בעיה עם נטול יכולת

banji

New member
בעיה עם נטול יכולת

שלום למומחים - יש לי בעיה עם 3 נישומים שהם אחים ו שדרשתי עבורם זיכוי נטול יכולת בגין ההורה: אח אחד גר בתל אביב ושניים גרים בדרום. לאח מת``א אושרו והוא קיבל נקודות זיכוי בגין ההורה הסיעודי אולם שני האחים מהדרום לא קיבלו כיוון שהרכז בפקיד השומה באזור מגוריהם מצא כי התעודה הרפואית אינה עומדת בקריטריונים - וזאת בניגוד לפקיד השומה מתל אביב שקיבל את אותה תעודה רפואית ואישר זיכוי כאמור האם ניתן לעשות מזהו במקרה זה - הרי לא יתכן שלא יהיה מכנה משותף לפקידי השומה אחד יחליט ככה והשני יסבור אחרת פניתי לנציבות וציינתי לרפרנט את העובדה שפקיד שומה ת``א אישר את הזיכוי אך הוא לא התייחס לכך וענה לי במכתב כי התעודה לא עומדת בקריטריונים, בצורה קצרה ויבשה האם משהו יודע על תקדים או סעיף בחוק או הוראה שתוכל לעזור במקרה זה ? אודה לכם מאד
 

PINIZ

New member
הורה נטול יכולת

לא ברורה לי כוונתך. שהרי משנת המס 1995 רק א ח ד מהילדים יקבל את נקודות הזיכוי לפי הודעת ההורה. ראה פקודת מס הכנסה והתקנה .
 

PINIZ

New member
תעודה רפואית

עד שנת 1995 אין תקנה לגבי הטופס כלל. כל שצריך להוכיח הוא כי האב אכן עומד בקריריונים של הפקודה. דהיינו משותק לחלוטין מרותק למיטה בתמידות. עיוור או בלתי שפוי בדעתו. אם הוכחת זאת פקיד השומה חייב ליתן הזכוי.
 
למעלה