בניית אתרים ומשפטים

annnon

New member
בניית אתרים ומשפטים

זו הפעם השניה השנה שבן אדם מאיים לתבוע אותי בגלל העיסוק שלי כמתכנת ווב. כמה פעמים בשנה מאיימים עליכם עם בית משפט ואיך להמנע מזה?

הפעם זה לקוח עצבני מאוד(צורח בטלפון הרבה). הוא טוען שזה שאני לא מתקן לו את האתר מהר מספיק גורם לו להפסיד עשרות אלפים כול חודש (הוא לא השתמש בה אפילו כמה חודשים והיה לו מספיק זמן לבדוק מה עובד מה לא עובד ומה הוא רוצה לשנות וכו). אותם תיקונים שהוא רוצה הם לא תיקונים אלא תוספות שמבוססות על אפיון שהוא לא נתן לי (הטעות הכי גדולה זה שאן אפיון) הבן אדם סירב לתת לי אפיון ואכשו אני מבין למה כדי שיוכל לסחוט ממני כמה שיותר.

המערכת היא סוג של מערכת ניהול לקוחות. היא שימושית לחלוטין וגם אם יש שם מה לתקן להתקשר כול יום לבן אדם ולצעוק עלו אותו דבר לא יקדם כלום.

הוא לא יודע איזה בעיות\באגים יש במערכת, הוא לא מוכן לשלוח לי פירוט במייל, המזכירה שלו שלחה לי הוראות לא ברורות עם מוסגים שרק היא מבינה ואופרטורים באלגברה.

הוא מתלונן על דברים שתיקנתי כי הוא לא בדק את זה "כי לא דיווחת",זה עוד ניחה טעות בתקשורת אבל למה לצעוק?

הוא מתלונן על זה שאני לא צועק בחזרה ולא מנתק לו בפנים (מה לעשות אני בן אדם רגוע).

הוא מתלונן על זה שאני לא זמין כול הזמן כול יום. בזמן שהבהרתי שאני מעדיף מייל.
אני רואה את השיחה הבאה שלו איום שהוא יתבע אותי, השאלה היא איך אני מגן על עצמי?עם איזה טיעונים? אן לי איתו חוזה או הסכם או אפיון. האם אני יכול להתנער ממנו?

אן לי בעיה לסיים את העבודה השאלה היא איפה זה נגמר ומה אני צריך לעשות.
חלק מה"שגיעות" במערכת זה דברים שהוא ביקש ממני לעשות, כמו הרשאות מסוימות למשתמשים הגבלת אפשרות למחוק ולערוך מידע. איזה השוואה בין תעריכים שהו קורא לה בעיה.

פתאום הוא רוצה ולידציה מסוג אחר לטפסים...איך אני מסיים איתו בלי יותר מדי בלאגן?

העניין הוא שהוא שילם לי גרושים על המערכת הזו, אני יודע טעות של חובבנים לפעם הבאה אני ידע לגבות כפול.

האם למישהו כאן יש נסיון עם כאלה דברים או נסיון משפטי (הכוונה האם תבעו אותכם).

איך אני מונע כזו התנהלות בעתיד? איזה קווים למתוך בחול עם הלקוח הבא?
 

annnon

New member
אני מכיר את האתר גיא וזה אדיר אבל אני באמת צריך עזרה.

 

N0

New member
אין לך הרבה מה לעשות עכשיו

בגלל זה דואגים לחוזה ואפיון
זה נראה לי אחד הדברים שמנסים להבהיר פה בפורום.
אפילו אם אתה בונה אתר בחינם כדאי לדאוג לדברים האלה כי בסופו של דבר זה לא רק מגן על לקוחות מחאפרים זה גם מגן על בעל המקצוע מלקוחות גרועים.
&nbsp
לא יודע מה יש לך הרבה לעשות מבחינה חוקית. אני הייתי שולח אותו לחפש.
בהנחה שיש לך תיעוד של חלק מהסיכומים בניכם במייל אני מניח שזה יכול לתפסו מעבר לחוזה.
&nbsp
שני דברים שהייתי דואג אליהם.
1. שכל ההתנהלות ביניכם תהיה בכתב ובמייל.
2. תתחיל לתת לו הצעות מחיר לכל תיקון שהוא רוצה. זה לא חייב להיות סכומים מטורפים אתה אפילו יוכל להציע לו מחיר יחסית זול. אבל לכל הסכמה לתיקון צריך להיות אפיון בכתב וחוזה שהוא יחתום עליו שהוא מבין בדיוק את העלות ומסגרת התיקון ואת הזמן שיש לו לדווח לך על תקלות (רק דברים שבאפיון ולא עובדים כמו שצריך) מרגע שאתה מתקן מוסיף מסדר והכי חשוב שאלה הבעיות היחידות במערכת ואין תיקונים נוספים.
נראה לי שנהוג בד"כ לתת 3 חודשים אבל במקרה הנוכחי לא הייתי נותן יותר מחודש
&nbsp
אחרי שתבצע את התיקון ועברה תקופת האחריות תנתק איתו כל קשר.
&nbsp
במידה והוא לא מסכים לחתום על חוזה לתיקונים שלח לו הודעה בכתב שאתה לא יכול להמשיך איתו בגלל שהוא לא מוכן לחתום על חוזה ובכך הוא מסיר ממך כל אחריות על המשך התפעול והתחזוק של האתר.
לא בטוח אם זה יתפוס אם הוא יחליט לתבוע אבל יש מצב שזה ייתן לך נקודת מיקוח כי הוא סירב לדאוג שהעניינים יהיו ברורים
 

