,> מורנו הרב ר'
זללה"ה > זכרונו לברכה לחיי העולם הבא
והשי"ת.> והשם יתברך.

אגב אלה חלק מהדברים שמביאים את המשקה לידי התדרדרות - כמו גם להבדיל אלף אלפי הבדלות ,במקרים מסוימים גם את חיי המין. ל"ע. וזה הולך כך: זה החיל עם "טעם החיים" עבר ל"לייט" והמשיך ל"זירו"
 
זה נשמע כמו התחלת אוסף - תגיות כשרות - על אריזות

היסטורית - כי ככל שהולכים אחורה בשנים כתוב כשר, ואח"כ רבנות פלונית, ואח"כ נכנסו הכשרויות החרדיות, כמה של האשכנזים וכמה של הספרדים. ראיתי פעם חסה עם 5 כשרויות!

והיסטרית - ההסתייגויות והאזהרות, לאוכלי גלטין, לאוכלי אבקת חלב נוכרי, בישול ישראל, חלב נוכרי, בחזקת חלבי, נאפה אחרי הפסח, אין חשש לחדש, לאוכלי קטניות, לאוכלי שמן קטניות. יש גם כמה הכשרים היסטריים: כשרות לחומרי ניקוי שהם רעל גמור, וגם לנייר טואלט וטישו: ללא חשש גניזה, מפעל שומר שבת.

בהצלחה!
 

rachelea

New member
מנשה, חסה עם חמש כשרויות...?

ובסוף, לפני הגשה לסלט נמצאה תולעת...
 
מנשה, האם יש מקום למחשבה שמאז גלי החזרה בתשובה

העסקים הללו הלכו וגדלו? הרי אלה, 'החדשים' מנסים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור...
החרדים האמיתיים מדורי דורות הסתפקו כפי שציינת במילה כשר וזהו.
 
לחסת החמש + ולרות

אכן בהזדמנות בסופר חרדי מאוד ראיתי חסה כשרה מאוד עם כמה הכשרים ותולעת ירוקה שמנה מהלכת לה בתוך הניילון. תולעים בהכשר כבוד הרב פלוני. לקחתי את החסה למנהלת ושאלתי של מי ההכשר...אחרי אמאלה! היא התפלאה וואלה עם כל הכימיקלים גדלה תולעת כזו יפה...עמידות יפה בטבע!

רות יקרה, זה לא ה bt`s (=בעלי תשובה). זה לא בא מהם. זה בא ממרכז היהדות החרדית שלא מפסיקים במירוץ החומרות. ה bt`s נגררים, כי בהתחלה כדי לקרבם לא מעמיסים חומרות. ממילא הם בתחתית סולם השידוכים אז מה יועילו החומרות? שום דבר. ההקצנה היא פועל יוצא של הסתגרות. לא אוכלים אחד אצל השני וככה מפרידים ונפרדים לכתות וקהילות וכך הקהילות הופכות הרמטיות וסגורות, ונתונים לשליטה טובה של הרבנים והאדמורי"ם. ההלכה לא הייתה כזו אף פעם. מי שכשר אוכלים אצלו ולא מעליבים אותו. גם ההעלבה עברה וזה מובן שלא אוכלים אחד אצל השני. יש ליהודי שומר מצוות חזקת כשרות - אך זה היסטוריה. העיסוק השגעוני בזה מעסיק יומם ולילה, במקום מחשבות והתלבטויות. זה עצוב וזו המציאות המרה. מעבר לזה, השגעון ההכשרי עולה הון תועפות - לפחות פי 2 מסופר ממוצע בבשרים ועופות. דווקא לציבור שקשה לו. עוד לא קם הרב הגדול שיגיד: אני נותן דוגמא ואוכל רבנות. קומרדס, המוב שולט בכל מקום.

