בן 3 וחצי

mybeby3

New member
בן 3 וחצי

שלום, בני בן 3 וחצי ויש לו בעיות שפה חסרות לו המון אותיות והוא ממש ממש לא מדבר ברור וכמעט אף אחד חוץ מבני המשפחה לא מבין אותו. (למשל: "זוזי"-"לולי" "סבתא"-"תפלא" "חלב"-"תלב" "טלויזיה"-"טילה" ועוד..) היינו מטופלים במשך כמה חודשים אצל קלנאית תקשורת ויצאנו ל'חופשה' בת כמה חודשים בשל הסיבה "לא בשל לטיפול" אחרי מספר טיפולים הוא הפסיק לשתף פעולה עם הקלנאית ובעקבות זאת המליצה על הפסקה. אחרי הפסקה של 4 חודשים הוחלט לחזור לטיפול אבל ישנה בעיה חמורה שאין מקום אצל הקלנאית שטיפלנו אצלה. ניסיתי לחפש אחרת בסביבה ונתקלתי באותה התשובה. מה אוכל לעשות? אני לא יכולה להשאיר את בני ללא טיפול! נכון? ולנושא אחר: הילד השנה נכנס לגן עיריה והגננת ביקשה שיחה עם יועצת של גני העיריה ולטענתה לילד יש בעיות בקשב וריכוז והוא לא משתתף בשיחות בגן ועושה 'מה שבא לו' בבית הוא ילד נפלא לגמרי ולא נראה לי שהוא מתוסכל או עצבני מזה שהוא לא מדבר כמו כולם. כפי שאני שמה לב שיש לו בטחון עצמי גבוה ולא מפריע לו אם מבינים אותו או לא , ויותר מזה, הוא מדבר והרבה למרות הבעיה שלו. אני להפך מאוד מתוסכלת מהנושא וקשה לי אם המצב שמתיחסים אליו בגן כאל ילד חריג ולא כמו שאר הילדים. האם זה סטיגמה שכל ילד עם בעיות שפה יש לו גם בעית התנהגות? ומתי בדרך כלל ילדים עם בעיות שפה מתחילים לדבר כמו שצריך? האם זה יסתדר מתישהו?
 
שלום לך,

לשאלתך הראשונה- אכן יש מחסור בקלינאי תקשורת והדבר גורם לעומס אצל מי שכן מטפל בילדים. אל תתייאשי, שאלי בפורומים להורים מי מכיר קלינאי מהאיזור שלך. (נסי כאן בתפוז, בפורומים מס': 741, 612, 149 למשל) לשלאלתך השניה- צריכים לבדוק אם טענת הגננת נכונה. יכול להיות שבלי קשר לבעית השפה, קשה לו לדחות סיפוקים או לקבל גבולות, דבר שבבית אולי לא כ"כ בא לידי ביטוי. אני לא אומרת שזה המצב, יכול להיות שהצדק איתך אבל כדאי לבדוק זאת. לילד עם קשיים בשפה לא בהכרח יש בעית התנהגות. מתי ילדים מתחילים לדבר כמו שצריך? שאלה מורכבת. לכל ילד יש את הקצב שלו, מה שבטוח הוא שכדאי לעזור לילד והרבה פעמים הבעיות מצטמצמות ואף נעלמות בזכות התייחסות וטיפול נכונים. בהצלחה!
 
למעלה