בעיה בהתחברות לאינטרנט עם ראוטר D-Link DIR-825/AC

בעיה בהתחברות לאינטרנט עם ראוטר D-Link DIR-825/AC

שלום לפורום.

היום קניתי את הראוטר שצויין בכותרת.
חברתי את הראוטר לחשמל, את החוט של בזק לכניסה הצהובה (סימון INTERNET) בגב המכשיר. כדי לקנפג קינפוג ראשוני השתמשתי בכבל RJ45 כדי לחבר את המחשב פיזית לראוטר.

לפי נדוגמה שמובאת באתר של די-לינק בארץ כאשר המודם מבקש לחבר את כבל ה-ISP יש ללחוץ "המשך" ולפתור את הבעיה אחר-כך וכך עשיתי. הגדרתי את ההגדרות, שמרתי וניתקתי את כבל ה-RJ45.

ניסיתי להתחבר לאינטרנט דרך הויפי שהגדרתי -- האינטרנט התחבר.
אבל... בהניסיון לגלוש לאתרים אני מקבל הודעת שגיאה של הראוטר: "כבל ISP לא מחובר!" (אגב, גם בתהליך הקינפוג הראוטר מנסה לעשות פינג לגוגל וכבר אז מופיעה ההודעה הזו, אבל אז חשבתי שזה חלק מהתהליך, כפי שכתוב באתר התמיכה של די-לינק).

במהלך הקינפוג הכנסתי את שם המשתמש והסיסמה שוידאתי עם הספק שלי - 018 אקספון.

שאלות: א. האם בראוטר שציינתי יש מודם או שאני אמור לחבר אליו גם מודם? ב. אם אין צורך במודם נפרד, יש הצעות מה אפשר לעשות בנידון? ג. כדי לפתור את הנושא למי אני אמור לפנות, לתמיכה של די-לינק או ל-018 אקספון (המודם לא שלהם, הרי)?

תודה מראש על התשובות.
 
בזק (ספק, כאמור, 018 אקספון)

עוד נתונים שיכולים להיות רלוונטיים... חיבור PPPoE לפי המלצה באתר התמיכה של די-לינק.
&nbsp
כאשר החזרתי את המודם-ראוטר של בזק הכל תקין (לכן אני מתעניין האם ייתכן שמדובר בראוטר "נקי" שמצריך גם מודם).
 
כמובן, קראתי את כל המאמרים באתר של צ'יף

בקשר לראוטר הזה, בגלל המאמרים המפורטים בחרתי דווקא בו.
&nbsp
הבעיה היא שכל המאמרים שמצאתי באינטרנט, גם באתרים באנגלית, יוצאים מנקודת הנחה שאחרי שפנית לראוטר דרך ה-IP שלו והגדרת אותו הוא עובד נהדר... זה יכול להיות המצב, הבעיה שלי היא שההגדרות לא מצליחות -- הראוטר טוען שהכבל הפיזי שמגיע מה-ISP לא מחובר (למרות שהוא מחובר בצידו האחד לסנן של בזק ב"קיר" ובצד השני לשקע הצהוב, INTERNET, בראוטר עצמו. ואפרופו, נורת ה-WLAN אכן דולקת בכתום ולא ירוק).
&nbsp
הבעיה שלי היא בקינפוג הראשוני של הראוטר שלאחריו כל המדריכים האלו יהיו רלוונטיים עבורי.
 
מדגיש, בעת הקינפוג מקבל שגיאה כבל לא מחובר

אחרי עוד משחקים, בדיקות, נסיונות... אני בטוח ב-100% שהבעיה היא השגיאה שאני מקבל שהכבל מה-ISP לא מחובר.
&nbsp
זה כמובן לא ייתכן, הכבל מחובר לקיר מצד אחד ולשקע הצהוב, INTERNET, בראוטר. הכבל עובד מעולה כאשר אני מחזיר אותו לראוטר בזק הישן (כלומר שאין בו בעיות).
&nbsp
מה שכן שמתי לב הוא שהכניסה של השקע בראוטר היא של RJ45 בעוד שהכבל שלי הוא CAT5 משני צדדיו.
האם העובדה שאני מנסה להכניס כבל CAT5 לכניסת RJ45 אמורה להשפיע על מה שהראוטר "מרגיש"?
 

rafid1

Active member
מנהל
תשתית בזק? לאיפה חיברת את כבל הטלפון?...