FreeSoft

New member


 

annnon

New member
התפתחות

הוא טוען שהוא יכול לטבוע אותי על בניית אתר ברשלנות שגרם לו לנזק כלכלי...
&nbsp
אני מתרגם את זה לאנגלית ומגיש לאתר לקוחות מהגהנום.
 

FreeSoft

New member
יכול רק לספר לך מה הייתי עושה

שולח אותו לתבוע אותי ומפסיק לענות לו טלפונית.
מצד שני אני רק סוג של פסיכי, שזה יתרון גדול מול מפגרים מהסוג שתיארת.

דאג כבר לחוזה מול לקוחות. יתרום לך עבודה נעימה יותר, גבולות ברורים ובריאות.
 

annnon

New member
תודה לכול המגיבים עזרתם קצת במצב

אני יגיד לכם משהו על הבן אדם, מעבר למה שקרה, ממה שאני מכיר אותו הוא בן אדם מקסים ונחמד. אני מאוד מופתע מהתוקפנות שלו ואיך שהוא מרשה לעצמו לדבר אלי.

אני רוצה לסיים את המערכת בשבילו ורוצה לגמור עם זה על הצד הכי טוב שאפשר אבל אני גם רוצה להגן על עצמי.

אני יענה לשיחה הבאה שלו ויבקש שישלח לי כול מה שמפריע לו ומה שהוא רוצה מסודר בכתב ושנגיע לאיזשהו הסכם לסיום של העבודה הזו. ניתן לו 3 שבועות להגיב במייל.

בכסף הוא איש ישר מאוד ותמיד משלם הכול ובזמן למה הוא התהפך עלי אני לא יודע בטח לחץ מהעבודה שלו. מזיינים לו את הסכל כול היום וזה בגלל שהמערכת שלי לא עובדת כמו שצריך.לתענתו לפחות, המערכת סך הכול שומרת ומציגה מידע ועוד כמה פיצרים קטנים בשביל קישוט יותר מפנקציונאליות, לא רואה סיבה למה זה לא יותר רע מהשיטה של לכתוב הכול בקלסרים, כאן הכול מאורגן בממסד נתונים אחד בשבילו ולקוחותיו מרחבי הארץ בצורה פשוטה של טקסט ולא צריך יותר מזה...המערכת מציגה טענות של לקוחות ומאפשרת ניהול מלאי של ציוד, זה שהוא ואנשיו לא יודעים להתנהל עם זה או איך לשלוח מיל נורמאלי שמתאר בעיות ושנויים רצויים.

למעשה אכשו שאני בודק את המערכת,איזה חיתי,אני רואה תלונה של לקוח עם המשתמש שלו והלוגו שלו למטה, בתאור טקסט של הבעיה הוא העלה תמונה של המוצר הפגום וכתב בהערות עוד כמה הערות על המכשיר(הם ביקשו ממני להוריד את ההערות אחרי התאור בעיה והנה הלקוחות משתמשים בזה) ומתחת לפרטי משתמש כתוב לי שהמזכירה ראתה את הבעיה ונשלח איסוף למוצר ובאיזה שעה ותעריך.

אולי כול מה שהלקוחות ועובדים צריכים זה לומדה למערכת?

בנוגע לחוזה האם אני צריך לשלם לעו"ד ולנסח אותו איתו? האם למישהו יש דוגמא לחוזה שמגן עלי מפני דברים כאלה?

אמר לי פעם מתכנת ווב יותר מנוסה ממני שחוזה יותר מדי מורכב זה גם לא טוב, הוא סיפר שהיה במשפט שבו השופט האשים אותו בזה שהוא תיכנן את החוזה מורכב כול כך כדי לחסות רק על עצמו ולהטעות ולהתקיל את הלקוח שלו.
לכן הוא כותב את החוזה כמה שיותר פשוט.האם זה מדויק או שלא להסתמך על נסיון של בן אדם אחד?
 

FreeSoft

New member
לא הרמנו מסך עדיין

אז פותח את הדלת עבורך ומעביר לך קישור בפרטי להסכם בסיסי לא כולל אפיון שממילא אמור להשתנות אצלך מלקוח ללקוח. תודיע לי אחרי שהעתקת את הטקסט משם ע"מ שאסגור את האתר למבקרים וכמובן ניתנת לך רשות מלאה להשתמש/לערוך ולעשות מה שבא לך עם ההסכם הזה.

