בני לומד עם חוברות "מתמטיקה יסודית"

1אילת2

New member
עד שאקנה את המדריך למורה:

האם העבודה היא לפי הסדר- עושים את כל החוברת או שבכל פרק הסבר עוברים לסוף- לדפי התרגול? כמה זמן בממוצע מוקדם לחוברת? (חודשיים?) כמה מהעבודה נעשית בבית וכמה בכיתה? האם בבתי הספר כל התלמידים עושים את כל פרק התרגול? האם אתם עוקבים אחרי זה? (שלחתי מסר אישי למשה ריין ולתלמה גביש. אשמח אם תוכלו לקרוא אותו כשיהיה לכם זמן).
 
1אילת2 לא קבלתי כל דוא"ל ממך.

אשמח לענות לכל דוא"ל ששולחים אלי. 1אילת2 לא קבלתי כל דוא"ל ממך. ממתין בסבלנות.
 
סדר העבודה בחוברות

מתחילים בהקנייה. זו נמצאת בחלק הצבעוני של הספרים ויש בה ריבועים צבועים המזמינים דיון. לדוגמה: עמ' 22 בספר של כיתה ב' - חלק שני. מלמדים את הפרק המתאים. דנים בעקרונות (ריבועי חשיבה מציינים מה יהיו נושאי הדיון). בסוף כל נושא יש הפנייה לתירגול המתאים. לדוגמה: כיתה ב' חלק שני עמוד 14 למטה יש חץ בצבע תכלת המפנה את הלומד לתרגילים 37 - 38 בעמוד 57. מלמדים עד שהעקרונות הובנו והופנמו. כיצד יודעים אם הבעיות הופנמו? אם הלומד יכול לבדו להמציא בעיות מתאימות ולא בדרך של שטנץ וחזרתיות, אלא עם הבנה ומשמעות. אם תכנסי לאתר שלי תמצאי שם מאמר של חני גביש על סיפורי חשבון. התרגילים מנווטים להבטחת המיומנות והשליטה. איננו מודדים זמן לכל נושא, למרות העובדה שמשרד החינוך דורש זאת. לכל אוכלוסייה יש קצב אחר. אנו שמים דגש על ההבנה והשליטה ולא על משך הזמן. בדרך כלל חלוקת הזמן בשיעור היא: 4-5 דקות תירגול מהיר שבא להקנות שליטה ומיומנות בע"פ.(אפשר גם בכתב: המורה מציג תרגיל או בעיה והתלמידים רושמים על לוחות מחיקים במהירות את התשובה). אח"כ באה ההקנייה והדיון. אלה כוללים גם הצגת תרגילים או בעיות על הלוח וכו'. שיעורי הבית ניתנים מהתרגילים שבספר. לפי ההכוונה של הספר. מובן שאפשר להגמיש את המבנה, אך לדיון הכיתתי יש משקל רב בהבהרת העקרונות. כדאי לעשות את כל התירגול. בכיתה על המורה לעקוב אחר הביצוע של שיעורי הבית. חייבים לפקח היטב על הפתרונות ובעיקר על תהליכי החשיבה שהובילו לפתרון. לא קיבלתי מסר אישי ממך. אני רושמת לך את כתובת המייל שלי, אם יש ברצונך לפנות אלי. [email protected] בהצלחה תלמה
 

1אילת2

New member
בני לומד עם חוברות "מתמטיקה יסודית"

הן נהדרות בעיני. (חוברות כיתה ב').מעמיקות בחומר ומכסות אותו לרוחב. יוצרות הבנה מצוינת בחומר, בעיקר לעומת "שבילים" (ביתי לומדת איתם). שאלה/הערה: יש מקומות בחוברות בהן אין מקום לכתוב את התשובות. אני מניחה שכוונה היא לכתוב אותן במחברת אולם היה מאוד נוח לו ניתן היה עוד מקום בחוברת (למשל, כיתה ב'- חלק שלישי, עמוד 44 סעיף 6). כמו כן, יש מקומות בהן יש משבצות ירוקות להשלמת התשובה. בד"כ הן קטנות מידי ואין מקום לכתוב את התשובה. כמו כן אי אפשר לראות את הכיתוב בעיפרון על הצבע הירוק. דבר נוסף. האם יש כיתות שלומדות עם החוברות? האם זה ריאלי לסיים ארבע או חמש חוברות בשנה? חלק מהחוברות ארוכות מאוד, עם המון תרגילים (שוב, כרגע בחוברת השלישית של כיתה ב'). אני מאוד שמחה שבני לומד עם החוברות הללו אך הוא לומד בתוכנית לימודים אישית. אני מניחה שמורה בכיתה רגילה תתקשה לגמור את כל החומר. תודה.
 

