בס"ד, אלוקים שלח את החותים שיירו עלינו, מה רצונו לדעתכם ?

SupermanZW

Well-known member
להיפך .
דווקא מי שיודע שחוטא הוא חוטא בריבוע .
או בלשון חכמינו
לא תינוק שנשבה אלא מי שמכיר את בוראו ומתכוון למרוד בו ואפיקורוס להכעיס.
סלביצה צודקת ואתה טועה. אתה לא באמת מחלל שבת, אתה לא באמת מורד בבוראך, ואתה מגדיר אפיקורוס באופן שגוי.

יש שתי מצוות הנוגעות לשבת, שתיהן מצוות עשה. שמור את יום השבת לקדשו וזכור את יום השבת. אם אתה זוכר מתי שבת, אחת מהן כבר קיימת. בנוגע לשמירת השבת, ההסבר מה משמעותה מצוי בתחילת פרק ב' בספר בראשית - "וביום השביעי שבת וינפש", אם אתה מקדיש את יום השבת לצרכי נפשך, לאגור כוחות לקראת השבוע הבא, באמצעות מה שעושה לך טוב, הרי גם את המצווה השנייה קיימת.

לגבי שגיאות נפוצות, אין איסור לעבוד בשבת, יש איסור מלאכה בשבת ומלאכה היא יצירת דבר חדש, שלא היה קודם, בהכרח מוצר שימושי. אם אינך יוצר דברים חדשים אינך עובר על איסור מלאכה. לגבי עניין האש, הציווי הוא "לא תבערו אש בכל מושבותיכם", משמע ברשות הרבים דווקא, אחרת לא היה נכתב "מושבותיכם", אין מילה מיותרת בתורה. הכוונה היא בפירוש הבערת אש מכוונת, אש גלויה, בפרהסיה, ולא כל מיני פירושים יצירתיים.

אפיקורוס הוא מי שמכיר בקיום אלוהים, אך משקר וטוען שאינו מאמין בו, ומנסה להכעיס את אלוהים בכוונה. אין מדובר במי שכופר בקיום אלוהים.

אם כן, לא רק שאתה שומר שבת, אלא אתה מאוד מקפיד על שמירת השבת.
 

DANIAVNI

Well-known member
סלביצה צודקת ואתה טועה. אתה לא באמת מחלל שבת, אתה לא באמת מורד בבוראך, ואתה מגדיר אפיקורוס באופן שגוי.

יש שתי מצוות הנוגעות לשבת, שתיהן מצוות עשה. שמור את יום השבת לקדשו וזכור את יום השבת. אם אתה זוכר מתי שבת, אחת מהן כבר קיימת. בנוגע לשמירת השבת, ההסבר מה משמעותה מצוי בתחילת פרק ב' בספר בראשית - "וביום השביעי שבת וינפש", אם אתה מקדיש את יום השבת לצרכי נפשך, לאגור כוחות לקראת השבוע הבא, באמצעות מה שעושה לך טוב, הרי גם את המצווה השנייה קיימת.

לגבי שגיאות נפוצות, אין איסור לעבוד בשבת, יש איסור מלאכה בשבת ומלאכה היא יצירת דבר חדש, שלא היה קודם, בהכרח מוצר שימושי. אם אינך יוצר דברים חדשים אינך עובר על איסור מלאכה. לגבי עניין האש, הציווי הוא "לא תבערו אש בכל מושבותיכם", משמע ברשות הרבים דווקא, אחרת לא היה נכתב "מושבותיכם", אין מילה מיותרת בתורה. הכוונה היא בפירוש הבערת אש מכוונת, אש גלויה, בפרהסיה, ולא כל מיני פירושים יצירתיים.

אפיקורוס הוא מי שמכיר בקיום אלוהים, אך משקר וטוען שאינו מאמין בו, ומנסה להכעיס את אלוהים בכוונה. אין מדובר במי שכופר בקיום אלוהים.

אם כן, לא רק שאתה שומר שבת, אלא אתה מאוד מקפיד על שמירת השבת.
תודה על ההסבר המלומד
 

marabo

Well-known member
סלביצה צודקת ואתה טועה. אתה לא באמת מחלל שבת, אתה לא באמת מורד בבוראך, ואתה מגדיר אפיקורוס באופן שגוי.

יש שתי מצוות הנוגעות לשבת, שתיהן מצוות עשה. שמור את יום השבת לקדשו וזכור את יום השבת. אם אתה זוכר מתי שבת, אחת מהן כבר קיימת. בנוגע לשמירת השבת, ההסבר מה משמעותה מצוי בתחילת פרק ב' בספר בראשית - "וביום השביעי שבת וינפש", אם אתה מקדיש את יום השבת לצרכי נפשך, לאגור כוחות לקראת השבוע הבא, באמצעות מה שעושה לך טוב, הרי גם את המצווה השנייה קיימת.

לגבי שגיאות נפוצות, אין איסור לעבוד בשבת, יש איסור מלאכה בשבת ומלאכה היא יצירת דבר חדש, שלא היה קודם, בהכרח מוצר שימושי. אם אינך יוצר דברים חדשים אינך עובר על איסור מלאכה. לגבי עניין האש, הציווי הוא "לא תבערו אש בכל מושבותיכם", משמע ברשות הרבים דווקא, אחרת לא היה נכתב "מושבותיכם", אין מילה מיותרת בתורה. הכוונה היא בפירוש הבערת אש מכוונת, אש גלויה, בפרהסיה, ולא כל מיני פירושים יצירתיים.

אפיקורוס הוא מי שמכיר בקיום אלוהים, אך משקר וטוען שאינו מאמין בו, ומנסה להכעיס את אלוהים בכוונה. אין מדובר במי שכופר בקיום אלוהים.

אם כן, לא רק שאתה שומר שבת, אלא אתה מאוד מקפיד על שמירת השבת.
ומה עם הציווי "ועשית ככל אשר יורוך"?
דהיינו, לא ללכת לפי פרשנות שלך אלא לפי ההנחיות שיתנו הגורמים המוסמכים?
 
למעלה