במרכז המדינה פועלת תחנת רכבת שהביקוש אליה הוא כמעט הכי נמוך בישראל

כשלוגי

Active member

Ccyclist

Well-known member
תחנת הראשונים בראשון לציון כיכבה בתחתית רשימת הביקוש של תחנות הרכבת בישראל ■ היעד הישיר היחיד מהתחנה הוא לוד, והרכבות הישירות לתל אביב ישובו לפעול רק כשתושלם מסילת 431 — שהעבודות עליה מתעכבות


אם היתה השוואה לרשל"צ דיין - היה אפשר לראות את גודל ההחמצה. הקו לראשונים נבנה בתוכנית קודמת ולא ברורה שהעמיסה מדי על האיילון. חבל שלא בנו רציף שלישי בבאר יעקב כדי לקצר את השאטל.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מציע שהשאטל יהיה בין הראשונים לבאר יעקב? בשביל מה (או מי?)?

קו שאטל קצר ותדיר לקו רכבת פעיל עם 3 רכבות בשעה ימשוך נוסעים שלא מוכנים להתענות עם רכבת פעם בשעה.

22 שנה עומדת שם תחנה שבקושי מקבלת שירות. אם היה שירות - היו נוסעים.
 

ldti

New member
אני מסכים עם התדירות, אבל לא לבאר יעקב. באר יעקב בעצמה היא תחנה די שולית. תדירות של 3 פעמים בשעה ללוד , לעומת זאת, זו אפשרות שממש הייתה מושכת אנשים לתחנה.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מסכים עם התדירות, אבל לא לבאר יעקב. באר יעקב בעצמה היא תחנה די שולית. תדירות של 3 פעמים בשעה ללוד , לעומת זאת, זו אפשרות שממש הייתה מושכת אנשים לתחנה.

המטרה היא שיוכלו להחליף לרכבות בקו אשקלון - בנימינה.

משום שמטרת החיבור היא החלפה - אין טעם שהנסיעה תהיה ארוכה יותר מנסיעה לתחנה הקרובה עם שירות תדיר יחסית - באר יעקב.

רכבת עד לוד צריכה סלוטים של רכבת רביעית עד לוד. היא צריכה לעבור את מפלגי הקו הראשי ורכבות באר שבע ובית שמש דרומית לתחנת לוד עצמה. אין הגיון בשאטל של 9 ק"מ במקום שאטל של 3.5 ק"מ.
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הראשונים בראשון לציון כיכבה בתחתית רשימת הביקוש של תחנות הרכבת בישראל ■ היעד הישיר היחיד מהתחנה הוא לוד, והרכבות הישירות לתל אביב ישובו לפעול רק כשתושלם מסילת 431 — שהעבודות עליה מתעכבות



בתת הכותרת "שירות הרכבות בתחנה" נראה שהתחנה היא קורבן של התפתחות הרשת.

במקור ב 2003 הרכבת לתחנה היתה אחת מרגלי קו השרון, שבמקור היה מחובר לקווי בית שמש ורחובות (?). יתכן שהרכבות המשיכו במסילה השלישית כשהגיעו לתל אביב.

ב 2011 עם פתיחת מסילת חולון והעברת קו השרון לשם - הקו קוצץ עד ההגנה, אך היו כמה שירותים אחרים לתל אביב מרכז ונתניה.

קיצוץ הקו ללוד קרה ב 2018. מצד אחד - ייעול, מצד שני - בחירה לא ברורה כי הקו לא עצר בבאר יעקב וחסם את המסילות והצמתים המסילתיים בינה ללוד. כמו כל דבר אחר שחייבת להיות לו גירסאת רק בישראל - קו שאטל ארוך מהנחוץ, תוך מעבר באזורים עמוסים יחסית ברשת.

חבל שלא הלכו על פתרון של שאטל תדיר מהראשונים לבאר יעקב.

אני מניח שעם פתיחת מסילת 431 יהיו 4 רכבות בשעה דרך הראשונים לרשל"צ דיין - 2 מירושלים ו 2 ממודיעין. החיבור למסילת לוד-אשקלון כנראה יבוטל.
 

מוישי67

Active member
חבל שלא הלכו על פתרון של שאטל תדיר מהראשונים לבאר יעקב.
אני ממש לא רואה איך שאטל מהראשונים לבאר יעקב יעזור משהו.
הראשונים לא נמצאת במקום יישוב, היא באמצע מחלף, וגם אליה צריך להגיע באוטובוס פנימי. מי שלוקח אליה אוטובוס מתוך ראשון לציון, כבר ייסע באוטובוס ישר לבאר יעקב (247), ולא יחליף בראשונים לשאטל נוסף.
או, (וזה מה שכולם עושים) ייקח אוטובוס פנימי לתחנת משה דיין או ישירות לתל אביב.
לסיכום: אני לא רואה איך שאטל תדיר יעזור למישהו. (כיום יש קו 1 (ישיר, תדירות נמוכה), וקו 247 (לא ישיר, תדירות פחות נמוכה) מהראשונים לבאר יעקב)
 