נ.ב
לא שאני חלילה מתכוון לפגוע בך אבל רצוי להעביר את הטקסטים שלך להגהה לפני שאתה מעביר אותם ללקוחות.
 

RoyceGracie

New member
בפעם הבאה - רק בכתב ובהצעות מחיר

המילה האחרונה לפני שיוצאים לדרך היא תמיד משהו בסגנון "אני מבצע את מה שכתוב בהצעת מחיר. אם יש משהו לא ברור או לא סגור, תכתוב לי וננסח מחדש"
&nbsp
הרבה לקוחות לא מבינים את העניין הזה, ולכן חשוב להדגיש אותו. כי לא מספיק שזה כתוב ואתה חסין מתביעה, זה חשוב גם שהלקוח באמת באמת יבין מה הוא עומד לקבל בסוף.
&nbsp
ואם הוא לא מבין, ויש כאלה שפשוט לא מסוגלים לדמיין את העתיד באופן ויזואלי, לקוחות כאלה לרוב אני פשוט לא עובד איתם. הם לרוב מקור לצרות ואיי הבנות שיביאו רק לצרות.
&nbsp
&nbsp
 

annnon

New member
כמו הגברת עם הבעל שוטר שהיתה הלקוחה הראשונה שלך לזכרוני

לפעמים אני שוכח את הקהילת מפתחים ושאני מכיר בה אנשים, הרבה יותר מנוסים ממני. הייתי צריך לפנות למישהו אישית ליעוץ מההתחלה עוד שקיבלתי את העבודה הזו ואחרות.
 

RoyceGracie

New member
וואו כל הכבוד שאתה זוכר

העיקר ללמוד להבא.
&nbsp
אני במקומך הייתי מצמצם את הקשר איתו לאט, אם הוא מנסה ליצור איתך קשר כל יום, אז שיתפוס אותך רק כל פעם ביומיים, ככה לאט לאט תצמצם את הקשר איתו והוא ירד מהעץ.
&nbsp
הייתי גם מקליט אותו כשאתה מנסה להוציא ממנו משהו על זה שהוא מרוצה מהעבודה שביצעת עד כה, מה שבוצע בפועל. אם הדברים לא מסתדרים הייתי עובר ללדבר במיילים בלבד, וגם פה, עונה לו בקצב איטי כדי שדברים כבר ימרחו ויאבדו מהעוקץ שלהם.
 

s a m p i

New member
כייצד אתם מנסחים חוזה?

האם אתם עובדים ע" עו"ד שיכתוב חוזה מול לקוח מסויים או שאתם כותבים אחד כזה בעצמכם או שיש לכם איזשהו חוזה סטנדרטי ואתם רק משנים אותו בהתאם לסוג הפרוייקט?
 

annnon

New member
עוד עדכונים

&nbsp
התיעצתי עם עו"ד בחינם בנוגע למה שהוא יכל לעשות נגדי משפטית.
&nbsp
הוא אמר לי "הוא יכול לטבוע אותך על הקמת אתר ברשלנות" דבר ראשון התפוצצתי מצחוק, אבל כן אם הוא רוצה הוא יכול. עוד חומר חזק לאתר לקוחות מהגהנום.
&nbsp
בכול מקרה הוא התקשר אלי שוב רגוע נחמד והמציא סיפורים על עוד פיצרים שכביכול התחייבתי אליהם מסתבר שהם קימים הם פשוט לא יודעים להשתמש בהם, אז הוא איכשהו סילף את זה לעוד דברים שהוא רוצה להוסיף ושכביכול התחיבתי גם אליהם ושהוא יכול לגרד מייל שבו הסכמתי...לפחות הוא הסכים לשלם על זה תוספת (כבר נדפוק לו מחיר טוב אל תדאגו).
&nbsp
וזה לא הסוף. הוא גם רוצה שאני יבנה לו מערכת שמורכבת משלוש סוגי מערכות שונות (לא נפרט אבל נאמר משהו בסגנון בשביל להדגים: בלוג,רשת חברתית,מערכת ניהול לקוחות,עם חמור שעף בשמיים) ושהיא תתקשר עם אפליקצית סמארטפון ושתהיה גם סליקה עם כרטיס אשראי.
והוא אומר לי "זה פשוט על תדאג זה פשוט" והוא רוצה גם "מחיר טוב". אני לא עובד עם אנשים כאלה פעמיים, משלמים בוטנים וטוחנים לך את המוח חודשים כי הם חושבים שהם קנו את החיים שלך.
&nbsp
צורח עלי חצי שבוע יום אחרי יום ואז בא לי אחר כך כאילו אנחנו חברים טובים ושאני יעשה לו מחיר טוב.
&nbsp
אמן שיזמברו אותו במחיר מי שלא יהיה שיקח את הפרויקט הבא שהוא מציע.
 
למעלה