בעיה חברתית לכאורה

רווית101

New member
בעיה חברתית לכאורה

בתי בת 8 נכנסה עכשיו לכיתה ב. נראה על פניו שאין לה בעיה חברתית ויש לה הרבה חברות מסביבה. אבל היא לא מצליחה כל נראה לי ליצור קשר של חברות. אני יודעת שבגיל הזה אין חברות אמיתית אבל ילדים מפתחים רצון וצרוך (וגם אם זה זמני) להיות עם חברים מסויימים. אם היא תרצה להפגש את חברים כולם ישמחו אבל היא מקבלת פחות הצעות. כשהיא בחברה היא מעדיפה שיקראו לה, היא לא תיזום ולא תיגש לחברה או לקבוצה של בנות. נכון להיום יש ילדה אחת שעברה איתה מהגן אבל אין בניהן קשר אחר הצהרים והקשר בעייתי (בעיות טכניות). אני מנסה לחבר אותה לבנות אחרות אחרי הצהריים אבל לא תמיד זה מצליח מכיוון שהאין שם את החיבור שציינתי קודם. מה אני יכולה עוד לעשות? איך אני יכולה לעזור לה (ולי). יש לציין שאנחנו חלק מקבוצת חברים לטיולים וגם שם יש בנות בגילה מהכיתה שלה ומכיתות מקבילות ...לוקח לה זמן להתחבר אלהים בטיול וגם אז זה נראה על פניו שטח.
 
סגנון תקשורת ייחודי

רווית שלום רב, כל אדם וכל ילד מפתח סגנון התקשרות משלו. לבתך סגנון תהליכי ייחודי משלה. (כוונתי לדרך, לקצב ולאופן שבו היא בונה את הקשר) אני מבינה שהיא ילדה נעימה ונוחה עם הבריות. ילדה שאחרים חפצים בחברתה. חברות אמיצה דורשת יכולת :לאינטימיות, פתיחות, הגינות , יכולת לוותר, להתפשר, לנהל שיחה גלויה ועוד. הדינמיקה בבית מהווה עבור הילדה את חדר הכושר לאימונים ביחסים . לצד קיום שיחות בנושאים שונים בבית אני מציעה שבכל פעם שתזהי בהתנהלות של בתך תכונות ומיומנויות חברתיות , כנ"ל וכאלה שאת יודעת ומאמינה שייסייעו לה בקשריה ויעניקו לה בטחון עצמי ותחושת ערך ספרי לה על כך . דגש מיוחד תתני לכל יוזמה שהיא מגלה בכל תחום שהוא. למשל:"הרעיון שלך להעביר את המחשב לצד השולחן היה רעיון טוב" הרעיון בגדול הוא שכל תכונה שתתפעלי ממנה ותדגישי את קיומה תתעצם בזכות התיחסותך תתחזק ותיטמע באישיותה ומתוך כך היא תמצא את האומץ להשתמש בה במעגל חיי החברה שלה. מחזקת את ידיך להאמין וסמוך עליה שהיא תמצא את מקומה החברתי . בברכה, עינת גבע ,יועצת משפחתית,מכון אדלר.
 
למעלה