בעיה ב3DMAX

בעיה ב3DMAX

היי, התחלתי ללמוד לא מזמן תלת מימד וכרגע אני עושה את המדריכים של העזרה במקס. אני עובד על כלי "ההגמון" (או הבישוף). עכשיו השתמשתי בטכניקת הLATHE שמלמדים בתרגיל. מה שאני רוצה לעשות הוא חור בראשו של הבישוף, כלומר לעשות חיסור בוליאני... אבל כאשר אני הופך את הבישוף עצמו לבולאן ואת הקופסא לאופרנד B הקופסא אכן מחוסרת מהבישוף, אך לא מכולו. מה עושים???
 

dorlerner

New member
במדריכים של ה...

מבדריכי עזרה של התוכנה, יש לך הסבר מפורט איך להכין את החפץ הזה... אם אתה עדיין לא מסתדר תכתוב כאן, אני ינסה לעזור לך... (למרות שגם אני מתחיל, אבל סיימתי את המדריך הזה).
 
לא..

זה לא הגיוני, כי אחרי יצירת הקופסא לפי המדריך נותנים לה מימדים קבועים כדי שיתאימו לרקע. עזרה...
 

dorlerner

New member
הם נתנו לקופסא ...

הם נתנו לקופסא מימדים קבועים, כי החפץ שהכנת, הוא בגודל קבוע, הקופסא חייבת להתאים בול, אחרי שיצרת את הקופסא, והכנסת את ההגדרות (כמו שרשום במדריך), סידרת את הקופסא ב-FrontView ?, ואם כן, אחרי זה אתה צריך לסדר את הקופסא ב-TopView כדי שהיא תשב בדיוק במקום. תבדוק אם עשית את כל ההתאמות האלה.
 
הבעיה היחידה שמאז ומעולם מצאתי

בטוטוריאלים של מקס זה שהם די טרחניים. ובמקום ללמד עקרונות הם לפעמים נטפלים לפרטים קטנים בשביל להספיק עוד איזה פונקציה. מתוך תקווה שלמשתמש יהיה מספיק שכל לקרוא בהלפ הרגיל על הנושאים להרחבה. הממדים הקבועים נועדו לתת לך עוד כל מני כלים מדויקים יותר למידול ולמדידה הם לא קשורים לצורה שבה הבוליאן עובד. תגדיל את הקופסה על הציר הנכון ככה שהיא תכלול את כל הראש של הבישופ מקצה לקצה. כרגע חתכת רק חלק ממנו בגלל שלא מיקמת את ה קופסה במדוייק במקום.
 

dorlerner

New member
זה גם...

זה גם מה שאני התכוונתי, הוא צריך לסדר את הקופסא, שתיהיה על כל הראש, אבל צריך לסדר אותה ב-TopView
 

מיכאל ג

New member
בוליאנים

בעיות בבוליאנים יכולות לנבוע משני דברים: 1. הגאומטריה לא סגורה לגמרי (בשביל זה אתה צריך להוסיף EDIT POLY על הבישוף שלך ולסגור ידנית חורים) 2. בעיות גודל - אם אתה יוצר דברים "קטנים" כלומר פחות מיחידה אחת של גודל. למשל קופסה שהמידות שלה הן 0.05X0.1X0.2 או משהו כזה.
 
למעלה