במקום ב-5 שעות, ב-500 שעות

במקום ב-5 שעות, ב-500 שעות

אהלן לכולם, שאלה לגבי תחבורה בדרום אמריקה, אני מקווה שיהיה מי שיוכל לעזור: אבא שלי נסע לבקר משפחה ולטייל בדרום אמריקה. עכשיו הוא בבואנוס איירס ורוצה להגיע למשפחה בקרקס. אופציה אחת היא פשוט לטוס, מהיר וגמרנו. אפוציה שנייה שהוא חשב היא לקחת את הדרך pan american וזה אומר מסע ארוך הרבה יותר ורציני - מארגנטינה לצ'ילה, משם לבולוביה, פרו, קולומביה ואז לקחת את אחד הכבישים המתפצלים לונצואלה. כל זה בתחבורה ציבורית. הוא בן 74, לא צעיר, ובכל זאת זה נשמע לו דרך מעניינת מספיק והוא הרפתקן מטיבעו. רציתי לשאול: 1. מישהו נסע בתחבורה ציבורית בחלק מהדרך הזאת ? 2. האם יש אוטובוסים שעוברים חלק מהדרך הזאת ? בכל מדינה צריך לקחת אוטובוס שונה ? או שיש אוטובוסים שעוברים בין המדינות ? באיזה תדירות ? 3. כמה זמן נסיעה כזאת אמורה לקחת, במידה ולנים באוטובוס ? 4. כל מידע שיוכל לעזור יתקבל בברכה. תודה תודה.
 

g86

New member
תחבורה ציבורית בדרום אמריקה

התחבורה היא טובה יחסית אך להיות כל הזמן על אוטובוסים זה יכול מאוד להתיש... אנסה לתת כמה טיפים. 1. התחנה המרכזית של בואנוס איירס היא טובה ושירות האוטובוסים הארנטינאים הוא ברמה בינלאומית (אני לא יודע איזו עוד מדינה משקיעה כ"כ הרבה באוטובוסים...). הוא יכול לקחת אוטובוס אחד או שניים ישירות לסאנטיגו. יש מלא אוטובוסים מארגנטינה לצ'ילה, ולפעמים רצוי להזמין מראש. שים לב שיש בידוק קפדני בכניסה לצ'ילה, אז לא להכניס ירקות ,סנדביצ'ים, בשר, חלב ובטח לא סמים... בסאנטיאגו יש משהו כמו 5 טרמינלים של אוטובוסים. חברת turbus נחשבת טובה. אני לא יודע איפה בדיוק כדאי לחתוך לבוליביה (לא חייבים לחתוך) אפשר לנסוע ל san pedro de atacama ומשם לסלאר בבוליביה או לחתוך בarica/iquique ומשם לקחת אוטובוס ללא פז. מלה פז יש אוטובוס ללימה (24 שעות). אם מוותרים על בוליביה, ניתן לנסוע במונית מאריקה לטקנה הפרואנית ומשם לקחת אוטובוס לילה ללימה. מכאן והלאה זה כבר יהיה יותר קשה להתמודד עם אוטובוסים. בלימה אין תחנה מרכזית, לכל חברה טרמינל משלה, אך האוטובוסים עדיין טובים. אינני בטוח מה כדאי להמליץ. הגבול עם אקוודור הוא די מסוכן וגם האוטוסים הם ברמה פחות טובה. ישנה חברה פרואנית בשם Ormeño שעושה את כל הדרך מבואנוס איירס עד לקרקס! אך לא הייתי ממליץ עליה, כי האוטובוסים שלהם קצת ישנים והם בטח לא ברמה של האוטובוסים הארגנטינאים והם גם ממש לא זולים. אך יש ארוחות חמות. אך הם עוברים במספר ערים, וניתן להשתמש בה מלימה לקיטו\גוויאקיל\בוגוטה\קרקס. חברת cruz del sur היא הכי טובה אבל פועלת רק בפרו. תחנות מרכזיות הם אינם מקומות בטוחים, יש להיזהר מנוכלים! במיוחד בטקנה, לה פאז ואקוודור. מקווה שעזרתי , שיהיה בהצלחה
 