Ccyclist

Well-known member
אני ממש לא רואה איך שאטל מהראשונים לבאר יעקב יעזור משהו.
הראשונים לא נמצאת במקום יישוב, היא באמצע מחלף, וגם אליה צריך להגיע באוטובוס פנימי. מי שלוקח אליה אוטובוס מתוך ראשון לציון, כבר ייסע באוטובוס ישר לבאר יעקב (247), ולא יחליף בראשונים לשאטל נוסף.
או, (וזה מה שכולם עושים) ייקח אוטובוס פנימי לתחנת משה דיין או ישירות לתל אביב.
לסיכום: אני לא רואה איך שאטל תדיר יעזור למישהו. (כיום יש קו 1 (ישיר, תדירות נמוכה), וקו 247 (לא ישיר, תדירות פחות נמוכה) מהראשונים לבאר יעקב)

היתרון של הרכבת הוא בחסינות מפקקים. אם היה שאטל לבאר יעקב בתיאום עם רכבות הכיוון הדומיננטי, 5 דקות לפני הרכבת לתל אביב בבוקר ו 5 דקות אחרי הרכבת מתל אביב בערב - זה היה יכול להיות אטרקטיבי.

הכל מקרה - קווי מסילת 431 ייתרו את החיבור הזה.

לצערי מיקום התחנה בלב המחלף מאד טיפוסית לצורת התיכנון של רכבת ישראל.
 

מנחם403

Active member
לצערי מיקום התחנה בלב המחלף מאד טיפוסית לצורת התיכנון של רכבת ישראל.
התכוונת תכנון של המנדט הבריטי…

ומה שכתבת על שקו הראשונים הנוכחי יגיע לבאר יעקב- אז זהו, שלמרות שהלו"ז מתאים רק לקו אשקלון בנימינה, אבל תיאורטית רוצים להביא תועלת גם לכאלו שמעדיפים להמתין מקווים אחרים בלוד ולהחליף לראשונים משלל קווים העוברים בלוד. לוד היא תחנה הכי ראשית אחרי תל אביב ברכבת ישראל. גם מבחינה תפעולית הרבה יותר קל שתסיים שם הרכבת מראשונים.
 

Ccyclist

Well-known member
התכוונת תכנון של המנדט הבריטי…

ומה שכתבת על שקו הראשונים הנוכחי יגיע לבאר יעקב- אז זהו, שלמרות שהלו"ז מתאים רק לקו אשקלון בנימינה, אבל תיאורטית רוצים להביא תועלת גם לכאלו שמעדיפים להמתין מקווים אחרים בלוד ולהחליף לראשונים משלל קווים העוברים בלוד. לוד היא תחנה הכי ראשית אחרי תל אביב ברכבת ישראל. גם מבחינה תפעולית הרבה יותר קל שתסיים שם הרכבת מראשונים.

המסילה בחיפה היא תיכנון בריטי. ציר ראשי בלב העיר עם הקבלה מסויימת לכביש אבל לצידו. גם בקריות ובעכו המסילה היא מהעידן הבריטי.

אם אינני טועה גם המסילה ברחובות היא בריטית המקור, היא משיקה לעיר בתחנה אחת בקצה הצפוני.

ראש העין צפון היא אמנם תחנה על מסילה בריטית, אך המסילה היתה בינעירונית מלוד לחדרה עם חיבור מסילתי לפרדסי השרון. המיקום המרוחק של התחנה נובע מכך שמיקמו תחנה על מסילה קיימת. ראש העין דרום הרבה יותר בריטית מבחינת קרבה לעיר, אך המקטע שלה נסגר לתנועת רכבות נוסעים.

מסילות לכודות בלב כבישים מהירים זה תיכנון ישראלי משנות ה 90 והלאה. זה רעיון גרוע משום שהתחנות לכודות בלב מחלפים.

הנה דוגמה לתחנה בריטית:


צומת רחובות פרברית בצפון לונדון שהרחוב הוא למעשה גשר מעל חפיר. בחפיר 6 מסילות חשמליות, בתחנה עצמה 4 רציפים על המסילות הפרבריות ו2 מסילות מהירות ללא רציפים.

המסילה העירונית הבריטית הטיפוסית מופרדת מפלסית או בחפיר או בסוללות ו-וויאדוקטים. התחנות נמצאות בדרך כלל ב 90 מעלות לרחוב, המסילות חוצות מעל או מתחת לרחוב. זה מאפשר לתחנות להיות בלב הרחוב הראשי, בלב המרקם העירוני, לא הרחק מעבר לכביש הראשי.

הלוואי עליכם תיכנון בריטי.

לצערי ההזדמנות לכך היתה ופוספסה בשנות ה 50 כשהמדינה, ש 90% מהקרקעות בבעלותה, היתה יכולה להגדיר רצועות מסילה בלב הערים כדי לאפשר מערכת הסעת המונים בעתיד. כיום ישראל בנויה ואי אפשר להכניס מסילות קרקעיות ללב הערים בלי לזרוע הרס.
 
כשאין שירות אז אין נוסעים, מה מפתיע בזה?.
סביר להניח שחלק משמעותי מהנוסעים מראשון לציון צריכים להגיע צפונה, לתל אביב. למה שיסעו ללוד ואז יחפשו להחליף רכבת. באוטובוס או ברכב יהיה מהיר יותר.
 
למעלה