בנוגע לשאלת המנופים - FIREMAN

TheIllustrator

New member
בנוגע לשאלת המנופים - FIREMAN

היי. שים לב, את מגדלי עזריאלי בנו כאשר המנופים "ישבו" בתוך הבניין עצמו!!! כלומר, היה חור בבניין דרכו עמד המנוף - איזו מין שיטה זו, מהם יתרונותיה\חסרונותיה וכיצד מרכיבים מנוף בתוך מבנה בנוי!?
 

fireman

New member
מנופים

ובכן....לעגורני בניה (עגורני מגדל) יש הגבלה של זרוע ראשית שיכולה להגיע למרחק מקסימלי מציר הרוטור (הרגל) של המנוף למרחק של עד 80 מטר בלבד. אם אתה צריך לבנות מגדל בוא ניקח לדוגמא את המגדל העגול בעזריאלי הקוטר שלו כנראה מעל 80 מטרים (אני בטוח) ולכן אם תעמיד את המנוף מבחוץ במרחק מינימלי של 2 מטר מהקיר לא תגיע לחלק מהמגדל עם הזרוע שהיא 80 מטר בלבד.. אם קוטר המגדל הוא 100 מטר אזי שיש לנו 20 מטר מהקוטר שטח מת אליו לא יגיע המנוף וזה דבר שלא יעשה. המנוף הוכנס אל תוך המבנה וזה מעיד על כך שהקוטר של הבניין הוא פחות מ160 מטרים אחרת לא הייתה למנוף נגישות לחרוג מגבולות המגדל ולהעלות חומרי בניה מהשטחים שמסביבו. בעיקרון המנוף נבנה בתוך המגדל מתוך הכרח ולא מתוך רצון משום שההרכה והפירוק שלו בתוך הבניין היא מסובכת פי כמה במיוחד לגבהים כמו של מגדל כזה כאשר במדינת ישראל המנוף המתנייד הגבוה ביותר מגיע ל160 מטרים בלבד בהזקפה מקסימלית עם הקרקע ז"א 90 מעלות עם הרצפה. לגבי המנוף המדובר שהורכב לגובה של 195 מטר החברה שהרכיבה אותו הביאה חלק הוספה למנוף המתנייד הגבוה ביותר שיש להם בכדי לפרק את המנוף הנ"ל משום שרוחב הפיר בו עמד המנוף לא מאפשר הגבהה והנמכה הידראולית ד"א ה"חור" בו עמד המנוף הוא גרם המדרגות של הבניין אני מצרף שרטוט להמחשת ההסבר (הוא לא פרופורציונלי)
 

TheIllustrator

New member
מעניין מאד - השכלתי! ../images/Emo98.gif

הסבר מאד מעניין וגם איור חביב - תודה רבה. השכלתי. :)
 
למעלה