בנייה בלתי חוקית בהשוואה למשל
"מים גנובים ימתקו" אם הרשויות המקומיות היו משכילות מבעוד מועד לפשט את ההליך לקבלת היתר לבנייה ע"פ קריטריונים קבועים והאזרח הקטן היה צריך לפנות לגורם אחד ולא לעשרה יתכן כי המצב היה שונה, מדוע אני כאזרח שמשלם את המיסים ובאופן חוקי לחלוטין פונה לקבלת היתר בנייה צריך לפנות למספר רב של גורמים כדי לקבל היתר לדוגמה : בניית מרפסת ועוד לשלם כמה מאות שקלים במקרה הטוב ובמקרה הגרוע לשלם אלפי שקלים רק בכדי לממן את ההקשה על ה-ENTER או לממן את הבירוקרטים בכדי להפיק אישור ? לא פלא כי המצב הקיים כאשר אנו משלמי המיסים ברשויות המקומיות הפכנו לפרה חולבת של הרשויות. הבעיה היא לא רק במגזר הערבי (היה קל מאוד להתעלם מהבעיות שלהם כאזרחים סוג "ב'") אלא קיימת גם אצל היהודים תושבי האזור אין תוכניות מתאר אשר מאפיינות את האיזור ולא השקעה מטעם הרשות המקומית במינימום הנדרש (ביוב, חשמל ועוד..) תוך כדי התעלמות מכוונת מהמצב הקיים עד ל-"פיצוץ" הפיתרון למצב הוא : א. מינוי גורם אחד ברשות המקומית שאחראי מתחילת הגשת הבקשה לבנייה ועד לסיום הבנייה. ב. אגרה אחת ולא לכל בקשה אגרה משלה ג. תוכניות מתאר בהישג יד של התושבים. ד. פיתוח תשתית (חשמל, מים, ביוב ) מבעוד מועד על שטחים שמועדים לבנייה ה. מתן היתרים לבתים שכבר קיימים ע"י קביעת קריטריונים מחמירים על פי הסטנדרטים הרצויים, אז הרשות תשיג את התוצאה הרצויה מתן היתר בנייה וגם תשלום מיסים כדין ומכוון שהרשות אישרה את המבנה ובאה לקראת התושב יהיה חייב אותו התושב גם כן לעבוד לפי קריטריונים קבועים. אפשר לפשט את ההליכים מבלי ללכת ראש בראש ולקבל כותרות בעיתונים מבלי להכנס לעומק העניין.
"מים גנובים ימתקו" אם הרשויות המקומיות היו משכילות מבעוד מועד לפשט את ההליך לקבלת היתר לבנייה ע"פ קריטריונים קבועים והאזרח הקטן היה צריך לפנות לגורם אחד ולא לעשרה יתכן כי המצב היה שונה, מדוע אני כאזרח שמשלם את המיסים ובאופן חוקי לחלוטין פונה לקבלת היתר בנייה צריך לפנות למספר רב של גורמים כדי לקבל היתר לדוגמה : בניית מרפסת ועוד לשלם כמה מאות שקלים במקרה הטוב ובמקרה הגרוע לשלם אלפי שקלים רק בכדי לממן את ההקשה על ה-ENTER או לממן את הבירוקרטים בכדי להפיק אישור ? לא פלא כי המצב הקיים כאשר אנו משלמי המיסים ברשויות המקומיות הפכנו לפרה חולבת של הרשויות. הבעיה היא לא רק במגזר הערבי (היה קל מאוד להתעלם מהבעיות שלהם כאזרחים סוג "ב'") אלא קיימת גם אצל היהודים תושבי האזור אין תוכניות מתאר אשר מאפיינות את האיזור ולא השקעה מטעם הרשות המקומית במינימום הנדרש (ביוב, חשמל ועוד..) תוך כדי התעלמות מכוונת מהמצב הקיים עד ל-"פיצוץ" הפיתרון למצב הוא : א. מינוי גורם אחד ברשות המקומית שאחראי מתחילת הגשת הבקשה לבנייה ועד לסיום הבנייה. ב. אגרה אחת ולא לכל בקשה אגרה משלה ג. תוכניות מתאר בהישג יד של התושבים. ד. פיתוח תשתית (חשמל, מים, ביוב ) מבעוד מועד על שטחים שמועדים לבנייה ה. מתן היתרים לבתים שכבר קיימים ע"י קביעת קריטריונים מחמירים על פי הסטנדרטים הרצויים, אז הרשות תשיג את התוצאה הרצויה מתן היתר בנייה וגם תשלום מיסים כדין ומכוון שהרשות אישרה את המבנה ובאה לקראת התושב יהיה חייב אותו התושב גם כן לעבוד לפי קריטריונים קבועים. אפשר לפשט את ההליכים מבלי ללכת ראש בראש ולקבל כותרות בעיתונים מבלי להכנס לעומק העניין.