בס"ד. הסבר למתן תורה ולשרשרת המסירה

דוד30

New member
בס"ד. הסבר למתן תורה ולשרשרת המסירה

ניגש אפוא לנמשל, לטענת המעלים רעיון כי אפשר שהתורה לא נכתבה בתקופה אודותיה מדברת המסורת, הרי חייבת הייתה להיות "מושתלת" באיזו תקופה לאחר מכן, האם "ניתוח השתלה" שכזה היה מצליח? הן ביום בה הובאה התורה ובה מצוות כתפילין,ציצית עיין בדוגמאות שבמשל פרה אדומה,או שעטנז,מצוות, שאם נצטוו לראשונה בידי אדם היו נראות יוצאות דופן כמו להבדיל התיאורים הנ"ל,האמנם היו השומעים מקבלים את המצוות ללא סייג? האמנם היו נשארים נאמנים לסיפור עד סוף ימיהם, ומספרים אותו לבניהם כסיפור הידוע להם מכבר? מעבר לכל זה - כיצד הצליח ה"משתיל" האלמוני למחוק את עצמו מההיסטוריה הן אם יש קורטוב של הגיון בדברי האומרים, כי סיפור מעמד הר סיני לא החל בעדות המונית ישירה, אלא במישהו שבא וסיפר, כיצד נעלם סיפורו של אירוע זה אותו נכנה "אירוע ההשתלה" בו הובא הסיפור לראשונה. הן סיפורו של אירוע זה היה חייב להיות אחד הסיפורים המרכזיים הנזכרים ומועברים מדור לדור, ולהיכן נעלם? הייתכן שמערכת הזוכרת פרטים כה רבים תישכח או תצליח להשכיח אירוע דרמטי בעל חשיבות כה גדולה? אנו יודעים בדיוק מתי נחתמה תורה, מתי נחתם התנ"ך,מתי נכתבו המשניות ומתי נערך התלמוד. יודעים אנו פרטים ופרטי פרטים על חייהם של החכמים ועוד ועוד, ואילו אירוע כזה - לו היה - נשכח? והרי אין בנמצא כל קבוצה ,ולו גם קבוצת שוליים, ששימרה אירוע אשר כזה, אין כל מסמך המתעד או הרומז משהו כדומה לו. הבט,אם היו מביאים לעם את התורה בתקופה מאוחרת יותר, מהתאריך עליו מדברת המסורת, היה קשה מאד לקבלה כי מה יאמר המביא האלמוני- ? אם יאמר "קבלתי אותה היום וכתבתיה" מיד יאמרו לו הן תורה כתוב "ויכתוב משה את התורה הזאת..." דברים ל"א פסוק ט` הווי אומר שנכתבה על ידי משה זה מכבר. מובן אפוא כי ה"משתיל" לא יוכל לומר: "היום כתבתיה" או היום נכתבה", עליו יהיה לומר, כי הייתה כתובה, וכדי שלא יישאל מיד: "כיצד לא שמענו עליה ועל קיומה?" יהיה עליו לטעון, כי הייתה ואבדה, והוא גילה אותה! ואולם כאן ישאלוהו: "הן בתורה זו כתוב כי יש הבטחה שלא תישכח - "וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תישכח מפי זרעו" דברים ל"א כ"א והנה נשכחה! שכן,איש אינו זוכר אותה מלבדך...ואם הלה יטען - הנה אני זוכר, התורה עברה במשפחתי בסודיות יאמרו לו שני דברים: 1.כשהתורה כותבת "וענתה השירה הזאת לפניו לעד" אנו מצפים שלעדות זו יהיה כוח שכנוע כיאה וכיאות ל"עדות" שהאלוקים מעיד ואם כל העדות מסתכמת בהעברה כה מצומצמת הן אין זו עדות קבילה שהרי עדות של עד אחד אינה עדות, ממילא פסוק זה לא התגשם, ועובדה זו עצמה יכולה להיות הוכחה שהתורה הזו אינה דבר האלוקים, ולגרום לשומעים לדחות את דבריו של ה"משתיל האלמוני" 2.הן כתוב בתורה "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך יום אשר עמדת לפני `ה אלוקיך בחורב" דברים `ד פסוק ט` איך יתכן שצווי כזה, הכתוב בלשון חמורה שכזו, לא נשמר ע"י איש? ואם לא נשמר כיצד ישכנע ה"משתיל" את מאזיניו שהם צריכים להתחיל במסורת עקשנית שכזו? מסקנה:"השתלת" התורה בתקופה מאוחרת מזו שהמסורת טוענת לא הייתה מצליחה, וממילא היא בלתי אפשרית.כיון שלא הייתה "השתלה" הרי ברור כי התורה נכתבה בזמן שהמסורת טוענת וניתנה לאנשים שחוו את המאורעות שיכלו לאשרם או להכחישם ומתוך שקבלו את התורה יש כאן הוכחה נוספת שמעמד הר סיני אכן היה כמתואר. ************************************************************************ ******** אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים `ד פסוק ב` אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מיצוה ומיצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה?
 

