בני נוער ותקשורת מרחוק
כשהתחלתי את השימוש באיס סי קיו לפני כמה שנים בתי היתה ילדה די קטנה. היום היא תלמידת תיכון. היא וחבריה מבלים שעות בהתקשקשות באינטרנט בעיקר באי סי קיו. הרי אלו אותם חברים שהיא פוגשת בביה"ס, נפגשת איתם בערב, מדברת איתם בטלפון. כן, יש פה ושם חברים עלומים מחו"ל, אבל לא איתם התקשורת העיקרית (בכלל מדהימה הנכונות להתכתב באנגלית על אף תיעוב המקצוע, לידיעת כל מורי האנגלית...) מה סוד הקסם של התקשורת מרחוק? הרי במקום לדבר הם מקלידים. זה כבר מזמן לא חידוש עבורם. ספרות עצומה נכתבה בנושא הפסיכולוגיה של הסייברספייס. אבל אולי איננו מבינים מספיק את "סוד הקסם" בתקשורת מרחוק, אחרת אין להבין מדוע איננו רצים לשלב את המרכיב הזה בהוראה. מה דעתכם?
כשהתחלתי את השימוש באיס סי קיו לפני כמה שנים בתי היתה ילדה די קטנה. היום היא תלמידת תיכון. היא וחבריה מבלים שעות בהתקשקשות באינטרנט בעיקר באי סי קיו. הרי אלו אותם חברים שהיא פוגשת בביה"ס, נפגשת איתם בערב, מדברת איתם בטלפון. כן, יש פה ושם חברים עלומים מחו"ל, אבל לא איתם התקשורת העיקרית (בכלל מדהימה הנכונות להתכתב באנגלית על אף תיעוב המקצוע, לידיעת כל מורי האנגלית...) מה סוד הקסם של התקשורת מרחוק? הרי במקום לדבר הם מקלידים. זה כבר מזמן לא חידוש עבורם. ספרות עצומה נכתבה בנושא הפסיכולוגיה של הסייברספייס. אבל אולי איננו מבינים מספיק את "סוד הקסם" בתקשורת מרחוק, אחרת אין להבין מדוע איננו רצים לשלב את המרכיב הזה בהוראה. מה דעתכם?