בניית עולם וירטואלי

לולו114

New member
בניית עולם וירטואלי

שלום,
יש לי רעיון לעולם וירטואלי שיילמד ילדים מהו העולם של המבוגרים,עבודה,
יגרום לילדים להעריך את העבודה של ההורים שלהם,להעריך כסף,להבין את העולם של המבוגרים,להיות בתוך העולם של המבוגרים ובעצם להיות
כמו מבוגר,לתכנן תכניות לעתיד ולממש אותן בעתיד וככה להצליח בעתיד.
העולם יהיה מאוד חינוכי ומומלץ ואני בטוח שהוא יצליח בכל העולם.
הבעיה היא שאין לי ידע בבניית עולם וירטואלי או שפות.
אני מחפש צוות אשר יעזור בבניית העולם ואפילו שותפים.
אשמח לתגובות
 

erezor

New member
צר לי לומר

אבל זה יותר מדי.
רעיון זה סבבה, אבל הדרך ממנו למוצר שעובד רחוקה שנות אור. לפני שאתה מחפש צוות או שותפים, אתה חייב להבין במה זה כרוך. תנסה ללמוד קצת על הטכנולוגיות שזמינות לך, איפה עלולות לצוץ בעיות, כמה זה יכול לעלות (שלא יהיו לך אשליות - פרוייקט כזה עולה כסף, ולא מעט) - ואם אתה מדבר על הצלחה - אתה צריך להבין מה נדרש כדי שמוצר כזה יצליח (רמז - הרבה כסף). לצערי, אין דרכי קיצור.
אני לא יודע בדיוק מה התמונה שיש לך בראש, אבל כשאתה אומר עולם וירטואלי, לי עולה משהו תלת-מימדי ורחב-ידיים, עם המון שחקנים שמשחקים בו ביחד בו-זמנית. שוב - נדרש כאן הרבה ידע, והרבה כסף.
 

לולו114

New member
בדיוק בגלל זה אני צריך

אנשים אשר יעזרו לי,ואני אשמח אם תסביר במה זה כרוך,כך שאני אשכיל יותר,איזה ידע צריך ומה אני צריך ללמוד?
אשמח אם תסביר הכל ועל כל דבר שצריך לשלם עליו כסף.
תודה
 

erezor

New member
קצת קשה להסביר בלי לדעת מה התוכנית

התיאור שלך לא היה מקיף מספיק. למשל:
האם מדובר במוצר שירוץ על מחשב? על טלפונים חכמים?
האם מדובר בעולם שיהיה מחובר לרשת (מולטיפלייר), או למשתמש יחיד?
חשבת על הגרפיקה - תלת מימד או דו מימד?
על פניו, זה נשמע כמו פרוייקט ארוך ומסובך, שדורש המון תכנון ועבודה - כמה חודשי פיתוח, עם צוות רציני שיודע מה הוא עושה (וכמובן גם מתוגמל בהתאם).
אני מבין את הרצון ליצור משהו גדול ומשפיע, אבל לגשת לפרוייקט כזה בלי להבין במה זה כרוך, בלי להבין את השוק - אין לזה טעם או עתיד. כדי להגיע לדברים הגדולים צריך לעשות קודם דבר קטן או שניים.
 

לולו114

New member
אוקי,אבל

במה אתה עוסק?
האם תוכל לעזור ולתרום בפרוייקט?
תודה
הינה פירוט על העולם הוירטואלי:
מה שיש לי זה רק רעיון לעולם וירטואלי.
בעולם הוירטואלי,הילדים יוכלו להיות בעולם של המבוגרים,להרגיש כמו מבוגרים ולחיות כמו מבוגרים.

הם ילמדו להעריך את הערך של הכסף וכמה קשה להרוויח כסף,העולם הוירטואלי יראה להם את החיים של המבוגרים,

הילדים יתנסו בהם,ילמדו וישכילו,כך שיוכלו לתכנן תוכניות לעתיד בעולם האמיתי בעזרת העולם הוירטואלי שייתן להם ניסיון
וידע בהרבה תחומים שיעזרו להם להגיע לביטחון כלכלי בחיים,לבחירות נכונות וניסיון.
חשוב מאוד שיהיה את העולם הוירטואלי הזה,הוא מאוד חינוכי,הוא ילמד את הילדים על החיים האמיתיים,יראה להם הרבה דרכים שונות בחיים,
יראה להם איך זה להיות מבוגרים,יגרום לילדים להעריך גם את העבודות של ההורים שלהם,וכפי שכתבתי קודם,
יעזור להם לעשות תוכניות לעתיד בעולם האמיתי אשר יביאו אותם לביטחון כלכלי,להגשמה אישית ואפילו לעבוד בתור עצמאים ולפתוח עסק משלהם בעתיד.
אז אני אשמח אם תעזור לי,
תודה רבה
 

erezor

New member
נעים מאוד

אני עובד בתעשיית המשחקים מכל מיני כיוונים שלה כבר כמה שנים.

מה שנתת זה לא פירוט - זה רעיון. הרעיון הזה נראה לא פשוט לביצוע, במיוחד מפני שככל הנראה מדובר בתחום שזר לך לחלוטין. אני מעריך יזמות ויוזמה, אבל לא ככה עושים את זה.
אני מתנצל מראש על הישירות והפסימיות, זה רק בגלל שאני לא נהנה לראות אנשים נכנסים להרפתקאות בגלל שכל מיני אנשים ניסו למכור להם שהכל בסדר ואפשר מחר להתחיל לעבוד. אני אנסה לתת כאן הסבר קצר לגבי הדברים שכרוכים בפיתוח משחק שנראה טוב, עובד טוב וגם יוצא בסוף לשוק (בין כל אלה ובין משחק מצליח, שגם מכניס כסף, עדיין יש כברת דרך):
1. צריך צוות, מקום עבודה וציוד. אתה לא יכול לצפות מאנשים, במיוחד כאלה שעברו הכשרה מתאימה (למשל - מתכנת ששילם כסף עבור הלימודים שלו) שיעבדו עבורך בחינם - על אחת כמה וכמה הטובים מביניהם (שאותם גם יהיה קשה לאתר). תוסיף לזה את מקום העבודה (אתה לא יכול לצפות שצוות שלם יצליח לעבוד מהבית לאורך זמן ויעשה בדיוק את מה שמצפים ממנו לעשות) ואת הציוד (מחשבים, שרתים במידה וצריך, תוכנות). למען הסר ספק - כדי להוציא את הרעיון שלך לפועל, אתה צריך צוות רציני ומקצועי, אחרת המשחק ייראה כאילו בנה אותו צוות של חובבנים.
2. זמן פיתוח של מוצר כזה הוא ארוך - חברות עם כוח האדם המתאים והאמצעים הנכונים מסוגלת להוציא משחק רציני לשוק ב-4 חודשים, פחות או יותר. לרוב זמני הפיתוח ארוכים יותר. כשאני אומר "משחק רציני" אני מתכוון למשחק פייסבוק או למכשירים ניידים, שנראה כמו שצריך, וחף מבאגים שעשויים לשבור את המשחק לחלוטין.
3. מעבר לדברים האלו, צריך להבין את הטכנולוגיות שמעורבות בהפקה של המשחק, והן תלויות בהרבה החלטות שצריך לקחת בתחילת העבודה - האם המשחק צריך לרוץ על טלפונים ניידים? על מחשבים? בפייסבוק? ההבדלים בין כל אחד מאלו הם עצומים מהמון בחינות.
4. משחק רשת או לא? אני תמיד מפריד את זה מכל שאר הדברים כי זה פקטור בפני עצמו, במיוחד אם מדובר במשחק מרובה משתתפים (אתה מוזמן לבדוק את המושג כדי להבין במה מדובר בדיוק) - עלויות האחזקה של משחק רשת יכולות להיות גבוהות בהרבה מעלות הפיתוח של המשחק.