התשובה לשאלה הזאת תבהיר אם יש בו מודם או לא...
 
הכבל חובר לשקע בולט, צבע צהוב, עם כיתוב INTERNET

כמוכן, לפי התיעוד, יש לראוטר גם תמיכה ב-PPPoE (בין השאר), כלומר שזה אמור להיות מודם-ראוטר.

ממה שהבנתי/קראתי/בדקתי עד כה:
1. הכבל תקין -- עובד עם המודם-ראוטר הנוכחי שלי (בזק)
2. כאשר הכבל מחובר לראוטר החדש, נורית סטטוס דולקת באדום -- לפי התיעוד, מדובר במצב שבו אין גישה לאינטרנט למכשיר
3. נורית WAN דולקת בירוק -- לפי התיעוד מדובר במצב שבו מחובר לשקע ה-INTERNET הצהוב כבל תקין
4. במסך הקינפוג אליו נכנסים דרך הדפדפן, מתקבלת הודעה שהכבל רשת שמעביר מידע מה-ISP שלי לא מחובר פעמיים: פעם ראשונה כאשר מתחילים את תהליך הקינפוג ופעם שניה כשהקינפוג עומד להסתיים והראוטר מנסה לעשות פינג לגוגל כדי לוודא שההגדרות אכן תקינות
5. שם המשתמש והסיסמא שהכנסתי נכונים -- וידאתי את זה מול הספק

כל הבדיקות שלי מצביעות על כך שהכבל לא מחובר כמו שצריך/תקין, אבל הוא כן תקין (סעיף 1) והוא כן מחובר כמו שצריך (סעיף 3). כלומר, הראוטר החדש לא מזהה נתונים מהספק שלי (018 אקספון) -- שזה מוזר כי הראוטר הנוכחי, בזק, עובד נהדר.

כאופציה אחרונה, אם אני לא אצליח למצוא פתרון, במצב כזה שהראוטר לא שייך לספק, האם אני צריך לפנות לספק בבקשת עזרה טכנית או ליצרן הראוטר פה בארץ?

תודה מראש, ומצטער שהשרשור הזה מתמשך והולך, אני ממש הייתי רוצה להיות מסוגל להשתמש בראוטר החדש הזה שקיבל כאלו ביקורות טובות (מעבר לביקורת הטובה של ה-Cheif).
 

סנגיב

New member
זה נתב ללא מודם !!! את הכניסה הזאת צריך לחבר למודם ולא

לכבל כל שהוא שיוצא מהקיר !
ואין בו שקע J45.
 

rafid1

Active member
מנהל
בדיוק. אגב, הוא כנראה תומך במודמי סלולאר 3G בUSB

 

DlinkSupport

New member
הנתב מגיע ללא מודם

כלומר אתה חייב להשתמש במודם של בזק.
המודם של בזק יתחבר לשקע INTERNET בנתב.
תודה.
 

סנגיב

New member
הא. אדון דלינק שלום לך אולי תסביר לנו איך מגיעים באתר החדש

שלכם לדפי התמיכה ?
למשל הוראות הפעלה והורדות לנתבים בכללי ול W9980 בפרט ?
יום טוב
 

DlinkSupport

New member
אתר תמיכה

אתר התמיכה נמצא בכתובת:
support.dlink.co.il
יש לבחור את הדגם הרצוי ולראות הוראות.
שים לב שנתב W9980 זה לא של D-Link.
&nbsp
תודה.
 
למעלה