שי1977

New member
אין רצף בין הדורות

זה כתוב במפורש בכוזרי, וגם הגמרא אומרת את זה כמו כן בתנך ספר מלכים מצאו לפתע ספר קדוש והכניסו אותו לבית המקדש התורה היא מעשה של אנשים כל הגמרא וכל הסיפרות ההלכתית הם מעשה בני אדם ולא באו מהר סיני
 

דוד30

New member
שושלת ראשי עמינו ומנהיגיו

שאלה: האם ידועה לנו שושלת ראשי עמינו ומנהיגיו אשר קיבלו את התורה מהדור שלפניהם ומסרוה לדור שאחריהם, מאז מעמד הר סיני ועד היום הזה? תשובה: בהחלט כן. מתוך התנ"ך והתלמוד יודעים ומכירים אנו היטב את שמותיהם, פעליהם ומפעליהם של גדולי התורה מנהיגי הדורות מאז מתן תורה ועד חתימת התלמוד. ומחתימת התלמוד ועד דורינו זה ידועים ומוכרים לנו ממשיכי השושלת מתוך חיבוריהם ואיזכורם בספרי מחברים בני דורם ובני הדורות הסמוכים להם, מלבד עצם היותם מונצחים בתולדות עמנו, הזוכרם ומעביר את מורשתם ודבריהם מדור לדור. וזה סדר מקבלי ומוסרי התורה: (יודגש כי אלו הם ראשי הדור, אך עמהם אלפי ורבבות תלמידי חכמים בכל דור) משה רבנו קיבל תורה שבכתב ושבעל פה מאת הבורא יתברך, במעמד הר סיני. יהושע בן נון קיבל ממשה. פנחס קיבל מיהושע ובית דינו. עלי (שהיה גם הכהן הגדול מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מפנחס ובית דינו. שמואל (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מעלי ובית דינו. דוד (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל משמואל ובית דינו. אחיה השילוני קיבל מדוד ובית דינו. אליהו (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מאחיה השילוני ובית דינו. אלישע (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מאליהו ובית דינו. יהוידע קיבל מאלישע ובית דינו. זכריה (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מיהוידע ובית דינו. הושע (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מזכריה ובית דינו. עמוס (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מהושע ובית דינו. ישעיה (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מעמוס ובית דינו. מיכה (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מישעיה ובית דינו. יואל (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל ממיכה ובית דינו. נחום (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מיואל ובית דינו. חבקוק (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מנחום ובית דינו. צפניה (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מחבקוק ובית דינו. ירמיה21 (שהיה גם נביא מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מצפניה ובית דינו. ברוך בן נריה קיבל מירמיה ובית דינו. עזרא22 (שהיה גם כהן גדול מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מברוך ובית דינו. שמעון הצדיק (שהיה גם כהן גדול מלבד היותו גדול התורה בדורו) קיבל מעזרא ובית דינו. אנטיגנוס איש סוכו קיבל משמעון הצדיק ובית דינו. יוסי בן יועזר ויוסף בן יוחנן קיבלו מאנטיגנוס איש סוכו ובית דינו. יהושע בן פרחיה23 ונתאי הארבלי קיבלו מיוסי בן יועזר ויוסף בן יוחנן ובית דינם. יהודה ושמעון קיבלו מיהושע בן פרחיה ונתאי הארבלי ובית דינם. שמעיה ואבטליון24 קיבלו מיהודה ושמעון ובית דינם. הלל ושמאי קיבלו משמעיה ואבטליון ובית דינם. רבן יוחנן בן זכאי ורבן שמעון בן הלל קיבלו מהלל ושמאי ובית דינם. רבן גמליאל הזקן בן רבן שמעון קיבל מרבן שמעון אביו. רבן שמעון25 בן רבן גמליאל הזקן קיבל מרבן גמליאל אביו. רבן גמליאל26בן רבן שמעון קיבל מרבן שמעון אביו. רבן שמעון27 בן רבן גמליאל קיבל מרבן גמליאל אביו. רבי יהודה הנשיא28בן רבי שמעון קיבל מרבן שמעון אביו. רבי יוחנן ורב ושמואל29 קיבלו מרבי יהודה הנשיא. רב יהודה ורב הונא קיבלו מר´ יוחנן, רב ושמואל. רבה ורב יוסף קיבלו מרב יהודה ורב הונא [נפטר בשנת ד´ פ"ב] אביי ורבא קיבלו מרבה ורב יוסף [נפטר בשנת ד´ קי"ג] רב אשי קיבל מרבא [רב אשי - מחבר התלמוד, יחד עם חבירו רבינא. נפטר בשנת ד´ קפ"ז]
 

גל נעים

New member
גם אני יודע להעתיק מפרקי אבות.