ועכשיו לבדיחה קטנה: חסיד חסידות איקס מתחתן עם חסידה חסידות וויי. בליל החתונה הכלה מכינה לו ארוחה יפה והחתן אוכל רק תפוחי אדמה בצדי הצלחת. שאלה הכלה הטרייה: לא טעים לך? מה פתאום אומר החתן, את יודעת שבחסידות שלנו לא כ"כ סומכים על השחיטה והבשר שלכם. בסדר אומרת הכלה. עכשיו הם מתכוננים לעשות אהבה והכלה מסתייגת. החתן שואל אם לא נוח לה. הכלה עונה: בחסידות שלנו לא סומכים על המוהלים שלכם...

שנה טובה ומתוקה!
 

כ חיים

New member
צר להגיד מנשה

עניין הכשרויות הפך לעניין כלכלי לכל דבר ואפילו למסחטת כספים מבעלי עסקים וחקלאים, מה שבעבר לא היה כך. אני מכיר את זה ממה שאני קרוב אליו - מתן הכשרים בענף החלב, פירות וירקות וכד'. לא רוצה להיכנס לזה אבל יש הרבה מה לומר בעניין זה.
שתהיה שנה טובה לכל אנשי הפורום!
 
עד שלא יקום רב חשוב שיאכל רבנות רגילה - זה רק ילך ויחמיר

המוב הקיצוני דוחף, הכשרויות מתיישרות, ההכבדה על המגדלים והיצרנים גדל, המחיר לצרכן עולה, זה מגיע גם למדד איכשהוא.

חז"ל אמרו את זה קודם. הנה קטעים ממשנה מסכת סוטה ט, טו:

רבי פנחס בן יאיר אומר, משחרב בית המקדש, בושו חברים ובני חורין, וחפו ראשם, ונדלדלו אנשי מעשה, וגברו בעלי זרוע ובעלי לשון, ואין דורש ואין מבקש, ואין שואל, על מי לנו להשען, על אבינו שבשמים....בעקבות משיחא חוצפא יסגא (יאמיר), ויוקר יאמיר...

והכל לשם שמים. לא מדובר על רפורמים או אפיקורסים או בונדיסטים או יבסקים...איך אני יודע? כי המשנה אומרת לאחר הייאוש: ועל מי יש לנו להשען? על אבינו שבשמים. ז"א זה הדתיים, כי כל היתר לא בדיוק נשענים על אביהם שבשמיים...
 

ז ק ו

New member
למען האמת זה התחיל עוד לפני החורבן ואפילו במידה מסוימת גרם

לחורבן: ראה מקרה קמצא ובר קמצא;

מה זה קמצא??
קומוניסטן
מזרחיסטן
ציוניסטן
אגודיסטן.
 
למה שיקום רב כזה?
אין לאף אחד אינטרס להמעיט בכשרויות, נהפוך הוא. יש אינטרסים חזקים ולחצים עצומים להוסיף עוד ועוד.
&nbsp
החברה החרדית הולכת וגדלה ויש פיות רבים להאכיל. "מפעל הכשרות" הוא מקור ההכנסה העיקרי של החברה, ומסדר ג'ובים לכל הקרובים והמקורבים הרבים, ילדיהם, נכדיהם וניניהם. חסה עם חמש כשרויות מפרנסת חמישה מנגנונים עמוסים במשגיחים, על משפחותיהם המורחבות, ומחזיקה את כל התרבות החרדית מעל פני המים, אם כי בקושי (אין חולק על כך שלמרות זאת, רובם חיים בעוני).
&nbsp
זה סוג של מס שמוטל על כל החברה בישראל (החילונית ברובה) על מנת להחזיק את "חברת הלומדים".
&nbsp
&nbsp
 
כמי שמצוי בעניני הכשרות בעיקר של בשר.

שאלתי פעם את הרב שיינברגר. מהעידע.
האם הכשרות שלהם שונה מיתר הכשרויות?
תשובתו היתה שלילית ."ממש לא"
שאלתי אז למה?
ענה פרנאסע.
צ'י
 
יורד לרמות הזויות

יש אולמות שמחה עם סטים של כלים נפרדים לכשרויות הכי הכי כאילו זה ח"ו חשש טרף. פעם נכחתי בחתונה חרדית וסביב השולחן התפתח דיון על הכשרויות. ישבתי בשקט ולבסוף אמרתי: אני אוכל את כולם....
 
למעלה