בעיה מסובכת וקשה

nobody 0

New member
בעיה מסובכת וקשה

אני זקוקה לעצה בדחיפות. אני נמצאת במקום עבודתי הנוכחי 8 חודשים. לאחר חודשיים מתחילת עבודתי נעשו שינויים ונאלצתי לעבוד עם אנשים אחרים. כשאני אומרת נאלצתי, אני מתכוונת שנעשו שינויים בניגוד לרצוני אבל אף אחד לא שאל אותי. "נפל" לידי בנאדם מריר וכועס, שלא מכיר את טון הדיבור אלא רק צעקות. חצי נחמה היא שאנחנו לא עובדים באותו הסניף ועיקר התקשורת היא בטלפון. כל שיחה הוא משתולל וצועק (וזה ממש לא משנה למה), לעיתים אף מנתק לי את הטלפון, כי כשהוא מבקש משהו, הוא רוצה שזה יעשה אתמול. הוא נכנס לאטרף של צעקות ואין אפשרות להשחיל מילה. אני מעדיפה שלא לפרט יותר מידי אבל אני עובדת בתחום בו יש הרבה בעיות. עיקר העבודה כלל אינה תלויה בי (מדובר בשרשרת) ולמרות שצדדים אחרים טועים אני חוטפת את הצעקות. העניין הוא שהוא כזה עם כולם. אני פשוט רגישה קצת יותר. שוחחתי עם המנהל שלי על כך והוא דיבר איתו מס' פעמים. בד"כ התשובה שהוא נותן לי: "ככה הוא, אין מה לעשות, את לא תשני אותו". הוא ממרר לי את החיים והורס לי ימים שלמים. נדמה כאילו הוא בכוח רוצה לגרום לפיטורים שלי. כשאני נותנת לו תשובות תמיד יש לו טענות (שיקרו לך, זה לא נכון, את מדברת שטויות, מאיפה הבאת את זה, אני בטוח שאת טועה, אני לא אוהבת את התשובות שלך) ומיד בסיום השיחה (על בסיס קבוע) הוא מתקשר למנהל שלי ו"מלשין", מתלונן ובאופן כללי מקטר עליי. אני מאוד מתאמצת בעבודה אבל זה לא מספיק לו. שוב, כל מי שעובד איתו חוטף על הראש. ניסיתי מס' טקטיקות. בהתחלה כשהייתי חסרת בטחון, הייתי מתגוננת ומתנצלת. אח"כ חשבתי, על מה בדיוק אני מתנצלת? עשיתי הכל כמו שצריך. אח"כ עברתי להתקפה ואז המנהל שלי אמר שאני צריכה להתייחס אליו כאל ילד ובכפפות משי. "כי זה פסיכולוגי אצלו". עוד הוא אמר, שעל כל דבר קטן לגשת אליו. אמרתי לו שזה נראה כמון בגנון. אנחנו אנשים בוגרים ואין טעם לרוץ אליו עם כל שטות, אני מנסה להתמודד לבד. מהצד זה נראה פתאטי לחלוטין. אני אובדת עצות ורע לי כל הזמן (כן אני מחפשת מקום אחר), הוא גורם לי להרגיש חסרת תועלת, לא אמינה ולא אחראית. מיותר לציין שאני שונאת אותו בכל נשמתי. אין לי ברירה אלא להמשיך לעבוד שם. אני לא חושבת שפירטתי אפילו חצי מהתחושות שלי. מבקשת עצה....מה לעשות?
 

nobody 0

New member
אבל מה לעשות בינתיים?

אני מחפשת מקום חדש אבל זה לוקח זמן. איך להתמודד איתו? הוא ממש מתנשף בטלפון מרוב כעס, לא יכולה לשמוע אותו יותר.
 
אם

אני אגיד לך להתעלם ממנו כמה שאת יכולה? האם תוכלי לישם את זה? לשנות אותו את לא יכולה. הדבר היחיד הוא: לעבוד על עצמך על: 1. לא להתרגז ממנו. 2. לחשוב שאוטוטו לא תהיי שם. 3. לדעת שהבעיה לא בך אלא בו.
 

gilk

New member
זו לא בעיה גדולה, זו בכלל לא בעיה!

רק את החלטת שזו בעיה - אני נתקל בדיוק בטיפוסים כאלו בעבודתי יום יום - כ-2-5% מהפונים אלי, דרך הפעולה היא פשוטה ומוכחת: תשובה קורקטית, לעינין, מקצועית וסגירה! הכוונה לסגירת נושא ולא לטריקט טלפון. ב"כול" המקרים, עם הזמן (חלק יותר, חלק פחות) ה"רעש" נעלם. אבל העובדה היא שתמיד הרעש נעלם. מעבר למקום אחר לא יפתור לך את הבעיה, שהיא - התיחסותך למה שאני קורא - רעש. אותם אנשים שמרעישים לנו את החיים. התגובה עליה המלצתי ועל פיה אני נוהג, נקראת אצלי "אטמים". אני מתעלם לחלוטין מכול מילה שאינה לעיניין, מכול תלונה אישית, מכול מילה פוגעת, ומתייחס למרות זאת לנושאים הרלוונטיים. בתוך זמן קצר בניתי הערכה כלפי של הממונים, והם יודעים שאם מישהו מתלונן עלי, צריך לטפל בו... אני יודע שלא קל לעשות זאת, אבל מה איכפת לך? את בין כה מתכוננת לעזוב!? נצלי את הזמן לתיגול אישי בתהליכי הנחתת רעש
לפחות תרויחי משהוא מהמצב. בהצלחה
 