המאמר משנה שהבאת מוטל בספק רב מכיון שנתונים בו אינם מדוייקים ואינם אמיתיים לחלוטין. חוקרים אומרים שחלקים מפרקי אבות נכתבו הרבה אחרי רב אשי-ורבים חושבים שפרק זה נכתב מאוחר עוד יותר. ברור לכל בר שכל שרבי יהודה הנשיא (תנא) לא יכל לכתוב את הפרק הנ"ל מכיון שמופיעים בו אמוראים מאוחרים (רב יוסף,רב יהודה,רב אשי,רבינא) והתיארוך של פרק זה הוא מסופרים מאוחרים עוד יותר. גם המסורות של מי חי באיזו תקופה שנוי במחלוקת כיון שהגמרא מציגה את אותו האדם פעמים רבות בתקופות שונות. (ולפי המפרשים התלמודיים ידוע לנו שהמדובר באותו האדם) (דוגמת מאמרי הזוהר שבהם רבי שמעון בר יוחאי (תנא) דובר במאמר עם סבוראים,אמוראים ועוד אנשים שחיו מאות שנים לאחר פטירתו) יוצא מכאן שלא רק שהמסורה שנויה במחלוקת אלא ישנן גמרות מפורשות הסותרות את המשנה הנ"ל בפרקי אבות
 

דוד30

New member
בס"ד. תגובה לגל נעים.

כתבת: ... שהמלך קורע את בגדיו,וכל המפרשים מציינים שלמעשה היו בו חוקים וכתבים שלא היו ידועים עד זמנם, תשובה: נא לפרט. אם הוא מצא לפי דעתך ספר שלא היה ידוע . או שהספר היה ידוע ורק נוספו חוקים. כתבת: בגלל זה הוא חוגר שק וקורא לאבל. תשובה: אני מבין שהוא חוגר שק על כך שלו קיימו את חוקי התורה הידועה. ואם תראה בהמשך הכתוב. תראה שכתוב שבגלל שלא קיימו תורה ומצוות הם יקבלו עונש. וכך כתוב: למלך לאמר, ספר נתן לי, חלקיה הכהן; ויקראהו שפן, לפני המלך. יא ויהי כשמע המלך, את דברי ספר התורה; ויקרע, את בגדיו. יב ויצו המלך את חלקיה הכהן ואת אחיקם בן שפן ואת עכבור בן מיכיה ואת שפן הספר, ואת עשיה עבד המלך--לאמר. יג לכו דרשו את יהוה בעדי ובעד העם, ובעד כל יהודה, על דברי הספר הנמצא, הזה: כי גדולה חמת יהוה, אשר היא נצתה בנו, על אשר לא שמעו אבתינו על דברי הספר הזה, לעשות ככל הכתוב עלינו. יד וילך חלקיהו הכהן ואחיקם ועכבור ושפן ועשיה, אל חלדה הנביאה אשת שלם בן תקוה בן חרחס שמר הבגדים, והיא ישבת בירושלם, במשנה; וידברו, אליה. טו ותאמר אליהם, כה אמר יהוה אלהי ישראל: אמרו לאיש, אשר שלח אתכם אלי. טז כה אמר יהוה, הנני מביא רעה אל המקום הזה ועל ישביו--את כל דברי הספר, אשר קרא מלך יהודה. יז תחת אשר עזבוני, ויקטרו לאלהים אחרים, למען הכעיסני, בכל מעשה ידיהם; ונצתה חמתי במקום הזה, ולא תכבה. יח ואל מלך יהודה, השלח אתכם לדרש את יהוה, כה תאמרו, אליו: כה אמר יהוה אלהי ישראל, הדברים אשר שמעת. יט יען רך לבבך ותכנע מפני יהוה, בשמעך אשר דברתי על המקום הזה ועל ישביו להיות לשמה ולקללה, ותקרע את בגדיך, ותבכה לפני; וגם אנכי שמעתי, נאם יהוה. כ לכן הנני אספך על אבתיך, ונאספת אל קברתיך בשלום, ולא תראינה עיניך, בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה; וישבו את המלך, דבר. כתבת: ושולח את נתיניו להפיץ את הספר החדש בכל הממלכה. תשובה: איזה סילוף . לא כתוב ספר חדש בשום מקום . להיפך כתוב ספר התורה. כתבת :אני מאוד מאוד חושש שאתה מנסה להחזיר פתיים בתשובה. תשובה : להחזיר בתשובה זה לא טוב לומר כי יש על זה סטיגמה . נקרא לזה לשכנע לקיים תורה ומצוות ומעשים טובים כתבת :מי מוכר היום אמת? > תשובה התורה אמת
 

גל נעים

New member
אני לא אתדיין איתך כמו בנטעים.

הרי בכתוב שאתה עצמך הבאת כתוב שמצאו ספר תורה חדש : "אשר לא שמעו אבותינו על דברי הספר הזה". . ------- צריך להיות ממש טיפש בשביל לא לשים לב לכך. תמשיך להאמין אמונה עיוורת. אולי יצא לך מזה משהו.
 

