בס"ד. הסבר למתן תורה ולשרשרת המסירה
ניגש אפוא לנמשל, לטענת המעלים רעיון כי אפשר שהתורה לא נכתבה בתקופה אודותיה מדברת המסורת, הרי חייבת הייתה להיות "מושתלת" באיזו תקופה לאחר מכן, האם "ניתוח השתלה" שכזה היה מצליח? הן ביום בה הובאה התורה ובה מצוות כתפילין,ציצית עיין בדוגמאות שבמשל פרה אדומה,או שעטנז,מצוות, שאם נצטוו לראשונה בידי אדם היו נראות יוצאות דופן כמו להבדיל התיאורים הנ"ל,האמנם היו השומעים מקבלים את המצוות ללא סייג? האמנם היו נשארים נאמנים לסיפור עד סוף ימיהם, ומספרים אותו לבניהם כסיפור הידוע להם מכבר? מעבר לכל זה - כיצד הצליח ה"משתיל" האלמוני למחוק את עצמו מההיסטוריה הן אם יש קורטוב של הגיון בדברי האומרים, כי סיפור מעמד הר סיני לא החל בעדות המונית ישירה, אלא במישהו שבא וסיפר, כיצד נעלם סיפורו של אירוע זה אותו נכנה "אירוע ההשתלה" בו הובא הסיפור לראשונה. הן סיפורו של אירוע זה היה חייב להיות אחד הסיפורים המרכזיים הנזכרים ומועברים מדור לדור, ולהיכן נעלם? הייתכן שמערכת הזוכרת פרטים כה רבים תישכח או תצליח להשכיח אירוע דרמטי בעל חשיבות כה גדולה? אנו יודעים בדיוק מתי נחתמה תורה, מתי נחתם התנ"ך,מתי נכתבו המשניות ומתי נערך התלמוד. יודעים אנו פרטים ופרטי פרטים על חייהם של החכמים ועוד ועוד, ואילו אירוע כזה - לו היה - נשכח? והרי אין בנמצא כל קבוצה ,ולו גם קבוצת שוליים, ששימרה אירוע אשר כזה, אין כל מסמך המתעד או הרומז משהו כדומה לו. הבט,אם היו מביאים לעם את התורה בתקופה מאוחרת יותר, מהתאריך עליו מדברת המסורת, היה קשה מאד לקבלה כי מה יאמר המביא האלמוני- ? אם יאמר "קבלתי אותה היום וכתבתיה" מיד יאמרו לו הן תורה כתוב "ויכתוב משה את התורה הזאת..." דברים ל"א פסוק ט` הווי אומר שנכתבה על ידי משה זה מכבר. מובן אפוא כי ה"משתיל" לא יוכל לומר: "היום כתבתיה" או היום נכתבה", עליו יהיה לומר, כי הייתה כתובה, וכדי שלא יישאל מיד: "כיצד לא שמענו עליה ועל קיומה?" יהיה עליו לטעון, כי הייתה ואבדה, והוא גילה אותה! ואולם כאן ישאלוהו: "הן בתורה זו כתוב כי יש הבטחה שלא תישכח - "וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תישכח מפי זרעו" דברים ל"א כ"א והנה נשכחה! שכן,איש אינו זוכר אותה מלבדך...ואם הלה יטען - הנה אני זוכר, התורה עברה במשפחתי בסודיות יאמרו לו שני דברים: 1.כשהתורה כותבת "וענתה השירה הזאת לפניו לעד" אנו מצפים שלעדות זו יהיה כוח שכנוע כיאה וכיאות ל"עדות" שהאלוקים מעיד ואם כל העדות מסתכמת בהעברה כה מצומצמת הן אין זו עדות קבילה שהרי עדות של עד אחד אינה עדות, ממילא פסוק זה לא התגשם, ועובדה זו עצמה יכולה להיות הוכחה שהתורה הזו אינה דבר האלוקים, ולגרום לשומעים לדחות את דבריו של ה"משתיל האלמוני" 2.הן כתוב בתורה "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך יום אשר עמדת לפני `ה אלוקיך בחורב" דברים `ד פסוק ט` איך יתכן שצווי כזה, הכתוב בלשון חמורה שכזו, לא נשמר ע"י איש? ואם לא נשמר כיצד ישכנע ה"משתיל" את מאזיניו שהם צריכים להתחיל במסורת עקשנית שכזו? מסקנה:"השתלת" התורה בתקופה מאוחרת מזו שהמסורת טוענת לא הייתה מצליחה, וממילא היא בלתי אפשרית.כיון שלא הייתה "השתלה" הרי ברור כי התורה נכתבה בזמן שהמסורת טוענת וניתנה לאנשים שחוו את המאורעות שיכלו לאשרם או להכחישם ומתוך שקבלו את התורה יש כאן הוכחה נוספת שמעמד הר סיני אכן היה כמתואר. ************************************************************************ ******** אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים `ד פסוק ב` אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מיצוה ומיצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה?
