מלאת תקוות
New member
בני בן 6
מזמן לא התיעצתי כאן על בני. הוא אובחן בספקטרום בגיל 2.
לא הבנתי למה: ילד חברותי חכם, אוהב אנשים.
תמיד לא קיבל סמכות מבוגרים, תמיד היה מוסח בקלות, אמפולסיבי ועקשן.
חשבתי שיש לו הפרעת קשב והפרעת התנגדות אבל לא אוטיזם.
בגיל 5 דרשתי לו איבחון חוזר לאוטיזם והורידו לו אבחנה.
במקביל הלכתי לנירולוג פרטי שלא יודע שילד היה אובחן כASD על מנת לאבחן
קשב וריכוז. נירולוג אמר שאכן ילד עם בעית קשב וריכוז.
כששאלתי אותו האם יש חשש לספקטרום הוא אמר שאין.
השנה התחיל ללמוד בכיתה א'.
והתחילו עליו תלונות: מסרב לעבוד בכיתה, יוצא מהשיעורים ללא רשות.
על קטע חברתי לא התלוננו. כששאלתי אותם בעצמי אז הם ענו לי: בקטע של שובבות הוא הראשון והיוזם, סוחב אחריו את הילדים. בחלקים אחרים פחות משתתף ויכול להיות גם לבד.
הבעיה שמטרידה אותם (צוות החינוכי) שלא מקבל סומכות שלהם. כשיוצא מהשיעור, הם מנסים להחזיר אותו, אז הוא בורח להם, הם רודפים אחריו. אז הוא יכול לצחוק שרודפים כי זה משעשע אותו...הוא כן מבין שכועסים עליו, אבל לא ממש מתרגש מזה...
בין משחקים חברתיים הוא אוהב רק כדורגל, אבל אוהב ממש ומשחק המון.
יש לו הרבה תחומי עינין, אבל טוען שבשיעור משעמם לו ולכן קשה לשבת שם.
לא מזמן היה לו מפגש עם ילדים מהגן שלו משנה שעברה. ראיתי שילדים אוהבים אותו, כל הזמן היה בסביבה של כמה חבריי שאוהבים אותו... ושוב, זה ילדים שכמוהו - שובבים. ילדים "טובים" לא ממש מענינים אותו
אניש צוות החינוכי בבה"ס מבקשים שאני אקח אותו לאיבחון פסיכיאטרי..כי לדעתם יש לו משהו חוץ מבעית קשב.
מה נראה להם? זה דומה לספקטרום או לא?
מזמן לא התיעצתי כאן על בני. הוא אובחן בספקטרום בגיל 2.
לא הבנתי למה: ילד חברותי חכם, אוהב אנשים.
תמיד לא קיבל סמכות מבוגרים, תמיד היה מוסח בקלות, אמפולסיבי ועקשן.
חשבתי שיש לו הפרעת קשב והפרעת התנגדות אבל לא אוטיזם.
בגיל 5 דרשתי לו איבחון חוזר לאוטיזם והורידו לו אבחנה.
במקביל הלכתי לנירולוג פרטי שלא יודע שילד היה אובחן כASD על מנת לאבחן
קשב וריכוז. נירולוג אמר שאכן ילד עם בעית קשב וריכוז.
כששאלתי אותו האם יש חשש לספקטרום הוא אמר שאין.
השנה התחיל ללמוד בכיתה א'.
והתחילו עליו תלונות: מסרב לעבוד בכיתה, יוצא מהשיעורים ללא רשות.
על קטע חברתי לא התלוננו. כששאלתי אותם בעצמי אז הם ענו לי: בקטע של שובבות הוא הראשון והיוזם, סוחב אחריו את הילדים. בחלקים אחרים פחות משתתף ויכול להיות גם לבד.
הבעיה שמטרידה אותם (צוות החינוכי) שלא מקבל סומכות שלהם. כשיוצא מהשיעור, הם מנסים להחזיר אותו, אז הוא בורח להם, הם רודפים אחריו. אז הוא יכול לצחוק שרודפים כי זה משעשע אותו...הוא כן מבין שכועסים עליו, אבל לא ממש מתרגש מזה...
בין משחקים חברתיים הוא אוהב רק כדורגל, אבל אוהב ממש ומשחק המון.
יש לו הרבה תחומי עינין, אבל טוען שבשיעור משעמם לו ולכן קשה לשבת שם.
לא מזמן היה לו מפגש עם ילדים מהגן שלו משנה שעברה. ראיתי שילדים אוהבים אותו, כל הזמן היה בסביבה של כמה חבריי שאוהבים אותו... ושוב, זה ילדים שכמוהו - שובבים. ילדים "טובים" לא ממש מענינים אותו
![](http://timg.co.il/f/Emo10.gif)
אניש צוות החינוכי בבה"ס מבקשים שאני אקח אותו לאיבחון פסיכיאטרי..כי לדעתם יש לו משהו חוץ מבעית קשב.
מה נראה להם? זה דומה לספקטרום או לא?