דוד30

New member
בס"ד. כתוב בפרוש . אשר לא שמעו

על דברי התורה . צריך להבין כך: לא עשו את הציווים שכתובים בתורה. כמו שילד לא שומע בקול אביו. ועובדה שכתוב אחר שקבלו עונש על כך שלא שמעו . אם היה כתוב : שמצאו ספר שלא ידעו עליו בכלל . וקבלו עליהם לקבל את הספר כספר היסטוריה וספר חוקים היה המצב שונה.
 

דוד30

New member
בס"ד. כל עוד לא הבאת ראיות למה שכתב

שכתבת. לא אמרת כלום.
 

דוד30

New member
כתוב בתנך שמצאו ספר התורה עם ה הידי

בס"ד בקישור להלן רואים שכתוב שמצאו את ספר התורה ב- ה´ הידיעה , כלומר התורה הידועה . אם התורה הייתה חדשה להם היה כתוב ספר תורה בלי ה´. ויאמר חלקיהו הכהן הגדול, על שפן הספר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; ויתן חלקיה את הספר אל שפן, ויקראהו. http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b22.htm עוד הפרכה בספר התורה כתוב על כך שבורא העולם עשה שפטים באלוהי מצרים, כתוב בתורה ובאלוהם העשה שפטים, כלומר בורא העולם הכה כל מה שהמצרים העריצו ועשו אותו אל. ברור שעזרא הסופר לא היה יכול לדעת על כך לכן ברור שלא הוא כתב את התורה. כמו כל עם אחר, ניסו המצרים ליצור לעצמם סיפור שיסביר את קיומם בקוסמוס. הבנתם את הסדר הקוסמי נבעה מאמונתם בטבע, לכן מיתוס הבריאה שלהם שעון ברובו על האדמה, השמיים, השמש, הירח ונהר הנילוס. ללחוץ http://www.tapuz.co.il/index/proceed.asp?c=995357015
 

גל נעים

New member
למה לא הבאת את ההמשך?

ההמשך (מפסוק י"א) מספר על כך שהמלך קורע את בגדיו,וכל המפרשים מציינים שלמעשה היו בו חוקים וכתבים שלא היו ידועים עד זמנם, בגלל זה הוא חוגר שק וקורא לאבל. ושולח את נתיניו להפיץ את הספר החדש בכל הממלכה. והדברים שכתבת על עזרא הסופר שוב לא קשורים בשום קשר לכתוב. SORRY MATE. אני מאוד מאוד חושש שאתה מנסה להחזיר פתיים בתשובה.
 

דוד30

New member
בס"ד. תגובה לגל נעים.

בס"ד. כתוב בפרוש . אשר לא שמעוו על דברי התורה, ולא כתבו אשר לא ידעו שיש ספר כזה. צריך להבין כך: לא עשו את הציווים שכתובים בתורה. כמו שילד לא שומע בקול אביו. ועובדה שכתוב אחר שקבלו עונש על כך שלא שמעו לקול התורה . אם היה כתוב : שמצאו ספר שלא ידעו עליו בכלל . וקבלו עליהם לקבל את הספר כספר היסטוריה וספר חוקים היה המצב שונה. אני לא מבין אתה לא רואה שהם קבלו על כך עונש. כפי שהובטח להם . אם אתה מביא הפרכה לספר מתוך הספר אתה צריך לקרוא את כל הספר כולל את העונש.
 
אפשר להסביר בקלות את השימוש

בהא הידיעה לגבי ספר התורה. היו להם מסורות ואגדות לגבי ספר חוקים שהיה בעמם, אבל תוכנו לא היה ידוע וכביכול מצאו אותו עכשיו. על סמך מה אתה קובע שעזרא הסופר או מי שלא יהיה שכתב את ספר התורה, לא הכיר את אלי מצרים, שהיתה מעצמה חשובה באיזור לכל אורך התקופה.
 

דוד30

New member
בס"ד. אתה טוען שהיה להם ספר תורה.

שלא היה ידוע לאף אחד תוכנו של הספר. ועכשיו שמצאו ספר הם כינו אותו בשם ספר התורה. ועוד כתבת שהם לא ידעו את החוקים שכתובים בספר. האם היה ידוע להם שיש בורא לעולם או לא. נא לענות בכן או בלא . תחשוב טוב כי יש פה מלכודת. איך יכול עזרא הסופר לדעת מה היה לפני 840 שנה. בארץ רחוקה ממנו. האיסלם והנצרות לקחו את ספר התורה שלנו ועשו בו שינויים . לדוגמא האיסלם החליטו שהארץ הקדושה מגיע לישמעאל ולא ליצחק בגלל שהובטח לאברהם שזרעו יהיה רב. ומאחר והם רבים מהיהודים הם מבינים שלהם מגיע הארץ. האיסלם התפשט בכח הזרעו בהרבה ארצות. אבל הוא לא הצליח למחוק מכל האנשים את כל ספרי התורה המקוריים שבהם מופיע המשפט ביצחק יקרא לך זרע. הנצרות בכלל לא ניסו למחוק חלק מהספר אלא הם מפיצים את הספר המקורי שלנו וביחד איתו מחברים ספר הברית החדשה כלומר לפי הנצרות הישנה לא אקטואלית. גם הם היו מאוד רוצים להעלים מכל האנשים את ספר התורה הישנים. אבל הם אפילו לא ניסו, כי הם יודעים שאי אפשר להחליף לעם את המסורת שלו בלי להשאיר שריד. היום הפיגועים מהחמס בארץ באים על ידי מחבלים שלימדו אותם ברמאות שהארץ שייכת להם בגלל שהם מראים להם את מה שהובטח לאברהם. במקום להפיץ שתורה שלנו לא מקורית והוחלפה על ידי משהו שאין לכם ראיות על כך , נא להראות למחבלים שהתורה שלנו מקורית והמנהיגים שלהם רימו אותם ומחקו את המשפט ביצחק יקרא לך זרע. מצורף קובץ שמסביר איך לעשות זאת. בכבוד רב.
 