ניגש אפוא לנמשל, לטענת המעלים רעיון כי אפשר שהתורה לא נכתבה בתקופה אודותיה מדברת המסורת, הרי חייבת הייתה להיות "מושתלת" באיזו תקופה לאחר מכן, האם "ניתוח השתלה" שכזה היה מצליח? הן ביום בה הובאה התורה ובה מצוות כתפילין,ציצית עיין בדוגמאות שבמשל פרה אדומה,או שעטנז,מצוות, שאם נצטוו לראשונה בידי אדם היו נראות יוצאות דופן כמו להבדיל התיאורים הנ"ל,האמנם היו השומעים מקבלים את המצוות ללא סייג? האמנם היו נשארים נאמנים לסיפור עד סוף ימיהם, ומספרים אותו לבניהם כסיפור הידוע להם מכבר? מעבר לכל זה - כיצד הצליח ה"משתיל" האלמוני למחוק את עצמו מההיסטוריה הן אם יש קורטוב של הגיון בדברי האומרים, כי סיפור מעמד הר סיני לא החל בעדות המונית ישירה, אלא במישהו שבא וסיפר, כיצד נעלם סיפורו של אירוע זה אותו נכנה "אירוע ההשתלה" בו הובא הסיפור לראשונה. הן סיפורו של אירוע זה היה חייב להיות אחד הסיפורים המרכזיים הנזכרים ומועברים מדור לדור, ולהיכן נעלם? הייתכן שמערכת הזוכרת פרטים כה רבים תישכח או תצליח להשכיח אירוע דרמטי בעל חשיבות כה גדולה? אנו יודעים בדיוק מתי נחתמה תורה, מתי נחתם התנ"ך,מתי נכתבו המשניות ומתי נערך התלמוד. יודעים אנו פרטים ופרטי פרטים על חייהם של החכמים ועוד ועוד, ואילו אירוע כזה - לו היה - נשכח? והרי אין בנמצא כל קבוצה ,ולו גם קבוצת שוליים, ששימרה אירוע אשר כזה, אין כל מסמך המתעד או הרומז משהו כדומה לו. הבט,אם היו מביאים לעם את התורה בתקופה מאוחרת יותר, מהתאריך עליו מדברת המסורת, היה קשה מאד לקבלה כי מה יאמר המביא האלמוני- ? אם יאמר "קבלתי אותה היום וכתבתיה" מיד יאמרו לו הן תורה כתוב "ויכתוב משה את התורה הזאת..." דברים ל"א פסוק ט` הווי אומר שנכתבה על ידי משה זה מכבר. מובן אפוא כי ה"משתיל" לא יוכל לומר: "היום כתבתיה" או היום נכתבה", עליו יהיה לומר, כי הייתה כתובה, וכדי שלא יישאל מיד: "כיצד לא שמענו עליה ועל קיומה?" יהיה עליו לטעון, כי הייתה ואבדה, והוא גילה אותה! ואולם כאן ישאלוהו: "הן בתורה זו כתוב כי יש הבטחה שלא תישכח - "וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תישכח מפי זרעו" דברים ל"א כ"א והנה נשכחה! שכן,איש אינו זוכר אותה מלבדך...ואם הלה יטען - הנה אני זוכר, התורה עברה במשפחתי בסודיות יאמרו לו שני דברים: 1.כשהתורה כותבת "וענתה השירה הזאת לפניו לעד" אנו מצפים שלעדות זו יהיה כוח שכנוע כיאה וכיאות ל"עדות" שהאלוקים מעיד ואם כל העדות מסתכמת בהעברה כה מצומצמת הן אין זו עדות קבילה שהרי עדות של עד אחד אינה עדות, ממילא פסוק זה לא התגשם, ועובדה זו עצמה יכולה להיות הוכחה שהתורה הזו אינה דבר האלוקים, ולגרום לשומעים לדחות את דבריו של ה"משתיל האלמוני" 2.הן כתוב בתורה "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך יום אשר עמדת לפני `ה אלוקיך בחורב" דברים `ד פסוק ט` איך יתכן שצווי כזה, הכתוב בלשון חמורה שכזו, לא נשמר ע"י איש? ואם לא נשמר כיצד ישכנע ה"משתיל" את מאזיניו שהם צריכים להתחיל במסורת עקשנית שכזו? מסקנה:"השתלת" התורה בתקופה מאוחרת מזו שהמסורת טוענת לא הייתה מצליחה, וממילא היא בלתי אפשרית.כיון שלא הייתה "השתלה" הרי ברור כי התורה נכתבה בזמן שהמסורת טוענת וניתנה לאנשים שחוו את המאורעות שיכלו לאשרם או להכחישם ומתוך שקבלו את התורה יש כאן הוכחה נוספת שמעמד הר סיני אכן היה כמתואר. ************************************************************************ ******** אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים `ד פסוק ב` אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מיצוה ומיצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה?