בניגוד לריצה לפלטות וההילוכים הכבדים בפורום

  • פותח הנושא Dov_s
  • פורסם בתאריך

Dov_s

New member
בניגוד לריצה לפלטות וההילוכים הכבדים בפורום

בניגוד לריצה לפלטות וההילוכים הכבדים בפורום בעולם עוברים לקומפקט עם קסטות 32 לטיפוסים.
כתבה בעניין
 

ariasdo

New member
זה לא מעבר קבוע ולא מגמה בתחום המקצועני זה לצרכים נקודתיים

ולקטעים ספציפיים שלב 10 הוא אכזרי בתחרות טור כמו וואלטה שחלק מהרוכבים עייפים
עד מטור דפרנס , בגלל דחיסות כמות הטיפוסים זה דורש קצת תשלובת מיוחדת קלה יותר .

אבל כמעט כל הרוכבים בוחרים לנווט היטב בתשלובת של 53/39 עם ו11-25 ברוב המכריע של השלבים בכל הטורים ...

גם בכתבה האורגינלית באנגלית כתוב שדומלן עשה שימוש בקומפקט אבל עם 11-28
חלק מהרוכבים עשו שימוש ב 11-32 אבל ולא כתוב שנעשה שילוב כפול קומפקט עם 11-32 , גם בשלב הקשה הזה .

רכיבה ביחס 1.06 נעשה בעיקר בעליות ספציפיות תלולות מעל הסטנדרט
חלוץ השימוש הוא קונטודור עוד מ 2011 בזנקולין באנגילרו וכו' .

הרבה רוכבים עוברים לקומבנציה של סמי קומפקט 52/36 וקסטות מתאמות לצרכים , זה האופציה העדיפה .

כותב המאמר דרור הדדי בחור צעיר רוכב אופניים בקבוצת העילית מתחרה ליבו חזק עד 120 סל"ד
החליף אופנים עם מערכת 11 הלוכים ששילוב של קסטה 11 גלשים 11-32 לא גורמת לאיבוד הילוך
בסבירות גבוהה מתאמן 10-12 שעות שבועיות נמצא כל הזמן בכושר בערך 90%- ביחס לפוטנציל שלו .
נראה אך ירכב בגיל מעל 60 עם העומס על מערכת הלב והריאות תחזיק מעמד .

יש מעטים בגליים האלו שמתאמנים הרבה שעות כמו עופר פוזנר והלב שלהם מחזק .

חוץ מזה ביחס הקל הזה 1.06 34/32 אני לא חושב שיהיה לו הרבה הזדמנות להשתמש במסלולי התחרות בארץ .

היחס הקל 1.06 הזה בונוס נוסף אבל לרוב אין בזה צורך במידה שרוכשים אופנים חדשות גרופ 11 הילוכים זה שיקול שצריך להתחשב בקניה .


לגבי הכותרת בהודעה שלך רכיבה שאני עושה על פלטה עליות ביחס העברה גבוהה זה לא רכיבת אופנים זה סתם אתגר עבורי בגלל שרכבה רגילה לא גורמת לי כבר לריגוש וסיפוק מהיר ...
.
לא ממליץ לאף אחד לעשות ( רק אם רוצים לראות כוכבים באור יום ) .

לילה טוב

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
מה הוא קופייץ?

סדובניק, מה קרה? בא מקצוען ואומר לנו שלא נפסיד מהכבוד אם נארגן לעצמנו אופניים עם הילוכים שיעשו לנו חייים קלים בעליות.
נכון שאתה מחפש ריגושים ביחסים גבוהים ועומסים קשים אבל לא כולם רוכבים בשביל אתגרי טיפוס קיצוניים.
אני כבר בן 67 ורוצה להמשיך ולעלות את צובה/נס-הרים/חרמון... ולא בא לי להחליף את הברכיים בפרוטזות טיטניום... לכן המאמר דווקא עורר בי עניין.
 

ariasdo

New member
יחס העברה כזה היה ממזמן בטריפל וזה לא מטרת המאמר ...

