בני 67 לא יזדקקו לרכב .

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
מעגל הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית מתרחב משמעותית: החל מ-1 בינואר גם אזרחים ותיקים מגיל 67 יוכלו לנסוע בחינם ותושבי רחובות בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך יהיו זכאים ל-50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, גם אם הם גרים ביישוב מבוסס.

חושבים שהציבור יוותר על רכב צמוד?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מעגל הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית מתרחב משמעותית: החל מ-1 בינואר גם אזרחים ותיקים מגיל 67 יוכלו לנסוע בחינם ותושבי רחובות בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך יהיו זכאים ל-50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, גם אם הם גרים ביישוב מבוסס.

חושבים שהציבור יוותר על רכב צמוד?
זה תלוי לא רק במחיר (ואולי בכלל לא) אלא בשאלת זמינות התחבורה הציבורית מבחינה גיאוגרפית. ככל שלמבוגרים תהיה גישה נוחה לתח"צ שהם זקוקים לה הן במקום היציאה והן במקום היעד, סביר להניח שיוותרו על רכב שכן לא יהיה בו כל צורך. ככל שהם יצטרכו לכתת רגליהם מרחקים גדולים כדי להגיע לתח"צ, או להחליף 3-4 אוטובוסים ורכבות בכל נסיעה לכל כיוון, סביר להניח שלא יוותרו עליו.
 

משתפרת1

Well-known member
מעגל הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית מתרחב משמעותית: החל מ-1 בינואר גם אזרחים ותיקים מגיל 67 יוכלו לנסוע בחינם ותושבי רחובות בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך יהיו זכאים ל-50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, גם אם הם גרים ביישוב מבוסס.

חושבים שהציבור יוותר על רכב צמוד?
אני צריכה ללכת כ- 700 מ' לכביש הראשי כדי להגיע לתחנות אוטובוס בינעירוני. גם צריכה לחזור את הדרך במעלה הגבעה. אם אני נוסעת למקום ההתנדבות שלי יש לי הליכה של כקילומטר וחצי בתוך המוסד אחרי שירדתי מהאוטובוס. נוסעת עם הרכב. בתוך הישוב יש לי מעט קוים שעוברים 300-400 מטרים מביתי, זה סביר. רק שהקוים הללו לא בהכרח עוברים בהמשך במקומות אליהם אני נוהגת להגיע. אף אחד מהם לא מתקרב אפילו למקום בו אני מתעמלת, למשל. הקו שעובר ליד הסופרמרקט לא מגיע לבית שלי, וממש לא בא לי לנסוע עם אוטובוס אחד עד לתחנה המרכזית ומשם לקחת קו נוסף הביתה כשאני סוחבת קניות. אז אנחנו נוסעים ברכב הפרטי. לת"א בשעות היום- לוקחים רכבת, ובעיר- קוים פנימיים או מוניות. זאת בגלל החוסר בחניה. בערב כשיוצאים לבילוי זו לא אופציה, הרכבות מפסיקות פעולה בשעה מוקדמת, אז נוסעים ברכב וליד רוב מקומות הבילוי יש חניונים. לא נראה לי שנסיעה חינמית משנה את השיקול הזה.
 

פולגאר

Well-known member
מעגל הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית מתרחב משמעותית: החל מ-1 בינואר גם אזרחים ותיקים מגיל 67 יוכלו לנסוע בחינם ותושבי רחובות בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך יהיו זכאים ל-50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, גם אם הם גרים ביישוב מבוסס.

חושבים שהציבור יוותר על רכב צמוד?
תושבי ת"א וירושליים בעיקר ייהנו מזה.
 

אבי בן 1231

Well-known member
מעגל הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית מתרחב משמעותית: החל מ-1 בינואר גם אזרחים ותיקים מגיל 67 יוכלו לנסוע בחינם ותושבי רחובות בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך יהיו זכאים ל-50% הנחה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, גם אם הם גרים ביישוב מבוסס.

