בעיה חשמלית בפיל ביג - עזרה

  • פותח הנושא gool
  • פורסם בתאריך

gool

New member
בעיה חשמלית בפיל ביג - עזרה

הסיפור הוא כזה. יש לי פיל ביג, ושמתי לו מצבר חדש לא מזמן (volta). אני נוסע 3 ימים, ואז הסטרטר בקושי זז ולא מתניע, אז אני מוציא את המצבר וטען אותו, וחוזר חלילה. בדקתי אם יש טעינה ע``פ הכלל שצריך לקבל 14-15 וולט בין חיבורי המצבר כאשר נותנים הרבה גז. אני מקבל בדיוק מה שצריך. בעבר היתה לי בעיה עם האור ברקס שהיה נדלק גם כאשר לא לוחצים ברקס, אבל סידרתי, וכנראה שזו לא הבעיה. מה עוד נותר לבדוק ? יש למישהו כיוון ? יכול להיות קצר ? הדריכו אותי. תודה !!!
 

עמרי 24

New member
יש לי גם פיל ביג

והייתה לי אותה בעיה,החלפתי את הסטארטר,לא הצלחתי לפתור לבד את הבעיה אבל הבנתי שהוא עשה שם קצר...
 

gool

New member
סטרטר מקוצר או חיבור גורם קצר ?

כמו שאני מבין היית אצל חשמלאי והוא אמר לך שהסטרטר עושה קצר ?? מוזר. האם רכיב הסטרטר בעצמו היה מקוצר מבפנים או שמא האופן שבו היה מורכב בקטנוע יצר קצר ? האם היית נוכח בעת התיקון ווידאת שאכן החלפת סטרטר באחר היא זו שפתרה את הבעיה או שאין לך בתכלס מושג מה ביצע החשמלאי שתיקן את הבעיה (ויכול להיות שהוא תירץ את הבעיה בהחלפת סטרטר אך בעצם הוציא סטרטר תקין מהקטנוע, חייב אותך באחר, והבעיה נתפרה מעצם הניתוק וחיבור מחדש של הרכיב ולא מהחלפה ברכיב אחר) ? תודה !
 

עמרי 24

New member
הסיפור הוא כזה:

החמוד הזה ישב לבד בערך שנה,בלי שאף אחד יגע בו,אף אחד למעט הגשם שדפק בו חופשי...החלפתי אותו במסגרת טיפול נורא מקיף,החלפת הסטרטר הייתה תוספת מינורית
 

gool

New member
הי בן אדם תהיה ספציפי

סבבה אבל השאלה היא האם אתה יודע בוודאות שהבעיה הספציפית נגרמה כמוצאה מסטרטר דפוק או שאתה לא בטוח ויכול להיות שהיתה בעיית מגעים ? כי לי נראה מוזר שסטרטר יקצר מבפנים אבל אין לדעת ...
 

עמרי 24

New member
מממ...וואלה אני כבר לא זוכר

זה היה לפני חודשיים או משהו...אם זה באמת חשוב לך אני אבדוק...
 

turbo

New member
אני לא בטוח אבל...

יתכן שזה המיישר זרם... שווה בדיקה. בהצלחה !!
 

gool

New member
איך נראה החלק והיכן מיקומו בקטנוע

יש לך מושג?
 

101

New member
בדיקות נוספות

היי גול לא ציינת העם בדקת את הטעינה עם אורות.ומזה ``הרבה``גז? צריכה להיות טעינה מידית עם עליית הטורים במנוע מעל 12 וולט ועד 14 תבדוק העם יש צריכת מתח בזמן כאשר הסוויץ סגור אולי יש לך איזה צרכן מיותר במערכת אשר שותה לך את נמצבר ? אם הכל תקין אז תטעין את המצבר ותחבר אותו למחרת תבדוק העם הוא שמר על כוחו?אולי הוא דפוק... יתכן גם שהמצבר הישן שלך עדיין טוב... בהצלחה בבדיקות אגב אין לך שום דבר אשר נוגע במגעים?נילחץ למצבר בזמן רכיבה?או חוט רופף שמתפרק לגוף ברעידות של הנסיעה?
 

gool

New member
תודה 101

בדקתי את הטעינה כאשר האורות סגורים, כמו שאמרתי, המתח עולה מ- 13.75 וולט ללא גז, ל-14.4 וולט עם גז. המצבר עצמו טוב, ונטען כראוי כאשר אני טוען אותו עם מטען חיצוני. כיצד אני בודק האם יש לי צרכן מיותר במערכת ? האם, כמו שעומרי אמר, יכול להיות שהמיישר זרם דפוק (היכן הוא נמצא בקטנוע ואיך הוא נראה ? אני אוציא אותו ואבדוק) תודה שוב !
 

101

New member
מיישר זרם

אם מיישר המתח היה לא תקין אזי הטעינה לא היתה טובה שים לב צרכן מיותר יכול להיות קצר קל מרצד. שלב ראשון בבדיקה נתק קוטב אחד במצבר כאשר הסוויץ סגור מדוד את המתח בין המגע המנותק לבין המצבר אם אין לך שעון זמן בקטנוע המתח אמור להיות 0V אין לי מושג איפה המיישר אצלך בקטנוע, כפי שאין לי מושג איך נראה הקטנוע מסוג זה, או אחר. בהצלחה...
 
למעלה