זה לא מכווין לרוכבים מבוגרים או לרוכבים שצרכים תשלובת קלה ליותר עבור טיפוס עליות

זה לא חדש וכולם יודעים שיש הילוכים קלים כבר שניים ...
( אני בטיפוס הקירות הרכבת ממזמן קסטות גדולות שיתנו לי יחס כמו בטריפל יחס העברה 1.06 )

המאמר מופנה לקהל יעד אחר ספורטאים צעירים ומיומנים ומטרתו להראות שאפשר להגדיל עוד את הסל"ד בעליות בעזרת תשלובת נוחה יותר יחס 1.06 שהיא יותר קלה מהסטנדרט היום 1.21 כלומר קומפקט עם 11-28 .

לדרור הדדי אין אומנם אינטרס למוכר אופנים אבל הוא כותב תכניות אימון וכל זה מיועד עבור תכנית אימון שתתאמץ יותר ארובי לב ריאה ותסובב יותר מהר רגלים ולזה גם ניתן איפיון לפרופיל של רוכב .

בשנתיים האחרונות הגיע לעולם גרופ עם 11 הילוכים וגלש 32 זה תוספת בונוס .
כותב המאמר קנה אופנים חדשות עם גרופ 11 ומנצל אותם להסביר את הבונוס שיש בזה בהקשר למאמר .

בעבר בקסטה 11-32 ב 10 הילוכים יש חורים וזה פחות מתאם לרוכב מתחרה .
אבל אם קונים אופנים חדשות זה כבר מגיע בגרופ 11 בחלק מהדגמים .

העניין שנוצר רושם שזה הופך למגמה - המאמר יצא בטימינג בדיוק ביום הכי קשה בואלטה
המאמר נועד להראות קשר שגם המקצוענים עברו ליחס 1.06 זה לא מדויק ולא מגמה ולא קיים בפועל .
אומנים ביום הספציפי הרכיבו קסטה 11-32 אבל הקראנק נשאר דאבל
אלו שעברו לקומפקט הרכיבו 11-28 כך שגם ביום הקשה הזה יחס העברה הוא 1.21 ולא 1.06
בשאר רוב ימי הטורים השימוש הוא בדאבל וקסטה 11-25
יחס הנמוך הוא 1.56 וזה הסטנדרט של רוכבים מקצוענים רחוק מאוד מ 1.06.

גם בארץ המתחרים לא צרכים תשלובת כזו בגלל אופי המסלולים והתחרויות .

בלי קשר למאמר אתה מזמן יכולתה להרכיב יחס כזה אם היה לך צורך .

אם יש לך טריפל תרכיב 11-28 , אם יש לך קומפקט תרכיב 11-32 אם יש לך דאבל תרכב 11-36 .
כולם נותנים יחס 1.06 גם במערכת 10 ולך לא משנה מרווח החורים .

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
ואם יש לי קראנק דאבל 52/36 אני יכול להגיע ליחס 1.0

אם אקנה קסטה של 11-36?
 

ariasdo

New member
תרוויח גם 2 הילוכים קלים 36/32 ו 36/36 אם אתה בגרופ 10 צריך

להתאם מעביר אחורי 105 ארוך או אחר מתאם לגבי הקסטה 11-36 זה בעקרון קסטת שטח
ויש הרבה סוגים במחירים שונים ולחלקם יש גם שיני זהב (XT של שימנו מתאם )

בהזדמנות זו תחליף גם שרשרת ואולי קבל למעביר האחורי החדש
זה לא סיפור יקר תלוי ברמת החלקים בארץ עם עבודה זה בערך 600-1000 ₪
חסרון יהיה לך חורים בתחום מרכז הקסטה ותוספת קצת משקל בהרגשה מאחור

אם אתה יכול לחיות עם יחס 1.12 כלומר 52/36 ו 11-32 זה יותר קל במשקל ופחות חורים במרכז
בעיקרון קסטה 11-32 נבנתה ייעודית לכביש להחליף את הצורך בטריפל היא קלה יותר, ב10 הילוכים ( סרם אפקס מתאם )
כנ"ל התאמת מעביר כבל ושרשרת למען כיוון חדש ואופטימלי .

לאחרונה באופני הפלטה הרכבתי קסטה 11-34 עם צפיפות שיניים אחרת והכל יועד עבור גל"ש 23
הרכב הגלשים ( 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 )
ה 23 נמצא רבעי מאחור וזה מונע הצלבה שרוכבים עם פלטה .