חושבים שהציבור יוותר על רכב צמוד?
כל עוד אני אהיה מסוגל לנהוג לא אוותר על המכונית.
 

raya

Well-known member
כל עוד אני אהיה מסוגל לנהוג לא אוותר על המכונית.
יש אפליקציה אוטובוס קרוב או איפה בוס, ולמי שאוהב גם מוביט. זה נותן מידע די מדויק מתי האוטובוס אמור להגיע לתחנה בה אתה נמצא, בהנחה שהפעלת גם את המיקום שלך.
ואני - בהחלט מוותרת על המכונית (משמשת עיקר את בן זוגי). הולכת הרבה ברגל או נוסעת בקווים פנימיים בעיר.
 

אבי בן 1231

Well-known member
יש אפליקציה אוטובוס קרוב או איפה בוס, ולמי שאוהב גם מוביט. זה נותן מידע די מדויק מתי האוטובוס אמור להגיע לתחנה בה אתה נמצא, בהנחה שהפעלת גם את המיקום שלך.
ואני - בהחלט מוותרת על המכונית (משמשת עיקר את בן זוגי). הולכת הרבה ברגל או נוסעת בקווים פנימיים בעיר.
למרות שהאפליקציה מראה על הגעת האוטובוס האוטובוס לא מגיע.
 

ריקי זו אני

Well-known member
נתחיל ונאמר שההחלטה היא החלטה מבורכת, אפילו מבורכת מאוד אלה... - אנחנו בני עם מפונק מאוד. אנחנו אוהבים לנהוג ובעיקר להגיע למחוז חפצנו בנסיעה שקטה ומרווחת. גם אם לא נצטרך לעבור 3 קווי אוטובוס, אנחנו לא אוהבים דוחק...
 

אבי בן 1231

Well-known member
נתחיל ונאמר שההחלטה היא החלטה מבורכת, אפילו מבורכת מאוד אלה... - אנחנו בני עם מפונק מאוד. אנחנו אוהבים לנהוג ובעיקר להגיע למחוז חפצנו בנסיעה שקטה ומרווחת. גם אם לא נצטרך לעבור 3 קווי אוטובוס, אנחנו לא אוהבים דוחק...
את טועה, לדעתי!
ליד ביתי עוברים 4 קוי אוטובוס, ממש נהדר!!
אך ............ לעולם אין לדעת מתי יגיע אוטובוס גם אם יהיה בידי לוח זמנים, כמעט תמיד מתפספסים אוטובסים.
שנית אין מפה קווים שמגיעים בדיוק לאן שאני צריך להגיע, זאת מהסיבה הפשוטה ש ................. אוטובוס אינו מונית ספיישל.
סתם לדוגמה, המרחק מביתי למרפאה הקרובה הוא כ 400-450 מ' ביום קיץ חם אתמוטט עד שאגיע למרפאה ברגל, נו ביום חורף סוער, אין צורך לפרט ולדרוש שיהיה קו אוטובוס מדויק בית - מרפאה, זה מוגזם!! אך מכונית פרטית בית - מרפאה יש + הליכה ברגל של כ 10מ' מכסימום!!!
בנסיעה מביתי לשוק הכרמל בתל אביב, נסיעה שאנו עושים אחת לשבוע, התהליך באוטובוס הוא זה.
מהבית כמה מטרים לתחנת האוטובוס, אוטובוס > לתחנה מרכזית בעירי > קו אגד לתל אביב > קו פנימי בתל אביב מתחנה מרכזית ת"א > רח' אלנבי בת"א והליכה לאורך השוק כלפי מטה לחנויות הירקות פירות וכו', הדרך חזרה היא בכיוון הפוך עם תוספת של עגלת קניות עמוסה במצרכים.
 

raya

Well-known member
בתור מי שנוסעת בחינם מהפעימה הראשונה של מירב מיכאלי, אני יכולה לומר שלדעתי אין הצדקה לתת נסיעות בחינם לכלל הגימלאים (קודם מגיל 75 וכעת מגיל 67).
אני נוסעת לא מעט בתחבורה ציבורית, הרכב משמש בעיקר את בן זוגי. בנוסף הולכת הרבה ברגל.
הייתי מסתפקת באופציה של "חופשי יומי" לנסיעות שאני נוסעת וחוזרת באותו היום.
 

ai27

Well-known member
אבא שלי לא יוותר על המכונית שלו
ואמא שלי לא תוותר על המכונית שלה

אין ברירה
בסוף יצטרכו לשלם לנוסעי בתח"צ
 
למעלה