בן ה-8 לא משתף פעולה
ארזברנוי שלום רב, שאלתכם חשובה מעין כמוה. השאיפה שלכם לעורר בבנכם את המוטיבציה הפנימית להיות חלק מהמשפחה ולשתף פעולה היא ערך משמעותי מאוד. אני מציעה לכם לצפות במהלך היום על הפעילות הפאסיבית או האקטיבית של בנכם. גם כשהוא עושה פעולות מובנות מאליהן. (כגון:מארגן את הילקוט לבית הספר, או מוריד את צלחתו אחרי האוכל) שקפו לילד את התפעלותכם/ גאוותכם/ שביעות רצונכם. יש בכך עידוד הילד לשיתוף פעולה. ילד שזוכה לביקורת על התנהלותו (למשל, על כך שלא עוזר) ממשיך לא לעזור ואילו ילד שזוכה להכרה והערכה על פעולותיו ממשיך את אלה. ילדים רוצים להרגיש חלק מהמשפחה. ילדים שמרגישים בעלי ערך, משמעותיים, דרושים וחשובים הם ילדים שמשתפים פעולה מרצון. לסיכום: תחושת השייכות קשורה ליחסי הגומלין במשפחה. חשובה לא רק העשייה אלא גם כיצד היא מתקבלת. כשמועילות נחשפת על ידי גילויה ואהדה יש סיכוי שהילד ירצה לתרום מיוזמתו. חשבו על דרכים יצירתיות דרכם תוכלו לאמן את הילד להיות מועיל. מה דעתכם? עינת גבע יועצת משפחתית מכון אדלר.