גם משפט פשוט אתה לא מסוגל להבין?

לא אמרתי שהיה להם ספר תורה, אלא שהיתה להם מסורת מעורפלת על ספר חוקים קדוש שאבד, לא מסובך. לגבי שאר מה שכתבת, זה נשמע כמו גיבוב משפטים שלא מתקשר לכלוםף, כרגיל.
 

דוד30

New member
בס"ד. אתה צריך להוכיח שהיתה להם

מסורת מעורפלת על ספר חוקים שאבד. צריך גם לתת ראיה איך קבלו אבותינו אמונה שיש בורא לעולם. אין בכל ההיסטוריה אף סיפור שמתאר משהו שמצליח לשכנע עם שיש בורא לעולם חוץ מספר התורה. בכדי לשכנע עם שיש בורא לעולם צריך להיות משהו שהוא לא אדם . כי אם תאמר שאדם שכנע את העם שיש בורא לעולם והוא אמר להם שבורא העולם הופיע לאבותיהם בעבר הרחוק. איך יתכן שרק אדם אחד עשה זאת בכל תולדות העולם בכל חלקי העולם. התורה עצמה מדגישה את המיוחד והבלעדי שבמעמד הר סיני: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך למן היום אשר ברא אלוקים אדם על הארץ ולמקצה השמיים ועד קצה השמיים- בזמן מן הזמנים או במקום מן המקומות- "הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמוהו"- האם משהו מעיז ולו רק לטעון כדבר הזה? כי אי אפשר לבדות עובדה היסטורית רחבת מימדים כעין זאת, ואכן דבר זה לא נעשה מעולם. "השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש, כאשר שמעת אתה ויחי?...", "אתה הראית לדעת כי ה’ הוא האלוקים אין מלבדו" (דברים ד’ ל"ב- ל"ה) אין אף סיפור בעולם כמו הסיפור שיש בתורה .שעם משתכנע שיש בורא לעולם ישתבח שמו של בורא העולם . חוץ מספר התורה. לא יכול להיות שעזרא הסופר הראשון ששכנע את העם שיש בורא לעולם . כי לא יכול להיות שרק אדם אחד בכל תולדות העולם ובכל המקומות שכנע עם שיש בורא עולם. איך יכול עזרא הסופר לדעת מה היה לפני 840 שנה. בארץ רחוקה ממנו. לא יכול להיות שרק אדם אחד בכל תולדות העולם ובכל המקומות שכנע עם שיש בורא עולם לא יכול להיות שרק אדם אחד בכל תולדות העולם ובכל המקומות שכנע עם שיש בורא עולם לכן חייבים להבין שמי שהחדיר לעם אמונה בבורא העולם זה רק בורא העולם. האיסלם והנצרות לקחו את ספר התורה שלנו ועשו בו שינויים . לדוגמא האיסלם החליטו שהארץ הקדושה מגיע לישמעאל ולא ליצחק בגלל שהובטח לאברהם שזרעו יהיה רב. ומאחר והם רבים מהיהודים הם מבינים שלהם מגיע הארץ. האיסלם התפשט בכח הזרעו בהרבה ארצות. אבל הוא לא הצליח למחוק מכל האנשים את כל ספרי התורה המקוריים שבהם מופיע המשפט ביצחק יקרא לך זרע. הנצרות בכלל לא ניסו למחוק חלק מהספר אלא הם מפיצים את הספר המקורי שלנו וביחד איתו מחברים ספר הברית החדשה כלומר לפי הנצרות הישנה לא אקטואלית. גם הם היו מאוד רוצים להעלים מכל האנשים את ספר התורה הישנים. אבל הם אפילו לא ניסו, כי הם יודעים שאי אפשר להחליף לעם את המסורת שלו בלי להשאיר שריד. היום הפיגועים מהחמס בארץ באים על ידי מחבלים שלימדו אותם ברמאות שהארץ שייכת להם בגלל שהם מראים להם את שהארץ הובטחה לזרעו של אברהם. נא להראות למחבלים שהתורה שלנו מקורית והמנהיגים שלהם רימו אותם ומחקו את המשפט ביצחק יקרא לך זרע. . בכבוד רב.
 
