בנוגע להמשך לימודים אחרי יד'

eatzik

New member
בנוגע להמשך לימודים אחרי יד'

אני כרגע בתחילת יד' (אלקטרוניקה) ועדיין לא הבנתי אם משהו באמת עשה את זה.. כשנכנסתי בכיתה י' הבטיחו שעד עכשיו זה כבר יהיה b.sc באוניברסיטה וכמו שאני מבין זה עדיין b.tec ורק במכללה (באריאל או שומרון משהו כזה), אז אתם מכירים מישהו שעושה/עשה את זה?
 

murzik3591

New member
מכיר המון

הבטיחו לך הרבה חארטות. תהיה לך אפשרות להשלים את זה למהנדס(B.Sc), ההנדסאי יחסה לך רק כשנה מהלימודים במכללות. יש הרבה מכללות שאפשר להשלים בהם לתואר מהנדס, נכון להיום: במרכז: אריאל, אפקה, HIT בדרום: ספיר, סמי שמעון אני בטוח שיש גם בצפון, אף פעם לא התענינתי.
 

eatzik

New member
והם כרגע בשירות?

ונחשבים כמו עתודאים רגילים? ועוד משהו, הקורסים שנותנים להנדסאים שונים מאלו שנותנים לאלה שסיימו יב'? כלומר יש סיכוי שכהנדסאי אקבל דרג ד'?
 

אלכס ד

New member
המשך לימודים אחרי יד'

בקשר להמשך לימודים- אני עונה בתור אחד שאכן נמצא במסלול הזה ומסיים אותו עוד מספר חודשים. גם אני סיימתי יד' והגעתי למסלול. האם המשך הלימודים אפשרי? התשובה היא כן. התואר- הוא תואר B.Sс. בזמנו, רוב המכללות היו מעניקות תארי B.Tech אבל עכשיו משהו כמו 90 אחוז מהן כבר "השתדרגו" בעניין הזה והתואר המוענק בהן זהה (לפחות בשמו) לזה שמוענק באוניברסיטאות. ההמשך כל שנה אפשרי במספר מכללות ברחבי הארץ. הצבא מציג לך את הרשימות. המכללות שבד"כ מופיעות ברשימה הן: 1) המרכז האוניברסיטאי אריאל (מכללת יהודה ושומרון לשעבר) 2) בראודה כרמיאל 3) מכון לב בירושלים (בעיקר לדתיים\חרדים) 4) מכללת הנגב (אני לא יודע מה הכוונה- ככל הנראה הכוונה היא לסמי שמעון בבאר שבע) 5) מכללת אפקה ת"א- שם נמצא פחות או יותר המצבור הגדול ביותר של עתודאים שהגיעו למסלול אחרי שסיימו יד'. 6) HIT- המכון הטכנולוגי חולון אם התקבלת אחרי יד' למסלול עתודה אקדמית- אתה נחשב לעתודאי אקדמי לכל דבר. רשמית- מבחינת מדור עתודה, אין הבדל בין בוגר יד' שהגיע למסלול עתודה אקדמית, לבין בוגר יב' שהגיע למסלול זה, עם כל מה שמשתמע מכך- כמו קבלה למסלול "עתידים" לעתודאים מערי פריפריה למשל וכו'. כמובן שההבדל המשמעותי הוא שלך מקצים 3 שנים להשלים את התואר- במקום 4 שנים שמוקצים ל"עתודאי רגיל" שהגיע אחרי סיום יב'. מה גם שזה הגיוני- המכללות בד"כ נותנות פטורים על מספר קורסים שכבר עשית בלימודי הנדסאים. מעשית- יש כמובן הרבה יותר בוגרי יב' במסלול עתודה אקדמית מאשר בוגרי יד'. הסיבה? כמות הקצאות נמוכה יחסית לבוגרי יד'. השירות גם הוא כ"עתודאי רגיל" כמו שהגדרת- כלומר קבלת דרגת קמ"א בכניסה לשירות וכתלות בנתונים ומקום השירות- כמובן יציאה לקורס קצינים לקבלת דרגת סגן (היציאה לקורס מיועדת ככלל לכל העתודאים- רק שחלק מהמקומות שולחים את העתודאים אליו ישר- וחלק אחרי תקופה מסוימת) השירות כמובן שונה מהשירות של הנדסאי בהתאם. בקשר לשאלה של קורסים להנדסאים וקורסים לאלו שסיימו יב'- כאן אני אענה ע"פ מה ששמעתי עד עכשיו- רוב הקורסים הם כך או כך בדרג א'-ב'. כמות הקורסים בדרג ד' יחסית קטנה כמו שידוע לי- וחלקם רק נקראים ככה, כאשר בפועל העבודה היא לא שונה בהרבה מדרג א'-ב'. לפי מה שאני רואה עד עכשיו, הקבלה לדרג ד' לא ממש קשורה להיותך הנדסאי או לא הנדסאי, כך שלא חושב שהסיכוי שתקבל דרג ד' הוא שונה במשהו מאשר הסיכוי להגיע לזה אילו היית בוגר יב'. בקשר לשאלה הראשונה- אם יהיו לך עוד שאלות- אני אשמח לענות. בהצלחה!
 

eatzik

New member
תודה על התגובה, מצטער שלא ראיתי קודם..

מה בנוגע לפסיכומטרי, כמה בערך צריך?
 

אלכס ד

New member
פסיכומטרי

בעניין הפסיכומטרי- אתה אמור מצד אחד לעבור את הסף של גורמי העתודה- שמתחתיו אתה לא יכול להצטרף למסלול העתודה האקדמית. סף זה שונה לכל מקצוע ומשתנה כל שנה. בתחום ההנדסה זה נע לרוב בין 575 ל-625. להנדסת חשמל, למשל, נכון לשנה זו זה 575. בנוסף לכך- אתה כמובן צריך לעמוד בתנאי הקבלה של אותה מכללה שאתה רוצה להשלים בה את הלימודים. אם המכללה דורשת פסיכומטרי למרות תעודת ההנדסאים- אז אתה צריך לעמוד גם בתנאי זה.
 
למעלה