בסך הכל בן 16

בסך הכל בן 16

אני לא שייך לשום ארגון, אני בסך הכל תלמיד בן 16, שהגיע לכאן רק אתמול , כנראה הדברים ידועים לכולם, הרי כולנו יהודים, וספר הזוהר שייך ליהודים, ולשם כך הוא נכתב. אם לא הבנת את הפירוש של רש"י, אני אחזור:"חכמות, בנתה ביתה, תצבה עמודיה שבעה", לפס´ יש משמעות עמוקה, כידוע, לבית יש עמודים, ורש"י מסביר שהבית משול לנפלאות העולם. אז תבין, לכל פס´ בתורה יש משמעות מעל לתפיסתנו, כמו ששיר השירים נכתב, הוא לא נכתב, חס וחלילה, "כקטע אירוטי" כדברי הח"כ שולמית אלוני, הרי על שלמה המלך נאמר שהוא "החכם מכל אדם", אז אין ביכותינו להבין את משמעות הדברים, לאחר שקוראים את המזמורים בביה"כ אנו אומרים שיש שם סודות גדולים ומופלאים, אז אני מציע שמידי פעם תבקר בבית כנסת או שתלך לשיעור תורה, כדי שתוכל להבין את הדברים.
 
א. אל מי אתה פונה בגוף שני בלשון

יחיד זכר? אתה פונה אל מישהו מסויים? והוא עונה לך בפורום אחר? זה צופן? ב. מי אמר לך שכולנו יהודים? בישראל חיים למעלה ממיליון תושבים שאינם יהודים, והם יכולים להשתתף בפורום הזה כמו בכל פורום כשווים. לא כך? ג. מניין לך ששולמית אלוני לא צודקת חס וחלילה? אולי יש לה יותר נסיון חיים מאשר לך חס וחלילה? מה רע "בקטע אירוטי" חס וחלילה? מדוע זה עומד בסתירה ל"חכם מכל אדם"? מה, לא יכול להיות גם אירוטי מכל אדם, וגם חכם מכל אדם בו זמנית? ד. אם כל פסוק בתנ"ך הוא מעל לתפיסתנו, אז: 1) איזה טעם יש לקרוא את התנ"ך, ללכת לשיעורי תורה, אם ממילא לא נבין את הכוונה האמיתית? 2) איך אתה יכול להסתמך על התנ"ך, למשל על ספר ויקרא בענייני כשרות, אם ממילא אינך יודע את הכוונה האמיתית? אולי כתוב שאסור לאכול חזיר, אבל הכוונה האמיתית היא שחובה לאכול דווקא חזיר?
 
תודה רבה!

עד היום קמו מפרשים גאונים כמו רש"י וכמו כל המדרשים וחז"ל שניתנו לנו במתנה כדי שהתורה תהיה מובנת לנו. ויש היום אמצעים משוכללים כמו תוכנת המחשב-"הצופן התנכ"י", שהוכיחה את חוכמתם של רבנים אלו(אם תבדוק את הדברים תבין). ולגבי ח"כ אלוני, למה אתה חושב שאני מזלזל בה? למה אתה לא חושב שהיא מזלזלת בתורה הקדושה וברבנים שמבינים קצת יותר ממנה, כי הם למדו כל חייהם על הדברים?
 
חמודי,

אתה כנראה לעולם ועד תלך בדרך של ראיה סלקטיבית, כי הרי ברור ש"אמצעים משוכללים" כמו תוכנת המחשב "הצופן התנכי" הם-הם החלון לאמת, ואילו תוכנות אחרות, שמאששות את הטענה שהעולם נברא לפני 4 מיליארד שנה, ותוכנות שמאששות את הטענה שהאדם קיים כבר 7 מליון שנה בערך, והתוכנות שמראות שיש בע"ח *לא כשרים*, שבהם רכיבים תזונתיים חשובים - הן שטויות במיץ, נכון? תוכנות "טמאות" תיכף תאמר לי. אז תמשיך לדבוק בדעותיך, שיהיה לך לבריאות. למה לבזבז זמן בלנהל דיון עם מישהו שסגור על עצמו ובטוח בעצמו ולא מוכן לשמוע תפיסות אחרות? ההבדל ביני לבינך, הוא שאני לא שולל את קיומו של אלוהים. אני רק בוחר לנהל את החיים שלי ע"פ תפיסת מציאות, שלא מוכתבת ע"י אוסף חוקים של "כן תעשה" ו"לא תעשה". אלוהים נתפס בעיני בצורה אחרת, שלא אתחיל לפרט אותה כאן, ואצלי בראש, קיומו של אלוהים לא מתנגש עם אף תיאוריה מדעית שהחלטתי לקבל.
 

lordjek

New member
יש לי דוגמא

לגבי בעיף ג´. בג"ץ דן בעתירה לפסול את המוטו של "קידום" - ה "לך תצטיין" המפורסם, בטענה שיש בו דברים לא הולמים, רמזים מיניים, ושפה גסה מוסווית. בג"ץ פסק, כי כל אחד מבין לפי רמת שחיתותו הוא, ואם מישהו בוחר לראות את הג´יפה. אותו דבר לגבי ח"כ אלוני. היא מוזמנת להכניס במקום שיעורי תנ"ך משהו אחר דומה. כמו ספרות. שילמדו את "מדאם בובארי", או את "המאהב" של א.ב. יהושוע. שם המין לפחות לא נתון למחלוקת.
 
שוב דיבורים ריקים!

א. מה בכלל הקשר של דבריך לסעיף ג´? לאיזו שאלה עניתָ בכלל? ב. שולמית אלוני מתייחסת מצויין לתנ"ך ומכירה אותו היטב. ג. בבתי הספר בישראל יש מקצוע ספרות, ולומדים בו גם את "המאהב" (קראתָ אותו?). ד. איפה אתה מחפש "שחיתות" או "רמזים מיניים"? בשיר השירים? מה רע בפשט של שיר השירים - קובץ שירי אהבה נחמדים? מדוע אהבה זה משהו רע?
 

lordjek

New member
היא לא

אבל, כל עוד לא מאבדים פרופורציות. לא תנ"ך, ולא ספרות אינם שיעורים בחינוך מיני...
 
למעלה