בעיה ב מאיה 6

RaNNdomal

New member
בעיה ב מאיה 6

בעיה ב MAYA 6 לעזאזל, כבר 7 שעות שאני מנסה לפתור את הבעיה הזו ולא מצליח. אני צריך להגיש פרוייקט בקרוב ולכן אודה למי שיעזור לי לפתור אותה במהרה. בניתי שלד לדמות. עשיתי FREEZ TRANSFORM לשלד. הוספתי SCSOLVER IK HANDLE לרגליים ואת כל הARTRIBUTS הנדרשים. עד כאן הכל טוב. עכשיו הבעיה- כשאני מנסה להכניס RPSOLVER IK לעצם של הכתף ולחבר אותה לעצם של היד הקידמית (FORARM ) אני מקבל ROTATION של העצמות שבין הIK ל- END EFFECTOR. בנוסף אם אני מחבר LOCATOR ל IK בPOLE VECTOR העצם מקבלת ערכי ROTATION שוב. כמובן שזה לא טוב כי בשלב ה- BIND SKIN לא אוכל לחזור ל- BIND POSE . בקיצור איך אני משאיר את העצמות ללא ערכים של סיבוב גם אחרי שאני מחבר ידיות למינהן וקונסטריינים??????? שוב תודה למשיב האדיב!
 

קוקוססס

New member
תשובה

תכניס את הג'וינטים ל-GROUP (ייתכן ותצטרך לפעמים GROUP בתוך GROUP וכו') , ותעבוד עם ה- GROUPים במקום הג'וינטים. ה- GROUP גם מאפס את הערכים וגם יוצר עבודה יותר נוחה.
 

RaNNdomal

New member
פתרון חלקי

תודה, האמת שכבר פתרתי את הבעיה בצורה חלקית אך מספיק טובה.. עשיתי FREZZ לכל הלוקייטורים והכנסתי את כל הידיות לGROUP. במצב כזה כל אמצעי השליטה מאופסים וכל מה שנשאר לעשות כדי להכניס דמות לBIND POSE הוא לעשות IGNORE IK אז להכניס את הדמות לBIND POSE ולסמן את כל הלוקייטורים/ידיות ולתת להם ערך "0" בכל הפרמטרים. אמנם הדמות לא חוזרת לBIND POSE בלחיצת כפתור, אך זה מספיק טוב.
 
למעלה