יצא לי בזמן האחרון להיפגש עם עוד אנשים שהגיעו אלי בדיוק באותו מצב - יש להם רעיון שנראה להם מטורף והם רוצים להוציא אותו לפועל. אז קודם כל, לפני שאתה מערב עוד אנשים בפרוייקט שלך, אתה צריך לבדוק מה יש בשוק - אולי מישהו כבר עשה את זה? לבדוק איך עושים מזה כסף וכו' וכו'. לפנות לפורום כזה או אחר זה אולי מקום טוב להתחיל בו אבל אין תחליף לעבודת מחקר רצינית. למשל - לבדוק מהם מנועי המשחק הנפוצים היום בשוק ולראות איזה מהם יכול לשמש אותך הכי טוב. לקרוא קצת על מודלים כלכליים למשחקים, על תהליך הפיתוח בכללותו. לנסות לבנות מסמך עיצוב (game design document) בסיסי ולהתחיל לתאר את המשחק בפרטים. כל אלה הם דברים שאתה צריך ויכול לעשות הרבה לפני שאתה מערב עוד אנשים בפרוייקט.
ומעבר לזה, אתה מנסה להתחיל בגדול. הרעיון שלך, שנראה קטן בהודעה שלך, הוא סטארט-אפ בפני עצמו. אני אתן דוגמא - בחברה הקודמת שעבדתי בה, פיתחנו משחקי פייסבוק. הסטודיו שעבדנו איתו עלה כמה עשרות אלפי דולרים בחודש. אם מוסיפים על זה את עלויות הפרסום של המוצר (שכח מפרסום ויראלי, כבר אין חיה כזו) - אתה מגיע בקלות לעלויות של כמה מאות אלפי דולרים. אם המטרה שלך הוא מוצר טוב, שייראה טוב וירגיש טוב, אי אפשר להתחמק מזה.
ומעבר לכל זה - מה המקום שלך בתוך כל התהליך?

הדרך להבין איך העולם הזה מתנהג מתחיל בלעשות דברים קטנים. אי אפשר לעשות לנסות לייצר משהו בסדר גודל כזה בלי להבין את המורכבות שלו ואת כל חתיכות הפאזל שבסוף גם צריכות להתחבר ביחד.
אם יש לך את הכסף (כלומר אם יש לך את הכסף ועוד קצת ספייר), אז לך על זה. אם לא - אני באמת מציע או להתחיל בקטן ולהבין במה מדובר, או לעזוב את זה בצד.
 

לולו114

New member
תגובה

שלום,
בעיקרון,המשחק אמור להיות במחשב,באינטרנט.
המקום שלי בכל התהליך,זה בעצם "המוח",הוגה הרעיון.
אני מתכנן איך ייראה כל מקום,איך ייראו הדמויות,בע"ח,בתים וכו'..
וכל זה עובר אל המתכנתים אשר יעשו את זה.
זה יהיה בסגנון של קלאב פינגווין ומיקמק.
האם תוכל לעזור לי בבניית העולם הווירטואלי?
תודה רבה.
 

someboddy

New member
כלומר אתה רוצה להגיד לאנשים מה לעשות,

ושהם יעשו את זה.

