בעיה בהרמוניה..תקף עד היום בלילה...

יפתח מ

New member
בעיה בהרמוניה..תקף עד היום בלילה...

מחר אני מגיש עבודה בהרמוניה ובאחד התרגילים נתקלתי בבעיה. תרגיל של 10 תיבות, סולם רה מינור (הרמוני). בתיבה רביעית (יעני לקראת קדנצה) יש לי שמינית רה (שהירמנתי כטוניקה), שמינית פה (שהרמנתי כ-K), רבע מנוקד מי, שהרמנתי כ- דומיננטה פיצלתי בשמינית האחרונה לדומיננטספטאקורד (D7), לאחר הרבע המנוקד סימנתי את הוי לסיום הקדנצה. עד כאן הכל טוב. הבעיה היא שאחרי המי (שהירמנתי כD7) יש לי את הצליל מי, שע"פ החוקים חייב להיות סוב דומיננטה. ושוב, הבעיה היא שאסור שאחרי דומיננטספטאקורד יבוא סוב דומיננטה אלא רק טוניקה או שישית... אם למישהו יש פיתרון כלשהו לפאקינג בעיה הזו...אני אשמח לשמוע. תודה
 

יפתח מ

New member
הפיתרון שלי:

סימנתי את שתי השמיניות הראשונות בתיבה, רה ופה כ- K (קדנצה), את המי, רבע מנוקד, סימנתי כ-דומיננטה, ואת הסול סימנתי כD7 (דומיננטספטאקורד) כאשר הסול במנגינה בעצם משמש כספטימה של האקורד. (האקורד הוא לה7, בסולם רה מינור), לאחר מכן זה נפתר לטוניקה כאשר יש פה במנגינה. שאלתי היום גם את המורה שלי, וזה הפיתרון הנכון.
 

SHEX

New member
הפתרון הוא כזה../images/Emo95.gif

את המי תעשה לא דומיננטה, אלא דרגה שניונית - חמישית של החמישית (מי, סול# סי), ואז בפרמטה תעשה דרגה חמישית - לה מז'ור. המהלך הזה נקרא אתנחתא דומיננטית ומשתמשים בו די הרבה, יוצרים מתח מוגבר במיוחד, הדרגה השניונית ופותרים אותו לדרגה החמישית, שהיא לכאורה דרגה של מתח, אבל כשהיא באה אחרי השניונית, היא בעצם מהווה הרפיה.
 
למעלה