שרשרת הדורות

נחמיה פרק ח (יז) וַיַּעֲשׂוּ כָל הַקָּהָל הַשָּׁבִים מִן הַשְּׁבִי סֻכּוֹת וַיֵּשְׁבוּ בַסֻּכּוֹת כִּי לֹא עָשׂוּ מִימֵי יֵשׁוּעַ בִּן נוּן כֵּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד הַיּוֹם הַהוּא וַתְּהִי שִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאֹד:
 

דוד30

New member
תגובה לשטריימל

בס"ד. הפרכה לאלה שטוענים שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר. ההפרכה לכך שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר מבית המקדש. לפי התנך בין בית המקדש הראשון לשני לא היה הפרש זמן גדול , היו אנשים שהיו בבית המקדש הראשון שחיו עד לבית המקדש השני. אם עזרא הסופר כתב את התורה ואת התנך עד דורו והוא כתב על בית המקדש הראשון, ולפי התיאוריה שלך לא צריך להיות קיים בית מקדש הראשון, אם כן אנשים יבררו עם המבוגרים וישאלו אותם על בית המקדש הראשון והם יאמרו שלא היה, זה לא יתכן שספר כזה שבו כתוב בו על בית המקדש הראשון והאנשים המבוגרים לא יודעים עליו. עוד הפרכה איך יכול עזרא הסופר לדעת מה היה לפני 840 שנה. בארץ רחוקה ממנו. איך הוא ידע שהמצרים עובדים לשמש ליאור וכו´ בספר התורה כתוב על כך שבורא העולם עשה שפטים באלוהי מצרים, כתוב בתורה ובאלוהם העשה שפטים, כלומר בורא העולם הכה כל מה שהמצרים העריצו ועשו אותו אל. ברור שעזרא הסופר לא היה יכול לדעת על כך לכן ברור שלא הוא כתב את התורה. נא ללחוץ כאן כמו כל עם אחר, ניסו המצרים ליצור לעצמם סיפור שיסביר את קיומם בקוסמוס. הבנתם את הסדר הקוסמי נבעה מאמונתם בטבע, לכן מיתוס הבריאה שלהם שעון ברובו על האדמה, השמיים, השמש, הירח ונהר הנילוס. http://www.tapuz.co.il/index/proceed.asp?c=995357015 נחמיה פרק ח´ - (יז) וַיַּעֲשׂוּ כָל הַקָּהָל הַשָּׁבִים מִן הַשְּׁבִי סֻכּוֹת וַיֵּשְׁבוּ בַסֻּכּוֹת כִּי לֹא עָשׂוּ מִימֵי יֵשׁוּעַ בִּן נוּן כֵּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד הַיּוֹם הַהוּא וַתְּהִי שִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאֹד: שאלת על פרוש הפסוק, על מה קרה ב 900 שנה, שלדעתך לא חגגו בו את חג הסוכות, ושאלת מה עוד נשתכח מעם ישראל? מסתבר שקיים כאן חוסר בהבנת הנקרא של הפסוק כי פרוש המילים "כי לא עשו מימי יהושוע בן נון עד היום הזה" אינו מורה על פסק זמן אלא על איכות העשייה, כמפורש במקורות מפרשי התנ"ך. כפי שנראה להלן: עונה על כך המצודות דוד: (יז) וישבו בסוכות - ר"ל ישבו בהם בקביעות רב כמו שראוי להיות. כי לא עשו - ר"ל עשו המצוה מן המובחר אשר לא עשו כן מימי יהושוע בן נון והוא הפוך כמו כי לא עשו בני ישראל כן מימי וכו´ עד היום ההוא. ותהי שמחה - על אשר קיימו המצוה בתקון רב: מתרץ המצודות כי העשייה עתה הייתה בהתלהבות רבה כל כך כמו שעשו בימי יהושוע בן נון, שכן עם הזמן ירדה ההתלהבות, כמו כל דבר שעושים כשהוא חדש ומתחיל להיות תדיר, עתה כשחזרו מן הגולה חזרו והתלהבו בעשיית המצווה. יש לזכור כי ההמשך בפסוק הבא מסביר את מהות העשייה - הקריאה בתורה שלא הייתה תדירה באותו אופן בתקופת הגלות. (יח) וַיִּקְרָא בְּסֵפֶר תּוֹרַת הָאֱלֹהִים יוֹם בְּיוֹם מִן הַיּוֹם הָרִאשׁוֹן עַד הַיּוֹם הָאַחֲרוֹן וַיַּעֲשׂוּ חָג שִׁבְעַת יָמִים וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי עֲצֶרֶת כַּמִּשְׁפָּט. למעשה החג נחוג במשך כל השנים מכניסת עם ישראל לארץ ועד לגלות בבל ואף בגלות. היה זה חג חשוב ביותר לעם ישראל