1אילת2

New member
(לא באה בטרוניות)

שלחתי מסר אישי (מופיע בכל דף תפוז, למעלה). תודה.
 
החוברות של כתה א' מלוות ספר לימוד?

קניתי את החוברות של כתה א' והמדריך למורה. האם יש גם ספר לימוד?
 
החוברות הן ספר הלימוד

בשיטה הסינגפורית המקורית היה ספר לימוד נפרד, ולכל ספר כזה היו 2 חוברות עבודה. הספר שימש לשיחה, לפעילות, לסיכום וכו'. אח"כ התלמיד היה עונה על התרגילים שבחוברות. משרד החינוך דרש שחוברות העבודה תצורפנה לספר הלימוד. היום כל חוברת כזאת מכילה בחלקה הראשון את ה"ספר" ובחלקה השני את התירגול המתאים. כאשר המדריך מתייחס לספר הכוונה היא לאותו חלק ראשון בכל חוברת (החלק הצבוע, כי חוברות התירגול אינן צבועות). בהצלחה ובהרבה הנאה תלמה
 
שלחתי לך כתובת שאליה כדאי לשלוח מסר אישי

אני עוברת על דברי החברים בפורום, לא תמיד אני יודעת אם זה מסר אישי או כללי.
 
מענה ל1אילת2

את נושאי הלימוד קובע משרד החינוך. על מנת שהספרים יקבלו את אישור משרד החינוך, עלינו לכלול את כל הנדרש על-פי דרישות המשרד (ספרי מתמטיקה יסודית מאושרים לכל השכבות של בית הספר היסודי !! ). האם אפשר להספיק את כל החומר ? זה תלוי במספר השעות האפקטיביות שיש לכל כיתה (לא כולל טקסים, טיולים ושאר מפריעים) ורמת הכיתה. מה שכואב שהרבה פעמים על מנת להספיק את החומר מוותרים על הבנה ולא פעם הנושאים שנלמדים בסוף השנה נילמדים באופן שטחי. מה חבל שאלו דווקא נושאים מורכבים כמו שברים והנדסה. המשבצות הצבועות בספר מהוות סמל למורה ולתלמיד כאחד, שיש כאן דיאלוג - למה זו התשובה, איך הגעת אליה והאם יש דרך חלופית לפתרון ?! מאחר ובנך לומד בבוקר בבית הספר בגישה השונה משיעורי אחרי הצהריים, יש להבטיח שהוא לא ייצא מבולבל. חז"ל אמרו תפסת מרובה לא תפסת. נשמח לעמוד לרשותך.
 
מומלץ ללמד את החוברות רק לאחר קריאת המדריך

שלום לאילת 2, אני מקווה שהתחלת בהקניית היסודות כבר בספרי כיתה א'. הספרים מאוד ידידותיים, אבל הם גם עמוקים ודורשים הבנת העקרונות. למשל, כבר בכיתה א' הילדים יודעים שיש מספר סוגים של חיסור ויודעים להמציא לבדם בעיות לכל סוג. לעבודה בכיתות, ויש כאלה, יש ערך רב, כי הילדים ממציאים בעצמם את הבעיות ושולטים יפה במבנה העשרוני ובמשמעותו. הדיון בכיתה תורם להעמקה. אם יש לביתך מורה פרטי בקשי שיסתמך על המדריך. אני מאוד ממליצה שגם ההורים ילמדו את המדריך, כי אפשר לחזק את ההבנה והשליטה על ידי פעילויות שוטפות, כמו: קנייה בחנות. או: בחוברות של כיתה א': ההעמקת ההבנה של הכפל וסוגי החילוק. איחולי להנאה ולהצלחה
 
למעלה