sUp3r

New member
לא נראה לי שכ"כ מומלץ

בתור מוצ'ילר שעבר חלק מדרכים הללו, לא הייתי ממליץ לבחור צעיר לעבור את כל הדרך המטורפת הזאת, אז בטח שלא לבנאדם בן 74. קודם כל ישנן בעיות בריאותיות מעבר לבעיות גב וכו', כגון קריש דם שנובע משעות מרובות ללא תזוזה. בהנחה שייצא לו לבלות ימים שלמים בנסיעות- הוא גם חשוף למחלות זיהומיות שנובעות מהחוסר היגיינה (במסע אוטובוסים וטיסות של 3 ימים סבלתי מדלקת בעין ימין, שלילה אחרי כבר הדביקה את עין שמאל). בנוסף בנסיעות ביבשת ישנה בעיית גניבות רחבה וככל שהוא ירבה בנסיעות כך גם גדל הסיכוי שלו להפוך קורבן למקרה שוד או גניבה, לא נעים לאבד דרכון וכסף, במיוחד שיש כ"כ הרבה גבולות לעבור, מה גם שהוא נחשב "טרף קל". למיטב ידיעתי הגבול עם קולומביה מסוכן (אם כי בחלקים מסויימים) אך עדיין לא מומלץ לעבור אותו יבשתית. בקיצור, אני לא הייתי ממליץ לעבור את המסע המטורף הזה... שיהיה בהצלחה, ואם יש לך עוד שאלות אני אשמח לענות.
 

0 אור 0

New member
אם הוא מתכנן כמה חודשי טיול

אז בהחלט אפשר לשלב תחבורה ציבורית בקטעים הקצרים או היפים יותר, ולעצור כל פעם במקומות יפים בדרך ולטייל, (וגם אז אני לא בטוחה שבגיל 74 כדאי להפוך למוצ'ילר לגמרי לבד) אבל אם זה סתם בשביל לנסוע, והכי הרבה יום-יומיים להסתובב בעיר שמקשרת בין אוטובוס לאוטובוס, אז זה פשוט בזבוז מטורף של זמן וכסף וכוחות. נסיעה של כמה ימים באוטובוס, יכולה להיות מעייפת גם כשמדובר באוטובוסים הנוחים של החברות המשקיעות, אבל במסלול הזה בטח יש קטעים פחות נחמדים. אפילו האוכל הוא בעייתי בדרך כזאת, לא חושבת שבן אדם שעבר את גיל 40 יכול לחיות מג'אנק פוד ברמת הגיינה משתנה מבינוני עד מפוקפק ולשרו את העניין בלי לפחות הרעלת קיבה טובה אחת בדרך, שלא לדבר על החמרה כללית במצב הבריאות. ובעיקר, זה פשוט לא מהנה. בזמן שיחסוך על הטלטולים באוטובוסים, הוא יכול לתכנן מסלול כזה שאת הדרך יעשה בקצר, ואת הזמן ישקיע בטולים במקומות היפים למכביר שיש ביבשת המופלאה הזאת.
 
הדרךהיא המטרה

חן חן לעונים. רק מהסתכלות על המפה - אפשר להבין שזאת וואחד נסיעה - שבאמת מצריכה כוחות, זמן והרבה הרבה רצון. בכל זאת - למרות שטיסה נשמעת האופציה ההגיונית, המהירה, נוחה והבטוחה - במקרה שלו - הדרך היא המטרה, ולכן הוא כן היה רוצה לעשות את הדרך יבשתית. הוא היה לפני 10 שנים (בגיל 64) בארגנטיה, צ'ילה וברזיל ונסע עד למנאוס באוטובוסים, וחלק מהדרך בסירה על האמזונס בלחות מזוויעה ועם סיפורים על קרוקודילים וזה רק עשה לו טוב. הוא מאוד אוהב את האוטובוסים של ברזיל וארגנטינה (הוא נולד בארגנטינה). אני אנסה לשכנע אותו לעשות את זה בטיסה, ובכל זאת - נראה מה יצא. אני אשמח לעדכן.
שוב.
 
למעלה