והעלייה לרגל לירושלים הייתה רבה, עד כי ירבעם בן נבט אשר קיבל את השלטון על עשרת השבטים לאחר פילוג הממלכה יצר חג חדש בחודש השמיני, שהוא חודש חשוון, כלומר חודש אחרי סוכות, באותה מתכונת של חג הסוכות. יש אומרים שעשה זאת כדי לבלבל את העם ולמנוע ממנו לעלות לירושלים או שעשה זאת בחודש השמיני כדי שהחוגגים החוזרים מהעלייה לרגל יוכלו לחוג את החג בשומרון עד שיתרגלו לחג החדש ויפסיקו לעלות לירושלים. כפי הכתוב בספר מלכים א פרק יב (לב) וַיַּעַשׂ יָרָבְעָם חָג בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁמִינִי בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ כֶּחָג אֲשֶׁר בִּיהוּדָה וַיַּעַל עַל הַמִּזְבֵּחַ כֵּן עָשָׂה בְּבֵית אֵל לְזַבֵּחַ לָעֲגָלִים אֲשֶׁר עָשָׂה וְהֶעֱמִיד בְּבֵית אֵל אֶת כֹּהֲנֵי הַבָּמוֹת אֲשֶׁר עָשָׂה: הרי ידוע לכל כי השם חג הוא אחד משמותיו של חג הסוכות. וכך מתייחסים המפרשים לפסוק: רד"ק - בחדש השמיני - החליף החדש השביעי בשמיני להרחיק ישראל עוד מחקות ירושלים או אם יהיה מישראל שירצו ללכת בחג הסכות בירושלים כמו שאומר בדברי הימי´ הנותנים את לבבם לבקש את יי´ אלהי ישראל באו ירושלים לזבוח עשה הוא חג בחדש השמיני כי כבר שבו לביתם ההולכים לירושלים ויהיו שם בבית אל בחג אשר עשו מיראת המלך: רלב"ג - ויעש ירבעם חג בחדש השמיני - אפשר שעשה זה כדי שלא יחלקו עליו הרוצים עבוד את ה´ כי יוכלו לעלות בירוש´ בחדש השביעי לעבוד את ה´ כמו שנזכר בס´ דברי הימים: מצודות דוד - כחג אשר ביהודה - לעשות בו כמצות חג הסכות הנעשה ביהודה, בט"ו לחודש השביעי. מלבי"ם - ויעש - השינוי השני שעשה החג בחדש השמיני בחמשה עשר יום לחדש - באופן שידמה אל החג התוריי (מן התורה) במה שהוא ביום חמשה עשר ויבדל ממנה במה שהוא בחדש השמיני, שדבר כזה ישים פירוד גדול בית הכתות במה שיתדמו להם במקצת כאלו גם הם שומרים מועדי ה´, ומובדלים בזמן החג ובאיכות העבודה, וז"ש שמה שהיה בט"ו לחדש היה כדי שיהיה כחג אשר ביהודה - שיקראוהו חג הסוכות לנאץ ולהכעיס. אם כך למדים אנו כי חג הסוכות נחוג לאורך כל הזמנים ולאורך כל התקופה. כאשר לא נרצה לקבל עלינו דברים כהוויתם, נצטרך להפריך את הכתובים כאילו ואינם בעלי הערך שמייחסים להם מזה אלפי שנים. באופן זה יכולים אנשי בקורת המקרא ושאר הפרופסורים המלומדים לכתוב שהתורה נכתבה הלילה בביתי או בביתך, מה זה משנה? בכל קביל. הם אינם יכולים להוכיח שהתורה לא נכתבה הלילה בביתי כפי שאינם יכולים להוכיח שהתורה נכתבה במאה התשיעית, העשירית או בכל מאה אחרת לפני או אחרי הספירה. ברור מאליו שהם לא יעיזו לספר כי התורה נכתבה בביתי רק משום שהמלך ג´ימס תרגם אותה לאנגלית לפני כך וכך מאות שנים ואני טרם נולדתי אז. אין להם על מה להסתמך מלבד על טקסטים שאינם מוכיחים דבר. יש להם השערות שונות, שיערב להם, כדי להוכיח הם צריכים להתבסס על הוכחות ברורות ביותר, לפחות כמו אלו שאתה דורש מאתנו כדי להוכיח את הדברים. באותה גלות בבל שהם מתייחסים עליה כבר ישבו חכמים ועסקו בליבון התורה שבע"פ, אותו ספר שלוקט בסופו של דבר על ידי רב אשי ורבינא ונקרא תלמוד. לגבי ההוכחות שדרשו הגולים או שלא דרשו, מהיכן נשאב מידע חסוי זה, שמא היית אחד מן הגולים או נפגשת עם נציגם שסיפר לך עובדה מסעירה זו? אם מצבם של הגולים היה כל כך עגום, כפי שציינת, אם כן איך ידע עזרא הסופר שבמצרים סוגדים לאלים הללו. http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=6376288 ההמשך בקובץ
 