בד"כ אנשים שמקבלים הוראות מאנשים אחרים מצפים גם לקבל תשלום על העבודה...
 

someboddy

New member
אז כדאי לציין את זה מראש

לא חסרים אנשים שמצפים שאחרים יפתחו את המשחקים עבורם בחינם, או תמורת הבטחה לחלק ברווחים הצפויים. כשמישהו בא עם רעיון למשחק, אנחנו אוטומטית מניחים שהוא כזה.
 

someboddy

New member
אני כרגע צריך לעבוד על תואר

ככה שאין לי זמן לעבוד על פרוייקטים כאלה.
 

erezor

New member
גיוס צוות

אני עדיין חושב שאתה עושה טעות באופן שבו אתה עובד - אתה עדיין רחוק מלהיות בנקודה שבה אתה צריך לגייס צוות. אתה חייב לגבש את הרעיון שלך לכדי מסמך מפורט, שמסביר בדיוק מה המוצר, איך אתה רוצה שהוא ייראה, מה אתה רוצה שאפשר יהיה לעשות בו וכו', אחרת אתה פשוט תשרוף את הזמן של הצוות הזה ואת הכסף שלך עד שהרעיון יסיים להתגבש.
חלק חשוב ביותר בהקמה של משהו כזה הוא גיבוש הרעיון. קח את הזמן, ותגבש אותו. תבין מה אתה מבקש מאנשים. למשל, לא מגייסים אנשים ברמיזות בפורום. גם לא מגייסים אנשים כשאתה לא מבין מה אתה מבקש מהם - בפורום פלאש, למשל, כתבת שאתה מחפש מתכנת שיבנה לך בניינים ודמויות. זו לא העבודה של המתכנת. אני גם רוצה לשאול לגבי המשכורות (איך ומאיפה) ועוד הרבה דברים, אבל בוא נניח לזה בינתיים.
אני מצטער שאני קשה, אבל בתור סטארטאפיסט למוד קרבות, המצב כרגע הוא שאין לך סיכוי אפילו להתחיל כמו שצריך. בתור התחלה, אתה חייב שותף שכן מבין בתחום, והוא זה שיעזור לך לבנות את הקונספט. מבטיח לך שזה יהיה תהליך ארוך. עד שהתהליך הזה לא יגיע לכדי הבשלה מסויימת, אין לך מה לגייס אפילו בן אדם נוסף אחד.
 

erezor

New member
יודע מה - הנה רעיון

חברה בשם פלאריום מקימה בימים אלה חממה למפתחי משחקים. זה אומר שאם הרעיון שלך מספיק מעניין ויש לך צוות מוכשר שיכול להרים את זה, הם יתנו לך 3 חודשים על חשבונם ועם ההדרכה שלהם כדי לנסות לבנות את המוצר שלך. נדמה לי שכל הסיפור מתחיל באיזור ספטמבר.
מציע לך לנסות לברר לגבי זה.
 

swym

New member
הרעיון שלך נשמע כמו הSims

מה בדיוק שונה במה שאתה רוצה להביא?
 

calabrone

New member
שלום ארז-מוסיקאי שמתמחה בהלחנה למשחקי מחשב

קראתי את הפוסטים שלך והבנתי שאת עובד בתחום
בדיוק פרסמתי כאן מודעה על התחום שבו אני עוסק,אך העדפתי לשלוח לך גם באופן אישי
אני מוסיקאי מקצועי,עם אולפן ביתי וכל מה שצריך כדי להפיק את הsoundtrack הבא
ואני מעוניין לחבור אל אנשים בתחום במקרה הזה אליך
אשמח אם תאזין ללינק שאצרף כאן ואולי משם נוכל להתקדם?
אודה לך מאוד אם תקדיש לזה מעט זמן

דביר פרידמן-מלחין ומזתמר

http://soundcloud.com/mr-friedman
 

someboddy

New member
על Second Life שמעת?

http://secondlife.com/

המערכת שם מאוד גמישה, ואפשר לקנות שם אזור ולבנות עליו תת קהילה עם חוקים משלה. אין לי כמובן את כל הפרטים של הרעיון שלך(ואני גם לא ממש מתמצא בSecond Life בעצמי), אבל לדעתי אפשר לממש את הרעיון שלך על בסיס הפלטפורמה הזאת.

נכון, זה דורש השקעה של כסף ועבודה, אבל הרבה פחות ממה שהיה דרוש כדי לפתח את זה מאפס.
 
למעלה