בן 8

שרית7070

New member
בן 8

שלום, יש לי ילד בן 8 .הוא ילד בכור מקסים רגיש עוזר איכפתי פשוט ילד מתנה. הבעיה היא שהשנה הוא היה מעורב בהרבה מקרי אלימות (לא קשים...)והצקות. עשינו כמה שיחות והוא טוען שהוא מרגיש שלא אוהבים אותו והוא חש צורך תמיד להביא דברים מגניבים וחדשים לכיתה כדי שחבריו יהיו סביבו וירגישו שהוא cool . וכשהוא לא מביא דברים אז מתעלמים ממנו ולא ניגשים אליו. ואז הוא מציק ומכה כדי להרשים את חבריו וכדי למשוך תשומת לב. מה גם שהוא כ"כ רגיש וכשמעליבים אותו הוא מיד חש צורך לבכות ופוחד שיכנו אותו תינוק בכיין ולכן הוא לרוב נשאר בהפסקות בכיתה כדי להימנע ממצבים כאלה. מה עושים על מנת שהוא ירגיש ירגיש יותר נאהב ושהוא שווה בזכות עצמו ולא בזכות הדברים שהוא מביא. ברצוני לציין שהוא ילד נאה מאוד נקי אסטטי ילד שאוהב לתת מעצמו ולעזור. אנו מחזקים את בטחונו העצמי כל הזמן ואין לו שום סיבה להרגיש כך, כמו כן באים אליו חברים הביתה אך רק כשהוא יוזם, אך לרוב לא מתקשרים ומזמינם אותו. מה עושים???... תודה
 
איך אתם מחזקים את בטחונו העצמי?

איך אתם מחזקים את בטחונו העצמי? עינת
 

שרית7070

New member
חיזוק ביטחון עצמי

אנחנו אומרים לו כל הזמן שהוא ילד חכם ושכייף איתו. ואיזה כייף ומזל יש לנו שיש לנו אותו. ושהוא חתיך. ומשתדלים לצאת איתו לבד לזמן איכות.
 
הילד זקוק לכלים ולפיתוח מיומנויות חברתיות...

נהדר! הילד זקוק לכלים ולפיתוח מיומנויות חברתיות. הוא צריך ללמוד איך מתקשרים? איך פותרים קונפליקטים? אפשר ללמד אותו דרך סיפורים, דרך משחקים עם בובות נגיד ש... ולשחק בכאילו..., דרך משחקי תפקידים. הילד זקוק להרבה עידוד, להראות לו את המקומות בהם הוא משתמש בדרכים מועילות כדי לשים את עצמו על המפה. חשוב גם מה לא לעשות? לא לבקר, לא להטיף, לא להרבות במסרים ובהסברים לוגיים שעלולים לחבל בהתקדמות. בהצלחה, עינת
 

שרית7070

New member
את חושבת שצריך הדרכה או פסיכולוג ילדים?

פשוט ביומיים האחרונים הוא כל הזמן בוכה ואומר שאין לו חברים בכיתה. ומצד שני בשעות אחה"צ שהוא פוגש חברים מהכיתה הם כן משחקים איתו. הוא טוען שהבעיה רק בכיתה. ושאף אחד לא מעונין להיות חבר שלו ואם מישהו כבר רוצה אז הוא חושש מתגובת שאר החברים. עוד דבר, הוא טוען שכאשר מעליבים אותו הוא לא יכול להתאפק ובמקום לבכות הוא מרביץ. ואז חבריו מן הסתם מתרחקים ממנו. הוא אומר שהוא לא יכול לשלוט בכעס הזה.
 
כמו מעגלים במים!?

שרית, אני מתרשמת שאתם מתרשמים מהחוויות החברתיות של הילד והילד מתרשם ההתרשמות שלכם. האם יכול להיות אולי שהוא פיתח ומלטש אסטראטגיה (לא מודעת ומוטעית) כדי להתחבר אליכם. איך אני רואה את הדינאמיקה? הוא מספר, אתם מתרשמים /נרתמים/משוחחים איתו וכיו"ב. והמעגל נמשך,נמשך ומתרחב בדומה לאבן שנזרקת למים ויוצרת גלים. וכולכם משתפים פעולה. היתכן? עינת
 

שרית7070

New member
יש בזה משהו אבל...

יש בזה משהו אבל מאידך ביום שישי המורה התקשרה ואמרה שאין לו חברים כי הם טוענים שהוא מציקן.הם מעליבים אותו והוא בתגובה מציק או מרביץ לחלשים ממנו. השאלה אם להניח לו ולהרפות גם כי סוף שנה ואולי בחופש ננסה יותר לטפח את הכשרים החברתיים או שהוא זקוק למשהו יותר רציני
 
מה בית הספר מוכן לתרום?

מה המורה הציעה? האם היא נהלה איתו שיחה? האם היא בדקה איך ניתן לעזור לילדים להסתדר? עינת
 

שרית7070

New member
הילד יזם איתה שיחה

ומסתבר שהיא הסבירה לילדים שיש ילד עצוב בכיתה ללא חברים ומעליבים אותו.אז הם אמרו שזה בגלל שהוא מציק והיא הסבירה להם שזו דרכו להתמודד מולם. בינתיים הכל בסדר אבל זה ככה כבר תקופה שבועיים הכל סבבה ואז שוב אני מסכן ואומלל אין לי חברים וכו'. מה ניתן לעשות כדי ללמד אותו להיות מאופק יותר בתגובותיו? וגם מה ניתן לעשות על מנת לחזק לו את הביטחון העצמי בצורה כזו שיבין וירגיש שהוא שוה בזכות מי שהוא
 
ללמוד את אומנות העידוד

עידוד זו דרך חיים נרכשת. מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הורים לומדת ולרכוש את מיומנות העידוד. זו הדרך להעצים וחזק את בנך. בכבוד רב עיינת
 
למעלה