בספר בראשית

בספר בראשית

שתי שאלות: א. האם יש רמז, או משמעות, בסמיכות בין הפרשה של לוט לסיפור על יצחק וישמעאל למשהו? ב. למה לא מסופר על הקורות את הגר וישמעאל מי אסף אותם? לאן פנו? המלאך שפוגש את הגר אומר לה לחזור לשרה .."והתעני תחת ידה".. (רמז לכך שאם היתה מקבלת מקומה הרבה מהסבל היה נחסך מבנינו ובני בנינו דורת אח"כ?) ונאמר שמסר לה הבטחת האל להפוך את פרי ביטנה לגוי גדול..אך לא נאמר מאום...על ההמשך האם בסמיכות הפרשות יש משמעות לגבי ישמעאל??? האמת שכל פרט שיתרם בנוגע לפרשיות של ישמעאל יצחק ולוט ואברהם ישמח אותי... סיכמתי חלקית.... בפרשת לך לך- פרק יב-יז מסופר על לוט ואברהם..הנדודים..ההתישבות חלוקת האדמה בפרשת וירא טז-כב מסופר בין השאר על לידת ישמעאל לידת יצחק..הסיפור על שרה והגר..וגם על פרשת לוט ובנותיו בפרשת חיי שרה - על הנחלה - השכנים והפרשה מסיימת בתולדת ישמעאל...דווקא הפרשה שעוסקת בחיי שרה??? בפרשת תולדות על קורות יצחק... תודה על כל תשובה יש בפני מעיין 'כתב חידה' סתום ומסובך..
 
הצד השוה שבהן-אטימות לבב

אברם המצפצף על דבר האל, במקום לפרות ולרבות ולעבוד את האדמה, עוסק במסיון. וע``כ גורש מג``ע. והנפש אשר עשו בחרן מקלקלים את סדום. ואם אטם את אוזנו גבי ישמעאל-נאלץ לגרשו. ואת יצחק שספק גדול אם הוא בנו, לא דאג להשיאו עד לאחר שנאלץ לעוקדו. והעיקר שיודע לדאוג לעצמו
 
משתמע מזה

שאבי האומה הוא 'קצת מניאק'??!? האמת שבסיפור על הירידה למצריים, פרעה יצא יותר גבר ממנו..כשנזף בו על כך שהציג את אשתו היפה (אז שרי) כאחותו... אבל, כן מעניין, זה מבוסס על פרשנות או מדרש?? (אקרא אח"כ בגוגל ואראה מה עולה אם יש לך כיוון נוסף - אודה לך.....
ומה לגבי ישמעאל למה התורה לא מדברת על הקורות אותו גם הוא בן לאברהם לא?!
 
ע``פ משפט שלמה מוכח

שאין לאברום בנים מלבד ישמעאל ובני קטורה. וביצחק נאמר רק שייקרא לו לאברם זרע! ואינו מחייב שיצחק הוא מזרעו. אלא אם נשתנו סדרי בראשית ואברם אכן הוליד את יצחק. וגרוע הוא מאותה זנזונת שצעקה ``תנו לה את הילוד החי והמת לא תמיתוהו -היא אימו``!
 
מה יש לפרט על ישמעאל ?

די בזה שנאמר לגביו ``12 נשיאים יוליד`` ואברם שיודע רק לחתוך לבנו, אילו היה מקדים להשיאו אישה, לא היה נאלץ להוותו לגשרו בגלל שנתפש על חם ``מצחק`` ואם ``ואקח את אביכם..וארבה את זרעו ואתן לו את יצחק`` בלי וואג`ע ראס, מה יש לפרוט עליהם? הם הסתדרו יותר טוב מזרע יצחק
 
וכמה עלוב

כשמספרים על X בכלל התכוונו לספר על Y ואני מסתפק בסערה שפרצה במדינת פרוביצה שהלקיחה את כל הגולה כמדורת אש, והעלו את חמתו של הרשבא בגלל שיטת האלגוריה. ויעויין עוד בהקדמת הראבע המלעיג על דרך זו. ``ואין מקרא יוצא מידי פשוטו``
 
גב' אור הגנוז..ששש....

פלמוני הוא תלמיד חכם שהחכים והוא בקיא ברזים גבוהים ותמירים... אל תסחפי אחר ההבלים של שינאת חינם ואל תאמיני למראה עיניים.......! (אין תוכו כברו) ואם הבנתי את דבריו משפט שלמה הינו משל..... אנא ממך שימרי נפשך
 
הוא לא תלמיד חכם.

הוא אתאיסט שחוקר את הכתוב מתוך כוונה להוכיחו על טעותו של הכתוב. מצער אך נכון.
 
מה שאמרתי

זה שלא תמיד מה שרואים זה מה שזה ושלפעמים מישהו היה עילוי והתפקר ופנה לעיסוק בצדדים אחרים של התורה והאמונה ומאיין לך שהאמת איתך ילבדה בת עשרים ו..??? הרשי לי לאמר לך את דעתי שהיא ממש לא. וגם להציע לך....לא להיות במקום של בורא העולם הוא צריך לפסוק לגבי נשמות... את נשמה בגוף תהני מהספק ומהאפשרות לא להחליט ולפסוק..... (שמעת פעם על זהות בדויה אגב...? בפורום לא חייבים לכתוב הכל בכנות מושלמת...הרי,)
 
לא תעשון אתי אלהי כסף ואלהי זהב !

איסור שנשמר אצל בני ישמעאל ללא חתחכמות בינ צורה שוקעת לבולטת. אך בושנו כי שמענו חרפה כסתה כלימה פנינו שנטלו עמונים ומואבים את ארן שוכן העגלים והכריזו ``ראו למה היהודים עובדים! והלא כל הפרצופים-אסורים`` ושכחתי את נחש הנחושת ו5 העכברים והישבנים המונחים בקה``ק
 
לא לזה נתכוונתי

אף שישנו חזל שכמדומני הובא ברשי המנמק כך. אני חיפשתי מכנה משותף בין לוט וישמעאל ליצחק. וחזקה על צאצאי הרן שנהרג בגין ע``א, שידעו שכל הפרצופים אסורים! דבר שנשמר אצל המוסלמים מלבד היהודים! ``נחש הנחשת אשר עשה משה.. היו בני ישראל מקטרים לו ויקרא שמו נחשתן``
 
משהו מעניין שמצאתי -

השוואה בין מעשה העקדה ומעשה שילוח הגר וישמעל ודימוי מתוך הקרבה בין השניים לאברהם שעקד שנים מבניו למעשה.... במאמר של הרב חיים ברוגונסקי מבר אילן תודה לפלמוני לא הכל הבנתי....
 
למעלה