nobody 0

New member
לא כך המצב אצלי

אני עונה תשובות ענייניות (וכמובן מנסה לנתק מהר ככל האפשר, לא מסוגלת לשמוע את הקול הדוחה שלו) אבל עדיין זוכה ל"הלשנה". אני מסיימת איתו את השיחה, סופרת עד 3 והופ! הוא מתקשר למנהל שלי על מנת לשאול את אותו הדבר בדיוק בתוספת תלונה. (המשרד שלו נמצא כמה מטרים ממני כך שאני שומעת שזה הוא בקו). הוא פשוט טיפוס גועלי להחריד ואין לי כבר כוחות נפשיים להתמודד איתו.
 

הגר שקד

New member
פתרונות מעשיים

nobody יקרה, המנהל שלך צודק בכך שלא תוכלי לשנות אדם אחר, אבל טועה בכך שהוא מאפשר לאווירה כזאת לשרור במקום שתחת ניהולו. יחד עם זאת, כמעט בכל מקום תמצאי אדם אחד ממורמר ובלתי נסבל. ומה תעשי? תברחי פעם אחר פעם? למרות הקושי הברור מאליו, נסי להניח לרגע בצד את כוחות הנפש וחשבי על פתרונות מעשיים. תוכלי, לדוגמה, לשוחח עם המנהל ולהבהיר לו שאין טעם ששניכם תנהלו את אותה שיחה עם העובד (זה הרי בזבוז זמן ומיותר). בשיחה תוכלי להציע למנהל להגיע להחלטה שתהיה לטובת מקום העבודה והעובדים. החלטה כזו יכולה להיות, למשל, שאותו עובד יפנה ישירות למנהל, ויכולה גם להיות הפוכה: הודעה חד משמעית של המנהל לאותו עובד שהוא אינו מנהל איתו "שיחות המשך", ומעתה כל המידע יעבור רק דרכך. מה את אומרת? שווה ניסיון? בהצלחה, הגר
 

nobody 0

New member
יש כאן מצב מאוד ברור

יעדיפו אותו כי הוא בעל ותק של שנים, אני רק 8 חודשים. אם אני אפילו ארמוז למנהל שלי שאני לא מרוצה מהמצב ולא מוכנה שזה יחזור על עצמו (שהממורמר יתקשר פעמיים), אני עפה בטיל. עד שאין לי עבודה חדשה אני צריכה לשתוק ולנסות להעביר את הזמן. (אני לא יכולה להרשות לעצמי לא לעבוד אפילו יום אחד). כבר נתקלתי בעבר במצב דומה. לאחר הצבא מצאתי עבודה זמנית שהתפתחה לקבועה. המזכירה שם שנאה אותי והרגישה מאוימת. חשבה שאני מנסה לגזול את תפקידה - כמובן שלא כך היה. למרות שלקוחות התלוננו עליה והיא היתה מנבלת את הפה ומתייחסת מגעיל לאנשים, הבוס העדיף אותה עליי ולאחר שהיא ליכלכה עליי בפניו (היא אמרה לי שהיא הולכת לעשות את זה), הוא פיטר אותי. שוב, יש מצבים שלא משנה איך העובד מתנהג - הותק קובע. עצוב...
 

הגר שקד

New member
האומנם ברור?

חוויה של פיטורין משאירה פעמים רבות צלקות, וגורמת לאובדן ביטחון וחשש. יחד עם זאת, אני מציעה לך לא למהר ולהשליך ממצב א' על מצב ב'. לא בכל מקום ותק הוא המרכיב היחיד הקובע, וכשאת הופכת זאת ל"מצב ברור" וחד משמעי, את נשארת בעמדת הקורבן וללא כל אפשרות לשנות. מדבריך נשמע שזהו דפוס שחוזר על עצמו. את מתארת שני מצבים בהם עובדים מנסים, לתחושתך, לגרום לפיטוריך. זו אכן סיטואציה לא נעימה, אך כדי לשנות חשוב שתהיי מוכנה להחזיר את המיקוד אל עצמך. חשבי מה מקומך באותם מצבים? כיצד את מגיבה בסיטואציות הללו? האם ניסית לפעול לשינוי המצב וכיצד? האם נתקלת במצבים דומים בתחומים אחרים בחיים (ביחסים אישיים, בלימודים, במצבים חברתיים ו/או משפחתיים), ואם כן, כיצד פעלת בהם? האם ישנם במקום עבודתך עובדים נוספים שנתקלים בבעיה וכיצד הם מתמודדים איתה? נסי להכין רשימה של הדומה והשונה בסיטואציות הללו. זה יתן תמונה רחבה ואובייקטיבית יותר שתאפשר לך (ולנו) לבחון כיצד תוכלי לפעול בעתיד באופן טוב יותר. יום נעים, הגר
 
למעלה