כל האופציות הנ"ל עובדות גם עם דאבל גם עם קומפקט וגם עם טריפל
כל מכנופן יכול לבצע את העבודה אני אישית מכיר 3 עם ניסיון בנושא .

אם אתה בארץ ותרצה עזרה שלח מסר

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
תודה מקצוען


 

ariasdo

New member
רק להשלים את ההתגובה הקראנק היה דאבל 53/39

הקסטה הייתה מיועדת נקודתית לקטע הסופי בעלייה ששם יש הרבה שיפוע דו ספרתי גבוהה .
והממוצע לאורך כ 1 ק"מ כ 14%
זה יחס העברה זהה ל 34/28 רק שזה נשען על דאבל כפי שהרוכבים מכירים לרכב ברוב קטעי הטורים .
הרבה הסתפקו גם ב 11-28 .

שלא תחשוב שיש לי אובססיה לדאבל הרבה שנים השתמשתי גם בקומפקט
אני רוצה רק לצין את העובדות כפי שהם ולא לציר סביבם סיפור שלא קיים במציאות .
שמצרפים נתונים צריך להראות את כל התמונה .

סיפור פולני - פולני הלך לרופא עניים וסיפר שהראיה שלו השתפרה רואה יותר ברור בטלויזיה , רק שכח לציין שהחליף ל 60 אינץ .

אריה סדובניק
 
מספר הערות ותהיות בנושא

בעיניי זה "צירוף מיקרים" מעניין שהטראנד של קאדנס גבוה יותר בעליות,
הופיע במקביל לאפשרות של מיקצוענים "לשפר" את היכולת האירובית שלהם.

מה גם שעם השימוש במד וואטים , רוכבים באים לעליה כשהם יודעים מראש בדיוק
מה הם "מסוגלים" לעשות. "דופקים" את כרטיס ה-FTP שלהם אומרים שלום למצלמה ומתאדים עם חיוך.

ברוב העליות של היום אין שום עניין, השראה, התעלות, או אפילו מאבק ספורטיבי
מעניין, ולראיה, 30-40 רוכבים בדבוקה בעליה של 12km עם שיפוע ממוצע של 8% ? ?

לדעתי צריך לאסור מד-וואטים בתחרויות .

שבת שלום .
 

ariasdo

New member
בקבוצת אסטנה השעונים בצבע תואם לביגוד אם יבטלו את מד-הווטים

זה יהרוס את התפתחות תעשיית האופנים אם לא יהיה שימוש בזה בתחרות הצורך בזה ירד
מד הוואטים במיוחד אלו מחוברים לקראנק זה פיצ'ר יקר מאוד ולאט לאט הוא חודר גם לעולם של החובבים .

זה נכון שזה נראה משעמים שקבוצה שלמה מסובבת רגלים כמו רובוטים כולם אותו דבר .

אבל אתמול בקטע 14 שמבוסס על עלייה אחת רצינית בסוף זה נראה אחרת היה הרבה התקפות בסיום .

כנ"ל לגבי הילוכם לפי האתר הפולני אתמול חלק מהרוכבים הרכבו קסטה 11-28 עם הקראנק דאבל 53/39 השימוש ב 28 נעשה רק בנקודות השיפוע מעל 10% ברוב העלייה 39/23-25 .

בטורים ארוכים על מנת שהשרירים יחזיקו לאורך הרבה ימים ובמיוחד בימים קשים משתמשים בתשלובת קלה , כנ"ל גם בעליות נקודתיות קשות .

אבל רק בחזון אחרית הימים תראה פלטון המקצועי רוכב על 34/32 כסטנדרט .

פעם במאה הקודמת רכבו עם קראנק 52/42 וקסטות 21 , 23 , רוכבים לא היו מתקרבים לצ' אשתאול עם 42/23 .

אם השנים היחס הפך לנוח יותר והיום כולם יכולים לעלות .

היות ששוק האופנים בארץ וגם במקומות אחרים נמצא ברוויה צריך להזרים דם חדש והתשובה התחילה במערכת 11 וממשיך תוספת מרעננת
אופציה לקסטה 11-32 צפופה - שהשלוב הזה עם קומפקט ניתן יחס טוב לכולם .

אריה סדובניק
 
למעלה