בנוגע לחלק ב' של תע"ס
כמה שאלות ... באופן כללי מתייחסים לכלים אחרי הצימצום חסרי המסך כמונפשים בלבד בלי שהם מלבישים שום אור (וחיותם מגיעה מהארה של זעיר אנפין אם אינני טועה , כלומר מלכות דזעיר אנפין) ובעביות דשורש רק אור הנפש מתלבש בכלי (בכלי דכתר) לא כלכך ברור לי מה ההבדל בין שני המצבים האלה למרות שברור לי שעביות דשורש זאת תוצאה של זיווג דהכאה והזדככות מגולגלתא(שהיא עביות ד דד') בעוד שהמצב של הכלים דעיגולים זה לפני שיש מסך . גם לא ברור לי עדיין לחלוטין הקשר שבין הזדככות המסך לבין כניסת האורות לכלים ,כי בעוביות ד דד' אם אני מבין נכון , אור כתר מלובש בכלי כתר ובעוביות ד, ג , אור חכמה מלובש בכלי כתר וככה עד שהעוביות מזדככת לחלוטין ויש רק אור מלכות בכלי דכתר . מה בדיוק הקשר שבין העוביות לקשיות של המסך ? מה היחס בינהם ? ישר? הפוך? כלומר האם ככל שהעוביות קטנה - גם הקשיות של המסך קטנה או שהיא דווקא גדלה ? אני יכול לתרץ את עניין ההתגברות של קשיות המסך ככל שהעוביות קטנה בכך שנדרש לו כוח גדול יותר כדי למנוע את הכניסה של האורות לכלים כפי סידרם (אור כתר בכלי כתר וכו') אבל אם כן , מה בדיוק קורה בעוביות שורש שרק אור הנפש נמצא שם ? או שאולי אני תופס את הדברים הפוך לחלוטין ? ככה שבעוביות של ד,ד אור המלכות מלובש בכלי כתר ?
כמה שאלות ... באופן כללי מתייחסים לכלים אחרי הצימצום חסרי המסך כמונפשים בלבד בלי שהם מלבישים שום אור (וחיותם מגיעה מהארה של זעיר אנפין אם אינני טועה , כלומר מלכות דזעיר אנפין) ובעביות דשורש רק אור הנפש מתלבש בכלי (בכלי דכתר) לא כלכך ברור לי מה ההבדל בין שני המצבים האלה למרות שברור לי שעביות דשורש זאת תוצאה של זיווג דהכאה והזדככות מגולגלתא(שהיא עביות ד דד') בעוד שהמצב של הכלים דעיגולים זה לפני שיש מסך . גם לא ברור לי עדיין לחלוטין הקשר שבין הזדככות המסך לבין כניסת האורות לכלים ,כי בעוביות ד דד' אם אני מבין נכון , אור כתר מלובש בכלי כתר ובעוביות ד, ג , אור חכמה מלובש בכלי כתר וככה עד שהעוביות מזדככת לחלוטין ויש רק אור מלכות בכלי דכתר . מה בדיוק הקשר שבין העוביות לקשיות של המסך ? מה היחס בינהם ? ישר? הפוך? כלומר האם ככל שהעוביות קטנה - גם הקשיות של המסך קטנה או שהיא דווקא גדלה ? אני יכול לתרץ את עניין ההתגברות של קשיות המסך ככל שהעוביות קטנה בכך שנדרש לו כוח גדול יותר כדי למנוע את הכניסה של האורות לכלים כפי סידרם (אור כתר בכלי כתר וכו') אבל אם כן , מה בדיוק קורה בעוביות שורש שרק אור הנפש נמצא שם ? או שאולי אני תופס את הדברים הפוך לחלוטין ? ככה שבעוביות של ד,ד אור המלכות מלובש בכלי כתר ?