אתה מביא פרשנים

שמעוותים את הפסוקים ודורש ממני להוכיח שזה לא כך, זבש"ך. מי אמר שביהמ"ק הראשון לא היה? איך הוא ידע למה המצרים סגדו? איפה כתוב שהוא ידע, וגם אם כן היה כתוב, אז הוא כנראה בנה את זה על מסורות עתיקות שהסתובבו בימיו, בדיוק כמו הסיפורים על הבעש"ט שמסתובבים היום, ואולי מישהו בעתיד יאסוף את כל הסיפורים הללו ויעשה מהם ספר תורה.....חחחחח
 

דוד159

New member
ל--כופר

בס"ד אני כתבתי בראיה שהבאתי שלא מעניין אותי איך הגיע ספר התורה אלינו . העיקר שיש לנו ספר תורה שאף אחד אחר לא הצליח להחדיר ספר כמהו בכדי להפריכו. אם אתה אומר שאפשר להחדיר ספר כזה בקלות על ידי אדם בצורה שקרית , או בחלקים, מדוע לא עשו זאת כל הכופרים שהיו מאז שהופיע הספר ועד היום בכדי להפריך את התורה.? הסיבה היא שלא ניתן להחדיר ספר כזה בצורה שקרית. בזה אני עניתי לך. אבל אני בכדי שתבין מה כתוב בתנ"ך אני נותן הסבר נוסף. ספר מלכים פרק כב´ פסוק ג´ ג ויהי, בשמונה עשרה שנה, למלך, יאשייהו; שלח המלך את שפן בן אצליהו בן משולם, הסופר, * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * בית יהוה, (הערה שלי: כאן רואים שהיה בית השם לפני מציאת הספר בזמן מציאת הספר ) * * * * * * * * * * * * * * * * * * מחצב, לחזק את הבית. ז אך לא ייחשב איתם, הכסף הניתן על ידם: כי באמונה, הם עושים. ח ויאמר חלקייהו הכוהן הגדול, על שפן הסופר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; וייתן חלקייה את הספר אל שפן, ויקראהו. (הערה שלי: כתוב כאן ספר התורה , עם ה´ הידיעה , כלומר שהספר היה ידוע לפני כן ולא השתילו אותו היום) ט ויבוא שפן הסופר, אל המלך, וישב את המלך, דבר; ויאמר, התיכו עבדיך את הכסף הנמצא בבית, וייתנוהו על יד עושי המלאכה, המופקדים בית יהוה. בפרק כב´ פסוק יט´ רואים שהמלך יאשיהו קיים תורה ומצוות ולכן הוא לא יקבל את הרעה שתהיה . יט יען רך לבבך ותכנע מפני יהוה, בשמעך אשר דברתי על המקום הזה ועל ישביו להיות לשמה ולקללה, ותקרע את בגדיך, ותבכה לפני; וגם אנכי שמעתי, נאם יהוה. כ לכן הנני אספך על אבתיך, ונאספת אל קברתיך בשלום, ולא תראינה עיניך, בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה; וישבו את המלך, דבר. עוד כתוב בקישור להלן שבגלל שלא שמרו על התורה כפי שצריך הם יקבלו בעתיד עונשים כבדים ואכן לאחר מכן היה חורבן וגלות וחלק מהיהודים גלו עד תימן. וכך כתוב: ומחיתי את ירושלם כאשר ימחה את הצלחת, מחה, והפך, על פניה. יד ונטשתי, את שארית נחלתי, ונתתים, ביד איביהם; והיו לבז ולמשסה, לכל איביהם http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b21.htm בקישור רואים את העונש על כך שלא שמרו תורה . http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b25.htm אני מבין מכל מה שכתוב בתנ"ך בקישורים שהבאתי שהתורה לא נרשמה על ידי יאשיהו ולא על ידי משהו אחר בתקופה שלו . עוד אני מבין שהתורה לא נשמרה על ידי מנשה ולכן הוא קבל עונש על כך. עוד אני מבין שיאשיהו כן שמר את התורה ולא קבל עונש . מאיפה לוקחים ביקורת המקרא והנלווים להם שהתורה נכתבה על ידי אדם. או שנכתבה בחלקים ? אין שום ממצאים ארכיאולוגים על כך . מאחר והיה ליהודים נס פורים ונס זה היה לאחר מלכותו של יאשיהו. אנו רואים שיש ראיה לבורא העולם מתוך המגילה לאחר מלכותו של יאשיהו ואנו חייבים להבין שלא יתכן שיאשיהו נתן תורה מזויפת כי יש לנו ראיה מתקופה מאוחרת יותר על קיומו של בורא העולם. עוד ראיה לאמיתות התורה . מבית המקדש בבית המקדש היו עשרה ניסים וכל העם ראה את הניסים . כולם היו עולים לרגל וראו את הנסים , כך כתוב במשנה, ושוב הראיה מתבססת על כך שבן שרואה ספר שכתוב בו שכל העם רואה ניסים הוא יעביר את הספר לדורות הבאים רק אם הנסים אכן היו. ודבר הכי חשוב . לא כתוב בספר התנך באף מקום שמשהו כתב את הספר או ערך את הספר . תמיד כתוב ספר התורה בה הידיעה . כלומר שהיה ידוע להם הספר. בכבוד רב דוד
 
למעלה