בן 10, שקרים והתארגנות

לדוגמה

New member
בן 10, שקרים והתארגנות

שלום רב,

מתנצלת על האורך, אבל אנחנו במצוקה גדולה:

בני, עוד מעט בן 10, ילד חכם מאוד, חברותי, עצמאי ורגיש.
אובחן (על ידי נוירולוג) כבעל הפרעת קשב, שמתבטאת בבעיות בהתארגנות.
לפני כשנה וחצי התחיל לשקר. בהתחלה מעט מאוד, אך עם הזמן המצב החמיר עד כדי כך שכיום הוא משקר לגבי כל דבר (אפילו לשאלה פשוטה כמו "מה אכלת לארוחת בוקר?").
במקביל, הפסיק לבצע פעולות פשוטות, אותן נהג לבצע יום יום ללא בעיה, כמו אכילת ארוחת צהרים כשחוזר מביה"ס, הכנת שיעורי בית, סידור התיק לביה"ס, תוך כדי שהוא משקר לגבי ביצוען.
ניסינו דרכי התמודדות שונות (כל אחת למשך תקופה ולא באופן חד פעמי): הסברנו, ביקשנו, הזכרנו, העברנו אליו את האחריות, כתבנו פתקי תזכורת, נתנו פרסים על ביצוע ומנענו הנאות במקרי אי-ביצוע, כעסנו.
הלכנו במשך מספר חודשים למאמנת אישית, שמתמחה בילדים עם הפרעות קשב. הילד השתתף בצורה פעילה במפגשים והראה סימני נכונות לשיפור המצב, אך בפועל לא היה שום שיפור ועם הזמן המצב רק הידרדר.
המחנכת משבחת את יכולתו המנטאלית, אך מתלוננת על היותו מפוזר, מפטפט ומפריע בשיעורים ולא מביא את כל הציוד הלימודי.
הוא מבין את הטעויות שלו ותמיד מצטער לאחר מעשה, אך לא מצליח לשנות את דרכיו.

אנא, אשמח לרעיונות נוספים.

תודה.
 

smile li

New member
ניסיון לעזרה

שלום לך,
לפני שאשיב על הודעתך, אשמח לדעת מתי בנך אובחן ע"י נוירולוג והאם הוא מקבל טיפול תרופתי להפרעת הקשב והריכוז.

תודה!
 

לדוגמה

New member
בני אובחן על ידי נוירולוג

כשהיה בכיתה ב.
עכשיו הוא בכיתה ד.
הוא אינו מקבל ריטלין, כי אובחן רק עם בעיות וקושי בהתארגנות והומלץ טיפול התנהגותי בלבד.

אשמח להמשך התייחסות.
תודה.
 

smile li

New member
לא מתיימרת להיות נוירולוגית,

אבל מניסיוני עם ילדים שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז, גם ללא היפראקטיביות (מקרים של הפרעות בריכוז, קשיי ארגון, הפרעות התנהגותיות כאלה ואחרות וכו'), לרוב טיפול תרופתי עזר ביותר. כשבמקביל לטיפול התרופתי נעשתה עבודה טיפולית-רגשית, התוצאות היו מקסימליות.
אני ממליצה לפנות לנוירולוג נוסף לחוות דעת שנייה ולא לשלול לקבל ריטלין באם יוצע ע"י הרופא.
 

טליה 70

New member
נכדי שגם הוא אובחן

כסובל מהפרעת קשב וריכוז סבל מאוד מחוסר ארגון, הגיע עם ציוד חסר לביה״ס לא הספיק מטלות בכתה שכח ספרים ומחברות בכתה לא זכר מה היו השעורים שקבל. כשהתחיל לקבל ריטלין, כושר הריכוז עלה והדיווח של המורה היה שיש שינוי לטובה והוא מתפקד בכתה הרבה יותר טוב וראה זה פלא (לפני קבלת הריטלין נעלמו לו שלשה מעילים שלא זכר איפא הניח אותם). הפסיק לשכוח חפצים וההתארגנות גם היא השתפרה.
 

גרא.

New member
לדוגמא,יש קושי להתייחס לבעית השקרים של הילד,

בלא להכיר אותו ממש.ולכן אפשר להתייחס כללית יותר לתופעה.בנוסף לקישור בנושא המצ"ב,מאחר
ונראה כי הוא מודע לשקרים שלו,מצטער ומתחרט,ולמרות זאת חוזר שוב על דפוס ההתנהגות הזה,יתכן
שהוא סובל מחוסר יכולת ליצור תקשורת בינאישית מקובלת,כפי שבא גם לידי ביטוי בתנהגותו בכתה,בהפרעת
הקשב ובקשיים בהתארגנות.לא נאמר באיזה אימון התנסה,אבל נראה כי הוא יכול לשנות את התנהגותו
בגישה קוגניטיבית התנהגותית.(במידה ולא ימצא הסבר מקצועי אחר).

http://lifestyle.nana10.co.il/Article/?ArticleID=709485
 

לדוגמה

New member
בשונה ממה שכתב במאמר שבקישור-

השקרים שלו התחילו בשנה-וחצי האחרונות בערך והמצב הולך ומחמיר.
התנסינו בטיפול אצל מאמנת אישית (COACHING).
אשמח להסבר לגבי הגישה הקוגניטיבית התנהגותית שהזכרת.

תודה.
 

ladybug4NLP

Active member
כתבת על בנך "אובחן רק עם בעיות וקושי בהתארגנו

והומלץ טיפול.

לא יודעת כמה זמן הייתם בטיפל אבל בדרך כלל זה לא מעשי קסמים.

אחרי חצי נה אין שינוי? הולכים למישהו אחר ולא מפסיקים עד שהילד כן יראה שינוי.
הרי המצב לא משתפר לבד.
וגם, היה כדאי שיעבור אבחון פסיכולוגי האם הוא מבין את המשמעות של מעשיו ולמרות זאת עושה ככל העולה על רוחו או פשוט לא מבין.
 
למעלה