בעיה קשה בלמידת מכונה\בינה מלאכותית
אני צריך מערכת שתוכל, לפחות במידת הצלחה בסיסית, ללמוד תבניות התנהגות של בן אדם. מדובר במשחק דמוי צוללות. שחקן אחד שם צוללת והשחקן השני (ממוחשב) "צד" אותן. עכשיו נניח שהם משחקים 10 משחקים ברצף, ונניח ששחקן אחד תמיד שם את הצוללות שלו כולן בפינה הימנית העליונה של הלוח. הייתי רוצה ששחקן המחשב יבין את הרעיון ויגדיל את הסיכוי שלו לחפש באזור שבו שחקן אחד שם את הצוללות בד"כ. זו היתה הרמה הראשונה, יש רמה יותר מורכבת - נניח ששחקן אחד שם את הצוללת פעם בקצה השמאלי, פעם בקצה הימני וחוזר חלילה. או שהוא אפילו יותר מתוחכם שם את הצוללת בשמאל למטה, שמאל למעלה, ימין למעלה, ימין למטה וכו' (כלומר, זז עם השעון). הייתי רוצה שחקן מחשב שהסיכוי שלו לתפוס את הצוללת יהיה גדול מאחיד על פני השטח. יש למישהו רעיון? מכירים משהו דומה?
אני צריך מערכת שתוכל, לפחות במידת הצלחה בסיסית, ללמוד תבניות התנהגות של בן אדם. מדובר במשחק דמוי צוללות. שחקן אחד שם צוללת והשחקן השני (ממוחשב) "צד" אותן. עכשיו נניח שהם משחקים 10 משחקים ברצף, ונניח ששחקן אחד תמיד שם את הצוללות שלו כולן בפינה הימנית העליונה של הלוח. הייתי רוצה ששחקן המחשב יבין את הרעיון ויגדיל את הסיכוי שלו לחפש באזור שבו שחקן אחד שם את הצוללות בד"כ. זו היתה הרמה הראשונה, יש רמה יותר מורכבת - נניח ששחקן אחד שם את הצוללת פעם בקצה השמאלי, פעם בקצה הימני וחוזר חלילה. או שהוא אפילו יותר מתוחכם שם את הצוללת בשמאל למטה, שמאל למעלה, ימין למעלה, ימין למטה וכו' (כלומר, זז עם השעון). הייתי רוצה שחקן מחשב שהסיכוי שלו לתפוס את הצוללת יהיה גדול מאחיד על פני השטח. יש למישהו רעיון? מכירים משהו דומה?